Jump to content

sprzeglo w STi


bart1000
 Share

Recommended Posts

Witam

Ostatnio dolaczylem do klubu i juz mam pytanie.

Podczas ostrego ruszenia ze startu zatrzymanego(strzal ze sprzegla)

wyraznie czuc spalone sprzeglo. Po kilku startach doszedlem juz do jakiejs

wprawy, jednak i tak czuc sprzeglo. Pytanie czy wymieniac na mocniejsze

a jesli tak to na jakie gdzie i za ile? Osobiscie orientowalem juz w cenach exedy...

Dodam tez ze jesli mam juz cos kupowac to chcialbym aby bylo ono w stanie przeniesc jakies 450-500Nm zeby byl jakis zapas w stosunku do tego co mam w planach na przyszly rok.

Link to comment
Share on other sites

Nie mam pojecia dlatego pytam. To moje pierwsze auto w ktorym bede robil "powazniejsze" przerobki i nie chcialbym zle wybrac.

 

A jak wyglada AP Racing cenowo i "jakosciowo" w porownaniu z innymi (jakimi?)

markami (chocby wspomniane przezemnie exedy)?

 

exedy : organic ~ 1850pln

cerametallic ~ 2350 pln

btw. czy sie roznia sprzegla organic od cerametallic ??

Link to comment
Share on other sites

Azrael a czy sprzeglo organic exedy poradzi sobie z ewentualnymi 450Nm :?: :wink:

No i pomijajac juz sama cene czy jest ono godne uwagi?

I jeszcze taki pytanie czy to ze czuc spalone sprzeglo przy takim ostrym ruszaniu jest juz dostatecznym powodem zeby wymieniac go odrazu czy moze lepiej troche poczkac i jeszcze go "dojezdzic"? dodam ze caly czas go nie katuje chocby ze wzgledu na spalanie powyzej 20l co mile nie jest :wink:

Link to comment
Share on other sites

Azrael a czy sprzeglo organic exedy poradzi sobie z ewentualnymi 450Nm

 

A co mówi Exedy??

 

jeszcze taki pytanie czy to ze czuc spalone sprzeglo przy takim ostrym ruszaniu jest juz dostatecznym powodem zeby wymieniac go odrazu czy moze lepiej troche poczkac i jeszcze go "dojezdzic"?

 

Nie mam pojęcia. A trzyma czy się ślizga? Jak trzyma to niech sobie smierdzi, jak się ślizga to wymienić bo stanie w końcu.

Link to comment
Share on other sites

Azrael a czy sprzeglo organic exedy poradzi sobie z ewentualnymi 450Nm

 

A co mówi Exedy??

 

jeszcze taki pytanie czy to ze czuc spalone sprzeglo przy takim ostrym ruszaniu jest juz dostatecznym powodem zeby wymieniac go odrazu czy moze lepiej troche poczkac i jeszcze go "dojezdzic"?

 

Nie mam pojęcia. A trzyma czy się ślizga? Jak trzyma to niech sobie smierdzi, jak się ślizga to wymienić bo stanie w końcu.

 

exedy mowi ze to sprzeglo jest w stanie przeniesc 40% wiecej momentu niz seria wiec wychodziloby cos ok 475Nm co by mnie satysfakcjonowalo.

 

Jutro jeszcze potestuje i zobacze czy slizga , bo jesli nawet to nie mocno.

Link to comment
Share on other sites

Dokladnie tak jak piszesz, mozesz dodac przed samym startem lekki uslizg sprzegla zeby zniwelowac luzy w napedzie. Moim zdaniem lepiej jak smierdzi sprzeglo niz jak kola w skrzyni traca zeby. Sprzeglo kosztuje duzo mniej od nowej skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

Może ze dwa trzy razy ruszałem tak jak opisujesz 6000 tyś obr i puszczenie sprzęgła. Jak opony były kiepskie to piszczały ale sprzęgła nie czułem po wymianie opon ta sama sytuacja:opony cisza natomiast zapach sprzęgła jak najbardziej,a więc koniec z takim ruszaniem :?

Link to comment
Share on other sites

Może ze dwa trzy razy ruszałem tak jak opisujesz 6000 tyś obr i puszczenie sprzęgła. Jak opony były kiepskie to piszczały ale sprzęgła nie czułem po wymianie opon ta sama sytuacja:opony cisza natomiast zapach sprzęgła jak najbardziej,a więc koniec z takim ruszaniem :?

Kwiatek. Dokładnie taki sam efekt mam na gumach o mięśrednio/miękkiej mieszance (np. Uniroyale Rainsporty 1), start z 4,5-5tys obr., i po chwili czujesz lekko spalone sprzęgło. Niedługo zmienie opony na zimowe Bridgestony i sprawdze, czy efekt mam ten sam, w zeszłą zimę nie było nic czuć, ale za to było uderzenie po napędzie.....

Link to comment
Share on other sites

wymontuj sprzęgło i wyślij do Radzikowskiego wzmocni je jak będziesz chciał, zrobi metalowe, organiczne co dusza zapragnie, po jego ingerencji otrzymujesz nówkę sztukę za normalne pieniądze...

 

I połamie napęd... kolega właśnie wymiękł ze sprzęgłem Radzikowskiego bo było tak agresywne że łamał skrzynię.

Link to comment
Share on other sites

A jak wyglada AP Racing cenowo i "jakosciowo" w porownaniu z innymi (jakimi?)

markami (chocby wspomniane przezemnie exedy)?

 

AP to jest absolutnie najwyższa półka.

Goście, z którymi pracujemy projektują m.in. bolidy F1.

 

Wyślij zapytanie na adres: kontakt@sunhouse.pl

Dostaniesz dobrą cenę na sprzęgło.

 

pozdr!

Link to comment
Share on other sites

Pewnie cos do was skrobne nie tylko w sprawie sprzegla.

Zreszta narazie odpuszczam ta zmiane sprzegla, pocwiczylem starty i nauczylem sie juz sprawnie ruszac bez palenia sprzegla, wiec do momentu az rusze cos w silniku sprzeglo zostanie seryjne

Xenony chyba tez narazie odpuszcze i zaczynam oszczedzanie na zrobienie silnika :wink:

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...