Jump to content

Przekładki maglownic


nikko

Recommended Posts

Wybaczy Forum jeśli było, ale ja się nie doszukałem... :roll:

 

Pytanie:

Czy przekładnie kierownicze z new age'ów można wrzucać do GT-ków.

Konkretnie chodzi mi o przekładnię z STI'05 do GT'97.

Link to comment
Share on other sites

Wybaczy Forum jeśli było, ale ja się nie doszukałem... :roll:

 

Pytanie:

Czy przekładnie kierownicze z new age'ów można wrzucać do GT-ków.

Konkretnie chodzi mi o przekładnię z STI'05 do GT'97.

 

da sie , ale zeby bylo dobrze trzeba razem z belka.

 

Najlepiej pasuje z sti do 2004r jest bolt on (bez belki), tylko trzeba zrobic hybrydowy krzyzak laczacy kolumne z przekladnia (z sti 2005r tez trzeba zrobic hybryde krzyaka)

Link to comment
Share on other sites

Podłączę się pod pytanie - czy przekładnia GT=Legacy Turbo (BC5..)? Tzn. czy da się wsadzić przekładnię z STI bez większej rzeźby? Jak z pompą wspomagania, da radę?

 

the.wolf - czy wszystkie przekładnie STI miały lock2lock 2.5 obrotu?

Link to comment
Share on other sites

zoowty - lock to lock to od lewej do prawej (albo na odwrot ;))

 

GT ma zdaje sie 3.2 obrotu

STI ma chyba raczej jakies 2.75, o ile sie nie myle - przynajmiej w RHD

Mniej ma spec-C - nie pamietam, 2.3 albo 2.5 obrotu

Link to comment
Share on other sites

zoowty - lock to lock to od lewej do prawej (albo na odwrot ;))

 

GT ma zdaje sie 3.2 obrotu

STI ma chyba raczej jakies 2.75, o ile sie nie myle - przynajmiej w RHD

Mniej ma spec-C - nie pamietam, 2.3 albo 2.5 obrotu

 

 

AMI chyba na odwrot :mrgreen:

 

roznica to pol obrotu

roznica w cenia 1200 pln ( za pol obrotu)

32 cm kierownica jak ktos napisal - koszt ok 200

 

moim zdaniem duzo szumu z ta przekladna sti ( to tylko moje zdanie ) nie chce sie spierac z nikim

Link to comment
Share on other sites

GT - 3,2

Turbo (RHD), sti, wrx - 2,7

type R i type RA (z naklejką na tylnej szybie "quick rack") 2,5

s201 2,25

 

Tyle się dokopałem chcąc wymienić na szybką. Udało mi się kupić przypadkiem tą z s201. Z moich pomiarów seryjna z imprezy turbo (RHD) ma 2,8 a z s201 2,4. Nie wiem skąd wynikają te różnice ale pewnie ze sposobu pomiaru. Czytałem też różne komentarze że szybka przekładnia nie nadaje się na autostrady bo auto staje się nerwowe w prowadzeniu, mojego doświadczenia wynika że, jest to nie prawdą. Na początku miałem tylko problem przy parkowaniu i bardzo często kręcąc na max kierownicą nie potrafiłem wyczuć skrajnego położenia i waliłem po ograniczniku ;P Druga sprawa to pompa ma zauważalnie trudniej.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem dokładnie jak jest z obrotami, ale subiektywne odczucie jest wyraźnie na korzyść STI newage.

Miałem okazję pojeździć blobeyem STI i przesiadając się z mojego Audi myślałem sobie "Kurdę, ale super skręca".

Jak wczoraj byłem na oględzinach GT-ka, to więcej się musiałem nakręcić niż w mojej furze - przy 300KM pod maską to trochę bieda.

 

Dzięki wszystkim za pomoc. Przekładnia będzie zmieniona. Tym bardziej, że przy przekładce z RHD na LHD auto dostałoby pewnie maglownicę od wolnego ssaka - a tam [tylko przypuszczenie] pewnie jest jeszcze gorzej.

Link to comment
Share on other sites

problem z obr. polega na pomiarze, inaczej wychodzi na aucie , inaczej na zdemontowanej przekładni . Generalnie to tak naprawde nie chodzi o obroty , a o szybkość jej działania, a wystarczy zdjąć osłonę przekładni i sie o tym przekonać na podstawie grubości zębów. W przekładni typu SPEC C czyli N-kowej zeby są dosłownie dwa razy grubsze jak w seryjnej , i wystarczy mały ruch kierownica , a wychylenie koła jest prawie dwukrotnie większe, i o to chodzi, a podniecanie sie czy ona ma 2,4 czy 2.2 to naprawde jest bez sensu, bo przecież można zrobić przekładnie krótką , która ma tyle samo obrotów na aucie co seryjna :D wystarczy że listwa bedzie dłuższa o np. 1 cm, a zawieszenie to przyjmie :D

Zrobię Wam zdjęcia zebów seryjnej i SPEC C to zobaczycie co jest trumfem :wink: :D

Link to comment
Share on other sites

Pewnie czesc "problemu" u nas rozbija sie tez o dosc swobodne i zamienne stosowanie hasel "szybka" i "krotka" w odniesieniu do przekladni.

 

Carfit - czy mam rozumiec w tym momencie, ze przekladnia z new age STI, ktora po wyjeciu z samochodu ma 2.75 obrotu bedzie w praktyce krotsza niz moja wlasna, ktora ma na samochodzie 2.75 obrotu (tak mniej wiecej :))?

 

Czy nie pozostaje tez kwestia roznic w praktycznym zakresie ruchu kol (wynikla moze z dlugosci drazkow kierowniczych jakie sa zakladane w new age i klasyku - chyba rozne) powodujaca, ze przekladnia z new age po zalozeniu do klasyka, chyba z innej jednak dlugosci drazkami kierowniczymi, bedzie wprawdzie miala dajmy na to mniej obrotow lock-2-lock, ale bedzie sie to tez przekladac na wezszy zakres obrotow kol?

 

Mam nadzieje, ze nie zamglilem opisem istoty mojego pytania ;)

Link to comment
Share on other sites

Pewnie czesc "problemu" u nas rozbija sie tez o dosc swobodne i zamienne stosowanie hasel "szybka" i "krotka" w odniesieniu do przekladni.

 

Carfit - czy mam rozumiec w tym momencie, ze przekladnia z new age STI, ktora po wyjeciu z samochodu ma 2.75 obrotu bedzie w praktyce krotsza niz moja wlasna, ktora ma na samochodzie 2.75 obrotu (tak mniej wiecej :))?

 

Czy nie pozostaje tez kwestia roznic w praktycznym zakresie ruchu kol (wynikla moze z dlugosci drazkow kierowniczych jakie sa zakladane w new age i klasyku - chyba rozne) powodujaca, ze przekladnia z new age po zalozeniu do klasyka, chyba z innej jednak dlugosci drazkami kierowniczymi, bedzie wprawdzie miala dajmy na to mniej obrotow lock-2-lock, ale bedzie sie to tez przekladac na wezszy zakres obrotow kol?

 

Mam nadzieje, ze nie zamglilem opisem istoty mojego pytania ;)

 

Ami trochę zamgliłeś , przynajmniej mi :mrgreen: , ale już zrobiłem campari litrowe, wiec wiesz .... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

generalnie sprawa ma sie dokładnie jak z końcowym przełożeniem skrzyni biegów, możesz mieć krótką skrzynię , ale ważne jest przełożenie główne 3,9 , 3,54, 4,11, 4,44

to samo dotyczy przekładni , moge sprawdzić jak to sie ma w poszczególnych modelach

Link to comment
Share on other sites

problem z obr. polega na pomiarze, inaczej wychodzi na aucie , inaczej na zdemontowanej przekładni . Generalnie to tak naprawde nie chodzi o obroty , a o szybkość jej działania, a wystarczy zdjąć osłonę przekładni i sie o tym przekonać na podstawie grubości zębów. W przekładni typu SPEC C czyli N-kowej zeby są dosłownie dwa razy grubsze jak w seryjnej , i wystarczy mały ruch kierownica , a wychylenie koła jest prawie dwukrotnie większe, i o to chodzi, a podniecanie sie czy ona ma 2,4 czy 2.2 to naprawde jest bez sensu, bo przecież można zrobić przekładnie krótką , która ma tyle samo obrotów na aucie co seryjna :D wystarczy że listwa bedzie dłuższa o np. 1 cm, a zawieszenie to przyjmie :D

Zrobię Wam zdjęcia zebów seryjnej i SPEC C to zobaczycie co jest trumfem :wink: :D

 

 

dobrze ze sie tu zjawiles

bo faktycznie podniecanie sie tym ze jedna ma 2,5 obrotu a druga 2,2 nie ma sensu

bo to nie byloby odczuwalne wg mnie

sprawa z zebatkami stawia przekladnie od sti a szczegolnie od spec c w calkowicie innym swietle

teraz mozna sobie wyobrazic roznice w dzialaniu /szybkosci takowych

bo liczba od lock to lock to mnie nie przekonala za bardzo

dzieki mistrzu carficie

Link to comment
Share on other sites

Lepiej operować przełożeniem:

13:1 spec c

15:1 sti

16,5:1 wrx

 

 

no to teraz christo wytlumacz wizualnie

jak to sie ma do krecenia kierownicy

 

najlepiej to porposic wlascicieli ww modeli o ustawienie kol na prosto i przekrecenie kierownicy o powiedzmy 90 stopni i zobaczymy jak sie kola wychylaja

 

zdjecia sie wklei w watek i bedzie git

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...