Jump to content

Zatarty silnik w Outbacku.


rivella

Czy Waszym zdaniem jakość opon i amortyzatorów wpływa na bezpieczeństwo jazdy?  

39 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Witam i bardzo prosze o porade.

Jestem posiadaczem outbacka 2.5l, mod. 99, 155 tys. km. Dwa dni temu silnik ulegl zatarciu (foto). Serwis twierdzi, ze powodem byl brak oleju. Nie zgadzam sie z ta opinia poniewaz w ciagu 1.5 roku eksploatacji i przejechanych ponad 35 tys. km moge stwierdzic, ze silnik nigdy nie bral oleju i nie wymagal dolewek miedzy przegladami.

Moje pytanie brzmi: czy mozliwy jest tak znaczny ubytek oleju prowadzacy do zatarcia przy jednoczesnym braku sygnalizacji cisnienia oleju (kontrolka sie nie swiecila) a temperatura plynu chladzacego byla w normie?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jeżlei czujnik ciśneinai oleju jest sprawny to wydaje mi się to mało prawdopodobne.[/quote

 

mnie również.

wszystko wydarzyło się w ciągu 3 - 5 min na autostradzie przy stałej predkości 140 km/h. wcześniej stałem ok. 20 min w korku ale nie było najmniejszych problemów z temperaturą czy ciśnieniem oleju. nie było także wycieków, układ był szczelny.

orientujesz sie może czy w książce obsługi istnieje zapis, który nakazuje okresowe uzupełnianie oleju? próbuje dowdzieć sie jak najwięcej zanim wypowiem wojne swojemu serwisowi.

pzdr

Link to comment
Share on other sites

orientujesz sie może czy w książce obsługi istnieje zapis, który nakazuje okresowe uzupełnianie oleju? próbuje dowdzieć sie jak najwięcej zanim wypowiem wojne swojemu serwisowi.

pzdr

To jest po prostu obowiązek użytkownika tak jak dolewanie paliwa czy pompowanie kół...

Link to comment
Share on other sites

To jest po prostu obowiązek użytkownika tak jak dolewanie paliwa czy pompowanie kół...

 

dokładnie, w książce serwisowej jest chyba nawet zapis że kontrolę poziomu oleju powinno sie przeprowadzać przed każdą jazdą...

znam sprawę zatarcia silnika z powodu zbyt niskiego poziomu oleju w samochodzie półrocznym, przedstawicielstwo firmy nie chciało uznać gwaracji w tym wypadku... (blok, wał i tłoki były do wymiany...) argumentowali to właśnie tym że to obowiązek właściciela dbać o właściwy poziom...

Link to comment
Share on other sites

Przykra sprawa

 

J osobiście dość często sprawdzam olej w outbacku 2,5 MY 2005 ponieważ pochłania średnio 2 do 3 litrów pomiędzy zmianami (tak już od nowości :evil: )

 

mój poprzedni OUTBACK MY 99 nie brał aż tyle oleju, ale litr na 10 K Km to była norma

pozdrawiam

WJR

Link to comment
Share on other sites

Jasne, ze powinno sie sprawdzac poziom oliwy, cisnienie w kolach, etc. Nie ukrywam, ze dalem po prostu du... a to dlatego, ze wczesniej nie bylo problemu, po prostu poziom byl w normie.

Od ostatniej wymiany zrobilem dokladnie 15 k km. Przy zalozeniu, ze auto spala ca. 0.2l na 1000 km daje to wynik 3l czyli, ze w silniku zostal tylko jeden litr. Rozumiem, ze to zupelnie wystarczajaca ilosc zeby zatrzec motor ale za cholere nie rozumiem jak mogla sie nie zaswiecic kontrolka cisnienia!? Czy ktos moze mi to wyjasniec?

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

W sumie dziwne.

Tyko czy pewny jesteś że się nie zaświeciła?

W dzień w słońcu mało te kontrolki widać.

Przydałby sie patent z grupy VW zapalenie jakiejkolwiek kontrolki nawet rezerwy paliwa jest połączone z krótkim sygnałem dżwiękowym. Działa rewelacyjnie.

Link to comment
Share on other sites

Nie mam watpliwosci, ze sie nie zaswiecila.

W ostatnich dwoch dniach zrobilem ponad 500 km, z czego polowa w gorach, dawalem dosc ostro czadu na przeleczach, np Sustenpass jest na 2224 mnpm (mieszkam w Helvetii) i prawdopodobnie tym zalatwilem sprawe. Ale kontrolka nie zaswiecila ani razu.

Czy to, ze zapala sie razem z innymi podczas wlaczenia zaplonu swiadczy, ze jest sprawna?

Link to comment
Share on other sites

Jak sie zaswieci kontorlka cisnienia to mozesz odrazu wzywac lawete :D

Przesadzasz.

Jeżeli zapala się od poziomu oleju to najpierw zaczyna mrugać na zakrętach ,górkach itp.

Niestety ja kiedyś przekonałem się w Imprezie GT, że TomekEl ma rację :cry:

Link to comment
Share on other sites

Jak sie zaswieci kontorlka cisnienia to mozesz odrazu wzywac lawete :D

Przesadzasz.

Jeżeli zapala się od poziomu oleju to najpierw zaczyna mrugać na zakrętach ,górkach itp.

 

czujnik jest tak malo czuly ze jak juz zaswieci ci sie kontrolka to znaczy ze miales wiatr na panewkach :D

Link to comment
Share on other sites

Jak sie zaswieci kontorlka cisnienia to mozesz odrazu wzywac lawete :D

Przesadzasz.

Jeżeli zapala się od poziomu oleju to najpierw zaczyna mrugać na zakrętach ,górkach itp.

 

czujnik jest tak malo czuly ze jak juz zaswieci ci sie kontrolka to znaczy ze miales wiatr na panewkach :D

To ja innymi samochodami niż wy jeździlem.

Cisnienia nie ma jak pompa nie ma co cmoknąc z miski ale do zatarcia to jeszcze trochę.

Po octavi jestem specjalistą od jazdy bez miski olejowej.........

Link to comment
Share on other sites

W maluchu to mi sie kontrolka regularnie na zakretach albo nawrotach zapalala :D. Subaru jest bardzo czule na brak oleju i nie wybacza nawet jednego przeoczenia. Podobnie jest z z honda tylko tam zapowiedza malej ilosci oleju jest nie zalacznie sie v-tec'a.

Link to comment
Share on other sites

Jasne, ze powinno sie sprawdzac poziom oliwy, cisnienie w kolach, etc. Nie ukrywam, ze dalem po prostu du... a to dlatego, ze wczesniej nie bylo problemu, po prostu poziom byl w normie.

Od ostatniej wymiany zrobilem dokladnie 15 k km. Przy zalozeniu, ze auto spala ca. 0.2l na 1000 km daje to wynik 3l czyli, ze w silniku zostal tylko jeden litr. Rozumiem, ze to zupelnie wystarczajaca ilosc zeby zatrzec motor ale za cholere nie rozumiem jak mogla sie nie zaswiecic kontrolka cisnienia!? Czy ktos moze mi to wyjasniec?

Pzdr

Dwa przykłady:

1.Honda Civic 1.5 1990 rok, kontrolki w normie, zadnych sygnałów, czujniki ok. Wymiana oleju, po nie wiadomo ilu kilometrach i latach, spływa niecały litr. Auto jęździ dalej już długo.

2. Mitsubischi Eclips 1998? 2.0 Turbo od conajmniej 3 lat i okolo70tyś km jeździ bez oleju=bagnet się nie nawet nie macza.Czsem było troszkę pod minimum. Kontrolki w normie, czujniki w normie. Po tylu kilometrach niedawno wybuchła turbina, odpieto ja i jeździ sie dalej.

Wnioesek jest taki, ze jesli kontorka sie zaświeci to jest już za późno. To jest często kontrolka zatarcia, a nie oleju.

Link to comment
Share on other sites

w subaru jest dokladnie tak jak napisales. kontrolka zatarcia - nie oleju.

z kilku roznych zrodel slyszalem opinie zbiezna, z tym co napisal tomekel...

jak sie zaswieci takie jedno czerwone swiatelko na zegarach... to dzwon po lawete

Link to comment
Share on other sites

Jak sie zaswieci kontorlka cisnienia to mozesz odrazu wzywac lawete :D

Przesadzasz.

Jeżeli zapala się od poziomu oleju to najpierw zaczyna mrugać na zakrętach ,górkach itp.

 

To zależy jaki jest smok w misce olejowej.

Sa takie co nie zasysaja w ostrym zakrecie i przez moment nie masz cisnienia oleju. Ale jeśli jedziesz prostą droga i nagle zapala się olej to nie jest dobrze.

Ja bym sprawdził czujnik oleju w tym OBK.

rivella, Ile mialeś oleju z tym zatartym silniku ??

Link to comment
Share on other sites

Co wam te subaryny tyle biora oleju :?:

W moim gacku wymianę robię co 10kkm i do wymiany do wymiany z pozycji środkowej na bagnecie schodzi mi w okloice minimum. Sprawdzam poziom co jakiś czas i zawsze jest tak samo.

A co do twojego przypadku to kontrolka ciśnienia oleju nie świeci się o ile tylko smok może coś zassać co niekoniecznie jest równoznaczne z odpowiednim poziomem oleju.

Swoją drogą to w swoim silniku musiałeś mniej olej niż przypuszczasz, w płaskich silnikach tłok praktycznie leży na oleju i jego spływ jest mały więc i minimalan ilość wystraczy żeby wszystko pracowało (sprawdziłem w 126 bis który jeździł praktycznie bez oleju bo miał spory wyciek a kontrolka ciśnienia się nieświeciła).

A i jeszcze jedno, kiedyś wlałem do swojekgo silnika takie cudo co ceramizuje powierzchnie metalowe i umożliwia jazdę nawet bez oleju przez 1000 km i święcie wierzę w to że nawet gdyby gacek wypił cały olej to nie uda mu się popełnić samobójstwa. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Jasne, ze powinno sie sprawdzac poziom oliwy, cisnienie w kolach, etc. Nie ukrywam, ze dalem po prostu du... a to dlatego, ze wczesniej nie bylo problemu, po prostu poziom byl w normie.

Od ostatniej wymiany zrobilem dokladnie 15 k km. Przy zalozeniu, ze auto spala ca. 0.2l na 1000 km daje to wynik 3l czyli, ze w silniku zostal tylko jeden litr. Rozumiem, ze to zupelnie wystarczajaca ilosc zeby zatrzec motor ale za cholere nie rozumiem jak mogla sie nie zaswiecic kontrolka cisnienia!? Czy ktos moze mi to wyjasniec?

Pzdr

Dwa przykłady:

1.Honda Civic 1.5 1990 rok, kontrolki w normie, zadnych sygnałów, czujniki ok. Wymiana oleju, po nie wiadomo ilu kilometrach i latach, spływa niecały litr. Auto jęździ dalej już długo.

2. Mitsubischi Eclips 1998? 2.0 Turbo od conajmniej 3 lat i okolo70tyś km jeździ bez oleju=bagnet się nie nawet nie macza.Czsem było troszkę pod minimum. Kontrolki w normie, czujniki w normie. Po tylu kilometrach niedawno wybuchła turbina, odpieto ja i jeździ sie dalej.

Wnioesek jest taki, ze jesli kontorka sie zaświeci to jest już za późno. To jest często kontrolka zatarcia, a nie oleju.

 

Z moim poprzednim samochodem a byla to Mazda GT 1.8 92r bylo podobnie, wszystkie kontrolki w normie, po dluzszym czasie niesprawdzania oleju :oops: okazalo sie ze bagnet jest suchy , olej zostal dolany i heja w droge. Auto jezdzi do dzisiaj. :P

Link to comment
Share on other sites

Z moim poprzednim samochodem a byla to Mazda GT 1.8 92r bylo podobnie, wszystkie kontrolki w normie, po dluzszym czasie niesprawdzania oleju :oops: okazalo sie ze bagnet jest suchy , olej zostal dolany i heja w droge. Auto jezdzi do dzisiaj. :P

 

Jest jeszcze jedna kwestia ile oleju bylo w silniku po przegladzie? Mi w firmowym Almisiu po przegladzie przy 30k wlali tyle oleju ze ledwo minimum bylo, cale szczescie ze jechalem na drugi koniec polski i cos mnie podkusilo zeby sprawdzic, okazalo sie ze jast min i gdyby auto bralo olej to pewnie nie dotrwalo by do kolejnego przegladu... Moze sie okazac ze to czestsza praktyka (oszczedzanie oleju przy czynnosciach serwisowych) a w autach ktore troche oleju biora moze sie okazac zabojcza ...

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...