Jump to content

rano jedzie jakby chciał a nie mógł


rybno28

Recommended Posts

-3 po 24h przerwie w jeżdżeniu odpalam i chodzi jakby nie na wszystkie garnki. Zanim temperatura ruszy ma się wrażenie, że gwałtowne dodanie gazu może go zdławić.

Wilgoć?? Świece?? For 2.0X 2004 120kkm bez torby

Link to comment
Share on other sites

-3 po 24h przerwie w jeżdżeniu odpalam i chodzi jakby nie na wszystkie garnki. Zanim temperatura ruszy ma się wrażenie, że gwałtowne dodanie gazu może go zdławić.

Wilgoć?? Świece?? For 2.0X 2004 120kkm bez torby

 

Jak by Ci któryś garnek nie chodził to silnik by się miotał jak jasna cholera :P

Jakiś czas temu widziałem podwieszony wtryskiwacz i wyglądało to masakrycznie...

Link to comment
Share on other sites

Weż sobie kolego wieczorem mache podnieś i popatrz czy swietliki nie latają, a jak nie to pomóż kabelkom i uprowadź żonie, mamie, czy też babci psykadełko z rozpylaczem i popsikaj po kabelkach, a na koniec dla pewności i z zachowaniem sie od nie miłego odczucia możesz dotknąć kabelków( wersja dla odważnych) :) jak nic tam nie wyskoczy to wymieniłbym świece. Owszem wtrysk też może być i też się da to w prosty sposób zdiagnozować.

Link to comment
Share on other sites

Może być problem z przepływościomierzem. Miałem kiedyś takie objawy w jednym z poprzednich samochodów. Do czasu pełnego nagrzania silnika samochód działał tak, jakby był w trybie awaryjnym. CEL się nie świecił, a auto było totalnie zgaszone - po nagrzaniu motoru problem ustępował. To był jednak wóz 10 lat starzy od Twojego, a i rzecz działa się 10 lat temu, więc nie jest wykluczone, że nowoczesny silnik zygnalizował by taki problem jakąś kontrolką, np. mruganiem CEL'u.

Link to comment
Share on other sites

A ja nadal będę się upierał, że najprościej i chyba najtaniej będzie podpiąć kompa i sprawdzić, co autko samo nam powie. Oby tylko ktoś kumaty popatrzył na te wskazania.

 

Mistral

Link to comment
Share on other sites

Witam

posiadam forka turbo MY99 i niestety mam podobne objawy mianowicie, rano w minusowych temp. odpala jakby tylko na 3 garkach ale czasami potrafi dopiero za ok 10 razem załapać i bardzo nierówno chodzi ( jak ciepły wszystko ok może trochę obroty na wolnych falują ) co już zrobiłem to : wymiana świec (platyna NGK identyczne siedziały), przewody nowe, pompka paliwa sprawdzona (na zimno jak i rozgrzany), komputer nie wyświetla żadnych błędów, na warsztacie którym to sprawdzali stwierdzili, że nie mają pojęcia co może być ale ponoć przy zimnym odpalaniu świece zalewa (delikatnie).

POMOCY!!

Link to comment
Share on other sites

niestety nie mam "zapasowej" a czy mogę ją jakoś inaczej sprawdzić,

ale ponoć jak by to była cewka to i ciepły by ciężko palił i kulawo chodził

a odpala ok., doradzali mi jeszcze raz zmienić świece ale nie wiem czy to ma sens.

Link to comment
Share on other sites

Weż sobie kolego wieczorem mache podnieś i popatrz czy swietliki nie latają, a jak nie to pomóż kabelkom i uprowadź żonie, mamie, czy też babci psykadełko z rozpylaczem i popsikaj po kabelkach, a na koniec dla pewności i z zachowaniem sie od nie miłego odczucia możesz dotknąć kabelków( wersja dla odważnych) :) jak nic tam nie wyskoczy to wymieniłbym świece. Owszem wtrysk też może być i też się da to w prosty sposób zdiagnozować.

 

popatrz jeszcze tak. szczególnie w okolicy cewki

 

jaki kolor mają świeczki?

Link to comment
Share on other sites

2 temu kolegę werbowałem późnym wieczorem i niestety :P żadnych światełek pod maską nie widział

a świeczki białe z zewnątrz :) ale osobiście ich nie wykręcałem (jeszcze :D ) więc nie mogę powiedzieć czy są brudne czy świecą jeszcze nowością mają ok 3tyg. (ok 1kkm).

 

-- Pn sty 10, 2011 7:01 pm --

 

obiło mi się o uszy że mógł rozrząd o 1 zombek się przestawić. czy jest to możliwe (ok 25 tys km wymieniony)

Link to comment
Share on other sites

Po odpaleniu zajrzałem pod maskę zgodnie z zaleceniami kolegów.

Słychać cykanie, jak gdyby było gdzieś zwarcie, a jak dotknąłem gumowej izolacji przewodu to mnie tak trzepło, że od razu zrobiło mi się cieplej.

Przewody wymieniać?

Link to comment
Share on other sites

A ja nadal będę się upierał, że najprościej i chyba najtaniej będzie podpiąć kompa i sprawdzić, co autko samo nam powie. Oby tylko ktoś kumaty popatrzył na te wskazania.

 

Mistral

Jeżeli nie świeci się żadna kontrolka to podłączenie komputra nic nie podpowie. Subaru ma prosty komputer i gdy się pojawi błąd zapala się kontrolka, lecz po jego zniknięciu kontrolka również gaśnie (błąd jest kasowany). Owszem, w autach grupy vw podłączanie komputera się sprawdza bo jego komputer zapamiętuje błędy i dopiero po podłączeniu urządzenia gasi się kontrolkę.

 

-- Pn sty 10, 2011 10:56 pm --

 

Mam nadzieję, że nie masz stożkowego filtra ;o Jeżeli tak to na 80% obstawiam przepływomierz, jak masz zwykły filtr i zmiana świec, oraz kabli nie pomaga to i tak sprawdź przepływomierz :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Po odpaleniu zajrzałem pod maskę zgodnie z zaleceniami kolegów.

Słychać cykanie, jak gdyby było gdzieś zwarcie, a jak dotknąłem gumowej izolacji przewodu to mnie tak trzepło, że od razu zrobiło mi się cieplej.

Przewody wymieniać?

 

no raczej wymieniać

Link to comment
Share on other sites

A ja nadal będę się upierał, że najprościej i chyba najtaniej będzie podpiąć kompa i sprawdzić, co autko samo nam powie. Oby tylko ktoś kumaty popatrzył na te wskazania.

 

Mistral

Jeżeli nie świeci się żadna kontrolka to podłączenie komputra nic nie podpowie. Subaru ma prosty komputer i gdy się pojawi błąd zapala się kontrolka, lecz po jego zniknięciu kontrolka również gaśnie (błąd jest kasowany). Owszem, w autach grupy vw podłączanie komputera się sprawdza bo jego komputer zapamiętuje błędy i dopiero po podłączeniu urządzenia gasi się kontrolkę.

 

Jeśli zlogujesz parametry pracy silnika, to ktoś, kto ogarnia te parametry będzie w stanie wyczytać z tego więcej, niż Ci się wydaje... to będzie tańsze rozwiażanie, niż wymienianie wszystkiego po kolei jak leci. Nie mówię tutaj wyłacznie o podłączeniu kompa i zczytaniu błędu, bo to byłoby zbyt banalne i pewnia każdy zrobiłby to na samym początku, jesli tylko zapali się check. Dodam także, że Subaru owszem, ma sporo błędów, które zapisują się w tymczasowych i po zgaszeniu auta się kasują, ale są też błędy, które komputer zapamiętuje i są widoczne cały czas i niekoniecznie oznaczją one, że pojawi się check.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

kolego weż długi śrubokręt ok 35 40cm zeby miał i na zapalonym jak wystepują te objawy przykładaj do każdego wtrysku delikatnie dociskając i przyłuż ucho do rękojeści wtryski mają cykać, jak będzie któryś zawieszony pewnie na nim będzie stukać, chyba że nie ma impulsu to może nic nie być słychac. Zaraz Ci podam rezystancje jaką ma dac cewka, to sobie miernikiem pomierzysz.

 

-- 23 sty 2011, o 08:18 --

 

tylko dane silnika mi daj

 

-- 23 sty 2011, o 08:39 --

 

nie wiem czy akurat to tam masz... Cewka producent diamond

rezystancja pierwotna 0,66-0,80

rezystancja wtórna (przy wyjsciu z cewki) 10880-14720

świece champion RC10YC4

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli nie świeci się żadna kontrolka to podłączenie komputra nic nie podpowie. Subaru ma prosty komputer i gdy się pojawi błąd zapala się kontrolka, lecz po jego zniknięciu kontrolka również gaśnie (błąd jest kasowany). Owszem, w autach grupy vw podłączanie komputera się sprawdza bo jego komputer zapamiętuje błędy i dopiero po podłączeniu urządzenia gasi się kontrolkę.

z tym, że prosty komp (do ~2000r.). jest w Subaru to się zgodzę- ale z tym, że nie zapisuje błędów - nie.rybno28, ma 2004 r. więc ECU nie jest takie łopatologiczne jak we wcześniejszych modelach.

Dodatkowo, nie raz się zdarza , że komp nie wyrzuci blędów, a problem występuje o czym pisał chociażby Arcteryx, . Osobiście miałem tak np z czujnikiem położenia wałka w S-turbo.

 

Podpiąć się pod kompa, zlogować i przejrzeć logi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...