Jump to content
SZELMAN

Padła wycieraczka tylnej szyby

Recommended Posts

Witam proszę o pomoc w moim forku 01 padła wycieraczka na tylnej szybie czy ktoś dysponuje jakąś instrukcją(pdf) jak się zabrać do naprawy i jaki tam jest potrzebny silniczek(zamiennik) bo myśle że on jest winowajcą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś pewien, że to silnik, a nie na przykład bezpiecznik. Może też silnik działa tylko osadzenie ramienia wycieraczki się na wieloklinie wyrobiło (np. nakrętka się poluzowała). Najpierw to bym sprawdził - chyba, że już sprawdzałeś :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Padł na amen ? U mnie wycieraczka sama nie chciała ruszyć, trzeba było ją włączyć i ręką pomagać. A okazało się że wystarczy rozebrać, oczyścić, nasmarować i zapiernicza jak nówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak w ogóle! Gdzie kupić pióro wycieraczki na tylnią szybę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nieee, panowieeeee, pióro do wycieraczki można kupić byle gdzie. Za 8 zł, albo za 50, jakie kto chce.

Ja sobie kupiłem 2 cm dłuższe, bo chciałem żeby mi szerszy obszar zbierało.

Czasem zdarza się, że ramię nie za bardzo pasuje w kwestii wygięcia, ale co stoi na przeszkodzie, żeby je lekko podgiąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tylniej wycieraczki w forku? :shock:

Nie sądzę! Byłem w trzech sklepach. O piórze nie było mowy w ogóle jest kompletnie inne mocowanie, a sama gumka nie pasuje żadna! Wszystkie latają w prowadnicach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie kupowałem swojej wg. modelu auta, tylko wg. rozmiaru. Fakt, trochę walki z mocowaniem było, ale w końcu znalazłem jego właściwe ułożenie i wszystko hula jak należy.

Sklep pewnej sieci ogólnopolskiej prowadzącej spore sklepy i serwisy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak byś potrzebował silnik to posiadam takowy, albo całą klapę kompletną :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się pod temat :)

 

W Foresterze 00' padł nam silniczek od tylnej wycieraczki, dużo nie kombinując zamówiłem na Allegro sprawną używkę, ale od modelu 99' będąc przekonanym o tym, że to to samo :mrgreen:

Przy okazji wymiany olejów, filtrów itd. w serwisie poprosiliśmy o wymianę silniczka.

 

No i teraz tak to wygląda :mrgreen::

2efrqsx.jpg

 

Wcześniej "leżała" poziomo a nie tak pod kątem, pewnie spowodowane jest to jakimś innym mocowaniem czy czymś - zmieniliśmy tylko silniczek a całe ramię i pióro wycieraczki zostało.

 

Macie jakąś receptę na to?

 

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wygląda na to że masz silnik wycieraczki z anglika - działa w drugą stronę więc musieli tak założyć, zeby wycierala szybe. Poszukaj ramienia wycieraczki z angola zeby ladnie wygladalo, bedzie pracowac z lewej na prawa i poziomo bedzie lezala po lewej stronie - mocowanie silniczka 98-02 jest identyczne w klapie. Ale angliki/japonczyki - jak napisalem pracuja w druga strone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki siekla, masz niewidocznego pomuka :D

Masz może jakiś namiar, gdzie dostanę ramię wycieraczki z angola?

 

Swoją drogą trochę chamstwo, że w aukcji o tym nie wspomnieli, zaraz napiszę im maila :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzięki siekla, masz niewidocznego pomuka :D

Masz może jakiś namiar, gdzie dostanę ramię wycieraczki z angola?

 

Swoją drogą trochę chamstwo, że w aukcji o tym nie wspomnieli, zaraz napiszę im maila :evil:

 

poszukam w gratach - napisz mi na pw gdzie kupowales

Share this post


Link to post
Share on other sites
No nieee, panowieeeee, pióro do wycieraczki można kupić byle gdzie. Za 8 zł, albo za 50, jakie kto chce.

Ja sobie kupiłem 2 cm dłuższe, bo chciałem żeby mi szerszy obszar zbierało.

Czasem zdarza się, że ramię nie za bardzo pasuje w kwestii wygięcia, ale co stoi na przeszkodzie, żeby je lekko podgiąć.

 

suberet ciężko się plastikowe ramie i pióro podgina :mrgreen: . Też mi słabo zbierała i wystarczyła wymiana pióra, ale kupiłem oryginał. Wcześniej kombinowałem z samą gumą i była porażka.

 

Pozdrawiam

Kania

Share this post


Link to post
Share on other sites
wygląda na to że masz silnik wycieraczki z anglika - działa w drugą stronę więc musieli tak założyć, zeby wycierala szybe. Poszukaj ramienia wycieraczki z angola zeby ladnie wygladalo, bedzie pracowac z lewej na prawa i poziomo bedzie lezala po lewej stronie - mocowanie silniczka 98-02 jest identyczne w klapie. Ale angliki/japonczyki - jak napisalem pracuja w druga strone.

A z ciekawości, może akurat zmiana biegunów przy silniku by pomogła by kręcił się w drugą stronę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wygląda na to że masz silnik wycieraczki z anglika - działa w drugą stronę więc musieli tak założyć, zeby wycierala szybe. Poszukaj ramienia wycieraczki z angola zeby ladnie wygladalo, bedzie pracowac z lewej na prawa i poziomo bedzie lezala po lewej stronie - mocowanie silniczka 98-02 jest identyczne w klapie. Ale angliki/japonczyki - jak napisalem pracuja w druga strone.

A z ciekawości, może akurat zmiana biegunów przy silniku by pomogła by kręcił się w drugą stronę?

to akurat da się zrobić - ale trzeba umieć - nawet w ASO im się nie chciało :twisted::mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, ale pomysłowość! :shock: :D

 

Wymiana nie była w ASO - teraz tylko kwestia czy lepiej kupić ramię za 40zł i samemu wymienić czy znowu jechać do serwisu :mrgreen:

Chyba jednak wymienię ramię, ale dzięki za cenną informację!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wow, ale pomysłowość! :shock: :D

 

Wymiana nie była w ASO - teraz tylko kwestia czy lepiej kupić ramię za 40zł i samemu wymienić czy znowu jechać do serwisu :mrgreen:

Chyba jednak wymienię ramię, ale dzięki za cenną informację!

myslalem ze piszac serwis masz na mysli ASO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie - na mniejsze usterki/wymiany oddajemy Forestera do serwisu specjalizującego się Subaru, ale nie ASO :)

Mają małego minusa za to, że nie wpadli na możliwość zmiany biegunów :mrgreen:

 

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prościej/Taniej zamienić chyba bieguny na wtyczce niż kombinować z nowym ramieniem. Myslicie, że Subaru produkuje/zamawia dwa rodzaje silników, czy taniej im zmienić tylko wtyczkę we wiązce, która i tak musi być inna dla RHD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cos w tzm jednak jest może:

 

silnik wycieraczki europejskiej ma numer katalogowy 86511FC050 a JDM ma numer 86511FC041

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...