Jump to content

rodzaj napędu w subaru legacy 07 aut


pachol83

Recommended Posts

Witam.

Pytam jako świeżo upieczony właściciel subaru legacy kombi 2.0 aut. rocznik 2007-165 km

W jaki sposób realizowany jest napęd w moim aucie.

Stały czy dołączany?

Jak stały to w jakich proporcjach?

Przez co realizowany: dyfer czy wiskoza?

Wielkie dzieki za info-nowicjusz ;)

Link to comment
Share on other sites

w automacie inicjalny podział wynosi 90/10 przód/tył

strona Subaru Global http://www.subaru-global.com/news2008n000858.html twierdzi inaczej - cytowałem już to gdzieś na forum:

 

Electronically-controlled Multi-Plate Transfer Clutch

 

Subaru uses a Multi-plate Transfer Clutch System (MPT) on many of its automatic-equipped models for a combination of optimum traction and fuel economy. The system uses an electro-mechanical centre differential. Its control unit constantly monitors input from the Throttle Position Sensor (TPS), the Engine Control Module (ECM), the Transmission Control Module (TCM) and wheel speed sensors to provide the most effective front/rear balance of torque.

 

In good traction, the MPT’s predetermined logic splits torque 60/40 front/rear for enhanced fuel economy. In poor traction situations or under hard acceleration it can vary the balance up to a full 50/50 for maximum traction.

Link to comment
Share on other sites

Ja pisałem to na podstawie cars101:

 

"2.5i Electronically controlled, constantly varying, front bias (90/10 front rear)

2.5i Limited: until July 2007, electronically controlled, constantly varying, front bias (90/10 front rear). Model code 8AE

Starting with July 2007 delivery, VDC is standard (below). Model code 8AF replaces 8AE. VDC includes on 4cylinder, 4 speed automatics a traction control system which senses a loss of of traction and applies the brakes to the slipping wheels to maintain vehicle motion (this is not the VTD system on the GT or 3.0R with automatic transmission).

 

GT: VTD Variable Torque Distribution. 45/55 performance oriented, front/rear power split with Limited Slip rear axle, plus Steering Wheel SportShift gear controls. ....

 

...VDC all wheel drive traction control system measures variables such as steering input, braking and vehicle angle, and applies individual brakes and/or reduces engine power to counteract skids or slides to help keep you in control.

VDC on 4 cylinder, 4 speed automaticsincludes traction control system which senses a loss of of traction and applies the brakes to the slipping wheels to maintain vehicle motion. This is not the VTD system on the GT.

VTD Variable Torque Distribution on 5 speed automatic. 45/55 performance oriented, front/rear power split with Limited Slip rear axle."

 

Czyli o ile dobrze rozumiem to z VDC lub bez jest 90/10 a z VTD jest 45/55.

Mówimy o Legacy 2.0, a VTD jest tylko w GT i 3.0R.

Link to comment
Share on other sites

Czyli mamy sprzeczność wypowiedzi - Subaru Global czyli FHI i cars101 czyli dziennikarze. Kto wie lepiej ? :| . Może być też tak, że jest różnie w zależności od rynku np. US i EU.

Link to comment
Share on other sites

o czym wy tu mowicie? :roll:

 

daje 99%, ze MY'07 Legacy 2.0 n/a nie mialo VTD...

 

btw, MY'11 Forek 2.5XT ma zwyklego automata, wiec nie wierze, ze najslabsze Legacy mialo go juz duzo wczesniej...

Link to comment
Share on other sites

o czym wy tu mowicie? :roll:

daje 99%, ze MY'07 Legacy 2.0 n/a nie mialo VTD...

Oczywiście, że nie ma.

 

o czym wy tu mowicie? :roll:

btw, MY'11 Forek 2.5XT ma zwyklego automata, wiec nie wierze, ze najslabsze Legacy mialo go juz duzo wczesniej...

W Foresterze 2.5XT/AT MY11 nie ma VTD, ale za to jest w wersjach MY06-MY07, oczywiście 2.5XT/AT. Niedługo będą to poszukiwane rodzynki na rynku, prawie jak Legacy spec. B :)

Link to comment
Share on other sites

o czym wy tu mowicie? :roll:

daje 99%, ze MY'07 Legacy 2.0 n/a nie mialo VTD...

Oczywiście, że nie ma.

 

o czym wy tu mowicie? :roll:

btw, MY'11 Forek 2.5XT ma zwyklego automata, wiec nie wierze, ze najslabsze Legacy mialo go juz duzo wczesniej...

W Foresterze 2.5XT/AT MY11 nie ma VTD, ale za to jest w wersjach MY06-MY07, oczywiście 2.5XT/AT. Niedługo będą to poszukiwane rodzynki na rynku, prawie jak Legacy spec. B :)

Przecież tak właśnie napisałem (pytanie i odpowiedź dotyczy rocznika 2007) :wink:

 

:arrow:

Mówimy o Legacy 2.0, a VTD jest tylko w GT i 3.0R.
Link to comment
Share on other sites

o czym wy tu mowicie? :roll:

daje 99%, ze MY'07 Legacy 2.0 n/a nie mialo VTD...

Oczywiście, że nie ma.

 

o czym wy tu mowicie? :roll:

btw, MY'11 Forek 2.5XT ma zwyklego automata, wiec nie wierze, ze najslabsze Legacy mialo go juz duzo wczesniej...

W Foresterze 2.5XT/AT MY11 nie ma VTD, ale za to jest w wersjach MY06-MY07, oczywiście 2.5XT/AT. Niedługo będą to poszukiwane rodzynki na rynku, prawie jak Legacy spec. B :)

2.5XT MY'08 tez chba mial VTD (MY'08 to ciagle stara buda :P )

 

-- 18 sty 2011, o 13:31 --

 

Przecież tak właśnie napisałem (pytanie i odpowiedź dotyczy rocznika 2007) :wink:

 

:arrow:

Mówimy o Legacy 2.0, a VTD jest tylko w GT i 3.0R.

racja, przegapilem :)

Link to comment
Share on other sites

Po co wplatacie tu VTD? Przecież wiadomo, że pytanie dotyczy MPT. Ale tak to jest - chcesz flejma to zapytaj o realizację centralnego dyfra :mrgreen: .

 

Odpowiadając autorowi wątku: Masz MPT (sprzęgło wielopłytkowe). O sile sprzęgnięcia decyduje komputer skrzyni i robi to możliwie wyprzedzając dynamikę samochodu (gaz, skręt, przełożenie itp.). A co ? Źle jest ? 8)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...