Subaru_Forester Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 We wszystkich testach opony bieżnikowane wypadają dużo słabiej niż "normalne", ale ich cena jest wielkim atutem. Jednak testy testami a życie życiem. Z wielu waszych wpisów wnioskuję, że spokojnie można używać takich opon, zarówno latem jak i zimą. Ciekawią mnie tylko te indeksy prędkości. Zimą i tak raczej nie jeżdżę szybciej niż 140 ale latem to i 200 na dłuższym dystansie się zdarzy (w wakacje lubię odwiedzać niemieckie autostrady :-) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Na upalanki - nawet sekundy bym się nie zastanawiał (śnieg, szutry). To lepsza opcja niż przesezonowana i nieco zjeżdżona zimówka (na śniegu w ogóle nie trzyma, na szutro-betonie daje radę, przynajmniej na moje potrzeby). W cywilu zrobiłem jedną trasę Olsztyn-Trójmiasto-Olsztyn na pożyczonym od pablonasa Glob-Gumie (205/55R16 - WRX'02). Trzymał się dzielnie (nie było śniegu), choć "miękki" był (pływał? giął się? - ciężko określić, ale to raczej nie sam bieżnik tylko ścianka boczna). Nie kojarzę takich efektów na Dunlopie WinterSport M2, ani Nokianie WR (oba 195/60R15 88H, w wolnym ssaku GC8), ani na Dunlopie WinterSport 3D (205/55R16 91V - WRX'02). Na upalanki asfaltowe - nie wiem, gdyż nie miałem styczności z letnimi nalewkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peo Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 ja polecam mark-guma, nie ukrywam że dzięki tym oponom udało stanąć na podium zimowego oesu w poznaniu z resztą całe podium było na markgumie a dokładnie bieżnik mhk4 ala hakkapelita. Trochę to prawda o ich kwadratowości, choć zdarzają się idealne sztuki :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Przygotowałem zestaw zimowy na oponach firmy Profil. Chciałem extremy ale nie ma w rozmiarze 16 więc są alpiner-y i niestety, szesnastki tylko szerokie,...205/55. URL=http://www.fotosik.pl][/url] Ziima odeszła więc czekają na odpowiednie warunki, ale są pierwsze doświadczenia z montażu. Po pierwsze różna twardość bazy. Dało się wyczuć przy uginaniu dwie miększe i dwie twardsze. Nie wiem, czy dobrze zrobiłem ale wybrałem miększe na przód. Nie było żadnych problemów z wyważeniem i jak określił zaciekawiony wulkanizator na prawdę dobrze się toczą. Guma jest dosyć miękka powinna być elastyczna w niskich temperaturach. Bierznik 9mm grubości Podobno nie zapychają się śniegiem i dobrze spisują na lodzie. Można "okolcować" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Własnie te opony jako, polecam wszystkim ktorzy chca zaoszczedzic a miec pełna satysfakcje z jazdy. Dobra opona dobra guma i trzymie lepiej niz nie jedna firmowa zimówka dobrego producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Forester Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Przygotowałem zestaw zimowy na oponach firmy Profil.Chciałem extremy ale nie ma w rozmiarze 16 więc są alpiner-y i niestety, szesnastki tylko szerokie,...205/55. Ziima odeszła więc czekają na odpowiednie warunki, ale są pierwsze doświadczenia z montażu. Po pierwsze różna twardość bazy. Dało się wyczuć przy uginaniu dwie miększe i dwie twardsze. Nie wiem, czy dobrze zrobiłem ale wybrałem miększe na przód. Nie było żadnych problemów z wyważeniem i jak określił zaciekawiony wulkanizator na prawdę dobrze się toczą. Guma jest dosyć miękka powinna być elastyczna w niskich temperaturach. Bierznik 9mm grubości Podobno nie zapychają się śniegiem i dobrze spisują na lodzie. Można "okolcować" . Jako, a wyjechałbyś na nich na ulicę, do codziennej jazdy zimą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Jasne, że tak. Jak tylko silnik wyląduje pod maską Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolwa Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Przygotowałem zestaw zimowy na oponach firmy Profil.Chciałem extremy ale nie ma w rozmiarze 16 więc są alpiner-y i niestety, szesnastki tylko szerokie,...205/55. URL=http://www.fotosik.pl] Powiększ (rzeczywiste wymiary: 500 x 667)Obrazek[/url] Powiększ (rzeczywiste wymiary: 500 x 667)Obrazek Ziima odeszła więc czekają na odpowiednie warunki, ale są pierwsze doświadczenia z montażu. Po pierwsze różna twardość bazy. Dało się wyczuć przy uginaniu dwie miększe i dwie twardsze. Nie wiem, czy dobrze zrobiłem ale wybrałem miększe na przód. Nie było żadnych problemów z wyważeniem i jak określił zaciekawiony wulkanizator na prawdę dobrze się toczą. Guma jest dosyć miękka powinna być elastyczna w niskich temperaturach. Bierznik 9mm grubości Podobno nie zapychają się śniegiem i dobrze spisują na lodzie. Można "okolcować" . Jeżdżę na takich już któryś rok(nie ciągle te same), i czy były na aucie z FWD czy AWD to spisują się doskonale co prawda nie są to HKPL, ale nie ma co narzekać, co do wywarzania nigdy nie było problemy (profil czy margum) na śniegu na pewno lepiej niż dębica frigo2, na lodzi też dobrze, byle by za szybko(do 130km/h) nie jeździć bo strasznie głośne. Jak za tą cenę to bardzo dobre. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Może ktoś uzasadnić (laikowi w tym temacie) dlaczego nie pojechać na pojeżdżawkę na codziennych zimówkach tylko brać dodatkowy zestaw bieżnikowych opon? Czy na zimowych pojeżdżawkach zużycie opony jest zauważalne ? W warunkach śniegowo-błotnych mogę się spodziewać rzeczywiście znacznego zużycia? Rozumiem, że w przypadku pogody takiej jak teraz, korzystne jest założenie takich zimówek bo śniegu nie ma i opona na pewno zejdzie, tak ? Mam jeszcze pytanie odnośnie letnich pojeżdżawek (bo przy tej pogodzie trzeba być przygotowanym jak na lato), co się szybciej zużyje: - używane letnie opony (~5 mm) - bieżnikowane opony Zakładam, że opony +- kosztują tyle samo). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Może ktoś uzasadnić (laikowi w tym temacie) dlaczego nie pojechać na pojeżdżawkę na codziennych zimówkach tylko brać dodatkowy zestaw bieżnikowych opon?Czy na zimowych pojeżdżawkach zużycie opony jest zauważalne ? W warunkach śniegowo-błotnych mogę się spodziewać rzeczywiście znacznego zużycia? Rozumiem, że w przypadku pogody takiej jak teraz, korzystne jest założenie takich zimówek bo śniegu nie ma i opona na pewno zejdzie, tak ? Przede wszystkim chodzi o ryzyko uszkodzenia opony, a czasem opony i felgi na pojeżdżawce. Trafisz jakoś niefartownie w dziurę i masz kłopot. Opona za 800 pln + felga za 500 pln albo i lepiej. Stalówka + bieżnikowana brzmi taniej :wink: Że już nie wspomnę o konieczności wyważenia kółek po pojeżdżawce jeśli mamy na nich później na co dzień jeździć. Kolejna sprawa. Na pojeżdżawkach rzadko który driver tnie się na sekundy. Tu czasem jest lepiej mieć słabiej trzymającą oponę bo będzie łatwiej pochodzić bokami. No i jeszcze jedno. Przy pojeżdżawkach szutrowo/asfaltowych czy śniegowo/błotnych na kołach osadzają się kilogramy błota, śniegu i Bóg wie czego jeszcze. Więc po pojeżdżawce i tak trzeba wszystkie 4 koła z auta zdjąć i je od wewnątrz wyczyścić bo inaczej do domu nie pojedziesz szybciej niż 70km/h bo powyżej tej prędkości bicie od kół wyrwie Ci kierownicę z ręki Mam jeszcze pytanie odnośnie letnich pojeżdżawek (bo przy tej pogodzie trzeba być przygotowanym jak na lato), co się szybciej zużyje:- używane letnie opony (~5 mm) - bieżnikowane opony Zakładam, że opony +- kosztują tyle samo). To już jest ściśle uzależnione od tego gdzie jest ta pojeżdżawka. Stara szkoła pojeżdżawkowiczów mówi: trzeba mieć 3 komplety kółek do Subaraka. Lato cywilne, zima cywilna, koła pojeżdżawkowe. Taki zestaw wbrew pozorom wychodzi najtaniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 dokladnie takie profile zjezdzilem zeszlej zimy jakie pokazal jako, rzeczywiscie moglo tam byc kolo 9mm miesa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Forester Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 Używałeś ich na co dzień czy tylko na upalanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bborowka Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 dokladnie takie profile zjezdzilem zeszlej zimy jakie pokazal jako, rzeczywiscie moglo tam byc kolo 9mm miesa W jeden sezon zrobiłeś 9 mm bieżnika? To raczej zużycie mocno ponadnormatywne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 W jeden sezon zrobiłeś 9 mm bieżnika? To raczej zużycie mocno ponadnormatywne... a czego ty sie spodziewales po oponach bieznikowanych przeciez takie opony kupuje sie na sezon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
California Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Przy pojeżdżawkach szutrowo/asfaltowych czy śniegowo/błotnych na kołach osadzają się kilogramy błota, śniegu i Bóg wie czego jeszcze. Więc po pojeżdżawce i tak trzeba wszystkie 4 koła z auta zdjąć i je od wewnątrz wyczyścić bo inaczej do domu nie pojedziesz szybciej niż 70km/h bo powyżej tej prędkości bicie od kół wyrwie Ci kierownicę z ręki Zgadza się. Sam tego ostatnio po raz pierwszy doświadczyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Ostateczna decyzja, zimówki na śnieg: a) Profil Markgum c) coś innego? Bieżnik ten sam, Profil ma ładniejsze zdjęcie Co byście wybrali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audiocars Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Ja u siebie zalozylem profile winter max i jestem mega zaskoczony. Wywazyly sie idealnie a hamuja duzo lepiej niz nowe frigo2 ktore mam na drugim aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Profil ma dobre opony bieznikowane i jest na nie malo reklamacji ale i tak zdazaja sie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolwa Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 tzd, moim zdaniem jakość jest zbliżona Profil do markgum, decyzje uzależnił bym od ceny Wywazyly sie idealnie a hamuja duzo lepiej niz nowe frigo2 ktore mam na drugim aucie zgadzam się, frigo 2 to chyba jedna z najgorszych opon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 karolwa, cena praktycznie taka sama, 168 (Markgum) <=> 170 (Profil) za 205 / 55 / 16 (swoją drogą ciekawy rozmiar chcę kupić do Forka ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolwa Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 nie będziesz miał to małe do forka? Kupujesz to przez net czy osobiście? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 karolwa, planowałem przez net. Ten rozmiar jest tylko ciut mniejszy na średnicy całego koła (o 1,1 cm, czyli prześwit obniży się o 0,6 cm) od mojego letniego rozmiaru do upalania (215/55/16) i nie zamierzam na nim jeździć codziennie tylko na zaśnieżonym Rallylandzie czy innym lotnisku ( a jeśli w przyszłym sezonie zimowym przyjdzie mi wrócić do imprezy, to i kółka wtedy przypasują ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolwa Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 ja mam markgumy i sprawdzają się na weekendową jazdę w góry i nocami po górach mam je już 2 sezon, i jestem zadowolony faktycznie 0.6 cm nie zauważysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lestat Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Profil niedawno wyprodukował zimówki ze sportowej mieszanki, póki co trwają testy, może w najbliższym czasie wprowadzą do sprzedaży. jakby co służę kontaktem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 tzd, co wybrałeś? Profil te Alpinery kolcuje w niewielkiej kasie i się zastanawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się