Jump to content

nowa generacja silnikow Subaru


eddie_gt4

Recommended Posts

to co pisze :) niebawem wchodzi nowa generacja silników od początku zaprojektowana po nowemu. Od konstrukcji bloku, inne chłodzenie , zmienia się średnica cylindra będzie znacząco?( nie wiem o ile w 2,5 ) mniejsza, zwiększa się skok :twisted: itd

 

2,0 l 90mm na 84mm, skok z 75mm na 90mm

2,5 l ???????????????????????????????????????

 

Pracę były głównie nakierowane na zwiększenie sprawności ( kompaktowa komora spalania, zmniejszenie mas wirujących oraz tarcia mechanicznego) co odbije się na mniejszym zużyciu paliwa i lepszym momencie obrotowym :).

Około 10% spadek zużycia paliwa tak podają.

 

Jestem bardzo ciekaw konstrukcji bloku , uszczelek itd widać np że wszystkie będą miały double avcs

 

oraz kiedy subaru wprowadzi bezpośredni wtrysk paliwa bo tutaj zyski są największe do uzyskania ( emisja i zużycie paliwa)

czekamy na wiecej szczegolow nt. nowej generacji slinikow Subaru :)

 

na razie wiadomo, ze w MY'11 np. silnik 2.5 n/a ma nowy kolektor ssacy, lancuch zamiast paska rozrzadu oraz inaczej umiejscowiony filtr oleju :D

 

!
Link to comment
Share on other sites

eddie_gt4, wieksza moc, mniejsze spalanie. Mogę tylko jeżdżę raz polecić artykuł w Plejadach :)

gdzie ta wieksza moc/moment, bo nie widze... przynajmniej w przypadku 2.5 n/a :roll:

 

 

011 FB: Peak horsepower, @ rpm - 170 @ 5,800 rpm, Peak torque, lb-ft @ rpm - 174 @ 4,100 rpm

2010 EJ: Peak horsepower, @ rpm - 170 @ 6,000 rpm, Peak torque, lb-ft @ rpm - 170 @ 4,400 rpm

Link to comment
Share on other sites

taka zmiana skok tłoka i średnica w układzie korbowo-tłokowym oraz komory spalania ( kształt rozmiar) wyższy stp sprężania wpływa na całą charakterystykę silnika , teoretycznie silnik powinien być zdecydowanie bardziej pełny ( większy Mo w dolnym średnim zakresie) i lepiej na gaz reagować. Ja widzę same plusy,ale mnie ciekawi silnik turbo :)

 

nadal nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa :evil: pewnie nie takie proste w bokserze? mam nadzieję że w przeciągu dwóch lat będzie, a to mogło by mocno wpłynąć na średnie zużycie paliwa , typu H6 3,6 9,5/100km lub 2,5 turbo 9 l :P

Link to comment
Share on other sites

Czyli dojdzie za 20 czujników elektrycznych które będą się sypać i psuć radochę z posiadania Subaru.

Ekologia... :evil:

może jednak ekologia swoimi łapskami Subaru nie dotknie jeszcze przez jakiś czas? :roll: :evil:

Link to comment
Share on other sites

nadal nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa :evil: pewnie nie takie proste w bokserze? ...

No ale pierwszy krok na tej drodze został uczyniony i wtryskiwacze przeniesiono do głowicy... :mrgreen: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mogę tylko jeżdżę raz polecić artykuł w Plejadach

NR 5 (33) 2010? Bo tam głownie jest o zmianach w BOXER DIESEL MY11 których jest sporo. Na temat serii FB jest nie za wiele informacji chyba że masz już nowy numer :twisted:

Główne zmiany według w/w artykułu dla jednostki FB 2.0 N/A to:

*zmiana kształtu komór spalania

*zmiana kształtu kanałów dolotowych głowicy

*zmiana profilu krzywek zaworów dolotowych i wylotowych

* dla motoru 1,5 zmiana faz rozrządu

*nowe świece zapłonowe

*zmiana układu konwerterów katalitycznych

*zupełnie zmieniony kolektor dolotowy wraz z kanałem rezonansowym i kanałów EGR i jego ogrzewania

*kolektor plastikowy

więcej w kolejnym numerze Plejad

Najważniejsze info to te że nowy silnik dostępny jest już w Foresterze MY11

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...