Jump to content

prosze o pomoc w diagnozie


simonnt

Recommended Posts

mam zamiar kupic impreza 2.0 115km 97 rok i przebieg 230tys...cena niewielka...auto do malowania itd...ale jedno mnie martwi...ze z plynu do chlodnicy wylecialo takie "maslo" ..auto stalo...pan z komisu nas przeziozl 140...chodzi rowno ladnie olej czysty, malo plynu w chlodnicy i chlodnica podobnio wymieniona...

znajomy mechanik mowi ze moze to byc uszczelka pod glowica i zasysa olej do chlodnicy i stad ten osad...tezaz sie zastanawiam czy ktos mial ten problem..przyznam ze jezeli glowica, uszczelka i wszystko co porzebne by wymienic co trzeba okazaloby sie warte po uprzednim zjechaniu z ceny to bylbym zainteresowany...teraz pytanie czy warto..

 

jezeli ktos bylby w stanie pomoc to z gory dziekuje

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

wg mnie to dosc normalne w imprezach ze jest masło orzechowe mialem tak w kazdej z imprez a latały jak strzały i do tej pory lataja u nowych wlascicieli. tylko trzeba zerknac jaka jest ilość tego masła, czy tylko resztka jest błotem czy cały płyn. u mnie wyciek byl czysty a koncówka plynu ( osad ) byl orzechowy ;)

 

pozdrawiam i czekamy na fotki i cenkę

Link to comment
Share on other sites

koszt wymiany uszczelek obejmuje:

1. wymianę uszczelek, uszczelnienia pokryw zaworów, uszczelniaczy prowadnic świec, uszczelniacze śrub pokryw zaworów

2. dodatkowo warto, planować głowice, wymienić uszczelniacze zaworów, pomimo ze to boxer, dotrzeć zawory,

wymienić uszczelniacze na wałkach rozrządu

3. wymienić rozrząd ewentualnie pompę wody,

koszty części :

ad1: około 750,00 przy częściach w serwisie;

ad2: około 300

ad3: 700 (lub 1300 przy zakupie w serwisie)

dochodzi robocizna :)

i masz tu podane minimalne koszty wiążące się w wymianą uszczelek

 

-- 18 sty 2011, o 21:30 --

 

nie wiem czy to normalne , że wolnossak wali olej do chłodnic.wątpię w tą teorię.

 

według mnie bardzo mało to prawdopodobne, chyba że:

jest pęknięta głowica, bo:

olej jest doprowadzany jednym kanałem na górze głowicy jednym kanałem, a wraca dołem,

na wydmuchanie uszczelki najczęściej działa albo ciśnienie spalania lub nieodpowiednie chłodzenie lub jego brak,

wydmuchana uszczelka to najczęściej ubywający płyn,

w przypadku gdy płynu nie ubywa, a olej wędruje do płynu, czyli olej pod ciśnieniem około 3 bar (nie wiem ile w subaru)

przy pęknięciu głowicy z powodu wyższego ciśnienia przeciśnie się do płynu (1,1 bara)

takie moje małe rozumowanie, pomimo ze naprawami aut zawodowo się nie zajmuje :)

Link to comment
Share on other sites

hmm..wiec tego masla jest duzo (dziwi fakt ze handlarz nawet tego nie wyczyscil) jest ono nawet na dole wiec widac ze konkretnie poszlo...a ceny napraw...hmm...rozrzad i tak wliczalem a na glowice itd mechanik powiedzial zebym 2 klocki liczyl...auto wystawione za 1450euro...pusci za 1000 a ze wzgledu na mozliwa usterke chce zaproponowac 500 euro zebym mial na naprawe... pytanie do was czy warto

auto stoi na niemieckim mobile i latwo je znalezc wpisujac subaru impreze cena do 6000zl (klima 220tys przebieg) zobaczcie i ocencie...w zewnatrz cale do malowania ale cena tez mala wiec w miare sie kalkuluje

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...