Jump to content

Hak holowniczy do Tribeki


SUBORO

Recommended Posts

Może ma ktoś doswiadczenie (dobre lub złe) ? Potrzebuję założyć coś solidnego ale nie upieram się przy oryginalnym bo spodziewam się mocno przegiętej ceny. Czy montaż trzeba koniecznie wykonać w ASO czy to bez znaczenia ? Chodzi o Wrocław i okolice.

Link to comment
Share on other sites

SUBORO, uważaj tylko na haki oryginalne z US bo ponoć w PL nie pasują a co do chłodnicy ATFu to jak najbardziej - zwłaszcza jeśli cokolwiek > 500-750kg co do montażu w ASO to pytanie o gwarancję na auto pewnie... :idea:

Link to comment
Share on other sites

uważaj tylko na haki oryginalne z US bo ponoć w PL nie pasują

 

W USA jest kilka wielkosci kul od 1 3/4 , 1 7/8 , 2 cale.To sa najczesciej spotykane.Jak jest wiekszy to nie ma problemu bo mozna przetoczyc.

Link to comment
Share on other sites

My kupilismy tribeke z ori hakiem w USA i statkiem przytargalismy ja do polski.

Uchwyt haku nie mial kuli, a mial oczko na trzpien przyczepy :shock:

zlacze elektryczne haku bylo blizej nieopisane.

 

Oczko w zaczepie przyczepy zostalo rozwiercone i zostala wkrecona kula do haku (od spodu przykrecana nakretka #22)

Koncowka zlacza elektrycznego zostala ucieta i poprzez przedluzone kable wpiete do naszego gniazda spec EU (7pin).

O dodatkowych pracach przy tym nie wiem, robota byla wykonana u fachmana (Wroclaw), auto nie wariuje a w przyczepie wszystko dziala.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Potrzebna wiedza tajemna ...czy w Tribece 2012 przy instalacji haka trzeba montować dodatkową chłodnicę ATF-u?

Fabrycznie, za chłodnicą wody jest zamontowana druga chłodnica, do której podpięte są stalowe przewody olejowe biegnące ze skrzyni AT ale tuż przed wlotem to tej chłodnicy jest na przewodach olejowych taka dziwna gumowa U-rurka...trochę wygląda jakby było to przewidziane miejsce do podpięcia dodatkowej chłodnicy ATF?

Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie coś na ten temat?

Link to comment
Share on other sites

Dodatkowa chłodnica ATFu (poza standardową czyli częścią chłodnicy głównej gdzie podłączone są przewody olejowe ATFu - od strony aku) to opcja dla podwyższenia dopuszczalnej masy holowania.

Ta U-rurka to miejsce podłączenia dodatkowej chłodnicy a sandardowo stanowi ona przepływ ATFu pomiędzy AT a chłodnicą standardową.

http://techinfo.subaru.com/proxy/63408/pdf/063408-063109-d551sxa000.pdf

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wyszkow - wielkie dzieki za info! Dokładnie o to chodziło...a już przez moment myślałem, że kupiłem kit-a do AT, który będzie zbędny ale teraz sprawa jasna jak Słońce :) .

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Trochę odgrzeje ale nie chce zakładać nowego tematu odnośnie chłodnicy ATF. Mam zagwozdkę bo wg jednego źródła część D551SXA000 pasuje do Tribeci z 2008. Natomiast wg innych (strony z częściami Subaru US spec) nie pasuje:

chlodnica.jpg.ec79726d6b027efc718d8d61dbd5a67b.jpg

Z czego to wynika? A może to nieprawda? Nie ukrywam że chcę to zamontować ale ceny w Polsce powalają (około 4000 pln), więc pozostaje ebay i znajomi w USA. Ale wątpliwości są.

Link to comment
Share on other sites

Pamiętajcie że nie mają termostatu i zimą przy mocnych mrozach jest trudno... Ja w końcu na zimę odłączyłem.

To sie wpina w szereg z istniejaca nie ma szans zeby wychlodzic skrzynie

wysłane z tel.

 
Bo tańszy czy łatwiej dostać?

I to i to

wysłane z tel.

Link to comment
Share on other sites

Na logikę... Jeśli nie ma termostatu i lepiej chłodzi latem to i zimą.. ;-) Dodatkowa chłodnica ATF jest sporo większą niż ten kawałek chłodnicy głównej, który jest dla AT. Przy -20C robi różnicę a ATF musi być gorący aby hydraulika pracowała prawidłowo.

Link to comment
Share on other sites

Na logikę... Jeśli nie ma termostatu i lepiej chłodzi latem to i zimą.. ;-) Dodatkowa chłodnica ATF jest sporo większą niż ten kawałek chłodnicy głównej, który jest dla AT. Przy -20C robi różnicę a ATF musi być gorący aby hydraulika pracowała prawidłowo.

Ten kawalek dodatkowej chłodnicy nie wychlodzi ATF ponizej 90 bo bedzie dogrzewany przez wode w wymieniku. A pomoze schodzić jesli ATF bedzie grubo powyzej 100

wysłane z tel.

Link to comment
Share on other sites

Kwestia indywidualna, ja nie holowałem i odłączyłem dodatkową chłodnicę bo czasami aby uruchomić procedurę uczenia/programowania AT musiałem się najeźdźić wokół serwisu żeby dogrzać ATF ;-(

Link to comment
Share on other sites

Kwestia indywidualna, ja nie holowałem i odłączyłem dodatkową chłodnicę bo czasami aby uruchomić procedurę uczenia/programowania AT musiałem się najeźdźić wokół serwisu żeby dogrzać ATF ;-(


Wystarczy chwila z predkoscia autostradowa +150 i ATF ma grubo ponad 120st V

Bawilem sie SSM w forku z 4eat po dolozeniu chłodnicy stabilne 105-110st C

Dlatego decyzja o monatazu dodaykowej chodnicy tez do Tribeci

wysłane z tel.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...