Jump to content

stuk w ukladzie kierowniczym subaru impreza wrx 2004rok


blindek

Recommended Posts

witam, mam problem z autem tzn: przy obrotach 2-3 tys przy upuszczeniu gazu i dodaniu slychac stuk i jest odczuwalny na kierownicy i lekko skreca auto w prawo po kazdym stuku, co to moze byc? czy maglownica? przy ruchach szybki kierownica w miejscu slychac takze stuki, po wjechaniu na kanal i zobacze od spodu auta maglownica sie rusza na 2mm na "zaczepach"

pomocy :)

Link to comment
Share on other sites

co to moze byc? czy maglownica?

 

Yep... Może być, a jak! Typowa przypadłość WRXów. Sprawdź od razu, jak wygląda płyn - czy są jakieś drobinki metalu itd. niepokojące objawy, oraz pompę wspomagania w jakimś dobrym zakładzie zajmującym się regeneracją układów hydraulicznych - niech sprawdzą, ile pompuje. Często zła praca przekładni jest awarią wtórną następującą po padnięciu pompy, którą z kolei nie zawsze się wychwyci, tym bardziej, jeżeli pada hmmm... "stopniowo". Koszt regeneracji przekładni = koszt używanej, czyli 700 do 1000pln, ale chyba lepiej regenerować swoją (wiesz, co masz). Podobnie z pompą (o ile padła, to pewnie koszta rzędu 400-500pln).

 

Aleeee!!!!! Mogą to być też tylko mocowania przekładni (szczerze mówiąc bardziej na to bym stawiał) - w takim wypadku wymień, czym prędzej, bo śnieg nie żona - nie poczeka :-)

 

Kup STI :twisted:

Link to comment
Share on other sites

czyli to bedzie przekladnia? plyn jest ok zadnych opilkow niczego nie ma, ten luz mnie niepokoi przy mocowaniu przekladni, bylem na trzepaczkach to stwierdzili ze luz ma lewy drazek kierowniczy... i to jest czasem ten stuk czasem go wogole nie ma

Link to comment
Share on other sites

blindek, jeżeli luz ma drążek, to też trzeba to szybko zrobić, bo też możesz przez to dobić przekładnię. Te maglownice i pompy wspomagania to taki wrzód na czterech literach w WRXach niestety... Nie można tego zaniedbać, bo szybko z małego problemu robi się duży.

 

BTW jak tarcze hamulcowe? Nie biją przypadkiem lekko przy hamowaniu?

 

A tak w ogóle to skąd dokładnie jesteś? Koledzy w południa zaraz podpowiedzą, gdzie warto pojechać i szybko sprawdzić, nie wydając kupy $$$

 

Tak sobie teraz myślę, że to w sumie to ma sens, że te stuki to mogą się bardziej brać z zawieszenia właśnie (drążek) niż z samej przekładni - skutek pracy zawiasu przy przeniesieniu masy po dynamicznym odpuszczeniu lub dodaniu gazu. Dlatego nie słyszysz tego za każdym razem. W takim razie obstawiam, że wyraźniej słychać przy jeździe na niższych biegach.

Link to comment
Share on other sites

nie nic nie bije, jutro musze wlasnie do mechanika musze sie wybrac bo to w trasie mi sie stalo nagle, i podjechali do stacji kontroli pojazdu bo balem sie ze przy skrecie pojade prosto;) i jak mi poczepali autem to przez 5min jazdy nic sie nie dzialo i znow zaczelo stukac

 

-- Wt sty 04, 2011 11:37 pm --

 

okolice krakowa i katowic do krk i katowic rowne 40km mam ;)

Link to comment
Share on other sites

blindek, he he, no to chyba na zapas nastraszyłem z tą przekładnią :-)

Ale chociaż będziesz wiedział na przyszłość, bo to jest nagminnie spotykany problem w WRXach new age. O hamulce pytałem, bo wibracje od zwichrowanych tarcz dobijają przekładnię i/lub mocowania w oka mgnieniu.

 

Może faktycznie być wszystko OK i tylko ten drążek (lub sama końcówka) do wymiany. Lepiej, gdyby była sama końcówka - najniższe koszta, bo to nie jest drogie. Wymiana całego drążka to już grubsza sprawa.

 

Generalnie, to coż Ci mogę tutaj polecić...

 

Emil Frey Polska S.A.

ul. J. Conrada 45

31-357 Kraków

www.emilfrey.subaru.pl

 

:-)

Link to comment
Share on other sites

okej jutro sie okarze;) dzieki dam znac co bylo przyczyna, a no wlasnie jakiej firmy klocki kupic do przodu? kupilem ferodo to spalilem je po jednym dniu, gwarancji nie uznali, teraz mam jakies inne wytrzymaly 3miesiace:/ i na tygodniu musze wymienic

Link to comment
Share on other sites

blindek, he he... A jakie dokładnie to były ferodo? I jakie z tym były tarcze? Ułożyłeś je dobrze? Tak tylko pytam, bo w jedeń dzień to w sumie ciężko klocki ułożyć, no chyba że ktoś sporo jeździ.

Zasadniczo widzę, że dotykają Cię typowe problemy "wrxowca". Ale spoko - zawsze mogło być gorzej - zawsze można jeździć skodą :-) Chodzi o to, że hamulce to też jedna z bolączek WRXów. Za małe tarcze nie oddają w wystarczająco szybkim tempie ciepła, przez co 1) gną się 2) dobijają szybciej klocki.

W standardowym rozmiarze (294mm) ciężko coś dobrego doradzić. Aczkolwiek sporo forumowiczów - nawet upalających - chwali zestaw gładkie tarcze brembo sport + ferodo DS2500. Inne (standardowe) ferodo to w sumie zamiennik, jak każdy inny, więc i wytrzyma tyle, ile każdy inny ;-)

Link to comment
Share on other sites

pocieszaj mnie dalej;) jestem juz po wymianie uszczelek pod glowica a 2 tyg po tym wymiana panewek i wału:D i dziwne bo ona wydmuchala na 2 hamowniach 260km, na dmuchnientych uszczelkach glowicy ( ja juz taka kupilem )

Link to comment
Share on other sites

No to znaczy, że już w sumie niewiele Ci zostało do naprawienia i niedługo będziesz cieszył się fajnie śmigającym, bezawaryjnym subarakiem :!:

 

wydmuchala na 2 hamowniach 260km
No to jak dla mnie pierwsza podejrzana rzecz szczerze mówiąc. Wiesz, co tam (i jak) było grzebane? Te auta się łatwo tuninguje (w sensie zwiększa osiągi tanim kosztem), ale też to często działanie na krótką metę. Absolutnie z góry nie oceniam, bo może jest zrobione tak, jak powinno być. Czy te hamowania były z pomiarem AFR i doładowania?
Link to comment
Share on other sites

tak z AFR i doładowaniem, jakis program jest w grany jak sie podpinali dokladnie program maptecha gdzies za granica to bylo dubane, wogole tez dyfer zajechalem ;) jakiegos pecha mam... no ale nie wazne mam nadzieje ze teraz tanim kosztem naprawie ten stuk w kierownicy, dam znac co to bylo, dzieki za podpowiedzi, pzdr;)

Link to comment
Share on other sites

dzibi, wymienilem gumy trzymajace przekladnie kierownicza i jest okej, w serwisie oczywiscie nie bylo i czas oczekiwania ponad 14dni wiec urotowalo mnie nie-ASO, mieli na miejscu poliuretanowe za 129zl, wiec dalo sie naprawic po najmniejszych kosztach ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...