Jump to content

stukanie na zimnym 2.5 n/a 2003


OlekGDY

Recommended Posts

Witam

Od pewnego czasu silnik mojego Subaru wydaje dziwne dzwieki gdy jest zimny. Dzwiek zanika przy pelnym rozgrzaniu.

Myslalem ze to panewka ale po dodaniu gazu (na zimnym) dzwiek zanika. Gdybym mial hydrauliczne popychacze to bylbym pewien ze to one tak stukaja ale wiem ze ten silnik ich nie ma.

Auto ma zaledwie 150kkm przebiegu i jest swiezo zalane Motulem. Luzy zaworowe byly sprawdzane przy przebiegu 110kkm

 

Czy to moze byc piston slap?

 

Jakies sugestie co to moze byc?

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za podpowiedź. Sprawdzę luzy zaworowe i zobaczę co dalej.

 

A tak przy okazji.

Ile żyje silnik z piston slap?

Czy, jeśli, nie jest jeżdzony do pełnego rozgrzania to wpływa to negatywnie na zużycie silnika?

 

AG

Link to comment
Share on other sites

Czy, jeśli, nie jest jeżdzony do pełnego rozgrzania to wpływa to negatywnie na zużycie silnika?

 

AG

Niestety, ale jest to najgorsze dla silnika, a tym bardziej gdy jest on co chwilę odpalany i gaszony.

 

Radził bym by np po całonocnym staniu wyjść troszkę wcześniej, odpalić auto i przejechać troszkę dłuższą trasą tak by silnik chociaż nabrał temperaturę.

Link to comment
Share on other sites

Czy, jeśli, nie jest jeżdzony do pełnego rozgrzania to wpływa to negatywnie na zużycie silnika?

 

AG

Niestety, ale jest to najgorsze dla silnika, a tym bardziej gdy jest on co chwilę odpalany i gaszony.

 

Radził bym by np po całonocnym staniu wyjść troszkę wcześniej, odpalić auto i przejechać troszkę dłuższą trasą tak by silnik chociaż nabrał temperaturę.

 

 

Sorry zle zadałem pytanie. Chodziło mi o to ze przed jezdzeniem poczekam az sie silnik calkowicie rozgrzeje i dopiero wtedy jazda.

Link to comment
Share on other sites

to na nagrzanie troche bedziesz czekal i palil paliwko, chodzi o to zebys jak pisano wczesniej, zagrzal motor/olej (po wejsciu strzalki w standardowa temp jescze 2-3km do zagrzania oleju) oraz nie 'katowanie/palowanie' go na zimnym. Odpalasz ruszasz i krecisz do 2-3 tys obrotow, z momentem obrotowym subaru spokojnie mozesz sie poruszac po miescie.

Link to comment
Share on other sites

Mój zaczął klepać przy ok 130 tkm. Teraz mam prawie 170 i niedawno byłem na przeglądzie u Pana c w górach.

Diagnoza - olać aż zdechnie. Osobiście nie natknąłem się na przypadek, że silnik totalnie padł z powodu piston slapa.

Gdzieś w necie trafiłem na wypowiedź speca z FHI, że zmniejsza to żywotność silnika o 10%.

 

Niestety krótkie przebiegi są dla wszystkich samochodów zabójcze, a rozgrzewanie na postoju nie ma sensu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...