Jump to content

Wentylatory na chłodnicy Legaś98 2.5L


SLEPSON

Recommended Posts

Witam,

jak jest regulowana praca wentylatorów na chłodnicy? Są 2 czasem załącza się jeden, a drugiego nigdy nie widziałem żeby pracował, nawet po włączeniu klimy. Elektryk sprawdził oba i są sprawne. Czy powinny kręcić się zawsze oba? Czy ten drugi (po prawej) włącza się tylko przy przegrzaniu silnika?

 

 

 

legacyofslepson.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dobra, sprawa się chyba wyjaśniła.

Jest podobnie jak w innym wątku z działu Forków: jest klima i faktycznie są chyba jakby dwie chłodnice jedna przed drugą. Jak się zatrzymałem po dłuższej trasie i włączyłem klimę to zaczęły chodzić oba wentylatory. Bez załączonej czasem odpala się jeden. Kropka.

 

 

A w ogóle pytanie z początku wątku wzięło się z tego, że zrobiła mi się dziurka w górnym przewodzie, którym wraca rozgrzany płyn do chłodnicy i straciłem 2/3 płynu chłodniczego i o mało nie przegrzałem silnika. Potem zacząłem się zastanawiać właśnie nad przyczyną tej awarii i pomyślałem że jak "nie chodzi" jeden wentylator (i to ten po stronie pękniętego przewodu) to może od tego się coś przegrzało i gumowa rurka nie dała rady i popękała. Ale teraz myślę, że to chyba ze starości. Prosta awaria stała się jednak problemem, bo zastała mnie 300km od domu na Wigierskich wioskach, a znalezienie takiej pasującej gumowej rury okazało się nierealne w Suwąłkach i Augustowie i nawet w Intercarsie nieosiagalne. ASO w tym regionie nie ma więc.... tymczasowo zmontowałem taką "S" rurę z 2 kolanek + złączka i zaciski. Dało radę, do Wawy wróciłem na czas. Zamówiłem w ASO i w sobotę odbieram. Ha!

 

A skoro już w temacie chłodniczym jesteśmy to powiedzcie mili ludzie jak to jest w końcu z uzupełnianiem płynu w chłodnicy i jak się do tego ma ten zbiorniczek "przelewowy" czy jak kto woli "wyrównawczy"? Po "naprawieniu" awarii wziąłem się za uzupełnienie płynu w chłodnicy. Zgodnie z instrukcją sprawdziłem poziom płynu w zbiorniczku "wyrównawczym": było prawie sucho! Idąc za instrukcją dolałem do zaznaczonego "full" (jest też niżej znacznik "low")

i zabrałem się za uzupełnieni płynu w samej chłodnicy -> odkręcenie kurka odpowietrzającego -> odkręcenie wlewu chłodnicy, powolna dolewka (weszło aż 4L!) aż do pełna (zgodnie z instrukcją) potem zamknięcie kurka odpowietrzającego i wlewu.

I teraz: jak to jest potem z poziomem w tym zbiorniczku wyrównawczym - podobno z czasem powinno być na "low" (na zimno oczywiście) a ja już przejechałem z 500km i tam dalej jest na wysokości "full".

Czy można dolać za dużo płynu do chłodnicy? Chyba jeśli już to tylko jak się przegnie i ten przelewowy zapełni do pełna w sensie fizycznym.

 

 

 

 

legacyofslepson.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...