Jump to content

Legacy 2.5 GT aut.


erwinnf

Recommended Posts

witam. mam jedno pytanko :D czy najnowsze Legacy GT w automacie ma centralny dyferencjał czy tylko elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe? jak to wygląda w nowym OUTBACK'u 3.6R, i Legacy poprzedniej generacji z silnikiem H6 (aut.)?

jaki jest rozkład momentu?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
witam. mam jedno pytanko :D czy najnowsze Legacy GT w automacie ma centralny dyferencjał czy tylko elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe? jak to wygląda w nowym OUTBACK'u 3.6R, i Legacy poprzedniej generacji z silnikiem H6 (aut.)?

jaki jest rozkład momentu?

Jak podaje specyfikacja Subaru Legacy GT ma system Variable Torque Distribution AWD*, czyli dyferencjał z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym oraz LSD na tylnej osi.

 

W Outbacku 3.6/AT oraz Legacy 3.0R/AT jest dokładnie to samo.

 

*) MODELS WITH FIVE-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION – VARIABLE TORQUE DISTRIBUTION ALL-WHEEL DRIVE: As with Active All-Wheel Drive, an electronically controlled variable transfer clutch distributes power, but through a planetary-type center differential and a viscous-type limited-slip rear differential. Torque distribution is normally configured at a performance-oriented rear-wheel-biased 45/55 split front to rear. Sensors monitor the same parameters as for Active All-Wheel Drive.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...