Jump to content

Subaru Legacy 2.0 GL A/T


Eden Prime

Recommended Posts

Witam Serdecznie

Mam możliwość zakupu Subaru Legacy '96 2.0 A/T GL w benzynie, wersja Islandzka. Wczoraj jeździłem tym autem, i jest całkiem komfortowe oraz z tego co zaobserwowałem w całkiem dobrym stanie (pewnie wszystkie wycieki zamarzły ;)).

 

To że nie ma klimatyzacji to mi akurat nie przeszkadza, natomiast dowiedziałem się że w samochodzie tym nie ma ABSu (szczególnie w wersji na Islandię jest to dziwne). Do tego jest taki magiczny guziczek "Power" na drążku zmiany biegów w tym automacie, po którym auto dostaje kopa. Do tego jest też przycisk "Hold coś tam" który to załącza napęd 4x4. Nie rozumiem dlaczego nie można jeździć na włączonym "Power" i 4x4, albo jest napęd tylko na przód (wg sprzedawcy) albo "Power". Jeżdzenie z wyłączonym "Power" jest ekonomiczne ale mam wrażenie że jadę Primerą 1.6 90bhp, a nie Subaru 2.0 115bhp (wg sprzedawcy w ogóle 126bhp ale takiego modelu nie znalazłem). Dotychczas jeździłem Primerą '91 2.0 GT 150bhp w manualu, i rozumiem że silnik słabszy w Subarynce, ale bez przesady. Primera na hamowni wykazała 138bhp więc i tak już trochę była zajeżdzona. Do tego jedynie FWD. Widziałem też dwie linki od gazu nie wiem po co, jedna dłuższa druga krótsza. Biorąc to na logikę, krótsza zwiększałaby osiągi, mam rację?

Przepraszam jeśli napisałem w złym dziale, nie mogłem znaleźć działu "Chcę kupić". Poza tym na co powinienem zwracać uwagę przy zakupie tego auta? Sprawdziłem go pod względem mechanicznym na tyle na ile pozwalają oględziny i jazda próbna autem, wycieków nie było, woda nigdzie nie cieknie, nie ma zaczątków rdzy. Czy ktoś mógłby potwierdzić/zaprzeczyć o co chodzi z tym Power+4x4,brakiem ABSu i o co chodzi z tą mocą? Na co warto zwrócic uwage przy zakupie Subaru Legacy? w załączeniu jedno zdjęcie które zdążyłem zrobić.

I jeszcze jedno,czy z tyłu są tarcze czy bębny?

imag0017e.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nie chcę się kłócić, ale z tego co wiem wszystkie subaru mają stały nierozłączalny napęd na 4 koła. Spotkałem tylko amerykańskie pierwsze wersje imprezy z napędem tylko na przód, bez możliwości jakiegokolwiek dołączenia tylnej osi. A ten hold coś tam to jest jakaś blokada która blokuje mechanizmy (jest ona przewidziana na wypadek zakopania się, powoduje ona równomiernie kręcenie się wszystkich kół, czy coś w tym stylu) z tym, że na tej blokadzie nie można przekraczać danej prędkości ok 50km/h więc przycisk power jest zupełnie nie potrzebny jeżeli mamy uruchomiony ten mechanizm. Zresztą możesz to sprawdzić wciśnij power na wyłączonym przycisku "hold cos tam" i rusz gwałtownie na śliskiej nawierzchni, a ktoś niech patrzy czy wszystkie koła mielą. Ja jestem pewien, że tam jest nie rozłączalny napęd na 4 koła. A jeżeli chodzi o moc silnika to były wersję 2.0 115km, oraz 2.0 125km (przynajmniej w imprezach). Te jednostki są identyczne, różnią się jedynie osprzętem z tond różnica mocy. Jednostka 125km jest nowsza. Ja mam Imprezę z '97 2.0 115km. W imprezach blokada dyferencjałów występowała tylko w wersjach kombi i uruchamiało się ją małą dźwigienką przy hamulcu ręcznym. MOGŁEM POPEŁNIĆ JAKIEŚ POMYŁKI, WIĘC JEŻELI KTOŚ JEST PEWIEN MOJEGO BŁĘDU PROSZĘ O POPRAWĘ!

Link to comment
Share on other sites

własnie doczytałem na forum że HOLD A/T poprostu "AT HOLD włącza blokadę pierwszego dostępnego biegu na bieg 2. Brak jedynki. Nic więcej". Wiesz sprzedawca nawet tego nie wiedział i pewnie sie zdziwi jak mu powiem, bo mówił że jak wyjeżdzał z zaspy to wrzucał "Naped na 4 kółka AT HOLD" i śmigał. Zresztą widać to było jak wyjezdzał wczoraj z wciśniętym AT HOLD, że wszystkie kółka pracują, natomiast jeśli chodzi o napęd AWD czy 4WD czy jak to jest to mam nadzieję że ta islandzka wersja też tak ma,bo mieć subaru tylko FWD to śmiech.

Link to comment
Share on other sites

o co chodzi z tym Power+4x4,brakiem ABSu i o co chodzi z tą mocą? Na co warto zwrócic uwage przy zakupie Subaru Legacy? w załączeniu jedno zdjęcie które zdążyłem zrobić.

I jeszcze jedno,czy z tyłu są tarcze czy bębny?

 

Power - jeden z trybów pracy skrzyni: później zmienia bieg i tyle.

a/t hold - już wyjaśniono

Z tyłu powinny być tarcze, a konkretnie tarczobębny.

A zwrócić uwagę powinieneś głównie na korozję. Jej usunięcie będzie kosztowne.

No i czy przy wyłączonym Power przypadkiem nie zapala się lampka Power.

Link to comment
Share on other sites

jest możliwy brak ABSu,w sensie nie montowany? wg VIN jest napęd F4WD

 

Otwierasz maskę i patrzysz czy jest pompa ABS (z przodu po lewej - od przodu patrząc).

Link to comment
Share on other sites

Pytanie na twarz: czy ta regulacja zaworów w h6 (roczniki 2004 w górę) to jakiś standard i po prostu przy jakimś przebiegu to się po prostu robi? A jeśli tak to przy jakim i jaka cena?

 

Jak to się ma do tytułu wątku? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

dowiedziałem się że w samochodzie tym nie ma ABSu

Jego brak specjalnie Ci przeszkadzać nie będzie, auto i tak ma słabe hamulce ;) Ale wersja GL na rynek Niemiecki miała zarówno ABS jak i tarcze z tyłu, być może wersja Islandzka jest jakaś upośledzona, albo po prostu coś jest niesprawne?

Do tego jest taki magiczny guziczek "Power" na drążku zmiany biegów w tym automacie, po którym auto dostaje kopa.

To nadinterpretacja, po prostu nieco później zmienia bieg na wyższy pozwalając silnikowi wejść na nieco wyższe obroty, ale kopem to ja bym to nie nazywał :mrgreen:

Jeżdzenie z wyłączonym "Power" jest ekonomiczne ale mam wrażenie że jadę Primerą 1.6 90bhp, a nie Subaru 2.0 115bhp (wg sprzedawcy w ogóle 126bhp ale takiego modelu nie znalazłem).

Musisz wziąć poprawkę na mułowatą skrzynię, słabowity i paliwożerny ale całkiem pancerny silnik, większą masę pojazdu, no i napęd na 4 koła daje nieco inne odczucie przyspieszania - robi to mniej gwałtownie niż auto z napędem na przód.

Widziałem też dwie linki od gazu nie wiem po co, jedna dłuższa druga krótsza. Biorąc to na logikę, krótsza zwiększałaby osiągi, mam rację?

Biorąc na logikę druga linka jest od tempomatu.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zgadza się, auto ma słabe hamulce.

Właśnie o taką odpowiedź na temat GLa mi chodziło gdy pytałem o ABS. Dziękuję, będę szukał pompy,kontrolki ABSu etc.

Miałem wrażenie że auto trochę się bardziej zerwało na 3cim biegu gdy wcisnąłem Power,ale może to faktycznie jakaś nadinterpretacja (w końcu to nie podtlenek ani turbina :)), z drugiej strony jeśli ten guziczek zmienia przełożenia na krótsze,miałoby to jakiś sens.

Auto nie ma tempomatu (wg sprzedawcy), chyba że też coś jest nie tak i tempomat w GLu był montowany seryjnie.

Jeśli chodzi o linki gazu wyglądają one tak

 

I I

I I

I

 

Rysunek amatorski :)

 

Dziś jadę oglądać auto poraz 2gi i sprawdzę wszystko co mi powiedzieliście. Dziękuję :D

Link to comment
Share on other sites

... z drugiej strony jeśli ten guziczek zmienia przełożenia na krótsze,miałoby to jakiś sens.

Nie zmienia przełożeń :!: - automat zmienia biegi później, czyli pozwala się silnikowi rozkręcić do wyższych obrotów (nie ma to żadnego kompletnie związku z mocą i przełożeniami - po prostu auto dłużej może przyspieszać, jak się zwykło mówić - ciągnie dłużej :wink: ).

Koleżanka w pracy ma identyczny model i jest bardzo zadowolona (dokładnie to samo, ten sam rocznik w AT) :D Pokręciłem się nim onegdaj po parkingu firmowym - fajne auto do raczej spokojnej jazdy i bezproblemowego opuszczania zaśnieżonych parkingów... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Przypomniało mi się jeszcze coś odnośnie przyspieszenia, odczucie słabego przyspieszania może być spowodowane tym, że te silniki równomiernie rozkładają moment obrotowy. U siebie zauważyłem, że nie odczuwa się szarpnięcia np. obrotomierz dochodzi do 3tys i nagle ware zawija na czoło. U mnie auto ciągnie równomiernie prawie od samego dołu do końca. I jeżeli tamte subaru ma stożek, to jak najszybciej się go pozbądź. Ja kupiłem swoje subaru z założonym stożkiem, jednak letni pył, oraz ciepłe powietrze z komory silnika spowodowały awarie przepływomierza. TAKA PRZESTROGA mała :D

Link to comment
Share on other sites

Witam

No pojeździłem trochę dziś znowu i pojawiły się 2 dziwne rzeczy

1) Auto przy prędkości ok 10-15km/h w korku (ruszam,staje) na D i na 3 co około 50m wydaje taki dziwny dźwięk "tu tym" (porównywalny do wjeżdżania w studzienkę kanal.), jedziesz jedziesz jedziesz "tu tym" jedziesz jedziesz jedziesz "tu tym" i w tym momencie czuć lekkie drganie po lewej stronie + metaliczny dźwięk towarzyszący "tu tym":| Brzmi durnie,wiem,ale nie mam czasu niestety wybrać się na kanał,a nawet jeśli to nie mam gdzie bo wszystko zawalone.Ma napewno do wymiany amortyzatory z tyłu lewo i prawo,czy to może byc to? Działo się to raczej na "czarnym" na normalnej nawierzchni,przy przyspieszaniu znikało.

2) Przy skręceniu kierownicy do oporu w lewo lub w prawo auto całe drży na "czarnym" i na śniegu,kierownica,buda itd.

Nie ma ABSu,pompy i kontrolki,ma za to TCS.

Link to comment
Share on other sites

dunno,może z uwagi że to auto z islandii,jest kontrolka TCS,chociaż jest to sam napis TCS (w miejscu gdzie powinno pisać ABS),i jeszcze jedno,nie da się wyciągnąć tych uchwytów na napoje,jest możliwe że niektóre auta były w nie niewyposażone? Jest tam sam plastik którego nie idzie wyciągnąć

 

-- Pt sty 07, 2011 10:02 pm --

 

Pomoże ktoś z tym "telepaniem"? Jutro muszę podjąć decyzję. Najwyżej do stacji diagnostycznej podjadę.

Link to comment
Share on other sites

nie da się wyciągnąć tych uchwytów na napoje,jest możliwe że niektóre auta były w nie niewyposażone?

Nie ma guziczka na uchwycie to i nie ma samego uchwytu, takowy za to był w USA montowany - skąd przy odrobinie szczęścia można go sprowadzić. Zrób jakieś zdjęcia komory silnika, podwozia i wnętrza auta z naciskiem na przełączniki przy kierownicy i zegary.

Auto przy prędkości ok 10-15km/h w korku (ruszam,staje) na D i na 3 co około 50m wydaje taki dziwny dźwięk "tu tym" (porównywalny do wjeżdżania w studzienkę kanal.), jedziesz jedziesz jedziesz "tu tym" jedziesz jedziesz jedziesz "tu tym" i w tym momencie czuć lekkie drganie po lewej stronie + metaliczny dźwięk towarzyszący "tu tym":| Brzmi durnie,wiem,ale nie mam czasu niestety wybrać się na kanał,a nawet jeśli to nie mam gdzie bo wszystko zawalone.Ma napewno do wymiany amortyzatory z tyłu lewo i prawo,czy to może byc to? Działo się to raczej na "czarnym" na normalnej nawierzchni,przy przyspieszaniu znikało.

50 metrów to sporo jak na cykliczny dźwięk spowodowany usterką w skrzyni, na kołach itp, bo całość robi pełny obrót znacznie szybciej. Amorki mogą stukać, ale stukałyby też nieregularnie na nierównościach terenu.

2) Przy skręceniu kierownicy do oporu w lewo lub w prawo auto całe drży na "czarnym" i na śniegu,kierownica,buda itd.

Drży podczas skręcania, czy jak już dokręcisz na max i ciśniesz? Bo jak to ostatnie to nawet mnie to nie dziwi...

Link to comment
Share on other sites

Jak dokręce PRAWIE już na (czyli zanim będzie max i jak już jest max) i cisnę,na każdym rodzaju nawierzchni. Jeszcze jedno, to jest normalne że na "D" jak stoisz w miejscu na hamulcu obroty są na poziomie 600-800? Silnik rozgrzany, prosta nawierzchnia bez śniegu,lodu etc. Mam na myśli postój na czerwonym czy na przejeździe kolejowym bez zmiany na P. Jeździłem wieloma autami,pomimo że mam tylko Primerę FWD, ale z 4WD tylko Land Cruiserem z '07, ale tam to nie występuje więc nie wiem czy to "norma" czy nie. Opony są dopompowane.

 

-- So sty 08, 2011 9:12 am --

 

poGOOGLEowałem sobie trochę to trzęsienie,ludzie głównie sugerują aby sprawdzić wyważenie opon,pierścienie centrujące,amortyzatory lub przeguby,sworznie wahacza. Mam nadzieję że to wyjdzie dziś na stacji diag o ile znajdę jakąś czynną dziś.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli te pukanie jest tylko przy zatrzymywaniu lub ruszaniu to może być coś co dzieje się u mnie w imprezie. Mechanik mi powiedział że to któraś z gum w przednim zawieszeniu i przy zatrzymywaniu dobijają do siebie jakieś elementy. Wiem, że wyjaśniłem bardzo prosto, ale nie jestem mechanikiem a nigdy tam nie zaglądałem.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jedno, to jest normalne że na "D" jak stoisz w miejscu na hamulcu obroty są na poziomie 600-800?

Jak są na kresce poprzedzającej 1 tys to jak najbardziej OK. Jeżeli nie kręcisz na postoju kierownicą i obroty w tym czasie nie pływają to jest bardzo dobrze, jak nieco się zmieniają podczas kręcenia na postoju kierownicą to też jest OK - w końcu układ wspomagania obciąża silnik. Fakt, że mogą tłuc się u Ciebie łączniki stabilizatorów - wprawdzie to jest przypadłość, która się głównie na naszych polskich drogach objawia, ale kto wie.Wtedy dźwięk jest jakby jakiś krasnoludek walił młotkiem po podłużnicy auta. Dźwięk taki może się pojawić zarówno przy rozpoczęciu przyspieszania, jak i przy rozpoczęciu zwalniania, lub przejeździe przez jakąś nierówność - cokolwiek co wywoła naprężenie stabilizatora od strony wybitego łącznika.

Link to comment
Share on other sites

Pomimo faktu że w końcu się nie dowiedziałem czemu trzęsie całą budą,wynik na przeglądzie był pozytywny więc....auto kupiłem :-) zdjęcia kokpitu jak i silnika zamieszczę tak szybko jak szybko przerejestruje auto z blach....Islandzkich. Z tym jednak czeka mnie dużo zachodu chociaż żeby wiedzieć co i jak, poświęciłem już 2 dni,także teraz zostaną papiery,papiery i jeszcze więcej papierów :) Pomimo wieku,słabego motoru i automatu i tak fajnie ciągnie jak na te "mankamenty" :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...