Jump to content

Pompa wspomagania


okeyten

Recommended Posts

Witajcie, przy maksymalnym skręcie kół w lewo, bądź w prawo i powolnym ruszaniu do uszu kierowcy / :arrow: mojej żony :wink: / dochodzi dźwięk ślizgającego się paska .... nie zlokalizowałem jeszcze źródła ale teoretycznie zadaje pytanie z serii:

czy wystarczy naciągnąć pasek ? ,

wymienić płyn ? ,

regenerować pompę a może nie warto i lepiej wymienić ?

a może to coś jeszcze innego... :?

Jak u Was z doświadczeniami przy tego typu objawach?

Link to comment
Share on other sites

Ślizgający się pasek to zazwyczaj oznaka... ślizgającego się paska :mrgreen:.

 

Tj. zmierzam do tego, że ślizganie się paska raczej nie jest jednoznaczne z koniecznością regeneracji/wymiany pompy, a tylko ze zużyciem samego paska.

 

Przy niskim stanie płynu raczej słychać wycie z układu, niż charakterystyczne piszczenie paska.

Link to comment
Share on other sites

Ślizgający się pasek to zazwyczaj oznaka... ślizgającego się paska :mrgreen:.

 

Tj. zmierzam do tego, że ślizganie się paska raczej nie jest jednoznaczne z koniecznością regeneracji/wymiany pompy, a tylko ze zużyciem samego paska.

 

Przy niskim stanie płynu raczej słychać wycie z układu, niż charakterystyczne piszczenie paska.

no właśnie, sęk w tym, że paski zmieniałem w sierpniu :evil:

wycia z układu nie ma, nie mniej kręcąc kierownicą od oporu do oporu, przy maksymalnych skrętach na postoju słychać cichutko działanie układu

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że większość pomp na maksymalnie skręconych kołach (opór na kierownicy) pracuje głośniej.

...dlatego nie czepiam się pompy, sprawdziłem wczoraj ugięcie paska /jest około 7-9mm -> nacisk na odcinku od alternatora do koła wału/ a więc dopuszczalne, płynu w zbiorniczku ok , z pompy oraz przewodów żadnych śladów wycieku.

No więc :roll: ....Kręcąc na postoju żadnych pisków, ruszając powoli i dokonując skrętu -> 1 na 5 prób pisk :? ciężko samemu zlokalizować czy to aby napewno pasek, a może to przegub :?: Przy jednym z nich, z jednej strony gumy osłaniającej są ślady smaru...drugi przegub czyściutko jak w szpitalu

 

-- 11 sty 2011, o 06:54 --

 

jesli nie ma śladu uszkodzenia paska (wystrzepienie) to posyp go sproszkowaną kalafonią i przestanie piszczeć :)

np: takim czymś PROSZEK?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Źródłem pisku był jeden z pasków napędowych. Złą sugestią okazało się to, iż zależne jest to od skrętu kół, bo nie było. Pisk występował tylko zaraz po uruchomieniu silnika, i też nie zawsze, ale w zależności od pogody czy też czasu postoju auta. Sugestia mojej żonki, że zależy od skrętu kół, wynikała tylko i wyłącznie z tego , że jak ruszała to wyjazd z parkingu bądź garażu wymagał od niej skrętu :). Na pastoju, przy maksymalnych skrętach kół od oporu do oporu piski nigdy nie występowały, delikatnie słychać tylko pompę.

Link to comment
Share on other sites

U mnie zaczął piszczeć jakieś 500km po wymianie. Na silniku pojawił się czarny proszek. Okazało się, że pasek się poluzował (wyciągnął). Wystarczyło naciągnąć i jest ok

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam,

 

Ostatnio wykonałem regenerację pompy wspomagania w Legacy 2.0RC MY07 165KM. Podczas montażu zerwał się przewód od czujnika, jaki jest z tylu tej pompy. Udało mi się to jakoś naprawić, ale przewód się zerwał ponownie. Czy ma ktoś może uszkodzoną pompę od tego auta z której można by wymontować ten czujnik? Jeżeli tak to chętnie ją odkupię ...a jeszcze chętniej sam czujnik.

 

Pozdrawiam,

Piotr

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

odgrzeje troche temat... Czy do legacy 2.0 165KM pasuje pompa z innego modelu np Outback albo z innych wersji silnikowych Legacy??

Kiedyś się tym interesowałem, z tego co pamiętam to w 2.0 i 2.5 są takie same, ta do H6 ma o jeden rowek na kole pasowym więcej :) Ktoś potwierdzi, bo pamięć mam bardzo dobrą, tylko czasem zawodzi :)

 

Na 100 potrzebujesz zmiany pompy? Mi pomogła wymiana uszczelki na króccu pompy - zakładałam tu odpowiedni temat.

Link to comment
Share on other sites

oddawałem do regeneracji i powiedzieli ze jej nie zregenerują bo nie da rady. Stwierdzili ze jest sprawna ale na teście na maszynie na maksymalnym obciążeniu popuszczała. Generalnie strasznie wyje...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...