Jump to content

Błąd numer 32 - check engine


Recommended Posts

Jak w tytule w moim foresterze wywala mi błąd numer 32 (sonda lambda nr 1 lub jej obwód). Kontrolka zapala się różnie, w lecie szybciej i po przejechaniu mniejszej odległości a w zimie odwrotnie. Dodam, że poza świeceniem kontrolki nie dzieje się nic.

 

1. Co to znaczy że sonda wywala błąd?

2. Za co odpowiada ta sonda nr 1

3. Co może być przyczyną tego błędu?

 

Pomóżcie bo nie mam już żadnych pomysłów co to może być.

Link to post
Share on other sites

według mnie sonda się kończy, a swoje przypuszczenia opieram na własnych doświadczeniach, ponieważ:

mam podobnie czyli (legacy b12 2000 rok, 2,5, sonda 3 przewody, 2białe, 1czarny) może u Ciebie jest taka sama:

- check engine zapala mi się sporadycznie, tzn raz na tydzien? raz na 3 dni, naprawdę różnie i nie wiem od czego,

choć podejrzewam też jakość paliwa, w moim przypadku LPG, bo noPb leje tylko 98, czasami sama gaśnie, lub jak zapali

to trzyma, aż do ponownego odpalenia i wówczas już check engine się nie zapala (i według moich spostrzeżeń na noPb się nie pali, więc może tylko regulacja LPG by pomogła).

- nowa sonda (zakupiony bosh 0 258 003 445) wskazuje oporność 3,7 ohm

- w aucie zamontowana 4,7 ohm

- wskazania sondy max są 0,75V, a powinny chyba wskazywać do 0,9V

no chyba, ze to złośliwość rzeczy martwych ;)

 

zdjęcie wtyczki sondy poniżej :)

post-10091-135184426981_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

sonda element elektryczny, który wieczny nie jest, bosh (na swoją 0 258 003 445) żywotność ocenia na 160 tys. km, u mnie przebieg zbliża się do 250, więc sonda może powoli dogorywać

Link to post
Share on other sites

A i zapomniałem dodać sonda znajduje sie przed katalizatorem takze wymiana trwa może 10 minut chyba że wiadomo sruba będzie "wpalona" to wtedy inna historia sam wymieniałem w 2.0 XT także w nim jest tam umieszczona

Link to post
Share on other sites

Wszystko fajnie, ale...

 

Obie sondy są nowe:

 

sonda przed katalizatorem jest jakaś uniwersalna Boscha

sonda za katalizatorem jest identyczna jak w oryginale (też bosch)

 

Wywala błąd sondy nr 1 a więc albo sonda jest zła albo to coś związanego z tą sondą.

Link to post
Share on other sites

"sonda przed katalizatorem jest jakaś uniwersalna Boscha"

 

moim zdaniem zapomnii przed katalizatorem to polecam ale oryginał nic więcej własnie to ma do sieibe subaru że nie lubi jakiś zamienników. Z tego co wiem to na allego są denso nowe, można też spróbować uzywane, bo w sumie to błąd dość szczegółowy.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Witam wszystkich subarzystów... milczałem do tej pory ale miarka sie dzis przebrała

Ale po kolei:

Pewnego dnia, ze 3 miechy wstecz, zapaliła się kontrolka CE i Cruise, podjechałem do znajomego diagnosty, werdykt - 1 sonda padła... a że samochód swieżo kupiony no i wszystko wskazywało, że trzeba powymieniac rozrzad, filtry itp. wiec poszla i sonda. dostalem jakis zamiennik NGK i lipa... dalej swieci.... wiec edukuje sie, czytam, porad szukam i doaszukalem sie ze musi byc oryginał... ale jaki? Denso, wiec zamawiam czesc z Denso... przyszla do sklepu ale kolory sie nie zgadzają... zwracam nie wkladając... już z jedną nową jeżdzę... szukam dalej... jes dostepna w USA... importerzy wolają 1200-1600 zl - zgroza, na aukcjach w USA za 120-150 $. W koncu doszla Paczka z USA, dziś, wymiana od reki i.... dupa blada... nadal swieci....

 

Forester 2.5 X z USA

oryginalna sonda: 22641 AA150

 

wg. katalogu Denso

http://www.benitomo.com/CATALOGOS/Denso/2008_DENSO_O2_Catalog_-_Cross_Reference.pdf

pasuje 234-9122

kolory pasują, kostka pasuje, tylko swieci dalej...

Diagnosta mowi ze bez zmian... nadal to samo... sprawdzane bylo okablowanie, jest ok... sprawdzana byla druga sonda... tj, po odłaczeniu wykazywala na kompie ze Bank2 nie działa...

wiec sonda za kat. jest ok...

i tak jeżdze sobie z kolekcją sond w schowku... help me... trace cierpliwość

zakochalem sie w samochodzie, zadbałem o wymiane wszystkiego co potrzebne bylo, kupilem dwa komplety nowych laczków... leje dobre paliwo, moze rzadko odkurzam w środku... ale poprawie sie...

 

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

u mnie też przy przebiegu 90 tys padła grzałka I sondy, objawy jak koledzy opisywali.

W ASO wsadzili mi ori czyli denso i jest ok.

Trochę jest dziwnie z tą numeracją u denso, ale można w necie poszukać.

 

Zmieniaj sondę i tyle nie ma na co czekać samo się nie naprawi.

 

ps. jak szukasz po numerze to w przypadku niektórych sond denso temat trudny do ogarnięcia (dziwna numeracja), ważna jest kość i długość przewodu, chłopaki z ASO też mówią, że z tymi uniwersalnymi sondami boscha, nie wszystkie systemy działają...bo niechcom... :twisted:

 

ps2. Tourism ogarnąłeś temat u siebie??

Link to post
Share on other sites

Nie wystarczy jedynie wymienić sondy, ale trzeba jeszcze wykasować później błąd z komputera. Samo nie zgaśnie (no chyba, że to błąd chwilowy, to wtedy może pomóc zgaszenie i ponowny rozruch auta).

 

A zamienniki Boscha faktycznie się nie sprawdzają i najlepiej zakupić oryginalną zgodnie z zaleceniami producenta.

 

 

P.S.

Proponuję zaopatrzyć się w Zabawkę Kropkowicza. Sprawdza się już po dwóch wizytach w serwisie na odczytywaniu błędów. Potem można sobie dowoli testować własne autko.

 

Mistral

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...