Skocz do zawartości

jakie zimowe opony do WRX-a


vert

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ALEX, zamowilem MICHELINY PILOT ALPIN PA2 z indeksem V (jakies nowe lamele tam sa i cos tam jeszcze ;)) - co bysmy mogli zrobic test PIRELLI vs. MICHELIN... beda dopiero po weekendzie wiec w weekend mozemy zrobic test ZIMOWA vs LETNIA w temp 3 stopni celcjusza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie dzwonili do mnie, ze nie ma tej opony .... a poniewaz nie chce opony z ktora jest problem - zmienilem zamowienie na GOODYEAR Ultra Grip GW-3 - rowniez z indeksem V... zobaczymy co to warte....

 

Tutaj jest info: http://www.goodyear.pl/services/tyregui ... _gw-3.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbije sie na chwile w ten temat... wlasnie przeszly opady sniegu , ulice biale temp. 0 stopni , nie mam ABS-u. Jak jechalem po drodze gdzie sie lezal taki swierzo nalecialy snieg i wcisnolem nawet lekko hamulec to odrazu blokowaly mi sie kola i auto zaczyna obracac mi sie w lewo .Sprawdzalem kilkakrotnie. I teraz mam pytanie to ze sie blokują kola w takich warunkach odrazu po wcisnieciu hamulca to wina słabych opon? I co powoduje obracanie sie auta zawsze w lewo :o?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wku****em sie dzisiaj troche bo znowu zadzwonili do mnie, ze tych GOODYEARow tez nie ma... wiec nie wiem co zaloze, chyba te no... DUREXy... wszedzie sa...

 

Karmi, zalezy co rozumiesz przez slabe opony... jak masz letnie to guma moze byc twarda i przyczepnosc troche gorsza niz na zimowce - ale przy takim zjawisku atmosferycznym to na zimowce tez polecisz... natomiast dziwne jest obracanie sie w lewo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karmi, skoro dzieje sie to przy calkowicie zablokowanych kolach to raczej hamulce odpadaja, aleeee wystarczy ze prawy tyl zlapie/zablokuje sie mocniej/wczesniej to takie efekt moze byc... moze to byc tez geometria albo masz duzo bagazu po prawej stronie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde geometria jest raczej ok dało by to "chyba"jakis znaki w lecie ?

Te hamulce sie jakos reguluje? To moja pierwsza zima w aucie i jestem hmmm .. wydygany ?? :|

A może po prostu ulica tak jest wyprofilowan by woda spływała, i niczym trakt rzymski jest spadzista w obie strony, dlatego jak auto łapie poślizg to go zciąga jeszcze na bok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest prosta, potrenuj gdzieś na placu, czteronapędówką dobrze się na śliskim zbiera, hamuje jak wszystko inne, na oblodzonej drodze będziesz się ślizgał niezależnie od tego czy opona letnia czy też zimowa, no chyba, że z kolcami - ale takie u nas są zabronione na drogach publicznych. Staraj się szukać przyczepności - albo na suchych kawałkach jezdni, albo jak takowych nie ma to na sniegu, unikaj oblodzonych rynien itp. Myśl, myśl, myśl za innych, sam też. Przewiduj. Unikaj na śliskim gwałtownych ruchów. Przednie koła jak się nie kręcą (zablokowane przy hamowaniu) to nie kierują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie dzwonili do mnie, ze nie ma tej opony .... a poniewaz nie chce opony z ktora jest problem - zmienilem zamowienie na GOODYEAR Ultra Grip GW-3 - rowniez z indeksem V... zobaczymy co to warte....

 

Tutaj jest info: http://www.goodyear.pl/services/tyregui ... _gw-3.html

Jakiego roziamru poszukujesz?Czy chcesz 225/45/17?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, dzieki za pomoc ale wiem, ze bedziesz dopiero w Piatek w Kraku - moze byc troche pozno ;) ... znalazlem GoodYear-y UW3 na Dekerta w hurtowni po 660 wiec chyba te zaloze i zobaczymy co ten GoodYear warty ;) (fajny ma bieznik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkoncu mialem okazje potestowac moje sottozero w warunkach bojowcyh, zarowno w gorach jak i na dwupasmówce. Rozmiar to jak wiadomo 225/45/17 wiec raczej hardcore jak na zime...

Jestem zszokowanym jak sie samochod na oblodzonej i zasypanej sniegiem jezdni zbiera, niewazne ze ruszalem z miejsca w 20cm sniegu pod gorke na oko 20%, auto poprostu wyrywa do przodu(5h wczesniej w tym samym miejscu jechalem BMW na sottozero o tej samej szer 225 i ledwo co z miejsca ruszylem jak lezalo tam moze 5 cm!!), moze moje odczucia wynikaja z tego ze wczesniej jezdzilem tylko slabymi fwd( honda prelude 5 lat i laguna przez 0,5 roku), nie wiem tez na ile jest to zasluga opon i ile lepiej byloby na np 205/50/17 ale i tak jestem zadowolony i spelnia to moje oczekiwania na dzien dzisiejszy na 200% zobaczymy co bedzie jak sie przyzwyczaje, ale narazie musze sie nauczyc jezdzic tym samochodem ...

W kazdym razie zabawa jest niesamowita tylko bak szybko pustoszeje :evil:

Aha testy robilem w nocy ze soboty na niedziele w godiznach 24-3 wiec na drogach byla gololedz a na to nasypalo 10cm sniegu a w rejonach gorskich do 20....

 

Szkoda ze w Krakowie czarno... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...