Jump to content

Forester USA - jak to jest z częściami?


erden

Recommended Posts

Witam,

 

Mam nadzieję, że będę mógł niebawem dołączyć do grona szacownych posiadaczy. Mam jednak dylemat i kilka pytań do właścicieli egzemplarzy sprowadzonych z USA.

 

Zdecydowałem się na zakup Amerykanina ze względu na silnik, automat i atrakcyjne ceny sprowadzanych egzemplarzy. Naczytałem się rozmaitych opinii na temat specyfikacji i różnic pomiędzy wersją europejską a amerykańską. Kilkoma jeździłem. Porównałem - pasuje mi i generalnie jestem świadomy co kupuję. Wiem, że muszę do oglądanych egzemplarzy podchodzić z dużą rezerwą, sprawdzić u kompetentnego mechanika, zweryfikować historię w Carfaxie itd. Szukam egzemplarza z 2007 roku.

 

Robiąc research, trafiłem jednak na niepokojący wątek: otóż w opinii 3 panów z różnych ASO wersja amerykańska to pułapka, a ich nabywcy to frajerzy nieświadomi kosztów i problemów bo samochody te wymagają innych części, a te są potwornie drogie i czeka się na nie miesiącami.

 

Mam więc kilka pytań dotyczących praktyki: czy w przypadku nieszczęśliwego dzwona albo poważniejszej awarii rzeczywiście jest problem z kupnem części zamiennych i czy problemy te dotyczą też standardowego serwisowania? Czy trzeba sprowadzać na własną rękę części z USA czy można kupić u nas i czy rzeczywiście nic z wersji europejskiej nie pasuje?

 

Bardzo proszę o oświecenie!

Link to comment
Share on other sites

Robiąc research, trafiłem jednak na niepokojący wątek: otóż w opinii 3 panów z różnych ASO wersja amerykańska to pułapka, a ich nabywcy to frajerzy nieświadomi kosztów i problemów
urban legend i kompletna bzdura...
bo samochody te wymagają innych części' date=' a te są potwornie drogie i czeka się na nie miesiącami.[/quote'] no to chyba jak sie zamawia u tych panów... :roll:
Wiem' date=' że muszę do oglądanych egzemplarzy podchodzić z dużą rezerwą, sprawdzić u kompetentnego mechanika, zweryfikować historię w Carfaxie itd.[/quote'] ale tak trzeba podchodzić do każdego auta, tylko nie każde daje się sprawdzić w CARFAXIE :D
Szukam egzemplarza z 2007 roku.
i to jest bardzo słuszny wybór :idea:
czy w przypadku nieszczęśliwego dzwona albo poważniejszej awarii rzeczywiście jest problem z kupnem części zamiennych i czy problemy te dotyczą też standardowego serwisowania?
w przypadku nieszczęśliwego dzwona' date=' w każdej wersji' date=' niezależnie skąd sprowadzonej trzeba czekać na części, w ASO błotniki ani zderzaki nie są w sprzedaży "z półki"
Czy trzeba sprowadzać na własną rękę części z USA czy można kupić u nas
można sprowadzać samemu i można zamówić - gdzie - to nie temat na te Forum, bo jego gospodarzem jest oficjalny importer (są zasady i trzeba ich przestrzegać)
czy rzeczywiście nic z wersji europejskiej nie pasuje?
nic' date=' to za dużo powiedziane, większość pasuje, a jeśli nie to są zamienniki
Bardzo proszę o oświecenie!
proszę bardzo, oświecam Cię jako użytkownik Forestera MY07 w wersji EU a obecnie US :)
Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję Panowie! Uspokoiliście mnie. Grunt to praktyczne doświadczenie. Pozdrawiam!

 

-- Cz sty 20, 2011 2:32 pm --

 

naLeśnik - też jestem z Lublina, a najwięcej do powiedzenia na temat potencjalnych kłopotów miał właśnie pan z naszego ASO, ciekawe, prawda?

Link to comment
Share on other sites

erden,

ja od dluzszego czasu maltretuje us speca i jakis przesadnych problemow z czesciami nie mam. moze dlatego ze to sie po prostu nie psuje a czesci ktore sa inne w us niz w europie to raczej nie bede potrzebowal (blotniki,maska itp)

jest bardzo duzy wybow zamiennikow no i zawsze zostaje aso ktore ostatnimi czasy sie poprawilo z reazlizacja zamowien.

 

pozdro

jedreck

Link to comment
Share on other sites

jedreck,

to co wszyscy piszecie potwierdza moje przypuszczenia. nie rozumiałem po prostu dlaczego jest tak negatywne nastawienie do importu zza oceanu, skoro po polskich drogach jeździ tysiące amerykańskich samochodów różnych marek. rozumiem oczywiście, że handlarze ściągają niekiedy szrot ale istnieją metody weryfikacji tego co przyjeżdża. mam na oku kilka egzemplarzy forestera i pewnie coś w końcu wybiorę. rzecz w tym, że amerykański spec naprawdę mi odpowiada i wybór jest świadomy. jeździłem różnymi wersjami więc wiem o czym piszę. dilerzy tymczasem zgodnie twierdzą, że samochód ze stanów to trefne gówno obarczone ryzykiem potencjalnych kłopotów. ciekawe jest też to, że oferowane egzemplarze stoją w komisach miesiącami, pomimo ceny niższej o 20 tys. od analogicznych roczników europejskich.

Link to comment
Share on other sites

dilerzy tymczasem zgodnie twierdzą, że samochód ze stanów to trefne gówno obarczone ryzykiem potencjalnych kłopotów.
jakby Ci to powiedzieć... :?: a co innego mają mówić... marketing :twisted:
ciekawe jest też to' date=' że oferowane egzemplarze stoją w komisach miesiącami, pomimo ceny niższej o 20 tys. od analogicznych roczników europejskich.[/quote'] z tą ceną to chyba jednak lekko przesadzasz, aż tak dobrze to US$ teraz nie stoi... :P problem polega na tym, że trafić dobry egzemplarz US Spec jest dosyć trudno, większość z tego co stoi miesiącami w komisach to właśnie
szrot
Link to comment
Share on other sites

ja miałem z USA tylko jeden problem... sonda lambda musiała iść ze stanów, bo w kraju chcieli chore pieniądze ( 1700 netto jak dobrze pamiętam ) a europejska nie pasowała... ale ja miałem silnik z dziwnym osprzętem, z tego co wiem to późniejsze modele już nie mają tego problemu z kompatybilnością... co nie zmienia faktu, że poza czasem ( tydzień szedł mi przelew zagramaniczny - wina banku, przesyłka była u mnie po 3 dniach, wliczając w to weakend, więc w sumie i tak nieźle... ), to całość mnie kosztowała z przesłkami, cłami etc. mniej niż sonda europejska na wolnym rynku :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...