Jump to content

jak poznać czy sprzęgło się zużyło?


waka

Recommended Posts

Witam,

Zastanawia mnie jak mam poznać czy sprzęgło się zuzyło?

Mam następujące objawy- po wciśnięciu pedału sprzęgła trzeba go dość wysoko podnieść, żeby autko zaczęło jechać.

W zaspie albo w trudnym terenie czasem zgaśnie, ale nie wiem czy to wina zużytego sprzęgła czy mojego nieumiejętnego posługiwania się nim.

Czasem jedynka zgrzytnie przy wrzucaniu biegu z luzu albo czuć leciutkie, dziwne przeskoczenie przy wrzucaniu trójki, ale tylko czasem.

Natomiast sprzęgło nie ślizga się i nie szarpie przy zmianie biegów.

To sprzęgło czy skrzynia?

Link to comment
Share on other sites

Natomiast sprzęgło nie ślizga się i nie szarpie przy zmianie biegów.

To sprzęgło czy skrzynia?

Raczej ani jedno ani drugie , po prostu jeździj i nie szukaj dziury w całym.Może 'ten typ tak ma' , turbo raczej powinno mieć mocniejsze sprzęgło(twardsze).

Link to comment
Share on other sites

Zużycie sprzęgła najprościej jest przetestować poprzez próbę przyspieszenia na wysokim biegu. Jak usłyszysz, że silnik wkręca się na obroty, a przez chwilę (1-3 sekundy) nie będzie temu towarzyszyło proporcjonalne przyspieszanie, to będzie to oznaczało, że sprzęgło się ślizga.

Link to comment
Share on other sites

Jak są zgrzyty, hałasy i problemy z wrzucaniem biegów to będzie tak jak podał aflinta, jeśli pada tarcza (ew. uszczelniacze: na wale korbowym bądź na wałku sprzęgłowym) to będzie się ślizgać, czyli tak jak napisał Przemeq :|

Link to comment
Share on other sites

U mnie jedynym sygnałem kończącego się sprzęgła było to, że "wysoko brało". Później zaczęło się ślizgać. Innych objawów nie było.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

U mnie jedynym sygnałem kończącego się sprzęgła było to, że "wysoko brało". Później zaczęło się ślizgać. Innych objawów nie było.

 

Pozdrawiam

I powiedz mi jeszcze raz, że spokojnie jeździsz... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

U mnie jedynym sygnałem kończącego się sprzęgła było to, że "wysoko brało". Później zaczęło się ślizgać. Innych objawów nie było.

 

 

Bardzo podobnie było u mnie :idea: Dodać mogę jeszcze dwa objawy, które u mnie wystąpiły; coraz silniejsza prawa noga :wink: i łatwość w uzyskiwaniu ciekawego zapaszku i lekkiego zadymienia w kabinie :twisted:

 

Żeby Cię waka trochę uspokoić to dodam, że od "ciężkiego pedała :wink: " przez "wysokie branie", aż do "slizgania" minęło w moim przypadku ładnych parędziesiąt tysięcy km 8)

Link to comment
Share on other sites

Bardzo podobnie było u mnie :idea: Dodać mogę jeszcze dwa objawy, które u mnie wystąpiły; coraz silniejsza prawa noga :wink: i łatwość w uzyskiwaniu ciekawego zapaszku i lekkiego zadymienia w kabinie :twisted:

U mnie pedał sprzęgła jest po lewej :roll: chyba, tak mi się wydaje :mrgreen:

W lewej łydce miałam zakwasy po jeździe w korku, to na pewno :wink:

 

I powiedz mi jeszcze raz, że spokojnie jeździsz... :twisted:

Jaaa??? :mrgreen: Niestety nie jeżdżę spokojnie :roll: :mrgreen:

 

Sprzęgło wymieniałam przy przebiegu 135 tys. ZTCP :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mi w OBK padło jak akurat byłem w Warszawie na wyjeździe służbowym, na Marsie bodajże... ale był dym i smród.. :P :wink:

 

-- 10 sty 2011, o 23:02 --

 

I powiedz mi jeszcze raz, że spokojnie jeździsz... :twisted:

Jaaa??? :mrgreen: Niestety nie jeżdżę spokojnie :roll: :mrgreen:

 

Jechałam sobie spokojnie ( :mrgreen: ) dwupasmówką i później autostradą do Krakowa

Acha... :P :wink:

Link to comment
Share on other sites

Czy to normalne, że w Forku S-Turbo dość ciężko wchodzi jedynka? Czasami mam nawet tak, że muszę parę razy pomachać ręką na światłach zanim ona wskoczy. Im szybciej chcę to zrobić tym gorzej. Muszę zawsze wrzucać ją wolno, wtedy wchodzi.

U mnie lekko haczy, bardzo sporadycznie zdarza się, że muszę ją wrzucać drugi lub trzeci raz. Czasami też wchodzi zupełnie bez oporów (jak się synchronizator ułoży :mrgreen: ).

Jak wbijam jedynkę spokojnie to bez problemów (ale w kilku innych autach też tak miałem).

Link to comment
Share on other sites

U mnie pedał sprzęgła jest po lewej chyba, tak mi się wydaje

 

U mnie też jest po lewej, ale ja prawą wciskam sprzęgło, bo lewą hamuję :idea: tak w internecie pisali, że tak to rajdowo jest :idea:

 

 

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

Czy to normalne, że w Forku S-Turbo dość ciężko wchodzi jedynka?

 

U mnie jest podobnie jak opisuje to BartZ, z jedynką z reguły nie mam problemów, gorzej jest ze wstecznym, ten częściej haczy, ale z reguły pomaga jak się zwolni sprzęgło na chwilę i wcisnie jeszcze raz.

Link to comment
Share on other sites

waka:

Zużycie sprzęgła najprościej jest przetestować poprzez próbę przyspieszenia na wysokim biegu. Jak usłyszysz, że silnik wkręca się na obroty, a przez chwilę (1-3 sekundy) nie będzie temu towarzyszyło proporcjonalne przyspieszanie, to będzie to oznaczało, że sprzęgło się ślizga.

prawda i nic więcej nie kombinuj.

Link to comment
Share on other sites

a wybaczcie tak przy okazji tematu chciałem sie zapytać czy w tym Forku to sprzęgło jest jakieś hydrauliczne?? czy cos takiego? i czy to co zaznaczyłem na zdjęciu numerem 1 to jest od tego zbiorniczek? czy od czego on może być? i przy okazji nr 2 co to jest:)

 

bo dzisiaj przez chwile czułem jak by mi się sprzęgło zapadło, pedał zrobił się strasznie leki ale po chwili wróciło to do normy myślałem ze sie sprzęgło skończyło ale kolega mi powiedział ze tu może być własnie sprzęgło hydrauliczne i ze to może być tego płynu za mało....

 

 

http://img840.imageshack.us/img840/1860/pa290025t.jpg

 

 

wybaczcie nie moge dodać tego zdjęcia lepiej...

Link to comment
Share on other sites

waka, jak chcesz to możesz podjechać do mnie masz parenaście km, w moim nic nie haczy nic nie przeskakuje, przejedziesz sie to będziesz wiedział czy coś faktycznie się dzieje czy szukasz dziury w całym.

Ja też przerabiałem sprzęgło ale pod kątem zapadania sie w podłoge tel do mnie 602757744

 

tysio91, nr.1 to zbiornik wyrównawczy sprzęgła nr.2 wspomagania kiery

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...