Jump to content

Nie ma przeniesienia mocy na koła - pomocy


golonsky

Recommended Posts

Witam, moje autko to wrx z 2006 roku, ostatnio poszalałem troszkę na zaśnieżonym parkingu, już po skończonej zabawie zauważyłem że autko dziwnie idzie (jakby ślizgało się sprzęgło) + wycie z przodu przy prawym kole(dźwięk jakby koła kręciły się w miejscu na lodzie - trochę maetaliczny). Autko przez pewien czas jakby załapywało i po krótkiej jeździe i jeździło normalnie - nawet zrobiłem traskę 600 km, bez problemów. Teraz przy bardzo delikatnej jeździe jedzie normalnie, gdy mocniej dodam gazu obroty rosną niewspółmiernie do prędkości i pojawia się wycie( na wstecznym również). Nie sądzę żeby to było sprzęgło - bo wtedy skąd wycie. Jeżdżę subaru od maja. to moje pierwsze auto 4x4, wiem że mogłem coś uszkodzić w dyfrze np. nie wysprzęglając przy ręcznym (ale prawdopodobnie tak nie robiłem - i prawdopodobnie znaczy że jednak mogłem). Jak myślicie co poszło? i jaki prezent sobie sprawiłem na nowy rok. Jestem z Kielc, gdzie się udać z autkiem ?

Link to comment
Share on other sites

Ukręcona półoś? Od tego bym zaczął sprawdzanie. Może być tak, że czasami wieloklin łapie przegub i wtedy jedzie dobrze, a czasami półoś przesuwa się i ogolony wieloklin nie pozwala na przeniesienie napędu.

Link to comment
Share on other sites

podłączę się pod temat - jak sprawdzić, czy napęd jest sprawny tzn. że faktycznie SAWD działa poprawnie (centralny dyfer (wisko), tylny dyfer). w sumie zamiata dupą na śliskim, przód też ciągnie, więc wszystko wygląda ok, ale czy można to jakoś sprawdzić, pomierzyć ? na hamowani 4x4 ?

Link to comment
Share on other sites

Tak jak powiedzial Kuzi4, to prawdopodobnie polos, mialem to samo u siebie, z tym ze u mnie jeszcze poszedl przegub,wystarczylo go wymienic, bo wieloklin nie byl jeszcze tak bardzo zmielony. W najgorszym wypadku mogla sie popsuc "skrzynka rozdzielcza napedu"(tak to sie chyba nazywa), regeneracja ok 1000zł( znajomemu poszla w e46 AWD po pojezdzawkach na sniegu)

Link to comment
Share on other sites

maciek-info, częsta sprawa zwłaszcza przy zbyt dużych negatywach w geometrii albo przy powypadkowych krzywych budach - wyskoczył wieloklin półosi z dyfra, wyciągnij i sprawdź stan pierścienia zabezpieczającego na końcu - jak jest ok to wystarczy wbić półoś i potem skorygować geometrię żeby znów nie wypadło.

Link to comment
Share on other sites

W najgorszym wypadku mogla sie popsuc "skrzynka rozdzielcza napedu"(tak to sie chyba nazywa)

Nazywa się to wszystko skrzynia biegów, centralny i przedni dyfer siedzą ze skrzynią w jednej obudowie :)

Link to comment
Share on other sites

dzięki za podpowiedzi, autko już naprawione, rozwiązanie problemu zaskakujące (przynajmniej dla mnie), z tyłu wyskakiwała półoś,przy spuszczaniu oleju z tylnego dyfra, okazało się że w oleju są ząbki, czyli coś się pomieliło, skończyło się na wymianie tylnego dyfra, okazało się że to co sprawiało wrażenie wycia z przodu to wiskoza, na szczęście nie uległa uszkodzeniu i tu mam pytanie,

w tej chwili mam założony tylni dyfer ze szperą, oraz wymienione półosie gdyż poprzednie nie pasowały do dyfra ze szperą (tu moje pytanie dlaczego) i jakie znaczenie dla jazdy będzie miało istnienie dyfra ze szperą z tyłu,

Link to comment
Share on other sites

jakie znaczenie dla jazdy będzie miało istnienie dyfra ze szperą z tyłu

To w WRX też przestali seryjnie tył szperować? Ale skoro zyskałeś szperę, to będzie fajniej w zakrętach chodził - bardziej jak z napędem na tył.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...