Jump to content

2 litrowa jednostka i skrzynia od 2.5 litra ?!


Wito

Recommended Posts

Witam ponownie :)

 

Prosze o opinie czy do 2 litrowego silnika skrzynia z 2.5 litrowego STI do dobry pomysł ?

Jaka jednostka i jaka skrzynia :?:

Link to comment
Share on other sites

6mt to pancerna skrzynia

 

Pancerna tak - ale skrzynie od 2.5l maja chyba troche jednak inaczej zestopniowane biegi niz te od 2l

Co moze byc troche bez sensu przy 2l silniku.

Chyba, ze nam dluzsze biegi nie przeszkadzaja z jakiegos powodu.

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie :)

 

Prosze o opinie czy do 2 litrowego silnika skrzynia z 2.5 litrowego STI do dobry pomysł ?

Jaka jednostka i jaka skrzynia :?:

 

 

jakies zestawienie nie bedzie pasowalo ??

np wrx silnik do 6mt

Link to comment
Share on other sites

Hmm silnik ej20 z wrx zakuty, skrzynia 6mt z sti 2006 z dccd. kolega AMI mówi ze moze być to bez sensu z powodu innych przełożeń i straci auto na dynamice...

 

będziesz potrzebował kilka gadzetów, jak skrzynia, wał, dyfer, półosie, lewarek kpl., gałka, mieszek, ramka, tylne zwrotnice + hamulce (chyba że chcesz drutowac z półosiami ) koło zamachowe, sprzegło, sterownik do dyfrów jak skrzynia z DCCD, + robocizna, jak nie jesteś przygotowany na 15k to sobie odpuść :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ale i tak biegi 1-5 są krótsze niż te w 5MT

 

Pewnie tak - ale dyfer ma dluzsze przelozenie sporo (zalezy od modelu, bo byly tez klasyki z 3.9 i ale biegi mialy krotsze dla odmiany) - trzebaby raczej policzyc calosciowo przelozenie.

Link to comment
Share on other sites

konieczne jest koło zamachowe i sprzęgło bo słyszałem ze niekoniecznie ? i tylne zwrotnice ? i co z hamulcami bo dopiero co wsadziłem brembo oro i ferodo ds2500 ;/ mają przejechane jakies 50 km

 

Mówie o przodzie tył seria wrx

Link to comment
Share on other sites

konieczne jest koło zamachowe i sprzęgło bo słyszałem ze niekoniecznie ? i tylne zwrotnice ? i co z hamulcami bo dopiero co wsadziłem brembo oro i ferodo ds2500 ;/ mają przejechane jakies 50 km

 

życzę szcześcia :roll:

 

-- 16 sty 2011, o 00:34 --

 

Ale i tak biegi 1-5 są krótsze niż te w 5MT

 

Pewnie tak - ale dyfer ma dluzsze przelozenie sporo (zalezy od modelu, bo byly tez klasyki z 3.9 i ale biegi mialy krotsze dla odmiany) - trzebaby raczej policzyc calosciowo przelozenie.

 

w STI > były dwa przełozenia 3,54 i 3,9 i w zależnosci od środkowego dyfra

Link to comment
Share on other sites

Carfit - to teraz ja dopytam, bo chcialbym miec jasnosc, czego ma to "szczescie" dotyczyc?

Tzn. konkretnie zapytam o sprzeglo/kolo zamachowe.

 

Przegladajac kiedys google w temacie wyszlo na to, ze mozna zalozyc sprzeglo/zamach od 5mt - ale rozrusznik potrzeba wtedy zalozyc od 5mt takze.

Mam rozumiec, ze tak nie jest?

 

-- sobota, 15 sty 2011, 22:35 --

 

w STI > były dwa przełozenia 3,54 i 3,9 i w zależnosci od środkowego dyfra

 

A fakt - o tym to zapomnialem nawet.

Link to comment
Share on other sites

Ale i tak biegi 1-5 są krótsze niż te w 5MT

 

Pewnie tak - ale dyfer ma dluzsze przelozenie sporo (zalezy od modelu, bo byly tez klasyki z 3.9 i ale biegi mialy krotsze dla odmiany) - trzebaby raczej policzyc calosciowo przelozenie.

Uprościłem, ale chodziło mi o całościowe przełożenie i maksymalne prędkości uzyskiwane na poszczególnych biegach w 5MT i 6MT. Te w 6MT są wyraźnie niższe do 5 włącznie

Link to comment
Share on other sites

Tak na szybko porównałem skrzynię z WRX 2002 i STi 2.5l 2005 US. Wychodzi mi z obliczeń (całościowe przełożenie), że 1 bieg jest krótszy w 5MT, 2-5 krótsze w 6MT, szóstka trochę krótsza niż piątka w WRX.

Link to comment
Share on other sites

To jak w końcu z tym sprzęgłem i zamachem ? :(

 

tak jak napisałem, nowe koło zamachowe + sprzegło 240mm + wysprzeglik i

 

-- 16 sty 2011, o 01:00 --

 

kiedys w 4t widzialem wklad wzmacniajacy

 

jest takie coś , które wytrzymuje tyle co nic :roll:

Link to comment
Share on other sites

A mógłbyś mi wytlumaczyć o co chodzi z tymi zwrotnicami ? bo mówisz o tyle a nie o przodzie ? i co to znaczy drutować z półosiami ?

 

Ten kto Ci to będzie robił , powinien to wiedzieć :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...