Jump to content

Doradztwo Podatkowe

rombu

Recommended Posts

napisz może ogólnie w czym rzecz. Albo chociaż jakiego podatku dotyczy Twoja sprawa. W tej branży panuje specjalizacja

Obecnie potrzebuję sprzedać samochód wykupiony z leasingu, ale żeby zapłacić jak najmniej podatków.

Vat-u musiałbym odprowadzić więcej niż mogłem odpisać.

A generalnie takiego doradztwa aby płacić jak najmniejsze podatki.

Jak policzyłem rok 2010 to zapłaciłem więcej podatków - VAT (ten w gotówce, do US) + PIT - niż zostało mi gotówki w kieszeni.

A to nie jest normalna sytuacja.

W dodatku za te podatki państwo nic mi nie gwarantuje, tzn. może gwarantuje, ale nic z tego nie wykonuje - służba zdrowia, ochrona policji, drogi, administracja.

Nie sprawdziłem, i całe szczęście, ochrony militarnej i pomocy straży pożarnej.

• 2 years later...

Odświeżam, bo mam pytanko :)

Jestem studentem, w zeszłym roku miałem podpisane bodajże 4 umowy zlecenia, przekroczyłem ten próg dochodu 3000 zł z hakiem, który jest nieopodatkowany.

Teraz otrzymałem pocztą PIT-11 od jednego z pracodawców. Mam go od razu składać do US czy czekać na kolejne PIT'y-11 od kolejnych pracodawców?

I drugie pytanie:

- jeżeli w PIT-11 w rubryczce "Koszty uzyskania przychodów" są wyższe niż "Zaliczka pobrana przez płatnika" to będę musiał dopłacić czy otrzymam zwrot?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź

Teraz otrzymałem pocztą PIT-11 od jednego z pracodawców. Mam go od razu składać do US czy czekać na kolejne PIT'y-11 od kolejnych pracodawców?

te pity-11 przepisujesz sobie do pita rocznego, a potem trzymasz w szufladzie przez 5 lat - nigdzie ich nie wysyłasz, bo US je dostaje bezpośrednio od płatników ;)

I drugie pytanie:

- jeżeli w PIT-11 w rubryczce "Koszty uzyskania przychodów" są wyższe niż "Zaliczka pobrana przez płatnika" to będę musiał dopłacić czy otrzymam zwrot?