Jump to content

Jakiego wybrać Legacy ?


Recommended Posts

Witam wszystkich! Pytanie dotyczy wersji kombi. Jaki silnik benzynowy polecacie (pod GAZ),ilu konny, jaka skrzynię aut, czy manual. Jaki GAZ? Stag czy BRC? Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i uwagi.

P.S. Chydzi mi o roczniki np.1997-2000r.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

szukaj tylko 2.5 8) reszta ,ze tak powiem nie jedzie :P:twisted:

skrzyni to osobiscie wybral bym MT (ma reduktor) wiekszy fun z jazdy ale AT tez chyba moze byc :mrgreen: (tu sie nie wypowiem bo doswiadczenia z AT brak) :!: :wink:

Link to post
Share on other sites

w 2.0 z gazem co 40 tys km wyrzucasz silnik do regulacji zaworów- trochę dużo zachodu...

 

z tego co rozmawiałem z Jako jak oglądał mój wózek to 2,5 dużo fajniej na gazie chodzą :)

 

kombi to dobry wybór bo sedanem mało co da się przewieźć- nierozkładana tylna kanapa...

 

a skrzynia? pod kątem gazu to chyba zawsze lepiej MT ale to już Jako musi się wypowiedzieć.

 

pozwodzenia z zakupem

Link to post
Share on other sites

AT 2,5 jeździ jak 2,0 MT, więc szału nie ma. Silnik 2,2 jest bardzo wytrzymały - szkoda, że go już nie robią.

 

drZ nie wszystkie silniki wymagają regulacji zaworów 8)

Link to post
Share on other sites

 

drZ nie wszystkie silniki wymagają regulacji zaworów 8)

 

 

a które nie wymagają?

Link to post
Share on other sites

 

drZ nie wszystkie silniki wymagają regulacji zaworów 8)

 

 

a które nie wymagają?

 

 

np. mój w Kąąbi.

Link to post
Share on other sites

leon,

a widzisz ja mam sedana, wiedziałem że kąbi ma zawsze więcej zalet... ;)

 

a tak kankretnie jakie silniki mają auto regulację?

Link to post
Share on other sites
Witam wszystkich! Pytanie dotyczy wersji kombi. Jaki silnik benzynowy polecacie (pod GAZ),ilu konny, jaka skrzynię aut, czy manual. Jaki GAZ? Stag czy BRC? Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i uwagi.

P.S. Chydzi mi o roczniki np.1997-2000r.

Jest duża różnica w tych rocznikach, bo np. '97 to będzie legas II, a '99 to będzie już III, która IMSO jest ładniejsza :wink: Ja miałem legasa III '00 w kombi 2.0 MT i to jest naprawdę doskonałe auto, tylko że nie chce jeździć... :twisted: Miałem też OBK I '98 2.5 MT, który jeździł dużo lepiej, niby tylko 25KM różnicy, ale bardzo odczuwalne.

Wnętrza to dwie różne bajki, to z legasa III jest ładniejsze, bardziej nowoczesne, piękne zegary, climatronic (nie we wszystkich co prawda, ale jest) i takie tam...

Jeżeli wolisz tańsze auto, to poszukaj legasa II z 2.2 (chociaż AFAIK nie był montowany w ostatnich wypustach), natomiast jeżeli nowsze to wiadomo legas III ale z 2.5 i MT (co może być dość trudne, bo jak obserwowałem rynek większość było AT). Kombi jest wystarczająco pakowne :wink:

Co do gazu, to tak twierdzi Jako, każda pliszka swój ogon chwali, ja mam w espasie stag 4 i śmiem twierdzić, że jest to (prawie :P ) doskonała instalacja do silnika N/A o średniej mocy.

Link to post
Share on other sites
...

Jeżeli wolisz tańsze auto, to poszukaj legasa II z 2.2 (chociaż AFAIK nie był montowany w ostatnich wypustach), ...

 

Był, wersja I do 95, wersja II od 97.

Link to post
Share on other sites
...

Jeżeli wolisz tańsze auto, to poszukaj legasa II z 2.2 (chociaż AFAIK nie był montowany w ostatnich wypustach), ...

 

Był, wersja I do 95, wersja II od 97.

leon

masz na myśli 128 i 131 KM?

Link to post
Share on other sites
...

Jeżeli wolisz tańsze auto, to poszukaj legasa II z 2.2 (chociaż AFAIK nie był montowany w ostatnich wypustach), ...

 

Był, wersja I do 95, wersja II od 97.

leon

masz na myśli 128 i 131 KM?

 

Tak.

Link to post
Share on other sites

Pytam o wybór AT czy MT ze wzgledu na (ponoć) problemy ze sprzęgłem. Szczególnie w momentach zakopania się samochodem, może dojść do spalenia sprzęgła. Poza tym dużo jeżdżę po mieśce i AT to chyba dobre rozwiązanie, ale to było by pierwsze moje spotkanie z taką skrzynią.

Link to post
Share on other sites

Ręczna skrzynia ma reduktor, skutecznie ułatwiający ruszanie w trudnych warunkach, jeżeli potrafisz poprawnie obsługiwać sprzęgło to ja nie widzę problemów z jego przypalaniem. Mi się tylko przypalenie zdarzyło raz, ale wtedy do dużą górkę wyciągałem jakiegoś ciężkiego peugeota (bodaj model 405), za pierwszym razem urwało się tylne oczko holu w peugeocie, za drugi razem jak złapaliśmy za wahacz to poszło bez problemu. Oprócz chwilowego smrodku innych niepokojących objawów sprzęgło nie zgłaszało, zrobiłem na nim jeszcze ponad 70 tys km z silnikiem wolnossącym i mam za sobą kolejne 45 tys z silnikiem turbo - tutaj już prościej je przypalić :)

Automat jest bezstresowy, ale nieco mułowaty. Do miasta polecam, szczególnie, że standardowa 5-biegowa skrzynia w Subaru lubi czasem haczyć w jedynką i wstecznym.

Link to post
Share on other sites

Ja mam AT w 2,5 OBK i pięknie się zbiera. jak wciśniesz gaz w podłogę zbije biegi i agień!!!

SOHC - przy gazie ważne regulacja zaworów piękna.

Link to post
Share on other sites

ano musi.... trzeba przewidywać kiedy ma się zebrać :P

 

Nie wiem jak to jest w legacy (ja nie mam z tym problemu przy OBK) ale jak wygląda sprawa regulowanego zawieszenia?

Nie psuje się? W frokach ludzie często wymieniają samopoziom na zwykłej amorki.

 

2805 nie masz co się obawiać tej skrzyni. kwestia przestawienia się na AT to sprawa jednego dwóch dni.

Mi trochę noga świerzbiła żeby wcisnąć sprzęgło...ale minęło...

Link to post
Share on other sites
Nie wiem jak to jest w legacy (ja nie mam z tym problemu przy OBK) ale jak wygląda sprawa regulowanego zawieszenia?

Legacy miało w niektórych wersjach amortyzatory pneumatyczne z przodu i z tyłu, wygodne, ale kosztowne w wymianie. Niestety do naszego kraju zazwyczaj trafiały już egzemplarze ze sporym przebiegiem to i w wielu była konieczność wymiany amorów (sparciałe miechy gumowe). Zawsze można było zmienić na tradycyjne ;)

Link to post
Share on other sites

szczur75, napisałeś w kwestii LPG że "2.0, 2.2, jeśli 2.5 to w nowszej budzie (od 1999)"

 

Czemu jeśli 2.5 to od 99'? Że SOHC a nie DOHC?

U mnie właśnie stety lub nie jest 2.5L EJ25 DOHC i czasem jak podliczam ile w miesiącu wydałem na benzynę to diabeł mnie kusi instalką LPG, ale żal mi silnika, w końcu ma 12 lat.

 

 

 

 

legacyofslepson.jpg

Link to post
Share on other sites
2.5 SOHC

ponoc ten silnik akurat, mial problemy z wydmuchiwaniam uszczelki z pod glowicy i byly z nim problemy, ale pozniej gdy wprowadzili juz DOHC ten problem znikna 8) i dlatego szczur75, pisze aby szukac po 99'

Link to post
Share on other sites
2.5 SOHC

ponoc ten silnik akurat, mial problemy z wydmuchiwaniam uszczelki z pod glowicy i byly z nim problemy, ale pozniej gdy wprowadzili juz DOHC ten problem znikna 8) i dlatego szczur75, pisze aby szukac po 99'

 

 

Napisałem, że mam DOHC i z lektury forum wynika że od 99 juz nie montowali silników DOHC do Legacy.

DOHC to chyba silnik z podwójnym wałkiem rozrządu, a SOHC z pojedynczym. Aczkolwiek dla mojego auta i silnika jest dodatkowe oznaczenie 4CAM - co ponoć oznacza 4 wałki rozrządu, czy 2 podwójne.. czy coś w tym stylu Sam się już w tym gubię.

Pozdro!

 

 

 

 

legacyofslepson.jpg

Link to post
Share on other sites

SLEPSON, kurde niewim czy mi sie nie pomieszalo to wszystko :oops: :roll: prosze kogos madrego o sprostowanie jesli mozna :oops:

Link to post
Share on other sites
SLEPSON, kurde niewim czy mi sie nie pomieszalo to wszystko :oops: :roll: prosze kogos madrego o sprostowanie jesli mozna :oops:

 

Tak - SOHC są mniej problematyczne, a z tą problematycznością, to chyba chodzi głównie o wydmuchiwanie uszczelek spod głowicy. Mi przy ok 180tys przebiegu wywaliło i na wiosnę miałem grubszy wydatek.... Poza tym jak na razie auto czołg i będę nim jeździć dopóki nie zgnije :D

 

 

 

 

legacyofslepson.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...