Jump to content

Dzisiaj o kołach/oponach


Gal

Recommended Posts

Dzisiaj o oponach i parę pytań:

1. Instrukcja Legacy/OBK zabrania przekładania kół między lewą a prawą stroną samochodu.

Dlaczego?

OBK nie ma opon kierunkowych.

2. Czy wolno (jeżeli nie, to dlaczego) przekładać opony z lewej na prawo na jednej osi?

3. OBK drze krawędzie zewnętrzne opon z tyłu i przodu.

Dlaczego?

4. W moim OBK kierownica drży w zakresie 100 - 150 (prędkość przy której są największe drgania zmienia się po każdym wyważeniu - ale w tym zakresie) mimo idealnego wyważenia kół (sprawdzone kilkukrotnie - pewne).

Dlaczego? Z czego pochodzą te drgania?

5. Pomaga wyważenie dynamiczne - drgania ustają.

Jaka procedura wyważania dynamicznego jest dozwolona/prawidłowa w OBK H6 z VTD?

(które koła można wyważać dynamicznie, które mogą stać na ziemi w czasie wyważania itp.)

Link to comment
Share on other sites

Do Gal.

Witam. Widzę, że po problemach z "krzywymi tarczami" przyszedł czas na inne "drobne" niedogności. Ja ciągle uparcie dążę do sfinalizowania zakupu OBK ( niestety mam kilka problemów po drodze :evil: ) i jak tak dalej pojdzie to braknie podzespołów w OBK do reklamowania. :lol:

Podstawa to wiara w japońską technologię. Brak hamulców i wyrywająca sie kierownica to zło konieczne. :D

Link to comment
Share on other sites

Do Gal.

Witam. Widzę, że po problemach z "krzywymi tarczami" przyszedł czas na inne "drobne" niedogności. Ja ciągle uparcie dążę do sfinalizowania zakupu OBK ( niestety mam kilka problemów po drodze :evil: ) i jak tak dalej pojdzie to braknie podzespołów w OBK do reklamowania. :lol:

Podstawa to wiara w japońską technologię. Brak hamulców i wyrywająca sie kierownica to zło konieczne. :D

 

A ja dalej Ci powtórzę, że to dobry samochód. Jego zalety (z mojego punktu widzenia), to:

- wyjątkowo dobry układ jezdny (naprawdę go polubisz)

- dobre rozłożenie masy

- niezły silnik

- stosunkowa niezawodność - wiem, jak to brzmi na tle powszechnych narzekań na Legacy MY '04 - '05, ale mam, dla porównania, rozległe doświadczenia z Oplem, Volkswagenem i (zwłaszcza) Renault i w tym zestawieniu, Subaru OBK jest naprawdę niezawodne.

 

Wady, to:

- cena + koszty serwisu

- dostępność serwisu

- kiepskie hamulce

- kiepska AT

- średnia jakość wykończenia/materiałów (w tej klasie cenowej)

- audio

- ogólne zacofanie w wyposażeniu, w porównaniu z konkurencją europejską

- wysokie spalanie

 

Krótko mówiąc, za przyjemność jeżdżenia Subaru (a jest to przyjemność) trzeba płacić nadmiernie. Przynajmniej nowym. Trzeba wybrać.

Link to comment
Share on other sites

Gal źle mnie zrozumiałeś. Ja jużd ecyzje podjąłem i bedzie OBK.To tylko kwestia czasu. A moje uwagi to tak dla podniesienia Cię na duchu. :D

Odnośnie Twoich uwag to uważam, że jakość wykończenia jest na bardzo wysokim poziomie ( mówię o estetyce ) i przy tej cenie na pewno radzi sobie z komnkurentami ( Passat czy Avensis ). Osobnym tematem jest że Subaru celuje wyżej o do tego trochę faktycznie brakuje.

Link to comment
Share on other sites

Gaj

wolę Gal, bo za chwilę będzie "Gay", a się nie poczuwam... :wink:

 

co to znaczy "kiepska AT" ? Nie łapię :evil:

Ta skrzynia jest powolna. Szczególnie redukcje są ślamazarne. Druga rzecz, która mi się w niej nie podoba, to takie "przytrzymywanie" biegu przed zmianą na wyższy - w czasie przyspieszania trzyma bieg dość długo na wysokich, równych obrotach (w okolicy maksymalnych) i dopiero zmienia na wyższy...

Poza tym OK.

 

Ostrzegam, że robimy OT i moderator zaraz nas zbanuje...

Link to comment
Share on other sites

Sorry GAL. Dałem d..... :twisted:

 

Jechałem czarnym OBK H6, kóry w tej chwili jest do kupienia jako podemonstracyjne i nie wyczuwałem tego. Ale ja mam za małe doświadczenia z AT. W każdym razie jazda tym H6 to czysta przyjemność. Passat i Avensis w topowych wersjach nie mają żadnych szans.

Jakby trochę zeszli z ceną to miałbym dużą zagwostkę a tak tylko sobie pomażę. 185 k. jest poza moim zasiegiem.

 

Jeszce raz sorry za Gaj. :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Ojciec Założyciel

Obawiam się, że szegółowe odpowiedzi na zadane pytania moga byc podane tylko przez DT.

Osobiście nie widzę przeszkód w wymianie kół ze strony lewej na prawą (aczkolwiek celowości takiego działania też nie widzę).

Zdzieranie zewnętrznych krawędzi opon może sugerować:

- błędną zbieżność lub kąty pochylenia;

- dynamiczny sposób pokonywania zakrętów.

 

"Panaceum" na problemy hamulcowe jest znane i ogólnie stosowane.

Należy tylko dodać, że w większości krajów problemy te albo wcale nie występują, lub są dość rzadkie (w Polsce z grubsza ok 3-5% użytkowników).

Jak już wyjaśniałem w innym miejscu, dla wielu użytkowników trwałość klocków była decydująca. A że w Polsce jezdzi się po prostu ze względu na warunki drogowe dużo bardziej dynamicznie (nie znaczy: szybciej !), problematyka wystapił z większą częstotliwością.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...