Jump to content

Decyzja o zakupie Outback 2010 diesel


Stachu1976

Recommended Posts

Witam!

 

Zastanawiam się nad zakupem Outback 2010 w dieslu. Dotychczas nie brałem tej marki pod uwagę ponieważ ogólna opinia, która do mnie docierała była taka, że są bardzo drogie w utrzymaniu. Zastanawiałem się nad zakupem np. Mondeo, Avensis czy Passat ale po przeprowadce pod miasto zacząłem właśnie szukać coś "podwyższonego" Typowego terenowego nie chce ponieważ dużo jeżdżę i nie będzie zbyt wygodny dla mnie i tak wpadłem na Subaru. Podpowiedzcie coś bliższego na temat tego modelu bo totalnie mnie zakręciło po przejechaniu się nim. Właściwości trakcyjne super ale jak np. jest wykonany środek bo na pierwszy rzut oka nie "kladzie na łopaty", jak mniej więcej kształtują się koszty serwisów i jak wygląda ewentualna awaryjność tych aut?

 

Stachu1976

 

-- Śr sty 19, 2011 12:07 am --

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się nad zakupem Outback 2010 w dieslu. Dotychczas nie brałem tej marki pod uwagę ponieważ ogólna opinia, która do mnie docierała była taka, że są bardzo drogie w utrzymaniu.

przechodziłem przez podobne dylematy jaki czas temu, a teraz mamy 2 Subaru i zastanawiamy się nad kolejnym :lol:

wg mnie kupno samochodu to bardzo poważna sprawa i nie do końca powinno się podchodzić emocjonalnie (czego oczekują od nas twórcy strategii marketingowych poszczególnych marek)

po pierwsze zrób sobie listę TWOICH POTRZEB, bo to jest zasadniczy punkt wyjścia i potem pod ich kątem analizuj poszczególne modele

weź też pod uwagę unikalne zalety każdej z marek i tu zdecydowanie Subaru się wyróżnia napędem, konstrukcją silnika, prostotą budowy :lol:

każda potrzeba jest indywidualna i subiektywna - dla mnie np. wygląd auta z zewnątrz oraz wewnątrz mają drugo-, albo nawet trzeciorzędne znaczenie - najważniejsze jest abym bezpiecznie i skutecznie dojeżdżał do celu oraz wysiadał nieobolały :lol:

wobec tego brałem pod uwagę w Subaru:

1. wysokość zawieszenia 20 cm (zwykłe auta mają od 13 do 15 cm, a te 5 cm to naprawdę bardzo dużo, szczególnie zimą i w lekkim terenie)

2. napęd na 4 kopyta

3. bezpieczeństwo jazdy wynikające ze specyficznej konstrukcji silnika i jego położenia

4. wygodną pozycję kierowcy

5. prostotę obsługi i brak wyszukanych (= niepotrzebnych i psujących się) bajerów

 

koszty serwisu są zbliżone do innych marek, choć zdarza się, że na niektóre części trzeba długo czekać

Link to comment
Share on other sites

wykonany środek bo na pierwszy rzut oka nie "kladzie na łopaty"

srodek moze nie, trzeba sie przyzwyczaic :wink: ale trakcja to rozklada zupelnie :twisted: i docenisz ja w zimie 8)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za rozjaśnienie mi tematu! Cały czas miałem dylemat między "wypasionym" wyposażeniem i ogólnie zwykłym autem typu mondeo a super właściwościami trakcyjnymi z trochę słabszym środkiem tak jak to jest w Outback. Z tymi kosztami części czy serwisu to naprawdę zeszli już na ziemię i zrównali koszty z markami z pólki średniej?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za rozjaśnienie mi tematu! Cały czas miałem dylemat między "wypasionym" wyposażeniem i ogólnie zwykłym autem typu mondeo a super właściwościami trakcyjnymi z trochę słabszym środkiem tak jak to jest w Outback. Z tymi kosztami części czy serwisu to naprawdę zeszli już na ziemię i zrównali koszty z markami z pólki średniej?

na stronie Subaru jest oficjalny cennik przeglądów

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za rozjaśnienie mi tematu! Cały czas miałem dylemat między "wypasionym" wyposażeniem i ogólnie zwykłym autem typu mondeo a super właściwościami trakcyjnymi z trochę słabszym środkiem tak jak to jest w Outback. Z tymi kosztami części czy serwisu to naprawdę zeszli już na ziemię i zrównali koszty z markami z pólki średniej?

 

 

tutaj masz porównywarkę modeli Subaru z innymi markami: http://pl.subaru.clientsites.carspecs.j ... pl.subaru/

 

W OBK ma słabszy środek pod względem wyglądu czy jakości materiałów ? W pierwszym przypadku to kwestia gustu a w drugim, moim zdaniem OBK jest na zdecydowanie wyższym poziomie. Poprzednim modelem zrobiłem ok. 130k km i jedynie plastiki w okolicach lewarka biegów potrafiły czasami "zaskrzypieć". Przedmuchanie załatwiało sprawę. W obecnym usunięto przypadłości poprzedniej wersji a spasowanie zapowiada, że nie będzie problemów ze "świerszczami". Osobna kwestia oto przysłowiowy "pancerny zawias" w Subaru.

Przez 130k km nie było kompletnie nic robione bo żadna "guma" nie wymagała wymiany. Co prawda przy takim przebiegu amortyzatory wypadało zmienić ponieważ miały 80% sprawności ale jeździć się dało.

Link to comment
Share on other sites

Adam12, nie jestem w stanie uwierzyc ze przez 130 tys km nie wymieniales chocby gum stabilizatora? Moje wytrzymaly z przodu 60 tys km.

 

 

poważnie. nic nie było robione. Istnieje tylko jedna opcja, że ASO podczas przeglądu wymienili nie informując mnie o tym i nie wpisali tego do książki ale to raczej mało prawdopodobne.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za rozjaśnienie mi tematu! Cały czas miałem dylemat między "wypasionym" wyposażeniem i ogólnie zwykłym autem typu mondeo a super właściwościami trakcyjnymi z trochę słabszym środkiem tak jak to jest w Outback. Z tymi kosztami części czy serwisu to naprawdę zeszli już na ziemię i zrównali koszty z markami z pólki średniej?

 

Ja zawsze sugeruje osobom które oczekują "wypasionego" wnętrza i generalnie szeroko pojęty lans , prestiż ,bycie "premium" , zwrócenie na siebie uwagi pod remizą i nie wiem co jeszcze... zakup takich aut jak np. :INFINITI , AUDI.

 

Czy to będzie Subaru Legacy/OBK , Ford Mondeo , Honda Accord , Mazda 6/Cx-7 to materiały użyte we wnętrzu są podobnej jakości .Różnice są małe i bardziej odnoszą się do gustu ale niektórzy potrafią wmawiać ze np.nowy Mondeo ma luksusowe materiały wewnątrz :mrgreen:

Na pewno ergonomia w OBK stoi na wysokim poziomie a reszta to wiadomo i nie będę się xxxx razy powtarzał co generalnie różni Subaru od innych marek.

Jeżeli chodzi o maksymalne cięcie kosztów przeglądów itd. to polecam np.SKODA , DACIA (serio, Duster jest naprawdę solidny) , KIA , HYUNDAI

Link to comment
Share on other sites

Dzieki, dzieki, dzięki. Przekonaliście mnie. Fakt, jak się przejechałem testówką to wszystko mi się wyjasnilo. Naprawdę to cacko trzyma się drogi!!!!!

 

 

Pamiętaj, że hamuje jak każde inne :mrgreen: niestety fizyki nie da się oszukać.

Link to comment
Share on other sites

Heja

 

Miałem to samo tyle, że może nie rozważałem Mondeo :-). Generalnie Kupilem OBK przejechałem nim około 4 tys km w tydzień i jestem pozytywnie zaskoczony auto jeździ doskonale trzyma się trasy jak na szynach. Co do wykończenia to trudno się doczepić do czegokolwiek....nie ma wodotrysków ale masz to co potrzebujesz i tyle. Co do serwisów cóż płacisz jak wszędzie nie ma wyjątków na tańsze droższe płacisz i tyle......Nie wiem też nic co odnośnie gwarancji jak są załatwiane sprawy reklamacyjne bo nie znam nikogo kto miałby problem z subaryną oprócz rzeczonego sprzęgła tu też jest temat załatwiony poniekąd z uwagi na nowy soft w silniku tak przynajmniej poinformował mnie sprzedawca. Zresztą ja nie strzelem sprzęgłem tylko je puszczam to sądzę, że temat załatwiony :-)

 

Moim zdaniem subaryna to nie jest zwykły samochód zawsze masz samochód nietuzinkowy z doskonałymi właściwościami jezdnymi, To czy on jest ładny czy brzydki nie wypowiem się bo po co

Link to comment
Share on other sites

Moje zdanie jest takie, że zewnętrznie wygląda rewelacyjnie, kokpit zresztą też. Trochę tapicerka średnia ale to nie jest problem, rzeczywiście drogi trzyma się rewelacyjnie a w sumie chodzi w tym wszystkim o bezpieczeństwo. Jedyna przeszkoda jaka mi jeszcze pozostała to negocjacje z dealerem. Mam nadzieję, że się dogadamy....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Z forum MAZDY -"debata czy kupic Outbacka czy CX7"

 

 

 

 

"To ja sie wypowiem na przykladzie, Belgia, grudzien, totalnie oblodzona autostrada i zasniezona do tego dlugie wzniesienie pod Liege (w tym kraju nie uzywaja plugow snieznych ijak sie rozjezdzi droga to jest przejezdna a jak nie to nie) i moj cx-7 predkosc przelotowa 100kmh, na pasie obok polskie i angielskie tiry nie mogace podjechac pod gorke. Tyle w temacie. o subaru raczej zapomnij kolego, serwis drozszy wyraznie niz mazda, dochodzi koniecznosc wymiany oleju w skrzyni i dyferencjale co 60 tys km, wiem bo kolega z pracy ma forestera 2010; Poza tym bacharze z Polski mowia, ze subaru przy kolizji tak sie sklada, ze potem jak naciagaja to musza sie pilnowac zeby nie przeciagnac przekatnych za bardzo, bo tak miekki material bryly nosnej jest. Jak sam szukalem samochodu to tez wlasnie taka opinia starego cwaniaka dala mi do myslenia. Moj kumpel od subaru sam przyznal, ze w poslizgu lekko tracil kraweznik bokiem przy ok. 20kmh i cala lapa zawieszenia sie skrzywila lacznie z kielichem. pzdr"

 

:shock:

Link to comment
Share on other sites

giepa, no chłopaki muszą się jakoś pocieszać że mają grata który pali 20l/100km a byle Subaru ich objeżdża bez redukcji ;)

A tak na serio - rozważałem kupno CX7 też.... ale na szczęście się przejechałem: to auto chybocze się na boki w zakręcie tak że od razu pojawiają się u mnie mdłości. A wnętrze ma porównywalnej jakości jak Kija siid.

Link to comment
Share on other sites

Z forum MAZDY -"debata czy kupic Outbacka czy CX7"

 

 

 

 

"Poza tym bacharze z Polski mowia, ze subaru przy kolizji tak sie sklada, ze potem jak naciagaja to musza sie pilnowac zeby nie przeciagnac przekatnych za bardzo, bo tak miekki material bryly nosnej jest. "

 

:shock:

 

Właśnie sobie wyobrażam takiego "rozciągniętego" przez blacharzy z Polski subaru, który po naciągnięciu potrzebuje miejsca parkingowego w kształcie rombu np zamiast prostokąta :D Bo zawsze jedna przekątna może cię naciągnąć bardziej:-)

Link to comment
Share on other sites

giepa, no chłopaki muszą się jakoś pocieszać że mają grata który pali 20l/100km a byle Subaru ich objeżdża bez redukcji ;)

A tak na serio - rozważałem kupno CX7 też.... ale na szczęście się przejechałem: to auto chybocze się na boki w zakręcie tak że od razu pojawiają się u mnie mdłości. A wnętrze ma porównywalnej jakości jak Kija siid.

 

Każdy swoje chwali :wink:

 

Mazda Cx-7 to wyjątkowo udany SUV i jeden z lepszych w swej klasie a na pewno bije na łeb takie łajby jak : Outlander, Tiguan , Kuga , CR-V , RAV-4.

Jeśli chodzi o prowadzenie to jest bardzo chwalony a nawet w Top Gear się zachwycali że w zakrętach zachowuje się bardziej jak sportowy hatchback a nie SUV. Generalnie wg mnie jak na SUV-a ma bardzo twardo zestrojone zawieszenie co jest zasługą Mazda Germany gdzie dostosowywali charakterystykę auta do europejskich warunków.

Outback prowadzi się inaczej bo przecież jest to całkiem inne auto.

 

Co do jakości wewnątrz CX-7 to nie wydaje mi się żeby jakoś odbiegało od wnętrza Outbacka które jak wszyscy przecież wiedzą jest przeciętne a niektóre detale wręcz tandetne.

 

Kia to nie ta sama Kia co 10 lat temu i przez kolejne lata na pewno dalej będzie się rozwijać w błyskawicznym tempie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...