Skocz do zawartości

Jakie opony bieżnikowane na zimowe pojeżdzawki?


Pitek

Rekomendowane odpowiedzi

We wszystkich testach opony bieżnikowane wypadają dużo słabiej niż "normalne", ale ich cena jest wielkim atutem. Jednak testy testami a życie życiem. Z wielu waszych wpisów wnioskuję, że spokojnie można używać takich opon, zarówno latem jak i zimą. Ciekawią mnie tylko te indeksy prędkości. Zimą i tak raczej nie jeżdżę szybciej niż 140 ale latem to i 200 na dłuższym dystansie się zdarzy (w wakacje lubię odwiedzać niemieckie autostrady :-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na upalanki - nawet sekundy bym się nie zastanawiał (śnieg, szutry). To lepsza opcja niż przesezonowana i nieco zjeżdżona zimówka (na śniegu w ogóle nie trzyma, na szutro-betonie daje radę, przynajmniej na moje potrzeby).

 

W cywilu zrobiłem jedną trasę Olsztyn-Trójmiasto-Olsztyn na pożyczonym od pablonasa Glob-Gumie (205/55R16 - WRX'02). Trzymał się dzielnie (nie było śniegu), choć "miękki" był (pływał? giął się? - ciężko określić, ale to raczej nie sam bieżnik tylko ścianka boczna). Nie kojarzę takich efektów na Dunlopie WinterSport M2, ani Nokianie WR (oba 195/60R15 88H, w wolnym ssaku GC8), ani na Dunlopie WinterSport 3D (205/55R16 91V - WRX'02).

 

Na upalanki asfaltowe - nie wiem, gdyż nie miałem styczności z letnimi nalewkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja polecam mark-guma, nie ukrywam że dzięki tym oponom udało stanąć na podium zimowego oesu w poznaniu :mrgreen: z resztą całe podium było na markgumie a dokładnie bieżnik mhk4 ala hakkapelita. Trochę to prawda o ich kwadratowości, choć zdarzają się idealne sztuki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowałem zestaw zimowy na oponach firmy Profil.

Chciałem extremy ale nie ma w rozmiarze 16 więc są alpiner-y i niestety, szesnastki tylko szerokie,...205/55.

 

URL=http://www.fotosik.pl]236ca196b2d6fe53med.jpg[/url]

 

31f29658c1320952med.jpg

 

Ziima odeszła więc czekają na odpowiednie warunki, ale są pierwsze doświadczenia z montażu.

 

Po pierwsze różna twardość bazy.

Dało się wyczuć przy uginaniu dwie miększe i dwie twardsze. Nie wiem, czy dobrze zrobiłem ale wybrałem miększe na przód.

Nie było żadnych problemów z wyważeniem i jak określił zaciekawiony wulkanizator na prawdę dobrze się toczą.

Guma jest dosyć miękka powinna być elastyczna w niskich temperaturach.

Bierznik 9mm grubości :mrgreen:

Podobno nie zapychają się śniegiem i dobrze spisują na lodzie. Można "okolcować" :twisted: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowałem zestaw zimowy na oponach firmy Profil.

Chciałem extremy ale nie ma w rozmiarze 16 więc są alpiner-y i niestety, szesnastki tylko szerokie,...205/55.

Ziima odeszła więc czekają na odpowiednie warunki, ale są pierwsze doświadczenia z montażu.

 

Po pierwsze różna twardość bazy.

Dało się wyczuć przy uginaniu dwie miększe i dwie twardsze. Nie wiem, czy dobrze zrobiłem ale wybrałem miększe na przód.

Nie było żadnych problemów z wyważeniem i jak określił zaciekawiony wulkanizator na prawdę dobrze się toczą.

Guma jest dosyć miękka powinna być elastyczna w niskich temperaturach.

Bierznik 9mm grubości :mrgreen:

Podobno nie zapychają się śniegiem i dobrze spisują na lodzie. Można "okolcować" :twisted: .

 

Jako, a wyjechałbyś na nich na ulicę, do codziennej jazdy zimą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowałem zestaw zimowy na oponach firmy Profil.

Chciałem extremy ale nie ma w rozmiarze 16 więc są alpiner-y i niestety, szesnastki tylko szerokie,...205/55.

 

URL=http://www.fotosik.pl]

Powiększ (rzeczywiste wymiary: 500 x 667)Obrazek[/url]

 

Powiększ (rzeczywiste wymiary: 500 x 667)Obrazek

 

Ziima odeszła więc czekają na odpowiednie warunki, ale są pierwsze doświadczenia z montażu.

 

Po pierwsze różna twardość bazy.

Dało się wyczuć przy uginaniu dwie miększe i dwie twardsze. Nie wiem, czy dobrze zrobiłem ale wybrałem miększe na przód.

Nie było żadnych problemów z wyważeniem i jak określił zaciekawiony wulkanizator na prawdę dobrze się toczą.

Guma jest dosyć miękka powinna być elastyczna w niskich temperaturach.

Bierznik 9mm grubości :mrgreen:

Podobno nie zapychają się śniegiem i dobrze spisują na lodzie. Można "okolcować" :twisted: .

 

 

 

Jeżdżę na takich już któryś rok(nie ciągle te same), i czy były na aucie z FWD czy AWD to spisują się doskonale co prawda nie są to HKPL, ale nie ma co narzekać, co do wywarzania nigdy nie było problemy (profil czy margum) na śniegu na pewno lepiej niż dębica frigo2, na lodzi też dobrze, byle by za szybko(do 130km/h) nie jeździć bo strasznie głośne. Jak za tą cenę to bardzo dobre. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś uzasadnić (laikowi w tym temacie) dlaczego nie pojechać na pojeżdżawkę na codziennych zimówkach tylko brać dodatkowy zestaw bieżnikowych opon?

Czy na zimowych pojeżdżawkach zużycie opony jest zauważalne ?

W warunkach śniegowo-błotnych mogę się spodziewać rzeczywiście znacznego zużycia?

Rozumiem, że w przypadku pogody takiej jak teraz, korzystne jest założenie takich zimówek bo śniegu nie ma i opona na pewno zejdzie, tak ?

Mam jeszcze pytanie odnośnie letnich pojeżdżawek (bo przy tej pogodzie trzeba być przygotowanym jak na lato), co się szybciej zużyje:

- używane letnie opony (~5 mm)

- bieżnikowane opony

Zakładam, że opony +- kosztują tyle samo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś uzasadnić (laikowi w tym temacie) dlaczego nie pojechać na pojeżdżawkę na codziennych zimówkach tylko brać dodatkowy zestaw bieżnikowych opon?

Czy na zimowych pojeżdżawkach zużycie opony jest zauważalne ?

W warunkach śniegowo-błotnych mogę się spodziewać rzeczywiście znacznego zużycia?

Rozumiem, że w przypadku pogody takiej jak teraz, korzystne jest założenie takich zimówek bo śniegu nie ma i opona na pewno zejdzie, tak ?

Przede wszystkim chodzi o ryzyko uszkodzenia opony, a czasem opony i felgi na pojeżdżawce. Trafisz jakoś niefartownie w dziurę i masz kłopot. Opona za 800 pln + felga za 500 pln albo i lepiej. Stalówka + bieżnikowana brzmi taniej :wink: Że już nie wspomnę o konieczności wyważenia kółek po pojeżdżawce jeśli mamy na nich później na co dzień jeździć.

Kolejna sprawa. Na pojeżdżawkach rzadko który driver tnie się na sekundy. Tu czasem jest lepiej mieć słabiej trzymającą oponę bo będzie łatwiej pochodzić bokami.

No i jeszcze jedno. Przy pojeżdżawkach szutrowo/asfaltowych czy śniegowo/błotnych na kołach osadzają się kilogramy błota, śniegu i Bóg wie czego jeszcze. Więc po pojeżdżawce i tak trzeba wszystkie 4 koła z auta zdjąć i je od wewnątrz wyczyścić bo inaczej do domu nie pojedziesz szybciej niż 70km/h bo powyżej tej prędkości bicie od kół wyrwie Ci kierownicę z ręki :)

Mam jeszcze pytanie odnośnie letnich pojeżdżawek (bo przy tej pogodzie trzeba być przygotowanym jak na lato), co się szybciej zużyje:

- używane letnie opony (~5 mm)

- bieżnikowane opony

Zakładam, że opony +- kosztują tyle samo).

To już jest ściśle uzależnione od tego gdzie jest ta pojeżdżawka.

 

Stara szkoła pojeżdżawkowiczów mówi: trzeba mieć 3 komplety kółek do Subaraka. Lato cywilne, zima cywilna, koła pojeżdżawkowe. Taki zestaw wbrew pozorom wychodzi najtaniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pojeżdżawkach szutrowo/asfaltowych czy śniegowo/błotnych na kołach osadzają się kilogramy błota, śniegu i Bóg wie czego jeszcze. Więc po pojeżdżawce i tak trzeba wszystkie 4 koła z auta zdjąć i je od wewnątrz wyczyścić bo inaczej do domu nie pojedziesz szybciej niż 70km/h bo powyżej tej prędkości bicie od kół wyrwie Ci kierownicę z ręki :)

Zgadza się. Sam tego ostatnio po raz pierwszy doświadczyłem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

karolwa, planowałem przez net.

 

Ten rozmiar jest tylko ciut mniejszy na średnicy całego koła (o 1,1 cm, czyli prześwit obniży się o 0,6 cm) od mojego letniego rozmiaru do upalania (215/55/16) i nie zamierzam na nim jeździć codziennie tylko na zaśnieżonym Rallylandzie czy innym lotnisku ;)

 

( a jeśli w przyszłym sezonie zimowym przyjdzie mi wrócić do imprezy, to i kółka wtedy przypasują )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...