Skocz do zawartości

Justy z niespodzianką


Bak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Po pierwszej zimie z Subaru zacząłem się zastanawiać nad lekkim zmodyfikowaniem drugiego autka :)

 

Wybór padł oczywiście na Justy pierwszej albo drugiej generacji.

Przychylam się bardzo do Justy w pierwszej budzie z powodu wyglądu, możliwości zrobienia RWD a poza tym to nie spotkałem się z takim projektem (Justy II z silnikiem od GTi było już kilka projektów, nawet w PL) :)

Tylko czy:

1. Zmieści się tam silnik od Swifta GTi? Jak ze skrzynią? Duża rzeźba? Jak ktoś widział taki projekt to proszę o link.

2. Czy cały układ przeniesienia napędu da radę z około 130KM i 140 niutonami?

3. Jak jest z dostępnością części do justy I? Można znaleźć jakieś przyzwoite zawieszenie do tego?

4. Jak jest z rdzą? Tak jak w Swiftach, że wszystko rdzewieje oprócz plastików? Czy były jakoś zabezpieczone?

5. Jaka jest różnica pomiędzy napędami justy 1 i 2?

W 2 (taki sam jak Swift) jest wiskoza, która dołącza tył w razie uślizgu przodu, a w ''jedynce''?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem w stanie odpowiedzieć tylko na 2 pytania. Wszystko dotyczy Justy I generacji. Zawieszenie jak najbardziej znajdziesz bardzo przyzwoite. Ja osobiście jeździłem na spręzynach H&R (ostatnio nawet na hodze były prawie nowe za 200 zł-aż sam chciałem kupić ale się spóźniłem) i bilnesteinach b6. Na tym zawiasie spokojnie można klasę wygrać a i w generalce stanąć na pudle z seryjnym silnikiem. Jeśli dobrze kojarzę to Huzar z tego forum coś majstruje przy zawieszeniu i dobrze mu to wychodzi. Jeśli chodzi o rdzę to jest to najsłabsza strona Justy, ja szukam zdrowej budy od lipca i nie za dobrze to wygląda. Z częściami osobiście nie spotkałem sie z problemami, prócz poduszki silnika. Ja osobiście mam takie 2 auta na części i poszukuję czegoś zdrowego. Pozdro. Osobiście polecam to auto do zabawy. W 1 generacji masz albo stały napęd na 4 koła (50/50-jeśli dobrze pamietam i wtedy auto średnio lubi skręcać, ale idzie to ogarnąć) lub napęd na przód- wszystko rozłączane guzikiem w lewarku skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z blachą jest tak samo jak w Swiftach. To słabo...

Jeżeli chodzi o RWD, to tak sobie, dla zabawy. Bym nie jeździł cały czas na RWD, tylko raz na jakiś czas odłączyć i polatać. Docelowo auto ma być AWD.

Ale jak poczytałem o budzie (rdza), to niestety chyba bardziej skłonię się ku justy II.

Też rdzewieje, ale łatwiej będzie znaleźć jakiś nowszy rocznik jeszcze bez rdzy, wypiaskować, pomalować, zabezpieczyć i będzie pięknie :D

I wymiana silnika łatwiejsza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie uważam, że pomysł ładowania do justy silnika z GTi jest chory i bezsensowny. Jedyne sens to ma w celu utrzymania 2 klasy.

To będzie totalna rzeźba. Gdybym robił coś takiego ładowałbym większy silnik z lepszym napędem i lepiej to wyważył.

Zapewne wyjdzie z tego fajny projekt (jak wystarczy sił i pieniędzy oraz projektant nie będzie idiotą), ale mówiąc najprościej za takie same pieniądze, można mieć dużo fajniejszy pojazd.

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym robił coś takiego ładowałbym większy silnik z lepszym napędem i lepiej to wyważył.

 

Na przykład jaki? Jestem otwarty na wszelkie propozycje. Z tym, że GTi już mam, ale zawsze można pomyśleć... :)

 

Do Justy II (czyli Swifta ) silnik od GTI pasuje prawie P&P

 

To wcześniej wiedziałem. Trochę roboty jest ale nie jest to jakoś strasznie skomplikowane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykład jaki? Jestem otwarty na wszelkie propozycje. Z tym, że GTi już mam, ale zawsze można pomyśleć... :)

Przejrzyj YT ludzie wkładają silnik od wrx-ów, a nawet od STi.

Mnie osobiście chodzi cały czas po głowie silnik od motocykla. Od jakiegoś szybkiego motocykla... Tylko tu dochodzi dodatkowy problem z prędkością obrotową.

Gdybym miał rzeźbić całą podłogę w celu zmieszczenia większego wału i wydechu to wolałbym wsadzić centralnie silnik, albo mocno zeszperowane rwd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że robienie takiego projektu wymaga już o wiele większych funduszy i o wiele większego zaplecza technicznego.

 

W PL jest takie cudo

i http://www.youtube.com/watch?v=Viptyi6Y3Pk&NR=1 -

Swift z silnikiem od Kawasaki ZX12R (Właściciel podobno ma też WRX'a- może jest na forum?).

 

Widziałem też kiedyś Colta z silnikiem z EVO :twisted:

 

Tylko taki projekt to jest praktycznie budowa auta od zera. Nie wiem, czy bym podołał temu wszystkiemu. Projekt ma być czystko hobbistyczny :D

Oczywiście gdyby udało się zrobić takiego killera (np. STI w budzie justy) to byłbym wniebowzięty, ale... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że robienie takiego projektu wymaga już o wiele większych funduszy i o wiele większego zaplecza technicznego.

 

W PL jest takie cudo

i http://www.youtube.com/watch?v=Viptyi6Y3Pk&NR=1 -

Swift z silnikiem od Kawasaki ZX12R (Właściciel podobno ma też WRX'a- może jest na forum?).

 

Widziałem też kiedyś Colta z silnikiem z EVO :twisted:

 

Tylko taki projekt to jest praktycznie budowa auta od zera. Nie wiem, czy bym podołał temu wszystkiemu. Projekt ma być czystko hobbistyczny :D

Oczywiście gdyby udało się zrobić takiego killera (np. STI w budzie justy) to byłbym wniebowzięty, ale... :roll:

Już przy Twoim zamierzeniu zrobienia mix-a z justy I to też jest praktycznie rzeźba od zera. Myślisz, że napęd, albo hamulce długo wytrzymają? Jak wytrzymają półosie to zmieli się wielowypust w piaście. Albo łożyska trzeba będzie wymieniać co 10 tysięcy. Nie wspominając już o zawieszeniu :) 100 koni to prawię 2 razy większa moc, dużo większe siły działające na auto. Subaru jest ogólnie konstrukcyjnie przygotowane tak, że jak się kończy "coś" to jeszcze chwilkę zanim się urwie zaczyna napierdzielać. Dlatego nawet klocki mają te idiotyczne blaszki :mrgreen:

Meritum :arrow: nawet z pozoru prosty projekt może okazać się bardzo głęboką studniom bez dna. Czasem opłaca się pójść całkowicie po bandzie i celować w najgrubszy sprzęt. Niż w coś gorszego co stale będzie się sypać ;)

 

Pozdrawiam.

 

-- 8 stycznia 2011, o 00:46 --

 

Ja sam robię poduszki pod silnik, wychodzą mi coraz lepsze

chetnie poslucham czegos o technologii wykonania, moze byc na pw, i ewentualnie o zamowieniu :)

A która Cię dokładnie interesuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Justy II (czyli Swifta :wink: ) silnik od GTI pasuje prawie P&P

Albo do swifta GTi napęd od justy :)

 

Huzar - jesteś pewien, że napęd z Justy wejdzie bez problemu do Swifta?

Czytałem jakiś czas temu na jakimś forum Swiftowym, że w tą stronę są zdecydowanie większe problemy (inaczej wyprofilowana podłoga i coś tam jeszcze przy napędzie 4x4). Podobno prostszą operacją jest zapakowanie silnika od GTi do Justynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Justy II (czyli Swifta :wink: ) silnik od GTI pasuje prawie P&P

Albo do swifta GTi napęd od justy :)

 

Huzar - jesteś pewien, że napęd z Justy wejdzie bez problemu do Swifta?

Czytałem jakiś czas temu na jakimś forum Swiftowym, że w tą stronę są zdecydowanie większe problemy (inaczej wyprofilowana podłoga i coś tam jeszcze przy napędzie 4x4). Podobno prostszą operacją jest zapakowanie silnika od GTi do Justynki.

 

Podobno przeszkadza jeszcze bak paliwa i jeszcze coś tam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam jestem tu nowy nazywam sie Bartek i mam bardzo duży problem , posiadam subaru justy 2 generacji 2002 rok więc po fl silnik 1.3 86 hp autko służy tylko do startów w kjs i poszukuje do niego zawieszenia , jedyne co znalazłem w ofercie do justynki to sprężyny mts lub jamex jedne i drugie to badziewie ponoć ale nic lepszego nie jest dostępne, mts jest dedykowany ponoć do justy a jamex do swifta ponoć mk5 czyli tego samego co justy czy ktoś mógłby mnie uświadomić czy te sprężyny od swifta bedą pasować do justy?? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka, ja jeżdżę w KJS-ach stochę starszą Justy i do mojego też nigdzie nie można znaleźć dobrego zawieszenie. Zadzwoń do Zerkopolu ( przedstawiciel Bilsteina) i zapytaj się o amortyzatory B6 Sport. Nie są tanie ale są naprawdę dobre i prawie nie zniszczalne. Co do sprężyn możesz mieć problem, żeby kupić sportowe. Ja miałem sporo szczęścia i jak kupowałem auto to juz były. Jak nie znajdziesz to je po prostu trochę utnij i będzie po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za kontakt napewno zadzwonie i zapytam, a co do sprężyn to jak je obetne to auto usiądzie niżej ale miekkie bedzie podobnie jak teraz:( wiec chyba jedyny ratunek to te sprężyny mts lub jamex , nie wiem tylko czy można patrzeć na oferty dla swift mk5, czy to będzie pasować. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...