Jump to content

Termometr zewnętrzny kłamie


z_b

Recommended Posts

Witam forumowiczów

Jakieś dwa tygodnie temu zauważyłem że przy temperaturze zewnętrznej ok 4 stopni termometr wskazuje 15.

Po przejechaniu kilku kilometrów zaczął wskazywać 8-10. Przy dalszym użytkowaniu zawsze zawyża temperaturę o ok 3-5 C

Jeśli miał ktoś podobne objawy proszę o odpowiedź. Może wystarczy coś wyczyścić, tylko nie wiem gdzie jest ten czujnik :):)

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

z_b, ja tak mam od momentu, gdy silnik zalał olej :twisted:. Pokazuje mi 3-4 stopnie wyżej, niż w realu i długo trzeba czekać na dostosowanie temperatury.

 

Przyczyną zazwyczaj jest to, że po prostu przemieścił się mechanicznie w wypadku uderzenia, czy wjechania na dziurę (u mnie pewnie w wyniku czyszczenia silnika myjką wysokociśnieniową) i jest bliżej silnika, przez co pokazuje za wysokie temperatury. Ale jakoś nie chciało mi się jeszcze podjechać do serwisu i czegoś z tym zrobić :).

 

Trzeba ustalić jego lokalizację i sprawdzić, czy po prostu nie wypadł. Jest gdzieś w okolicach chłodnicy - gdzie dokładnie w forku, nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

U mnie też przekłamuje i to grruubo np za zewnątrz +4 a na wyswietlaczu +15, jak był mróz to też pokazywał niższe wartości niż w rzeczywistości. Gdybym nie miał CB to pewnnie juz dawno bym to naprawił 8) , a tak to się zapytam i zawsze ktoś powie jaka temp.. Problemy ze wskazaniami zaczęły się chyba ubigłej zimy - ale wtedy czasem pokazywał włściwą temp., teraz to czujnik już całkiem sfiksował. Ktoś wie jakie koszta nowego czujnika?

Link to comment
Share on other sites

"Miałem podobny problem z moim foresterze. Na początku czujnik zaczął sporadycznie wariować, po kilku miesiącach regularnie pokazywał -30C bez względu na temp. na zewnątrz, a na końcu pokazywał już tylko --------. Wczoraj wymieniłem czujnik w ASO (cena z zamówienia, bo nie mam przy sobie faktury 169,5zł. netto). Problem zniknął. W twoim przypadku gwarancja rozwiązuje sprawę , byleby było jak zgłosić."

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Mój notorycznie przekłamuje 3 stopnie w dól, czyszczenie nie pomogło.

 

Czujnik jest widoczny w dolnej szczelinie zderzaka, po stronie kierowcy, przed chłodnicą.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam 

Podłączę się do tematu i trochę go odświeżę :) 

Pacjent to Forester SF 2000r

A problem wygląda tak iż komputer wewnętrzny pokazuje ciągle 45 stC, nawet po wyjęciu czujnika (termometru w zderzaku).

Podmiana na inny sprawny czujni też nic nie zmieniła...

Dodatkowo w aucie zamotywano jest oryginalny Kompas który to również ma funkcje termometru tylko ze w stF ale jego wskazania są w mirę prawdziwe.

Czy jest jakaś opcja "restertu" termometru czy coś takiego? 

Może jakieś inne pomysły?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ja też mam ten problem w swoim forku sg,dzięki za podanie lokalizacji czujnika,sprawdzę, może jest jakiś syf albo coś,u mnie przekłamuje o 5stopni na +

Link to comment
Share on other sites

Również możesz mieć ten niepozorny czujnik centralnie na środku przedniej belki na wysokości spodu chłodnicy i zwykle powinien być ok. 8-10cm przed spodem chłodnicy na metalowym wsporniku=blaszce = widoczne od przodu przez otwory w poszyciu zderzaka poniżej grila. Jednym z powodów złego wskazywania jest zbliżenie czujnika do chłodnicy w wyniku gnania po wodzie lub głębokim śniegu = przygina do chłodnicy, kolejnym powodem jest przetarcie izolacji kabelka lub wilgoć w połączeniach na kostkach = wówczas się zmienia opór obwodu co objawia się błędnym odczytem. Newralgiczne miejsce to przejście kabli pod chłodnicą. 

powodzenia w leczeniu - jest proste i banalne.

 

a wygląda to tak = sam czujnik,

kabelków już chyba nie muszę pokazywać ...

 

czujnik-temperatury-zewntrznej-subaru-.j

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Również możesz mieć ten niepozorny czujnik centralnie na środku przedniej belki na wysokości spodu chłodnicy i zwykle powinien być ok. 8-10cm przed spodem chłodnicy na metalowym wsporniku=blaszce = widoczne od przodu przez otwory w poszyciu zderzaka poniżej grila. Jednym z powodów złego wskazywania jest zbliżenie czujnika do chłodnicy w wyniku gnania po wodzie lub głębokim śniegu = przygina do chłodnicy, kolejnym powodem jest przetarcie izolacji kabelka lub wilgoć w połączeniach na kostkach = wówczas się zmienia opór obwodu co objawia się błędnym odczytem. Newralgiczne miejsce to przejście kabli pod chłodnicą. 

powodzenia w leczeniu - jest proste i banalne.

 

a wygląda to tak = sam czujnik,

kabelków już chyba nie muszę pokazywać ...

 

czujnik-temperatury-zewntrznej-subaru-.j

Dzięki stary w wolnej chwili się za to zabiorę ,pomogłeś mi bardziej niż poprzednicy pozdrawiam ;)

Link to comment
Share on other sites

W przypadku samochodów z automatyczną klimatyzacją ma KLUCZOWE znaczenie dla działania całości. Jeśli w tęgi mróz będzie pokazywać Ci +30, ogrzewania nie uświadczysz. I odwrotnie: jeśli w upalny dzień pokaże duży mróz, nie włączy się sprężarka klimy.

 

Zdrówka!

Ł.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Dodatkowo w aucie zamotywano jest oryginalny Kompas który to również ma funkcje termometru tylko ze w stF ale jego wskazania są w mirę prawdziwe.

 

Instrukcja przestawienia kompasu:

 

1. Włączasz zapłon do pozycji ACC.
2. Naciskasz i przytrzymujesz przycisk ADJ (lewy dolny róg ramki wyświetlacza) aż pojawi się na wyświetlaczu ekran z samymi literami W, 5 z lewej strony i napisem DEVIATION ,
3. Naciskasz przycisk MODE (prawy górny róg ramki wyświetlacza) i obserwujesz wyświetlacz. Jeżeli wyświetlone jednostki w polach OUTSIDE i BAR nie odpowiadają żądanym, ponownie naciskasz przycisk MODE. Maksymalnie trzeba nacisnąć trzy razy bo są trzy tryby wyświetlania jednostek ( Mode A - US market, Mode B Overseas Market - to właśnie nasz europejski i Mode C - Japanese Market)


4. Wychodzi po dokonaniu wyboru z ustawień naciskając przycisk ADJ (o którym już była mowa w pkt.2).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wczoraj wyciągnąłem ten cholerny czujnik,słaby dostęp jest, troche się mocowałem,ale wyjąłem,wsadziłem go do zamrażarki,a potem do gorącej wody samą końcówkę,podłączyłem do samochodu,przez chwile było lepiej,ale potem znowu zaczął przekłamywać,także do wymiany,czy u mnie w forku ,ma on znaczenie ,mam możliwość włączenia klimy w automacie,przekłamuje o 5 stopni. :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Przekłamanie o kilka stopni dajesz radę "skorygować" ręcznie pokrętłami temperatury nawiewów aby zapewnić właściwy sobie komfort wnętrza

większym zamieszaniem będzie korekta w głowie temperatury w okolicach 0`C aby się nie poślizgnąć...

 

Na nic więcej ten czujnik nie ma wpływu = jedynie klima automatyczna + wyświetlacz na liczniku kilometrów.

Jednostka napędowa ma odrębny system pomiaru temperatury powietrza i cieczy.

 

Tym samym sam sobie określisz czy już bo zakwalifikować do wiesz czego.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Przekłamanie o kilka stopni dajesz radę "skorygować" ręcznie pokrętłami temperatury nawiewów aby zapewnić właściwy sobie komfort wnętrza

większym zamieszaniem będzie korekta w głowie temperatury w okolicach 0`C aby się nie poślizgnąć...

 

Na nic więcej ten czujnik nie ma wpływu = jedynie klima automatyczna + wyświetlacz na liczniku kilometrów.

Jednostka napędowa ma odrębny system pomiaru temperatury powietrza i cieczy.

 

Tym samym sam sobie określisz czy już bo zakwalifikować do wiesz czego.

Dzięki,wszytko teraz już wiem,no na razie grzeje w środku w kite ,także nie ma większego problemu,zobaczymy jak będzie cieplo w kabinie przy -15 stopniach,wtedy się wymieni pewnie ten czujniczek. :)

Edited by Adaśko
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...