Jump to content

Opadają drzwi kierowcy


gourmet

Recommended Posts

Foryś 2004 - drzwi otwierają się i zamykają coraz ciężej, trochę opadły - czuć przy domykaniu. Na zamkniętych drzwiach wszystko wygląda prawidłowo. Sprawdziłem - zawiasy przykręcone, luzów na sworzniach nie ma. Jedyne, co mi jeszcze przychodzi do głowy to zwichnięty błotnik, moze on ściąga drzwi? Kiedyś był naprawiany - po stłuczce lekko się cofnął i blokował drzwi, ale wyprowadzony IMO profi.

Co robić - próbować samodzielnie domowym sposobem czy tylko blacharz pomoże?

Link to comment
Share on other sites

jest to banalnie proste poniewaz sam jestem własnie blacharzem :lol: uchyl drzwi i chwytając za nie podnies na siłe mocno do góry wez moze jeszcze sobie jakiegos siłacza do pomocy i razem bedzie łatwiej,powinno byc oki-pozniej przykucnij i lukaj przy minimalnie domknietych wrotach czy ten rygiel co jest na słupku idealnie jest po srodku co do zamka drzwi

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja tak prostowałem drzwi w moim poprzednim aucie (opuściły się bo się dzieciak na nich uwiesił i bujał :)). Do samej sprzedaży się ponownie nie upuściły. To brutalna metoda ale skuteczna. Można też spróbować odkręcić skobel na słupku "B" i spróbować go opuścić - nie jestem tylko pewien czy ten w Subaru jest regulowalny góra-dół czy tylko lewo-prawo.

Link to comment
Share on other sites

regulowany napewno jest gura i dól tylko ze w tym przypadku jet to zła procedura poniewaz w tedy przy zamknietych drzwiach tylnych i przednich szczelina miedzy nimi sie nie bedzie zgadzac wiec trzeba postąpic tak jak mówiłem a co do tego ze sie znowu opuszcza to nie możliwe jesli sa mocno dokrecone ,poprostu tak jak wspominałes miałes z tamtej strony kolizje a przy wypadku działają różne siły na auto i nawet jesli drzwi nie były trafione mogły sie lekko opuscic i dlatego jest tak jak opisujesz chyba ze naprawde ktos na tych drzwiach sie sporadycznie uwiesza.moja metoda pomoże napewno :lol: pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

napewno naprawa sie uda :lol: tylko poważnie domykaj drzwi i patrz jak ten rygiel na słupku wchodzi w same drzwi powinien byc idealnie na srodku,najlepiej jeszcze trzymaj klamke na pozycji jak byc chciał drzwi otworzyc(czyli klamka podniesiona)i domykaj drzwi tak by nie było czuc obcierania i oporu...powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam, sam kiedyś miałem problem z opornymi drzwiami i właśnie pomyślałem, że je lekko do góry uniosę. Jak pomyslał tak zrobił, dodatkowo przesmarowałem zawiasy i prowadnicę i drzwi jak nowe - letko chodzom :) :wink: :)

Link to comment
Share on other sites

boju21 - siłaczy potrzeba kilku :mrgreen: Podnoszę drzwi, wraz z nimi podnosi się cały bok samochodu, posadziłem żonę żeby dociążyć - bezskutecznie. Do tego jak szarpię drzwi, odłazi plastikowa listwa drzwiowa, bo nie ma za co chwytać. Próbowałem na uchylonych, średnio uchylonych i mało uchylonych drzwiach. Będę chyba zmuszony podejść kompleksowo, tzn. zdjąć listwę, podstawić żabę, jakieś delikatne rusztowanie.

Na pocieszenie - otwiera się minimalnie lepiej, ale dalej brakuje ok. 3 mm do wyrównania rygla z zatrzaskiem w drzwiach.

Link to comment
Share on other sites

a powiedz mi tak masz moze jakis ciezki sprzet??/młodek konkretny i gruby żelazny wałek albo cos podobnego>>>w tedy wez iech ktos podnosi te drzwi oczywiscie3 jak najbardziej domkniete ale tak zebys mogł w tym czasie udeżyc w górny zawias by poszedł delikatnie do przodu auta ta operacja napewno skutecznie by pomogła ale po trochu nie odrazu mocno z tzw.czuciem :lol: a popwiedz mi czy te drzwi jak podnosiłes to na domknietych delikatnie czy na maxa otwartych bo to jest róznica ,mozesz jeszcze delikatnie jakas gruba decha tz.przymknij drzwi a deche kładz na próg ale żeby róznoczesnie podnosiła drzwi i znowu to samo do góry mocccno..hehe tylko uwazaj by nie uszkodzic progu i nie zagiac drzwi od dołu -wiem sposoby za czasów prl.ale naprawde skuteczne i proste

Link to comment
Share on other sites

zawołam kolegę do pomocy, i spróbujemy konkretnym sprzętem. Mam kilka solidnych meli, breszkę, 5 kilowy rębak do drewna, 10 kilogramowy młot - damy radę, aby samochód przeżył :evil: .

Link to comment
Share on other sites

Foryś 2004 - drzwi otwierają się i zamykają coraz ciężej, trochę opadły - czuć przy domykaniu. Na zamkniętych drzwiach wszystko wygląda prawidłowo. Sprawdziłem - zawiasy przykręcone, luzów na sworzniach nie ma. Jedyne, co mi jeszcze przychodzi do głowy to zwichnięty błotnik, moze on ściąga drzwi? Kiedyś był naprawiany - po stłuczce lekko się cofnął i blokował drzwi, ale wyprowadzony IMO profi.

Co robić - próbować samodzielnie domowym sposobem czy tylko blacharz pomoże?

 

pozwolę sobie zadać linka, który kiedys podał Qba25, REGULACJA DRZWI może się przyda :wink:

 

i kilka kolejnych które mogą okazać się pomocne : TUTAJ

Link to comment
Share on other sites

regulacja owszem jest ale nie wspominałem o niej poniewaz by to zrobic trzeba sciagnac błotnik lub chociaz nadkole ale bez sciagaania błotnika bedzie to trudne i czasochłonne,weic moja rada jest najszybsza metoda

 

-- Cz sty 13, 2011 7:38 pm --

 

i jak tam misja??? :lol: znowu nie powodzenie??

Link to comment
Share on other sites

Szewski poniedziałek - strach się za robotę brać :mrgreen:
Poza tym już prawie weekend, trudnych spraw nie zaczyna się we czwartek :mrgreen:

 

Nooooo, z takiem podejściem to my tej Polski nie zbudujemy... :|

Link to comment
Share on other sites

A ja doskonale rozumiem kolegę gourmet bo mój "czasem nie zamykający się zamek lewych drzwi" czeka już rok na oględziny. Jak jest zimno to nie mam jak się zabrać za robotę, a jak robi się ciepło to zamek zaczyna znowu działać :mrgreen:

 

W niedzielę też tego nie rób - jak coś strzeli to serwisy i sklepy otwierają dopiero w poniedziałek rano :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

ja w to nie wierze mi jak by cos w aucie nie grało szczególnie taka duperela ze moge ja sam zrobic bez wkładu finansowego i to w SUBARU to nie czekał bym nawet minuty by ja naprawic -panowie co jest z wami :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...