Skocz do zawartości

Subaru Legacy 2.0 GL A/T


Eden Prime

Rekomendowane odpowiedzi

strasznie szaa-a-a-a-aaa-arpie przy ruszaniu + sręcaniu w lewo/prawo, jutro wymiana oleju w skrzyni, a w środę amorki (może ktoś ma jakieś namiary na amortyzatory do mojej Leganki '96,normalne zawieszenie,lewo+prawo tył?).Mam nadzieje że tu leży problem. Poza tym bajka,nawet bez POWERA ! :twisted: ale z pałerem też fajnie :wink: Dzisiaj driftowałem na lodzie i prawie wbiłem się w Volvo V40, minąłem go dupą o cm,prawie jak Ken Block podczas Gymkhany :] byłem pewien że przywalę, ale w lusterku widziałem że mijam go o cały 1cm więc po przejechaniu 3m, zatrzymałem i zacząłem drzeć się w kabinie :twisted:

 

czy to wyda ? -http://moto.allegro.pl/amortyzatory-tyl-kpl-sachs-subaru-legacy-qutback-i1389549618.html

 

Nie widzę innych :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie! nie blokada dyfrów tylko reduktor! :D wiedziałem, że coś z tym przekręciłem xd

 

no właśnie moim zdaniem nie do końca. Fakt - w niektórych modelach jest reduktor, ale to nie "AT HOLD" - jak pisała połowa przedmówców odnośnie tej funkcji to sprawia że auto rusza z 2 biegu, aby uniknąć zerwania przyczepności na śliskim, ale ja bym w przypadku Legacy w automacie obstawiał, że ta funkcja dodatkowo blokuje dyfry sprawiając równoczesne kręcenie się 4 kółek. Sam to sprawdziłem tydzień temu jak się zakopałem :oops: a właściwie zawisłem środkiem podwozia na śniegu i skarpie po zsunięciu się z wiejskiej dróżki na pole. Lewa strona auta była "zakopana", prawa odciążona. Bez włączonego Hold AT kręciły się tylko koła bardziej zakopane. Po włączeniu funkcji zakręciły wszystkie 4 kółka i auto wyjechało z zakopki :)

 

P.S. śniegu było tyle po nocnych zamieciach że nie było widać różnicy między drogą, polami, rowem, ale i tak czołg dzielnie brnął przez30-40 cm puszek dopóki był na "drodze".

 

 

 

 

 

legacyofslepson.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie gdzie sprawdzę jaki mam rozkład mocy? czytałem ten islandzki podręcznik i pisze że albo mam 70/30 albo 40/60. Jak pojadę na hamownię to wyjdzie? Zaraz się okaże że to FWD ;) chociaż wg VIN jest F4WD czyli Fulltime. Im więcej czytam tym jestem głupszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia :

Z jakiegoś dziwnego powodu poobcinało mi te zdjęcia ;/ w domu zrobie cyfrówką, a nie telefonem,ale dopiero w niedzielę.

Amortyzator

Czy to jest zwykły amortyzator? Dziwnie wygodnie jeździ mi się tym autem, właściwie to czuje się jakbym jechał S klasą mojego ojca a nie Legasem z 96 roku, więc może to pneumatyczne są? chociaż nic na to nie wskazuje,bo wyglądają zwyczajnie :/

IMAG0018.jpg

IMAG0019.jpg

Deska:

IMAG0021.jpg

TCS

IMAG0022.jpg

Czy Panel obsługi temperatury w aucie nie jest podświetlany? niestety w nocy widzę tylko zegarek i radio :]

IMAG0030.jpg

Silnik,tu wyjątkowo niefortunnie obcieło

IMAG0031.jpg

Tempomat którego nie ma,a czy mogę go zamontować?

IMAG0033.jpg

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi na foto story :)

 

P.S. nt. rozkładu mocy jest tak jak mówi Aflinta, jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie :) Czy jest możliwość dokupienia sprężarki do klimy,wraz z panelem,osprzętem i instalacji? Robiłem tak w swojej Primerze i śmigało. Zapewne tylko z jakiegoś rozbitka mi się uda znaleźć jak już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest zwykły amortyzator? Dziwnie wygodnie jeździ mi się tym autem, właściwie to czuje się jakbym jechał S klasą mojego ojca a nie Legasem z 96 roku, więc może to pneumatyczne są? chociaż nic na to nie wskazuje,bo wyglądają zwyczajnie :/

Może nie tłumią i dlatego takie wrażenia, po kielichach w komorze silnika widzę, że nie masz pneumatycznych.

Deska:

Po zegarach widać, że jeszcze przed liftem, więc silnik 115KM.

TCS

To raczej tylko puste okienko jest, chyba, że mruga Ci tam jakaś lampka?

Czy Panel obsługi temperatury w aucie nie jest podświetlany? niestety w nocy widzę tylko zegarek i radio :]

Jak najbardziej jest: http://dzp.ntt.pl/~aflinta/light/ , zapewne wymaga wymiany trzech żaróweczek, rozbiórka wymaga nieco wprawy - trzeba ostrożnie wyjąć zaślepkę gdzie w USA montowano uchwyt na kubki, potem odkręćić dwa wkręty mocujące nawiewy, wyciągnąć nawiewy (są na zatrzasku) a potem odkręcić cztery wkręty mocujące panel, odpiąć wtyczki, odpiąć linkę idącą od nagrzewnicy po stronie pasażera do suwaka w tym panelu. Potem jeszcze trzeba rozebrać nieco panel i dostaniesz się do trzech małych żaróweczek w zielonym kondomach. Można zakupić zamienniki w każdym sklepie z elementami elektronicznymi (byle na 14V były), ewentualnie zastąpić diodami z Alledrogo.

Tempomat którego nie ma,a czy mogę go zamontować?

Teoretycznie powinno się dać, trzeba znaleźć dawcę tylko, zarówno silniczek z linką do komory silnika, jak i elektronika z przełącznikiem do kolumny kierownicy.

Czy jest możliwość dokupienia sprężarki do klimy,wraz z panelem,osprzętem i instalacji?

Tak, ale szkoda zawracać sobie tym głowy - to bardzo prymitywna klimatyzacja jest i ja kiedyś też na to chorowałem, ale potem przejechałem się raz Legacem z taką klimą i już mi przeszło :) Jak zakładać klimę to tylko automatyczną jaką w Japonii montowali :D U nas niewykonalne, ze względu na odwrotne panele sterujące, rurki itp.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W legacy wszystkie przyciski na desce są podświetlane, za wyjątkiem bright i świateł postojowych. Był jakiś (dawny) czas temu wątek o tym:

viewtopic.php?f=11&t=102989 oraz kluczowy link z niego

http://www.scoobymods.com/legacy-hvac-b ... t-t91.html

 

leon, i teraz wpadło mi do głowy, że u Ciebie ten klips co linkę trzyma musiał odpaść - dlatego miałeś problem z regulacją temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale szkoda zawracać sobie tym głowy - to bardzo prymitywna klimatyzacja jest i ja kiedyś też na to chorowałem, ale potem przejechałem się raz Legacem z taką klimą i już mi przeszło

Klimatyzacja- choćby ta najprostsza jest zbawieniem w upalne dni a i do odparowywania szyb się przydaje. Moim zdaniem warto :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Jak najbardziej jest: http://dzp.ntt.pl/~aflinta/light/ , zapewne wymaga wymiany trzech żaróweczek, ...

 

To żeś mnie zażył z mańki. :shock: Że tam jest (powinna być) jasność. :evil:

 

 

No i ja dołączam do grona zażytych. Właśnie tak mi tego brakowało. Przejrzałem tę instrukcję, podniecony aż pobiegłem do fury a tam zonk na pierwszym kroku:

mianowicie zdjąłem ten plastik z miejsca na kubki (o dziwo u mnie nie ma wysuwanych "kubków" mimo chyba najbogatszego wyposażenia II generacji Legasiów) a tam metalowa ściana i nijak się w nic nie da wgrzebać, wyjąć itd.... A właśnie u mnie ciemność pod przyciskami od klimy.

Tak to u mnie wygląda:

 

klimalegacy98.jpg

 

i jak tu się dobrać do tego podświetlenia? Może cały ten panel z 'klimatronikiem' jakoś się wyjmuje z zatrzasków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatyzacja- choćby ta najprostsza jest zbawieniem w upalne dni a i do odparowywania szyb się przydaje. Moim zdaniem warto

Jak masz za darmo dawcę to może i warto, ale jak masz na to wydać kilka tys zł, to nie warto - sprawny nawiew też doskonale sobie daje radę z przedmuchaniem szyby :) I oczywiście piszę tu o tej najprymitywniejszej klimie co różni się od zwykłego panelu jednym przyciskiem, a nie tym wypasie co ma SLEPSON (swoją drogą myślałem, że w europie ten model klimy był praktycznie nieosiągalny).

jak długo trwała wymiana wszystkich żarówek na LED-y?

W panelu sterowania nawiewami są trzy żarówki podświetlające całość (te co zapalają się pod przyciskami to chyba diody, albo coś innego, nie lokalizowałem bo są sprawne). W sumie najbardziej upierdliwe jest wykręcenie tego panela z deski, jak masz wprawę to 30 minut wystarczy, jak robisz pierwszy raz, zarezerwuj sobie godzinkę. Warto zrobić to w ciepłym garażu, albo jak zrobi się ogólnie ciepło - wtedy nie połamiesz plastików tak łatwo. LEDy z cokołami, które pasują jako zamiennik do żaróweczki nazywają się R3, rozmiar 8mm. Jeden z fabrycznych cokołów jest dłuższy i dioda w tym miejscu może trochę inaczej podświetlać niż w innych. LED w przełącznikach (ogrzewanie tylnej szyby, przeciwmgielne, światłą awaryjne) to nieco bardziej skomplikowane zadanie, bo tam żarówki są zależnie od przełącznika na innych cokolikach, być może będziesz musiał przewlekać. Podświetlenie na LED jest nieco bardziej jaskrawe niż na żarówkach i nie jest tak równomierne. Oczywiście na przełączniki musisz sobie zarezerwować osobną pulę czasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia rzecz jaka mi została, to zapytać się o spalanie. Ja rozumiem że to Subaru,ja rozumiem że to A/T i F4WD,ale dlaczego przy zatankowaniu 20L (3ci raz z kolei od tygodnia) paliwa po 100km zapala się rezerwa? Tankuje 95 na BP, jeżdzę max 80km/h bo do roboty i tak szybciej nie mogę, nie pałuje go (przeszło mi po zakupie,wiadomo chcesz sprawdzić silnik, etc). Generalnie to jestem w szoku, a jak znajoma ostatnio kupowała pompę paliwa do Vectry B za 2300zł to mi papucie spadły jak pomyślałem o Subaru. 2.0 115bhp i 20L/100km/h coś tu zdecydowanie jest nie tak. Gdzie pojechać sprawdzić o co chodzi? ASO Gdynia/Gdańsk?

 

P.S. Żadnych dziwnych objawów nie ma. Silnik kręci się bez problemu,obroty nie falują,nie spadają,nie ma żadnego białego/niebieskiego/czarnego dymu z rury. Auto nie szarpie, przyspiesza równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia rzecz jaka mi została, to zapytać się o spalanie. Ja rozumiem że to Subaru,ja rozumiem że to A/T i F4WD,ale dlaczego przy zatankowaniu 20L (3ci raz z kolei od tygodnia) paliwa po 100km zapala się rezerwa? .....

 

 

 

I tu się zaczyna czarna strona mocy :twisted: To jedyny, moim zdaniem, minus posiadania Subaru. Podsumuje to krótko: coś za coś.

Ja zatankowałem 2 dni temu też ze 20L (100zł..) zrobiłem ok 130 km i też już mi sie zaczyna świecić rezerwa. NORMALKA.

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie standardowe spalanie w mieście to, nie łudźmy się, 13,5-14 L. Wiem, że masz troszkę mniejszy silnik, co przy gabarytach i wadze naszych aut sprawia że 2.0 musi się bardziej wysilać niż np. 2.5 i spalanie ma prawo być b. podobne. Zatankuj sobie do pełna, wyzeruj podlicznik i sobie policz ile pali. Po każdym kolejnym razie (do pełna) to samo.

Co do rezerwy to zazwyczaj w Legacy jest tak: zapala się raz .. znika.. zapala się drugi raz. znika .. może jeszcze 3 i 4 raz aż w końcu zapala się i już nie znika - od tego momentu masz jakieś 10 litrów rezerwy. Ja raz sprawdziłem i na takiej rezerwie w mieście w zimę (bez klimy) przejechałem 55km (automat) - auto zgasło mi 4m od dystrybutora na stacji i musiałem dopchnąć. Teraz dokładnie wiem jak się pilnować. No i wiadome jest że na oparach się nie powinno jeździć, bo to niedobre dla silnika.

 

 

 

legacyofslepson.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz ja zatankowałem przed tymi 20L (100zł),circa 30L (150zł) i przejechałem....150 km. To nie jest spalanie na poziomie 13-15 L tylko 20 ;/ rozumiem A/T i napęd F4WD ale nawet na takie warunki jest ....słabo. Szczególnie że jest odwilż i dodatnie temperatury. Przejechalem już 45 km i mam już wskaźnik na równi z ćwiartką a nawet trochę niżej (auto nie stoi na pochyłości). Spróbuję tankowania do pełna + zalania STP dodatek do benzyny,ale obawiam się że to jednak nie to. Wiesz żeby to było 13-15 L to jeszcze dałbym bez problemu radę ale tu wychodzi 20L. Chyba że to jest tak że 20L czyli 10L do rezerwy i 10L rezerwy,wtedy to ma jakiś sens,poprostu w Nissanie tak nie miałem, i po 200km (~100zł) dopiero zapalała się rezerwa (czyli pozostałe 10L). 2.0 150 bhp, M/T, auto z 1991 roku (stara technologia silnika SR20DE). Narazie jestem przerażony, ale zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stresuj się jeszcze - sprawdź z zatankowaniem do pełna no i nie kieruj się też wskazówką poziomu paliwa - połowa nie oznacza połowy baku, a i z czasem zobaczysz że od połowy do zera spada szybciej niż od maksa do połowy ;)

 

Czy u Ciebie 'rezerwa' pali się non-stop od pierwszego pojawienia się? Wczoraj pierwszy raz mi się zapaliła (tankowałem tyle ile Ty- 20L) jak miałem ze 110km, dziś przy 150km już mi się pali cały czas.

Z tego wychodzi spalanie 13,3L

 

 

 

 

legacyofslepson.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eden Prime, zalej do pełna, bo i tak spalisz to paliwo, a nie ryzykujesz niepotrzebnie jazdy z pustym bakiem, potem uzupełnisz do pełna tak jak pisał SLEPSON. Wysokie spalanie może być spowodowane - bardzo krótkimi odcinakami dojazdowymi - 2-3km, uszkodzonym czujnikiem temperatury (komputer sterujący dostaje błędną informację, że silnik jest zimny i wzbogaca mieszankę), uszkodzona sonda lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaleję do pełna i wypróbuję tę metodę,chociaż teraz zalewałem tak mało ze względu na sprawdzenie ile może palić + no wiadomo ceny benzyny ostatnio się rozszalały ;/ później jak się okaże że to jednak nie to, zastanowię się nad sondą. Obecnie zamierzam wymienić też filtr paliwa jak i wszystkie inne, w końcu dopiero co kupiłem to auto :) dzięki wielkie jeszcze raz. Na pewno dam znać jak wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...