Stach83 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Witam serdecznie. Planuję na dniach wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów. Ponoć troche się poci, kapie na coś (na kolektor?), wypala się i smierdzi jak się zatrzymam W związku z tym mam pytanie... czy trzeba spuszczać cały olej z silnika? Czy może wystarczy przechylić dostatecznie auto... wysoko podnieść z jednej strony na lewarku? Czy miejsca tam (dostęp do śrub itp)) jest na tyle, że zrobię to na parkingu bez kanału? Pozdrawiam, Stach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwidon Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Bez kanału słabo to widzę. Oliwy spuszczać nie trzeba - o ile pamiętam do sprawdzania luzów u mnie nie byla spuszczana, zresztą i tak ona siedzi w misce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan_Samochodzik Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Oleju mi nie spuszczali, techniki naprawy są różne, na PW masz info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tynek Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Ja rok temu wymieniałem uszczelkę od strony aku, na płaskim i nic się nie ulało, ale stan oleju nie wiem jaki wtedy był. Zgubiłem wtedy 1 śrubę koszt 3pln czy 6 ale czekałem 2tygodnie, jak coś mam 1 w zapasie bez uszczelniacza. U mnie okazało się że to nie uszczelka pod pokrywą zaworów, tylko simering na "fajce" wlewu oleju 20pln. Odkręcasz 2 śruby, które trzymają fajkę na pokrywie zaworów, wyjmujesz fajkę i tam się kryje to małe ustrojstwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 W turbo trochę mało miejsca. Da radę wymienić, ale bardzo łatwo o jakiś błąd przy układaniu uszczelki czy dokręcaniu pokrywy (dokręcać tylko tak jak jest napisane w manualu!). Zapomnij o wymianie na parkingu, olej zostaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Czyli dobrze by było zaopatrzyć się nie tylko w samą uszczelkę pod kapę, ale i dodatkowo jakieś simeringi... Czy w takim razie jest w stanie ktoś mi pomóc i wypisać wszystkie elementy uszczelniające/gumowe, które będę mógł od razu wymienić przy jednej robocie? W turbo trochę mało miejsca. Da radę wymienić, ale bardzo łatwo o jakiś błąd przy układaniu uszczelki czy dokręcaniu pokrywy (dokręcać tylko tak jak jest napisane w manualu!). Zapomnij o wymianie na parkingu, olej zostaje. Czy manual to ta skromna ponad 500 stronna książeczka po angielsku z FAQ? Pewnie trzeba dokręcać jak głowicę - na krzyż odpowiednimi momentami? Już umówiony na sobotę kanał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Stach83, dokładnie, odpowiednie momenty (5Nm bodajże, ale sprawdź sobie dokładnie). W kilku punktach używa się również specjalnego silikonu. Po każdej stronie, oprócz uszczelki pod pokrywą, są jeszcze dwie małe pod otwór na świece - te też wymień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się