Jump to content

pakiet PPP do Forestera 2.0 XT A/T MY03


malutki
 Share

Recommended Posts

Witam Szanowną Dyrekcję,

 

Dwa razy w życiu zdarzyło mi się wysłać e-mailem pytanie do SIPu i niestety dwa razy nie dostałem żadnej odpowiedzi. Ponowię więc ostatnie pytanie na forum. Otóż na angielskich stronach subaru jest informacja o pakiecie PPP dla Forestera 2.0XT. Tak się składa że ostatnio droga kupna i sprzedaży ;-) nabyłem takie auto (w wersji A/T) i chciałbym je wzmocnić nie tracąc gwarancji - co jak mniemam przy pakiecie PPP powinno być do osiągnięcia. Poniżej dane ze strony o której mówiłem:

 

The Forester 03MY (only) Prodrive Performance Pack increases the peak power by upto 22% from 177ps to 213ps @ 6000rpm and the torque by nearly 30% from 245Nm to 316Nm at 3-3500rpm. This reduces the 0-60mph time to 6.6sec. The PPP must be used with 17" wheels and tyres in order to maintain adequate levels of grip and traction with the increased levels of torque available. For more details on this performance pack please view this PDF document

 

Part No. SACC2570

£ 1600 (including fitting) (inc. VAT, exc. Fitting - unless otherwise stated above)

 

Pytanie brzmi: czy SIP może to sprowadzić, jak się to ma do wersji A/T, co z gwarancją, jaki byłby koszt.

 

Pzdr,

 

malutki

Link to comment
Share on other sites

Witam Szanowną Dyrekcję,

 

Dwa razy w życiu zdarzyło mi się wysłać e-mailem pytanie do SIPu i niestety dwa razy nie dostałem żadnej odpowiedzi. Ponowię więc ostatnie pytanie na forum. Otóż na angielskich stronach subaru jest informacja o pakiecie PPP dla Forestera 2.0XT. Tak się składa że ostatnio droga kupna i sprzedaży ;-) nabyłem takie auto (w wersji A/T) i chciałbym je wzmocnić nie tracąc gwarancji - co jak mniemam przy pakiecie PPP powinno być do osiągnięcia. Poniżej dane ze strony o której mówiłem:

 

The Forester 03MY (only) Prodrive Performance Pack increases the peak power by upto 22% from 177ps to 213ps @ 6000rpm and the torque by nearly 30% from 245Nm to 316Nm at 3-3500rpm. This reduces the 0-60mph time to 6.6sec. The PPP must be used with 17" wheels and tyres in order to maintain adequate levels of grip and traction with the increased levels of torque available. For more details on this performance pack please view this PDF document

 

Part No. SACC2570

£ 1600 (including fitting) (inc. VAT, exc. Fitting - unless otherwise stated above)

 

Pytanie brzmi: czy SIP może to sprowadzić, jak się to ma do wersji A/T, co z gwarancją, jaki byłby koszt.

 

Pzdr,

 

malutki

 

Gwarancja robi papa :roll: i automat może tego nie wytrzymać .....

.

.

.

.

Link to comment
Share on other sites

Tak, widziałem. Widziałem również w tamtym wątku odpowiedzi Szanownej Dyrekcji i szczerze powiem, że nie zostałem przekonany. Szczególnie gdy porównam ceny nowego Forestera pomiędzy rynkiem polskim i niemieckim - wydaje mi się, że model 2.5XT po prostu zastąpił na rynku niemieckim 2.0XT (przy zachowaniu prawie identycznych cen) zaś na naszym rynku zostało to wykorzystane do uzyskania większej marży i stąd tak znaczący wzrost ceny. Oczywiście, mogę się mylic (i oby tak było).

 

Wracając do tematu - mam nadzieję, że Szanowna Dyrekcji jednak udzieli odpowiedzi.

 

Ciekawe, co by było, gdybym pojechał tym autem do Anglii i w ichniejszym ASO zamontował ten pakiet...

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe, co by było, gdybym pojechał tym autem do Anglii i w ichniejszym ASO zamontował ten pakiet...

 

To też było podnoszone - odzewu, albo raczej racjonalnego wytłumaczenia, brak ;). Ale ponoć w Polsce przestanie być uznawana gwarancja ;).

 

zaś na naszym rynku zostało to wykorzystane do uzyskania większej marży i stąd tak znaczący wzrost ceny.

 

Pamiętaj o akcyzie ;).

 

STIFAN, wydaje mi się jednak, że automat spokojnie to wytrzyma. W 2.5 XT jest taki sam.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe, co by było, gdybym pojechał tym autem do Anglii i w ichniejszym ASO zamontował ten pakiet...

 

To też było podnoszone - odzewu, albo raczej racjonalnego wytłumaczenia, brak ;). Ale ponoć w Polsce przestanie być uznawana gwarancja ;).

 

zaś na naszym rynku zostało to wykorzystane do uzyskania większej marży i stąd tak znaczący wzrost ceny.

 

Pamiętaj o akcyzie ;).

 

STIFAN, wydaje mi się jednak, że automat spokojnie to wytrzyma. W 2.5 XT jest taki sam.

 

Owoc wydaje mi się że jesteś "specjalistą" i można ci wierzyć .....

.

.

.

.

Link to comment
Share on other sites

A tak w ogóle to bardzo jestem ciekaw, w jakim zakresie gwarancja ulega anulowaniu... Bo chyba nikt nie próbuje powiedzieć że w przypadku tuningu silnika anulowaniu ulega gwarancja na nadwozie lub inne usterki nie związane z wykonanymi przeróbkami...

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Automat z Forestera 2.0 XT nie wytrzymuje (w 2.5 XT jest inny).

Gwarancja w Anglii przy przeróbkach prodrive jest udzielana przez importera.

Jak wiadomo jeździ się u nich zdecydowanie wolniej, niż w Polsce (o naszych zachodnich sasiadach już nie mówiąc) więc prawdopodobnie przyjęli, że ryzyko uszkodzenie jest relatywnie niewielkie.

Ponieważ jednak jest to, jak już wspomniałemgwarancja importera (nie Prodrive !), więc z naturalnych przyczy nie może dotyczyć samochodu sprzedanego przez innego importera.

 

Co do ceny - Forester 2.5 XT :

w Niemczech (brutto) 29.900 Euro

- 16% VAT (czyli netto) 25.776 Euro

+13,6% (akcyza) 29.281 Euro

+22% VAT 35.723 Euro

 

Cena w Polsce 34.000 Euro

 

Można jeszcze dodać, że w Niemczech do ceny dolicza się koszta transportu i przygotowania samochodu do sprzedaży (Überführungskosten) na poziomie ok. 500 Euro netto.

 

O ile uważam, że pytanie o kształtowanie cen (były już długie dyskusje na ten temat) przez kogoś, kto tego tematu nie zna, jest jak najbardziej w porządku, o tyle stawianie zarzutów bez znajomości materii jest, powiedzmy, nie całkiem fair.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

 

O ile uważam, że pytanie o kształtowanie cen (były już długie dyskusje na ten temat) przez kogoś, kto tego tematu nie zna, jest jak najbardziej w porządku, o tyle stawianie zarzutów bez znajomości materii jest, powiedzmy, nie całkiem fair.

 

 

I dlatego pisałem, iz mam nadzieję, że się mylę...

Link to comment
Share on other sites

Co do ceny - Forester 2.5 XT :

w Niemczech (brutto) 29.900 Euro

- 16% VAT (czyli netto) 25.776 Euro

+13,6% (akcyza) 29.281 Euro

+22% VAT 35.723 Euro

 

Cena w Polsce 34.000 Euro

 

Dawno zakończyłam edukację z matematyki, ale jak dla mnie to co Pan napisał oznacza, że ten samochód kosztuje netto:

- w Niemczech: 25.776 EUR

- w Polsce: 27.870 EUR

 

Mówię o cenie netto, bo to jest wasza cena. VAT jest dla fiskusa, albo nie, jeśli jest on łaskawy dla podatnika i pozwoli go odliczyć.

 

Tak więc można by pomyśleć, że Subaru chce w Polsce zarabiać o 8% więcej niż w Niemczech :roll:

 

Byłoby to dziwne, bo większość firm stosuje politykę, że w bogatszych krajach europejskich sprzedaje auta drożej niż w krajach biedniejszych. Na tej zasadzie prawie wszystkie auta kosztują netto taniej w Polsce niż w Niemczech. Subaru jest tu jednym z niewielu wyjątków.

 

Ale prawdopodobnie wytłumaczenie jest zupełnie inne? :oops:

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Romka-Atomka, wiekszosc samochodw w Niemczech jest tanszych niz w polsce... w Polsce mozesz kupic tanio... Pande :roll:

Link to comment
Share on other sites

 

Ale prawdopodobnie wytłumaczenie jest zupełnie inne? :oops:

 

:wink:

 

pewnie nie chcą by Niemcy po samochody jeździli do Polski 8) , to tak na chłopski rozum. Dla mnie bardziej istotną jest parametr kryjący się pod nazwą: siła nabywcza :evil::evil:

Link to comment
Share on other sites

Romka-Atomka, wiekszosc samochodw w Niemczech jest tanszych niz w polsce... w Polsce mozesz kupic tanio... Pande :roll:

 

No to jestem zaskoczona :shock:

 

OGS, podaj kilka konkretnych przykładów marek samochodów, które kosztuję netto taniej w sieci sprzedaży w Niemczech niż w sieci sprzedaży w Polsce.

 

Chodzi mi oczywiście o cenę netto, bo tą ustala sprzedawca. Pomińmy stawkę VAT, bo tą ustala parlament w danym kraju.

 

A jeśli chodzi o Pandę, to zupełnie niezły samochód za tą cenę i to dobrze, że produkują go w Polsce, bo w tej chwili jakość wykonania aut w polskich fabrykach Fiata, Opla czy VW jest nawyższa w tych koncernach. Szkoda tylko, że być może za parę lat jakakolwiek produkcja masowych, tanich samochodów straci w Europie sens z powodu inwazji wynalazków z Chińskiej Rep. Ludowej. :(

 

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

OGS, podaj kilka konkretnych przykładów marek samochodów, które kosztuję netto taniej w sieci sprzedaży w Niemczech niż w sieci sprzedaży w Polsce.

 

BMW, Mercedes... Audi chyba tez (nie jestem pewien)...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...