Jump to content
Sign in to follow this  
lukasik

Subary Justy

Recommended Posts

Witam... jestem nowy i licze na wyrozumialosc. Zamierzam kupic subary justy 4x4. Na co mam w zwrócić uwage w tym samochodzie? . rok produkcji 1998.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Przy kupnie używanego samochodu (każdego jednego), należy zwrócić uwagę przede wszystkim, czy miał w swojej historii kolizję (poważne uszkodzenie nadwozia), należy wykonać jazdę testową (wskazane są nierówności drogi) stwierdzające funkcjonowanie poszczególnych podzespołów pojazdu.

W przypadku pojazdu 4x4 należałoby sprawdzić czy w ogóle ten napęd funkcjonuje prawidłowo.

Bez wdawania się w szczegóły to są podstawowe kwestie, które należy mieć na uwadze przy kupnie używanego samochodu. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym zwrócił uwagę, że to tak naprawdę suzuki montowane na węgrzech i doczytał o napędzie, niby jest tam wisko z inicjalnym rozdziałem 90F 10R, ale kiedyś mieliśmy takiego w rodzinie i na lato mechanik wyjmował zawleczkę z wału i się robiło FWD – a przy takiej operacji po dłuższym czasie wisko powinno klęknąć, czego jednak nie zrobiło… Sprawdź co tak naprawdę tam siedzi. Ogólnie dzielność w zaspach o wiele mniejsza niż Justy pierwszej generacji, ale mówię o eksploatacji w beskidach w latach '90, kiedy drogi były nieodśnieżane a zimy prawdziwsze niż teraz. Spalała bestia swoje, tzn. nawet 8-9L w zimie, a na trasie schodziła do 7 (silnik 1.3)…i nie napisałem jeszcze że jeździło całkiem przyzwoicie.

 

Zwróć także uwagę na wyszukiwarke, w której troche informacji o justy może się znaleźć, oraz o zwyczaju, który nakazuje swoje pierwsze forumowe kroki poczynić w wątku :arrow: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f= ... start=8450

 

Co do sprawdzenia napędu to pojedź gdzieś na śliskie i przetestuj czy napęd działa – spróbuj gdzieś gwałtownie ruszyć, najlepiej w śniegu – powinien sekunde pomielić po czym wisko zeszperuje tył i wyrwie do przodu, a na przyczepnym asfalcie zrób test powolnej jazdy na maksymalnie skręconych kołach – jeśli nie będzie podejrzanych hałasów i drgań budy znaczyć to będzie że wisko jest ok (wyniki obu testów muszą być dobre, inaczej coś nie gra – tak jak napisałem w tym aucie można w 5 minut odłączyć tył na kanale wyciągając jakąś tam zawleczkę, więc ktoś mógł to zrobić jeśli wisko jest padnięte, auto będzie nadal jeździć poprawnie jako fwd).

 

powodzenia!

Piotr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam czy w nowo zakupionym Subaru Justy (wyprzedaż 2010) można samodzielnie zainstalować autoalarm i czy zpowoduje to utratę gwarancji.

Ewentualnie jaki Wy instalujecie alarm....(jakiej firmy, jaki jest koszt).

 

Pytanie 2 jak z czujnikami parkowania.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

michal3m, wybacz, potraktowałem Cię grubiańsko i uszczypliwie. Właśnie edytowałem swojego posta w czasie, w którym Ty pisałeś swojego, niestety jak widać nie zdążyłem i przeczytałeś me nazbyt ostre słowa… Moja intencja nie była inna jak tylko podbicie Twoijego pytania celem zwiększenia prawdopodobieństwa, że ktoś kto zna odpowiedź na nie natrafi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam czy w nowo zakupionym Subaru Justy (wyprzedaż 2010) można samodzielnie zainstalować autoalarm i czy zpowoduje to utratę gwarancji.

Ewentualnie jaki Wy instalujecie alarm....(jakiej firmy, jaki jest koszt).

 

Pytanie 2 jak z czujnikami parkowania.

 

Pozdrawiam

 

W książce gwarancyjnej jest wyraźnie napisane że jak trwoga to do ASO jeśli zrobisz coś na własną rękę tracisz gwarancje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ale kiedyś mieliśmy takiego w rodzinie i na lato mechanik wyjmował zawleczkę z wału i się robiło FWD

czy ktos wie gdzie jest ta zawleczka. Mam swifta 4x4 i wizkoza dziala ale przystawka w skrzyni nie kreci napedem walu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie nazwałbym tego zawleczką, na obudowie skrzyni biegów jest taki wałeczek z dziurką (widoczne od spodu) tuż obok jest śruba, trzeba tą śrube odkręcić kilka obrotów przesunąć wałeczek około 1 cm w przód lub w tył w zależności czy chcemy włączyć czy wyłączyć napęd, następnie dokręcic srube i wszystko.

Można jeździc tak i tak nic się nie dzieje spalanie troche mniejsze na rozpietym.

W razie kłopotów dysponuje zapasową skrzynią biegów razem z tą przystawką w której ponoć jest to sprzęgło wisco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic się nie stało sorki :) i dzięki

 

-- N cze 12, 2011 10:33 am --

 

dzięki.

 

-- N cze 12, 2011 10:38 am --

 

i znowu ja ;)

 

Poszukuje kontaktu z ludzikami którzy nabyli Justy 09MY (2009-2010/11)

gg: 7614025

 

Jestem ciekaw czy w Waszych autkach ktoś zamontował ISR i oznakował DNA.

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...