Jump to content

Subaru legacy 2006 zgasł po odpaleniu chodzi jak traktor


matfiey

Recommended Posts

Geneza usterki;) auto po kilku miesiącach odebrałem od blacharza po lekkiej kolizji przodem.

Jeździłem nim tydzień od odbioru. W sylwestra cofałem po grubej warstwie śniegu na wolnych obrotach, auto zgasło (obciążony silnik) odpaliłem i drugi raz stało się to samo. Po trzecim uruchomieniu silnika zaświeciła się kontrolka criuse nastepnie zaczęła pulsować a w silnbiku było9 słychać spalanie stukowe na obrotach do zakresu 3,5tyś. Podczas jazdy zaświecił się checkengine sporadycznie migał 13, 9 i 5razy. silnik na 3biegu przy obrotach 5tyś chodzi czasami normalnie przy hamowaniu zaczyna się spalanie stukowe, na 1wszym i 2gim biegu nie ma siły musze ruszać na reduktorze.

Wczoraj pojechałem do znajomego podpieliśmy komp pod gniazdo obd wyświetliło informacje że silnik nie działa prawidłowo na 1 i 3 cylindrze i jest usterka wiązki lub czujnika wałka. średnie spalanie po wystąpieniu usterki 25-50l/100km. po zresetowaniu checkengine kontrolka cruise dalej pulsowała praca silnika bez zmian spalanie spadło o 3 l . Dzisiaj rano usterka wróciła świeci się check + cruise auto chodzi jak traktor, na wysokich obrotach ma chęć jechać normalnie spala wtedy okolo 13l/100 po odpuszczeniu gazu spalanie wskakuje na poziomie 25-35l czasami 50l przyśpieszenie porównywalne do malucha, generalnie masakra.

sprawdziłem wiązke jest ok czujniki też wydają się ok. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

Silnik 2l 2006r 156km, brak przewodów wysokiego napięcia cewki na świecach

 

-- 5 sty 2011, o 00:49 --

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem takie objawy w Renault Laguna III jak mi po rozładowaniu akumulatora pracownicy w firmie odpalili auto na "pych" i przeskoczył pasek rozrządu o jeden czy dwa ząbki. . . Samochód był słaby silnik chodził jak traktor. Wymiana paska i napinaczy oraz ponowne ustawienie załatwiło sprawę tylko, że ja jak usłyszałem jak silnik pracuje to go wyłączyłem auto na lawetę i do mechanika. Prób dalekobieżnych z takimi objawami to szczerze NIE polecam . . .

 

PS: Pasek łatwo sprawdzić czy luźny czy nie. U mnie stukot zwiększał się równo z obrotami.

Link to comment
Share on other sites

Geneza usterki;) auto po kilku miesiącach odebrałem od blacharza po lekkiej kolizji przodem.

Jeździłem nim tydzień od odbioru. W sylwestra cofałem po grubej warstwie śniegu na wolnych obrotach, auto zgasło (obciążony silnik) odpaliłem i drugi raz stało się to samo. Po trzecim uruchomieniu silnika zaświeciła się kontrolka criuse nastepnie zaczęła pulsować a w silnbiku było9 słychać spalanie stukowe na obrotach do zakresu 3,5tyś. Podczas jazdy zaświecił się checkengine sporadycznie migał 13, 9 i 5razy. silnik na 3biegu przy obrotach 5tyś chodzi czasami normalnie przy hamowaniu zaczyna się spalanie stukowe, na 1wszym i 2gim biegu nie ma siły musze ruszać na reduktorze.

Wczoraj pojechałem do znajomego podpieliśmy komp pod gniazdo obd wyświetliło informacje że silnik nie działa prawidłowo na 1 i 3 cylindrze i jest usterka wiązki lub czujnika wałka. średnie spalanie po wystąpieniu usterki 25-50l/100km. po zresetowaniu checkengine kontrolka cruise dalej pulsowała praca silnika bez zmian spalanie spadło o 3 l . Dzisiaj rano usterka wróciła świeci się check + cruise auto chodzi jak traktor, na wysokich obrotach ma chęć jechać normalnie spala wtedy okolo 13l/100 po odpuszczeniu gazu spalanie wskakuje na poziomie 25-35l czasami 50l przyśpieszenie porównywalne do malucha, generalnie masakra.

sprawdziłem wiązke jest ok czujniki też wydają się ok. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

Silnik 2l 2006r 156km, brak przewodów wysokiego napięcia cewki na świecach

 

-- 5 sty 2011, o 00:49 --

Może rozrząd przeskoczył

Link to comment
Share on other sites

Zawory się nie pogięły?

 

jak o 4 zeby, nie powinno sie nic stać , mi w sti podczas upalania przeskoczyło o 5 zebów, i dojechałem z wawy do nowego sącza

Link to comment
Share on other sites

jak o 4 zeby, nie powinno sie nic stać , mi w sti podczas upalania przeskoczyło o 5 zebów, i dojechałem z wawy do nowego sącza

 

to niezły wynik mi w Lagunie myślałem, że silnik się rozleci po 2 kilometrach.

Link to comment
Share on other sites

no to ładnie, też mi to na rozrząd brzmiało

dobrze że się nic nie rozleciało

ale szacun dla kolegi za odwagę kręcenia do 6tys/obr przy takich objawach ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...