pachol83 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Witam. Pytam jako świeżo upieczony właściciel subaru legacy kombi 2.0 aut. rocznik 2007-165 km W jaki sposób realizowany jest napęd w moim aucie. Stały czy dołączany? Jak stały to w jakich proporcjach? Przez co realizowany: dyfer czy wiskoza? Wielkie dzieki za info-nowicjusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Napęd jest stały, ale w automacie inicjalny podział wynosi 90/10 przód/tył i jest elektronicznie rozdzielany do 50/50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Przez co realizowany: dyfer czy wiskoza? Sprzęgło wielopłytkowe ze sterownikiem hydraulicznym o ile dobrze pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 TUTAJ też możesz nieco doczytać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 w automacie inicjalny podział wynosi 90/10 przód/tył strona Subaru Global http://www.subaru-global.com/news2008n000858.html twierdzi inaczej - cytowałem już to gdzieś na forum: Electronically-controlled Multi-Plate Transfer Clutch Subaru uses a Multi-plate Transfer Clutch System (MPT) on many of its automatic-equipped models for a combination of optimum traction and fuel economy. The system uses an electro-mechanical centre differential. Its control unit constantly monitors input from the Throttle Position Sensor (TPS), the Engine Control Module (ECM), the Transmission Control Module (TCM) and wheel speed sensors to provide the most effective front/rear balance of torque. In good traction, the MPT’s predetermined logic splits torque 60/40 front/rear for enhanced fuel economy. In poor traction situations or under hard acceleration it can vary the balance up to a full 50/50 for maximum traction. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Ja pisałem to na podstawie cars101: "2.5i Electronically controlled, constantly varying, front bias (90/10 front rear) 2.5i Limited: until July 2007, electronically controlled, constantly varying, front bias (90/10 front rear). Model code 8AE Starting with July 2007 delivery, VDC is standard (below). Model code 8AF replaces 8AE. VDC includes on 4cylinder, 4 speed automatics a traction control system which senses a loss of of traction and applies the brakes to the slipping wheels to maintain vehicle motion (this is not the VTD system on the GT or 3.0R with automatic transmission). GT: VTD Variable Torque Distribution. 45/55 performance oriented, front/rear power split with Limited Slip rear axle, plus Steering Wheel SportShift gear controls. .... ...VDC all wheel drive traction control system measures variables such as steering input, braking and vehicle angle, and applies individual brakes and/or reduces engine power to counteract skids or slides to help keep you in control. VDC on 4 cylinder, 4 speed automaticsincludes traction control system which senses a loss of of traction and applies the brakes to the slipping wheels to maintain vehicle motion. This is not the VTD system on the GT. VTD Variable Torque Distribution on 5 speed automatic. 45/55 performance oriented, front/rear power split with Limited Slip rear axle." Czyli o ile dobrze rozumiem to z VDC lub bez jest 90/10 a z VTD jest 45/55. Mówimy o Legacy 2.0, a VTD jest tylko w GT i 3.0R. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Czyli mamy sprzeczność wypowiedzi - Subaru Global czyli FHI i cars101 czyli dziennikarze. Kto wie lepiej ? :| . Może być też tak, że jest różnie w zależności od rynku np. US i EU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Cars101, to raczej strona niezależnego entuzjasty, niż dziennikarza :wink: EDIT: To dodytczyło tylko VTD :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 o czym wy tu mowicie? :roll: daje 99%, ze MY'07 Legacy 2.0 n/a nie mialo VTD... btw, MY'11 Forek 2.5XT ma zwyklego automata, wiec nie wierze, ze najslabsze Legacy mialo go juz duzo wczesniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 o czym wy tu mowicie? :roll: daje 99%, ze MY'07 Legacy 2.0 n/a nie mialo VTD... Oczywiście, że nie ma. o czym wy tu mowicie? :roll: btw, MY'11 Forek 2.5XT ma zwyklego automata, wiec nie wierze, ze najslabsze Legacy mialo go juz duzo wczesniej... W Foresterze 2.5XT/AT MY11 nie ma VTD, ale za to jest w wersjach MY06-MY07, oczywiście 2.5XT/AT. Niedługo będą to poszukiwane rodzynki na rynku, prawie jak Legacy spec. B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 o czym wy tu mowicie? :roll: daje 99%, ze MY'07 Legacy 2.0 n/a nie mialo VTD... Oczywiście, że nie ma. o czym wy tu mowicie? :roll: btw, MY'11 Forek 2.5XT ma zwyklego automata, wiec nie wierze, ze najslabsze Legacy mialo go juz duzo wczesniej... W Foresterze 2.5XT/AT MY11 nie ma VTD, ale za to jest w wersjach MY06-MY07, oczywiście 2.5XT/AT. Niedługo będą to poszukiwane rodzynki na rynku, prawie jak Legacy spec. B Przecież tak właśnie napisałem (pytanie i odpowiedź dotyczy rocznika 2007) :wink: :arrow: Mówimy o Legacy 2.0, a VTD jest tylko w GT i 3.0R. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 o czym wy tu mowicie? :roll: daje 99%, ze MY'07 Legacy 2.0 n/a nie mialo VTD... Oczywiście, że nie ma. o czym wy tu mowicie? :roll: btw, MY'11 Forek 2.5XT ma zwyklego automata, wiec nie wierze, ze najslabsze Legacy mialo go juz duzo wczesniej... W Foresterze 2.5XT/AT MY11 nie ma VTD, ale za to jest w wersjach MY06-MY07, oczywiście 2.5XT/AT. Niedługo będą to poszukiwane rodzynki na rynku, prawie jak Legacy spec. B 2.5XT MY'08 tez chba mial VTD (MY'08 to ciagle stara buda ) -- 18 sty 2011, o 13:31 -- Przecież tak właśnie napisałem (pytanie i odpowiedź dotyczy rocznika 2007) :wink: :arrow: Mówimy o Legacy 2.0, a VTD jest tylko w GT i 3.0R. racja, przegapilem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Po co wplatacie tu VTD? Przecież wiadomo, że pytanie dotyczy MPT. Ale tak to jest - chcesz flejma to zapytaj o realizację centralnego dyfra . Odpowiadając autorowi wątku: Masz MPT (sprzęgło wielopłytkowe). O sile sprzęgnięcia decyduje komputer skrzyni i robi to możliwie wyprzedzając dynamikę samochodu (gaz, skręt, przełożenie itp.). A co ? Źle jest ? 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pachol83 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 Nie jest ok.Chciałem po prostu się dowiedzieć dokładnie jak to jest w moim aucie. Pozdrawiam i dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się