Skocz do zawartości

Subaru Legacy 2.0 GL A/T


Eden Prime

Rekomendowane odpowiedzi

spowodowane - bardzo krótkimi odcinakami dojazdowymi - 2-3km

 

dokladnie, motor sie nie dogrzewa i duzo pali, za nim kupilem swojego dziadka od ojca, to jemu wychodzilo wlasnie saplanie ok 20-22 litrow, do pracy ma dokladnie 3km, acha skrzynia manualna silnik 115 KM czy tam 116 KM

 

Eden Prime niestety masz AT i kombi(waga), a taki zestaw lubi pic :wink:

jak jestes w PL, duzo jezdzisz, to nie zastanawiaj sie i zrob, ze swojego megawygodnego dupowoza, megawygodnego i oszczednego - zapodaj mu sekwencje gazowa u Roberta i tyle :wink:

 

I jeszcze jedno, tak poza tematem troche

SLEPSON pisal zeby nie jezdzic na rezerwie bo zlo dla motoru, owszem dla motoru i jeszcze pompy paliwa(przynajmniej w moim dziadku) poniewaz, zamontowana jest w baku, paliwo ktore mamy w baku ja chlodzi i przez to jest zywotniejsza i nieulegnie spaleniu/zniszczeniu dlatego tez nie wolno jezdzic na rezerwie(nonstop). Tata, ktory serwisuje mi auto, zapytany czy wymiana owej pompy jest klopotliwa, powiedzial..

odpowiedzi nie napisze bo dostalbym czerwony pasek za bluzgi, ale jest ciezko :mrgreen::mrgreen:

 

-- N sty 16, 2011 10:17 pm --

 

EDIT

 

nie zaladowalo mi sie foto i myslalem, ze masz kombiwara, bo bylo wspomniane o pneumatyce amorkowej, wiec przepraszam

 

Eden Prime, moj kolega ma P11 1.6 i ma cos okolo 100 konikow w gore,

chyba, ze w P10 bylo starsze serce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do roboty mam 12km. Czasem lece obwodową trójmiasta,czasem miastem,ale spalanie jest ...no zbliżone. Jeżdzenie na rezerwie jest do dupy, to akurat wiem, Primerą jeździłem tylko i wyłącznie od pełnego do połowy i znowu tankowanie,ale tutaj chciałem "na szybko nie mając 3 stów pod ręką" sprawdzić spalanie :)

 

P.S. 3km do pracy to ja bym piechotą chodził :P jeśli nie musiałem 150 konnej,2 litrowej Primery zagazować to może uda mi się ominąć to w Subaru ? :D co do gazu, coś czytałem tutaj że po 40kkm silnik do wyrzucenia jest (regulacja zaworów,etc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wczoraj zrobiłem w końcu dziurę w wydechu i prawdopodobnie wcześniej nie usłyszałem tego dźwięku, właśnie z powodu wydechu. Dźwieku a nawet dwóch. Pierwszy słyszalny tylko z zewnątrz nagrałem na telefon. Kiepska jakość, ale coś słychać. Nie podgłaśniajcie bo chodziłem z tym telefonem między lewym kołem a prawym. Dźwięk słychać przy wrzuconym P, i jak silnik ma 700-800obr. Najbardziej słyszalne jest to od 0:23 sekundy. Drugi dźwięk to jednostajne terkotanie podczas jazdy, z przodu (prawdopodobnie), tylko z lewej strony. Postaram się to nagrać, póki co jednak wrzucam "pierwszy dźwięk". 0:28 też słychać to takie "terkotanie". Strasznie ciężko o takich rzeczach pisać, niestety mechanik nie jest w stanie stwierdzić bez rozbierania silnika i rozkładania rozrządu co to jest. Zapewne czeka mnie to ale może ktoś już się z tym spotkał.

 

Link do I dźwięku -> http://w790.wrzuta.pl/plik/6FBA23mlZu8/glos0003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz jakąś książkę serwisową tej fury? Tak żeby chociaż poglądowo sprawdzić co i jak często było w niej wymieniane w ramach standardowego serwisu?

 

Tak jak piszesz - w miarę możliwości powymieniaj właśnie wszystkie filtry no i ja tez polecam wymianę, a co najmniej uzupełnienie płynów - chłodnica, wspomaganie kierownicy, hamulcowy, olej silnika i olej automatycznej skrzyni. Tutaj w przypadku AT osobiście polecam nie uzupełnienie, a spuszczenie starego oleju i zalanie nowym. Dziś moja karetka dostanie taki zabieg :).

Zauważyłem w swojej książce, że wymiana Oleju AT była robiona regularnie co 50tyś km.

W książce (ASO - Banden, Szwajcaria) nie zauważyłem natomiast ani słowa o wymianach oleju w dyfrach, a wg. instrukcji należy to robić również dość regularnie (co kilkadziesiąt tyś km).

 

Może ktoś bardziej obeznany się tu wypowie i nas oświeci?

A swoją drogą, nie chcę straszyć, ale proponuję żebyś zainwestował w przegląd w ASO i wtedy się dokładniej dowiesz co jest do roboty, co jest zagrożone robotą/wymianą. Jak już będziesz zmieć to jakoś poukładane to sobie potem skalkuluj, czy opłaca się inwestować aż taką kasę w tak stare auto, aczkolwiek super auto :D . Po prostu teraz jest ten etap, powiedzmy początkowy, w którym jeszcze nie zdążyłeś się zakochać na dobre w Subaru i myślisz bardziej racjonalnie. Ja po sprowadzeniu fury cieszyłem się jej bezusterkowością przez pół roku i przez ten okres zżyłem się z tą marką chyba już na dobre. Potem zaczęły się "małe" schody - poprawki w zawieszeniu (oryginalne części-gumy itd), padł mi zawias pneumatyk, padły uszczelki pod głowicą, wymiana oringów i uczszelnień w dyfrach ....... i się zrobiło w sumie ok. 7tysi w okresie 3 miesięcy .... Zniszczyło mnie to finansowo, żona już prawie nie cierpi tego auto bo niby "na nas nie nie stać" a ja twardo je dopieszczam i teraz wiem, że już jest dopieszczone i posłuży dopóki nie zgnije karoseria i wszystko inne oprócz silnika :twisted: Ale przynajmniej się cieszę że nie muszę bujać się niemieckim autem ani nawet Galantem V6, o którym marzyłem i to właśnie zamiast Mitsubishi gość mi sprowadził mojego Legaca i za to mu dziękuję :)

 

legacyofslepson.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo - KOCHAM JAPOŃSKĄ MOTORYZACJĘ !

Secundo - Subaru to moja ulubiona marka na równi z Nissanem,niestety dopiero teraz było mnie stać na zakup tego auta,więc dotychczas wspierałem Subaru jedynie w Gran Turismo ;)

 

Wracając do terkotania :

 

To z zewnątrz pojawia się po 30 sekundach od odpalenia samochodu, nie jest słyszalne z wewnątrz,chociaż dzisiaj postaram się z otwartymi szybami przejechać blisko jakiejś barierki rozdzielającej żeby posłuchać co i jak,powinno odbijać dźwięk,sprawdzę wtedy czy przy wciskaniu gazu dźwięk ulega zmianie. Dźwięk słyszalny jest na P,N,D,R.

Terkotanie wewnątrz jest zależne tylko i wyłącznie od wciskania pedału gazu. Przy naciskaniu gazu a co za tym idzie przyspieszaniu, dźwięk również "przyspiesza" ale nie jest głośniejszy. Możliwe że to tylko wiatraczek od ogrzewania czy coś w ten deseń. Nie jest to słyszalne w ogóle na postoju na D,N,P,R, jedynie podczas jazdy. Dzisiaj dostałem PW nt. gdzie robić auto, może tam będą bardziej kompetentni ludzie i uda mi się zdiagnozować co to jest. Martwi mnie obecnie brak możliwości wymiany oleju w skrzyni A/T :/

 

W czwartek pojawię się też na spocie trójmiejskim, może tam mi ktoś pomoże dojść do tego "o co chodzi jakby". Powoli robi się z tego niezłe FAQ :) Fajnie, bo ja już sobie drukuję wszystko co tu pisze dwóch moich guru Aflinta i SLEPSON.

 

P.S. Nic nie będę uzupełniał, tylko całkowita wymiana płynów/oleji, martwi mnie jedynie nadwyżka oleju jak wczoraj bagnet wyjąłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......P.S. Nic nie będę uzupełniał, tylko całkowita wymiana płynów/oleji, martwi mnie jedynie nadwyżka oleju jak wczoraj bagnet wyjąłem

 

Spróbuj włożyć bagnet "odwrotnie" - wyjmij prawie do końca i trzymając za uchwyt przekręć go o 180 stopni (wokół osi bagnetu) Mam nadzieję że się jasno wyraziłem. Ja raz tak odwrotnie włożyłem i też po wyjęciu końcówa bagnetu była zalana olejem powyżej wszelkich wskaźników.

 

P.S. w instrukcji masz to tez pokazane "jak prawidłowo wkładać bagnet"

 

Rys. z instrukcji:

oilcheck.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, ja mam jednostkę 2.0 115km i gdy sprawdzam poziom oleju to z jednej strony jest dość wysoko, a z drugiej na minimum ;o Jak ktoś wie o co kaman to proszę o poradę. ;/

Było wiele, wiele razy na forum :wink:

Pozycja bagnetu jak na rys. wyżej (konewkę widzisz "normalnie" po otwarciu maski :wink: ) i odczytujesz poziom po stronie napisów / znaków jak tam wolisz. Na zimno poziom właściwy to między otworkami, na ciepło nie powinien przekraczać nacięcia. W subaru we wszystkim trzeba mieć podejście :P :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w końcu u jakiegoś kompetentnego mechanika od Subaru.

 

Wycena i opis usterki

 

Dźwięk z linku, słyszany na żywo to dźwięk od sparciałej uszczelki pod głowicą ("tsy tsy tsy" - syczenie),puszcza olej.

1500zł wymiana

300zł obróbka głowic

~ 500zł uszczelki + szpilki których ceny nie znam.

Rozrząd 1500zł z pompą wody (podobno warto zrobić nawet jeśli poprzedni był wymieniany 40kkm temu ze względu na to że i tak wyciąga się silnik).

Do tego olej 200zł (mogę sobie wybrać jaki chce,pewnie wybiorę Motula).

Wymiana oleju w skrzyni 200zl

Wymiana oleju w dyfrze przód 50zł

0zł tył

90zł olej do dyfrów

175zł olej do skrzyni

- 4515zł.

 

+ wymiana amorków 200zł tył lewo prawo

 

Na pewno chce to zrobić, szczególnie że jeżdżę z żoną z Gdyni do Mysłowic (30km od Katowic) co najmniej 4x w roku i nie chciałbym gdzieś za np Łodzią znaleźć się w czarnej d...e.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie oszukujmy się, jeśli kupujesz auto za 2k zł (no 4k), nie możesz oczekiwać po nim cudów chyba że wiesz o nim wszystko bo to znajomego albo od rodziny czy cuś. Pomimo że nie wiedziałem co w nim "nie śmiga" spodziewałem się takich kosztów, albo nawet i większych ze względu na hasła "Boxer,Subaru". Nie wiem czy za 8-9k zł mogę znaleźć coś w podobnym stanie w jakim będzie moje Subie po tych naprawach, no chyba że wyjdzie coś jeszcze w trakcie rozkładania silnika ;) na siłę mogę przez najbliższe 20k nie wymieniać rozrządu więc wychodzi 7,5k zł. A auto jest w tak dobrym stanie blacharsko-lakierniczym i tak dobrze wygląda w środku że nie mam się do czego przyczepić, a na tylnej kanapie to chyba w ogóle od nowości nikt nie jeździł. Progi, nadkola, zawiasy wszystko wygląda co najmniej bardzo dobrze. Musiało być więc coś nie halo pod względem mechanicznym. Zresztą trochę śmiesznie wyszło, bo jak kupowałem Primerę GT to była w kiepskim stanie blacharsko-lakierniczym ale pod względem mechanicznym bardzo dobrze, a tu jest na odwrót :) nie zniechęcam się póki co, ale jak za 10k km będzie to samo do roboty to wtedy mogę pogonić tego diabła ;) w 5 lat zrobiłem Primerą 60k km i mam nadzieję bez usterkowo zrobić tyle samo jak nie więcej tym, a później znowu zmiana zapewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie oszukujmy się, jeśli kupujesz auto za 2k zł (no 4k), nie możesz oczekiwać po nim cudów chyba że wiesz o nim wszystko bo to znajomego albo od rodziny czy cuś. Pomimo że nie wiedziałem co w nim "nie śmiga" spodziewałem się takich kosztów, albo nawet i większych ze względu na hasła "Boxer,Subaru". Nie wiem czy za 8-9k zł mogę znaleźć coś w podobnym stanie w jakim będzie moje Subie po tych naprawach, no chyba że wyjdzie coś jeszcze w trakcie rozkładania silnika ;) na siłę mogę przez najbliższe 20k nie wymieniać rozrządu więc wychodzi 7,5k zł. A auto jest w tak dobrym stanie blacharsko-lakierniczym i tak dobrze wygląda w środku że nie mam się do czego przyczepić, a na tylnej kanapie to chyba w ogóle od nowości nikt nie jeździł. Progi, nadkola, zawiasy wszystko wygląda co najmniej bardzo dobrze. Musiało być więc coś nie halo pod względem mechanicznym. Zresztą trochę śmiesznie wyszło, bo jak kupowałem Primerę GT to była w kiepskim stanie blacharsko-lakierniczym ale pod względem mechanicznym bardzo dobrze, a tu jest na odwrót :) nie zniechęcam się póki co, ale jak za 10k km będzie to samo do roboty to wtedy mogę pogonić tego diabła ;) w 5 lat zrobiłem Primerą 60k km i mam nadzieję bez usterkowo zrobić tyle samo jak nie więcej tym, a później znowu zmiana zapewne.

Spoko, cieszy Twoje podejście i uparte dążenie do celu. Mam nadzieję, że wszystko zagra i będziesz się cieszył długą i bezproblemową jazdą :D Powodzonka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie który z EJ'ów występuje w moim Legacy? Próbuje dojść ile TO ma/winno mieć momentu obrotowego. W manualu mam że albo EJ22 (zakładam że chodzi o litraż 2.2) albo EJ20G, natomiast wiki mówi mi że EJ20G występował w GT i RS 89-93

 

"EJ20G engines fall in to 3 categories: Rocker-style HLA EJ20G usage:

 

* Legacy RS 89-93

* Legacy RS-RA 89-93

* Legacy GT 89-93

"

 

Nie mogę znaleźć oznaczenia mojego silnika, a co za tym idzie nie mogę dojść przez gugle do specyfikacji. Wiem że jest SOHC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Wikipedii nie znajdziesz tak łatwo, a to co podałeś to wersje turbo. Twój silnik ma poniższe parametry:

 

85kW (115KM)/5600 rpm

172Nm/4000 rpm

 

Ogólnie co do europejskich wersji Subaru polecam:

http://www.subaru.de/kundenservice/pros ... egacy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomimo że niemieckiego języka nie znam w ogóle, coś tam się doczytałem głównie patrząc na cyferki :) dzięki! Jaka jest najbogatsza wersja wyposażeniowa Legacy II? GX? Faktycznie powinienem mieć ABS wg tego opisu, ale jak widać jednak wersja Islandzka jest upośledzona pod tym względem bo nic nie wskazuje aby on tam nawet kiedykolwiek wcześniej był. Szkoda że nie mogę się dopatrzeć rozstawu śrub,bo chciałem na lato jakiś fajny felunek "zaaplikować". W instrukcji też nie widzę.

 

P.S. Tyle tu rozwiązanych kwestii że chyba zmienię tytuł wątka na "Kupiłem Legacy 96 - poznajemy się z autem" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...