Jump to content

Dylemat przed zakupem ....


marcin9098

Recommended Posts

Stoję przed dylematem zakupu jakiegoś rodzinnego kombi, postawiłem takie warunki:

- duży bagażnik

- bezawaryjność

- względnie niskie koszty utrzymania (LPG?)

 

Tak sobie pomyślałem, że może forester (rocznik 2006-2007) spełniłby moje oczekiwania. Mam pytanie od kolegów:

- czy ten model/rocznik ma jakieś wady, na które trzeba się nastawić (np. w renault espace pada elektryka, w peugeocie mojej żony pada..... w zasadzie wszystko :) ) - zależy mi na autku które tankuję, serwisuję zgodnie z instrukcją, wymieniam to co się ma prawo zużyć i jeżdżę. Czy forester będzie takim autkiem marzeń? Miałem już tyle skarbonek że już czas skończyć ciągłe remontowanie samochodów - czas zacząć nimi jeździć :D

- czy przy zakupie warto na coś zwracać uwagę, jest gdzieś może w sieci poradnik kupującego forestera ?

 

dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

... - duży bagażnik....

...może forester (rocznik 2006-2007) spełniłby moje oczekiwania.

Zależy co znaczy dla Ciebie "duży bagażnik", bo dla mnie w Foresterze MY06-07 jest co najwyżej średni (387 l) :P

Link to comment
Share on other sites

też myślałem o outbacku, ale forester wydawał mi się pakowniejszy :P

to dobrze ,ze ci sie tylko wydawalo :) bo prawda jest zupelnie inna :mrgreen:

jakim autem sie obecnie poruszasz :?:

Link to comment
Share on other sites

Stoję przed dylematem zakupu jakiegoś rodzinnego kombi, postawiłem takie warunki:

- duży bagażnik

- bezawaryjność

- względnie niskie koszty utrzymania (LPG?)

 

Tak sobie pomyślałem, że może forester (rocznik 2006-2007) spełniłby moje oczekiwania. Mam pytanie od kolegów:

- czy ten model/rocznik ma jakieś wady, na które trzeba się nastawić (np. w renault espace pada elektryka, w peugeocie mojej żony pada..... w zasadzie wszystko :) ) - zależy mi na autku które tankuję, serwisuję zgodnie z instrukcją, wymieniam to co się ma prawo zużyć i jeżdżę. Czy forester będzie takim autkiem marzeń? Miałem już tyle skarbonek że już czas skończyć ciągłe remontowanie samochodów - czas zacząć nimi jeździć :D

- czy przy zakupie warto na coś zwracać uwagę, jest gdzieś może w sieci poradnik kupującego forestera ?

 

dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi

 

według mnie bagażnik w Forku jest w miarę OK

jest on dość obszerny tylko dość płytki co czasami zmusza mnie przy przewożeniu do zdemontowania rolety

ale i tak w porównaniu do sedana są duże możliwości kombinacji (wcześniej miałem Opla Vectrę w sedanie)

jak na moje potrzeby jest on w sam raz

przewoziłem już forkiem między innymi:

- wannę o wymiarach 170cm na 70cm na 50cm i mimo obaw zmieściła się bez strzału (trzeba było złożyć siedzenia tylnie i podjechać fotelem pasażera do przodu)

- pralkę

- zmywarkę

- duży zlewozmywak

- kosiarkę bez składania rączki, którą wystawiłem przez otwarty szyberdach

- listwy 3,5 metrowe które też wystawiłem przez szyberdach

- i inne

 

jeśli zależało by mi na powiększeniu bagażnika to zastanowiłbym się nad wyrzuceniem podłogi i tych wypełnień i półeczek ze spodu bagażnika, coś trzeba by zrobić z zapasem (można by go pionowo zamontować)

no ale jak założysz gaz to wtedy będzie pewnie ciężko

zresztą z tym bagażnikiem to każdy by chciał mieć jak największy a później się okazuje że i tak się z niego rzadko korzysta w pełni możliwości i przez 99% procent użytkowania samochodu przewozi się powietrze a jak chcemy przewieźć coś dużego to się okazuje że i tak nie da rady bo do tego trzeba busa

na dłuższe wyjazdy najwygodniejszy jest box dachowy (nie mam więc nie wypowiem się mocniej), ale zawsze taki box możesz ściągnąć cały i przenosić co jest chyba wygodniejsze niż ciągnięcie za sobą kilku walizek

trzeba powiedzieć jeszcze że podłoga po złożeniu w forku jest praktycznie płaska na której nawet można by położyć materac jakiś i się spokojnie przespać

 

ja mam stuknięte 55kkm i oprócz eksploatacji i tego co sam popsułem nic się do tej pory nie działo

 

jeśli chodzi o gaz to szukaj w technicznym wątku o gazie, silnik z tych roczników jest podobno wzmocniony i znosi w miarę dobrze instalacje

Link to comment
Share on other sites

Forek to w sumie ciekawe auto, niby małe ale jednak sporo wejdzie. Jak potrzeba to da się do niego spakować wszystko co tam człowiek chce, a do tego nie jeździ to jak jakieś przerośnięte zawalate kombi czy sedan :mrgreen:

 

No ale LPG = wielkie koło w bagażniku :evil:

Link to comment
Share on other sites

bagażnik w Forku jest w miarę OK
LPG = wielkie koło w bagażniku

Jechałem na tygodniowe wakacje w 4 osoby, każdy miał trochę "bagaży" no i się zmieściliśmy - fakt, było po sufit, ale Forek dał radę. Nawet z butlą LPG w kole, i dojazdówką leżącą luzem w bagażniku...

Link to comment
Share on other sites

Jechałem na tygodniowe wakacje w 4 osoby, każdy miał trochę "bagaży" no i się zmieściliśmy - fakt, było po sufit, ale Forek dał radę. Nawet z butlą LPG w kole, i dojazdówką leżącą luzem w bagażniku...

 

Sorry ale skojarzylo mi sie z dawnymi wyprawami wypakowanym maluchem w Europe z cala rodzina...dawalo rade bo nie bylo wyjscia ale to raczej nie czyni malucha rodzinnym samochodem...

 

Wszystko wzgledne i zalezy co komu potrzeba ale forester duzym samochodem nie jest i duzego bagaznika nie ma. koniec kropka. Rodzinne kombi w subaru sie nazywa legacy:)

 

pozdrufki

janek

Link to comment
Share on other sites

Masz dojazdówkę :?:

Tak :) tak już było, gdy kupiłem auto. Rozmiar (obwód) normalny, ale felga i opona cienka (135 czy 155).

 

skojarzylo mi sie z dawnymi wyprawami wypakowanym maluchem w Europe z cala rodzina

Skojarzenie poniekąd może i uzasadnione, ale porównanie chybione - po to jest bagażnik po sufit, by można go było wypełnić, nie widzę z tym problemu. A na komfort podróżowania 4 osób to nie wpływa.

 

Jak pakujesz rodzinne kombi na wakacje, to najczęściej też po sufit, co nie zmienia faktu, że pojemność bagażnika Forka nie imponuje i takie Legacy czy OBK mają dużo pojemniejsze bagażniki.

Link to comment
Share on other sites

forester duzym samochodem nie jest i duzego bagaznika nie ma

 

 

To nie ulega wątpliwości, jest to auto wielkością pasującą do klasy kompakt, ale

 

przez 99% procent użytkowania samochodu przewozi się powietrze a jak chcemy przewieźć coś dużego to się okazuje że i tak nie da rady bo do tego trzeba busa

 

 

to jest wg mnie sedno. Większy bagażnik mi nie jest do niczego potrzeby, przynajmniej na razie. Do Forka jak trzeba było to i 3 choinki się zmieściły, a dojazdóweczkę też ciągle wożę 8)

Link to comment
Share on other sites

jesli chodzi o forka to zdecydowanie warto sie na niego skusic.

gdy kupowalem swojego kierowalem sie takimi samymi (niskimi) pobudkami jak kolega ;)))

 

jesli chodzi o pojemnosc bagaznika to szalu nie ma ale od czego jest box na dach- u mnie daje rade !

mam zalozony gaz w kole zapasowym i jedynym minusem jest szukanie stacji co 200-250 km (zbiornik ma 40 ltr) a moje autko ma 2,5 litra i 230 kuni wiec ta stajnia pic musi.

 

jesli chodzi o awaryjnosc to chlopie dlugo szukaj auta ktore nie bylo mielonką w poprzednim zyciu, ja po pol roku szukania sie wscieklem i sciagnąłem sobie osobiście bez posrednikow auto z usa po bardzo lekkiej przygodzie.

zostalo napraiowne przez moich mechaników w koszalinie i szcześliwie od 17 miesięcy sobie nim jeżdze.

nie wiem czy dobrze trafilem ale mam juz przejechane 265 tys km i odpukac nic sie nie dzieje poza typowa eksploatacja, wiec chyba sa malo awaryjne.

 

naczytalem sie na forum o forku i zdecydowalem sie na jedyny sluszny (wg mnie i wielkiej liczby forumowiczow) silnik 2,5 xt na automacie.

 

jestem teraz na etapie szukania nowszego modelu 2006-2007 ale tylko dlatego ze moj ma juz te swoje kilometry a ja potrzebuyje auta na co dzien.

 

moja luba juz sie cieszy bo wie ze obecny forek zostaje w rodzinie.

 

zdecydowanie polecam to autko-warto sie nim cieszyc i korzystac korzystac korzystac...!

Link to comment
Share on other sites

zbiornik ma 40 ltr

 

dziwne, ja mam 60l

No właśnie. Ja mam 56, ale tylko dlatego, że nie przypilnowałem żeby wcisnęli 60.

 

U mnie, niestety, nie wożę w bagażniku na co dzień powietrza, i często mi miejsca brakuje. Min. jedna skrzynka narzędziowa i inne co nieco.Trochę nużące jest to przewalanie w nim klamotów, żeby zmieścić coś na dowiezienie na kilkanaście kilometrów do klienta....

... a jednocześnie nie zrobić z auta chlewu, bo nie lubie :evil::evil::evil:

Mimo wszystko jestem z niego bardzo zadowolniony. :D

Link to comment
Share on other sites

jeszcze się zastanowie nad outbackiem

outback to dobry wybor :!: silniki 2.5N/A bardzo dobze przyjmuja lpg i sa ponoc najoszczedniejsze ze wszystkich boxerow 8) ponadto sa b.wygodne i maja wystarczajaco duzo miejsca dla rodziny :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ogolnie Forek jest super. W 2.0 n/a zdaza sie przyduszanie miedzy 2-3tys obrotow, ale ustepuje samo... :roll: Roznie bywa z tylnymi amorkami - nam padly po 60 tys km, prawdopodobnie po ciagnieciu duzej przyczepy... :cry: Poza tym bezawaryjnie. Spalanie niestety niewiele mniejsze niz w 2.5 XT.

Link to comment
Share on other sites

Bierz śmiało Forka. Bagażnik może przerażać, ale tylko w folderach (390 l w Foresterze II, 415 w Foresterze I). Tak naprawdę bagażnik jest średniej wielkości licząc "do rolety". Zwijasz roletę i do dachu masz sporo miejsca. "Pół domu" jest potrzebne mojej żonie na wakacjach i spokojnie mieścimy się w bagażniku.

 

Bezawaryjność jest zdecydowanym atutem tego samochodu. Niedługo będę sprzedawał 13-letniego Forka S-Turbo, w którym właściwie nic się nie dzieje i nie działo przez cały okres 2,5-letniej eksploatacji. Serwis, paliwo i świetna jazda.

 

Co do LPG, to ja nie eksperymentowałem, ale zdecydowanie radzę zastąpić butlą koło zapasowe. Tam jest naprawdę bardzo dużo miejsca i nie traci się właściwości bagażnika. Zdania na temat LPG są podzielone, ale jak policzyłem sobie koszty rocznego paliwa, to wydaje się to mieć sens (mimo to, w nowym Forku również nie zakładam LPG - jestem wśród sceptyków :-)).

Link to comment
Share on other sites

Witam,

co do bagażnika, to jest niewielki, ale można się upchać. Ja odkąd nie musze zabierać wózka dziecięcego to nie mam problemów z upchaniem trzyosobowej rodziny (mimo iz żona zabiera ponadprzeciętność ilość bagaży). Ogólnie forester nie jest dużym autem więc nie ma co oczekiwać kosmicznej przestrzeni.

 

Co do awaryjności - jestem szczęśliwym posiadaczem 2,5 XT z przebiegiem 165.000 - jak dotąd mechanicznie bez zarzutu (amortyzatory przy 130.000km, łączniki).

 

Jeśli chcesz bezstresowo jeździć to kup wolnego ssaka albo nie czytaj forum :wink:

Ja po lekturze forum technicznego ( szczególnie wątków o uszczelkach i panewkach ) wsłuchuję się w każdy odgłos dochodzący z silnika.

 

Natomiast jeśli poszukujesz frajdy z jazdy, to polecam mocniejsze wersje.

 

Dla mnie forester jest autem optymalnym jeśli chce się połączyć wiele funkcji samochodu.

 

zalety?

kombi, zwinny w mieście, zwinny w terenie, niezawodny, daje frajdę z jazdy ( głównie kierowcy )

 

wady?

mało wygodny dla pasażerów (wersje turbo są twardsze podobno), stosunkowo drogi w utrzymaniu (paliwo, części eksploatacyjne)

 

To moja subiektywna opinia.

Mi to auto pasuje idealnie.

Pozdrawiam...

Link to comment
Share on other sites

Stoję przed dylematem zakupu jakiegoś rodzinnego kombi, postawiłem takie warunki:

- duży bagażnik

- bezawaryjność

- względnie niskie koszty utrzymania (LPG?)

 

Nie są to zdecydowanie powody, dla których kupuje się autka Subaru, bo przy takich kryteriach to jak nie patrząc wychodzi mi Skoda, ale co tam:

 

- bagażnik jest wystarczający, ale rodzinny wyjazd na narty wymaga boxu na dach.

- bezawaryjność ponadprzeciętna pod warunkiem, że nie kupiłeś "składaka"

- wyższe od przeciętnego zużycie paliwa, brak zamienników, auto odwzajemnia się trwałością jeżeli jest rzetelnie serwisowane. Instalacja LPG możliwa dla wersji N/A ale jeżeli źle zainstalowana to na oszczędności nie licz.

 

Jako gratis dostaniesz:

 

- ponad przeciętną trakcję i świetne właściwości jezdne w każdych warunkach pogodowych

- jeżeli zdecydujesz się na wersję turbo sprawisz sobie SUV-a "wyścigówkę", która będzie wywoływać kompleksy u kierowców wypasionych limuzyn i pseudo sportowych aut typu GTI, spalanie będzie tylko trochę wyższe.

- staniesz się częstym bywalcem tego forum, zaczniesz pojawiać się na spotach, pojeżdżawkach, szkoleniach.

- najpóźniej za kilka lat będziesz jeździł STI. 8)

 

Przed zakupem zastanów się poważnie jakiego samochodu szukasz. Gdzie nim będziesz jeździł więcej w mieście czy na trasach? Myślisz o Foresterze i Outbacku, a nic nie piszesz, że chcesz zjeżdżać z asfaltu. Rozumiem, że twoja żona ma swoje auto więc szukasz coś dla siebie. Jeżeli na chwilę zapomnisz, że chcesz mieć auto tanie w obsłudze z ogromnym bagażnikiem (czyli Skodę Oktawię) a postawisz na frajdę z jazdy bierz zaturbionego Forka. Jeżeli potrzebujesz auta do miasta bierz, zaturbionego Forka z automatem ewentualnie N/A z automatem. Jeżeli często wypadasz w teren bierz Forka N/A z manualem (wtedy będziesz miał reduktor). Jeżeli szukasz pojemnego rodzinnego i komfortowego kombi na trasy koniecznie kup Outbacka, najlepiej z jak najmocniejszym silnikiem, ale w sumie każdy będzie O.K. Subbeginner słusznie prawi, że Forester jest wszechstronnie uzdolniony, ale Outback jest niewiele mniej poręczny za to daje o wiele więcej komfortu i przestrzeni. Nie masz wyjścia chłopie, musisz zorganizować sobie jazdy próbne i Foresterm i Outbackiem, a nawet sugerowałbym przejechać się Legacy. W dziale Sprzedam/Pojazdy jest kilka ciekawych propozycji. Jeżeli sprzedający mieszka niedaleko Ciebie możesz podjechać obejrzeć auto, przymierzyć się a i pewnie odbyć jakąś krótką jazdę testową. ASO również mają jakieś używane auta do sprzedaży, które bez problemu można testować. Najpierw potestuj sobie auta z różnymi silnikami a potem zdecyduj. Trochę z tym zachodu, ale jeżeli już zdecydowałeś się świadomie na Subaru, najlepiej kupić takie, które będzie Ci najbardziej leżało.

 

Ważne: Niezależnie które auto wybierzesz i z jakim silnikiem, przed zakupem konieczna będzie wizyta w ASO lub u mechanika ogarniającego Subaru w celu weryfikacji faktycznego stanu technicznego auta i jego "bezwypadkowości".

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...