Skocz do zawartości

Włączające się wentylatory chłodnicy zimą ?


Grzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak w sub ale w innych autach ktore rozgrzebywalem klima zalaczala sie sprzeglem elektromagnetycznym sprezarki a dysza rozprezajaca jest caly czas w obiegu otwartym regulowanym. Moze dzisaij jest inaczej. :roll:

Zauwazylem ze w forku i w imprezie klima zalacza sie w pozycji REAR.

Wentylator w dyszlu tez czesto mi sie wlacza zima a w n/a raczej nie czesto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie teraz tak jeżdżę z wyjętym bezpiecznikiem AC, bo mi szkoda tych paru rumaków...

Może niepotrzebnie - w Subaru jest system, który przy gazie wciśniętym do dechy wyłącza sprężarkę klimy :twisted: 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie teraz tak jeżdżę z wyjętym bezpiecznikiem AC, bo mi szkoda tych paru rumaków...

Może niepotrzebnie - w Subaru jest system, który przy gazie wciśniętym do dechy wyłącza sprężarkę klimy :twisted: 8)

 

Ciekawe, czy w moim modelu z 2003/2002 WRX również, i czy US spec to tez miały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, czy w moim modelu z 2003/2002 WRX również, i czy US spec to tez miały?

 

Instrukcja mówi:

To improve acceleration and gas mileage, the air

conditioner compressor is designed to temporarily

shut off during air conditioner operation whenever

the accelerator is fully depressed such as during

rapid acceleration or when driving on a steep

upgrade.

Czyli jest.

 

A instrukcja, jak zwykle, jest do ściągnięcia ze stron Subaru USA (po rejestracji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnych zaworów jest zbiornik wyrównawczy z korkiem przepuszczającym za duże ciśnienie.ale jak masz stan w zbiorniku to raczej nie masz zapowietrzenia.

3.Jeszcze nie widziałem aż tak zabitej chłodnicy tym bardziej że jeszcze nie jest stara.

Postaw auto na postoju z włączonym silnikiem , żeby porządnie się nagrzał.Do tego stopnia że wskazówka temp powinna być wyżej niż norma.I teraz sprawdź chłodnice.Możliwe że na dworzu jest na tyle zimno że ogrzewanie środka wystudzi płyn i nie ma potrzeby przepuszczenia go na chłodnice(stąd wskazówka ma być wyżej niż normalnie albo wyłącz ogrzewanie w tym czasie).Jeśli nadal chłodnica zimna to termostat , natomiast włączanie się wentylatora przy zimnej chłodnicy to sprawa czujnika(jest wkręcony w chłodnicę).Tylko sprawdź czy oby włącza się wiatrak chłodzący chłodnicę a nie klimy

 

Trochę pojeździłem a wiatraki jak na złość nie chcą się ostatnio włączać (może za ciepło jest :wink: ). Ale sprawdziłem jeszcze raz chłodnicę i okazuje się że jednak jest ciepła ale od strony komory silnika (włożyłem łapke pod wiatrak);

od strony grila (tam gdzie uderza strumień powietrza) jest zimna czyli wygląda na to że termostat puszcza płyn na duży obieg. Pytanie tylko czy czujniki wentylatorów są do wymiany czy też jest ok.

Btw. która chłodnica\wentylatory są od klimy ? te z prawej strony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sprawdziłem jeszcze raz chłodnicę i okazuje się że jednak jest ciepła ale od strony komory silnika (włożyłem łapke pod wiatrak);

od strony grila (tam gdzie uderza strumień powietrza) jest zimna czyli wygląda na to że termostat puszcza płyn na duży obieg. Pytanie tylko czy czujniki wentylatorów są do wymiany czy też jest ok.

Btw. która chłodnica\wentylatory są od klimy ? te z prawej strony ?

Żeby włączył się wiatrak od chłodzenia silnika , chłodnica musi być gorąca a nie letnia.Chłodnica grzeje się od góry , więc najlepiej pozostaw na postoju włączony do nagrzania obiegu i wtedy sprawdzisz.Uważaj bo włożenie rąk pod wiatrak + jego załączenie może się źle skończyć.Czujnik idzie sprawdzić ale musisz jakiegoś elektronika spytać jakie parametry powinien mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorzej, że tyle czasu życia w niewiedzy.

Za słabo deptałeś, więc i tak odpinanie sprężarki nie było Ci potrzebne :mrgreen:

arosiak, zacznij jeździć Subaru zgodnie z przeznaczeniem :wink: :mrgreen:

 

Staram się jak mogę :-), aż chyba ostatnio przesadziłem bo po ułężu mi zaczęła turbina wyć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubeusz, jesteś pewien, że sprężarka się nie włącza ?? Bo sprężarka jest tym elementem układu klimy, która wprawia czynnik w ruch. I czynnik (w moim odczuciu) musi się w układzie przemieszczać aby można było mówić o pracy klimatyzacji. WYDAJE mi się, że w takim wypadku zmienia się sposób działania zaworu rozprężnego, który po prostu nie ochładza czynnika, bo nie ma takiej potrzeby.

Tomek,

Ręki nie położę, ale wydaje mi się, że jeżeli parownik ma temp. <0, to sprężarka się nie załączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Się podłączę, bo Kąąbi mnie zdźiaźniło.

 

Rano, -10 st. C, przekręcam kluczyk (ale nie silnika nie odpalam) i po chwili włącza się wentylator chłodnicy. Klima oczywiście wyłączona, nawiew na 0.

 

Co się musi spierdzielić żeby wiatrak się na zimnym silniku kręcił ?

 

Błędy wymigam jutro, raz że już za późno i za zimno, dwa że dziś wszystko czego się tknę, się pierdzieli. :angry:

 

Błąd 21 wymigałem, więc chyba to. Dodatkowo 32, czyli lambda.

 

Bez garażu i w deszczu nie chce mi się grzebać z jego wyciąganiem.

Edytowane przez leon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Podepnę się pod temat u mnie jak już załączy się wnetylator chodzi cały czas nawet teraz przy tych temp. jeżeli wyłączę zapłon i ponownie włączę nie kręci się wiatrak jest ok. Poza tym wszystko ok wskaźnik temp. w normie tylko pytanie czego ten wentylator się włącza przy takich temp i czemu nie chce się wyłączyć sam? kolega mi podpowiadał, że wina może być w przekaźniku lub czujniku temp. załączającym wentylator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sprawdziłem jeszcze raz chłodnicę i okazuje się że jednak jest ciepła ale od strony komory silnika (włożyłem łapke pod wiatrak);

od strony grila (tam gdzie uderza strumień powietrza) jest zimna

Btw. która chłodnica\wentylatory są od klimy ? te z prawej strony ?

 

Sprawdzałeś dwie różne chłodnice. Ta od strony grilla jest od klimy a ta od strony silnika jest od... silnika :) . One są jedna przy drugiej z tym, że pierwsza jest od klimy.

U mnie też wiatrak się włącza częściej niż bym się spodziewał. Od silnika jest ten po stronie kierowcy, jeśli jednak nadal mu za ciepło (jazda górska, upały, korki) dołącza się drugi - po stronie pasażera. Jak chodzi klima pracują obydwa cały czas. Mój OBK temp trzyma wzorowo, grzeje w kabinie dobrze, płynu nie ubywa. W tych zastanawiających mnie momentach pracował tylko ten po stronie kierowcy.

 

Ps. W moim OBK w chłodnicy nie ma czujnika temperatury w chłodnicy. Musi korzystać z jakiegoś w silniku.

Ps. II Po lekturze opposedforces.com wygląda na to, że czujnik temp. jest jeden trzy pionowy pod kolektorem ssącym po stronie pasażera (w wersji UE). Obsługuje prawdopodobnie ECU i wentylatory.

Edytowane przez Paweł951
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie gdy wentylator się nie wyłączał winny był termostat. Działał prawie prawidłowo tzn otwierał się ale przy zbyt wysokiej temperaturze. Powiedzmy, że went włacza sie przy 95 i schładza do 85 (następuje wyłączenie)... gdy termostat otworzy sie przy 90 nie ma mozliwości schłodzenia do 85... bo gdy spada z 95 to na 90 zaczyna sie zamykac i tak w koło... mniej więcej :) Termostat kosztował 30zł :D robota prosta bo dostęp łatwy.

Edytowane przez Dyziek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp. zawsze w normie. Nie przegrzewało się bo went schładzał jednak nie miał mozliwości schłodzić do tem przy której się wyłącza bo wcześniej znowu zamykał się obieg. Po wyłączeniu zapłonu nie uruchamiał się od razu bo temp. była niższa od tej przy której powinien się włączyć... Nie wiem czy zrozumiale opisuję :) Ahaa i to moja osobista teoria :)

Edytowane przez Dyziek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to auto wstawione do warsztatu subaru i dziś dzwonili, ze zrobione wymieniony termostat na nowy, płyn chłodniczy bo podobno był kiepski i jakiż wężyk bo był przy pchany czy coś, ale auta jeszcze nie odebrałem jutro lub po jutrze dopiero to zrobie to się okaże co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc już wiatrak się wyłącza wiec mam nadzieje ze będzie wszystko ok troche więcej mnie kosztowało jak 30zł bo sam za sam termostat 130zł ;) węzyk wymieniony został bo był jakiś nie oryginalny za długi i się załamywał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...