Jump to content

Wywalić katalizatory w imprezie WRX 2001?? co myślicie??


Kaya

Recommended Posts

Chcę wywalić katalizatory i zostawić tylko końcowy tłumik, puścić rurę 3 cale, ale słyszałam, że zabieg nie jest zdrowy i coś się dzieje z silnikami?? Czy ktoś coś słyszał w temacie?? :?: :?: :?: :?: :idea:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Planujesz remap?

Jak nie, to daj sobie na razie z tym spokoj - ew. wywal katalizatory (uppipe i downpipe) i udaj sie gdzies na wylaczenie drugiej sondy lambda przynajmiej.

3calowy wydech raczej nie bedzie Ci potrzebny prawde mowiac.

Link to comment
Share on other sites

Planujesz remap?

Jak nie, to daj sobie na razie z tym spokoj - ew. wywal katalizatory (uppipe i downpipe) i udaj sie gdzies na wylaczenie drugiej sondy lambda przynajmiej.

3calowy wydech raczej nie bedzie Ci potrzebny prawde mowiac.

 

 

 

 

No właśnie auto było na serwisie we Wrocławskim Jetronik-u, bo strasznie się przyduszał, okazało się, że to sonda lambda.......mój wydech ma dwie dziury i strasznie ryczy(niestety w okolicy skrzyni) więc trochę głowa boli przy dłuższej jeździe:P ......więc Pan, który ma taką samą jak ja Subarynkę pokazał mi swój tłumik i zaproponował żebym zrobiła sobie taki sam czyli 3 cale i puszka na tył, ponieważ planuje zrobić mu program, więc i wolny wylot by się przydał...........dziś zadzwoniłam zapytać parę osób, które mi odradziły, bo podobno coś z kompresją silnika się dzieje i po jakimś czasie mówi na razie....?????/ czy ktoś coś wie na ten temat?? Czy to jest niegroźne dla tego autka??

Link to comment
Share on other sites

Z dobrze zrobionym programem chyba problemu byc nie powinno.

 

 

Dzięki kolego....no i przy okazji zapewniam Cię, że program się przyda mimo tego, że jestem kobietą.... :)

Link to comment
Share on other sites

3 calowy wydech do seryjnego samochodu to jakaś pomyłka.

Polecam wydech 2,5cala od turbo z koncowym przelotowym.

Kaya, po wymianie wydechu na 100% zapali się 2 sonda.

Będziesz musiał albo ją oszukać metodą "tulejki/obsadzenie sondy" bądz będziesz musiał podjechać do Jetronika i wykasować 2 sąde z mapy.

Link to comment
Share on other sites

W wersji US cobb obiecuje 285 koni po zainstalowaniu 3 calowego wydechu od turbo, z katalizatorami, i wgraniu odpowiedniej mapy, podejrzewam ze ktos inny w Polsce moze osiagnac podobny wynik, przy odpowiednim programie. Program musi byc zmieniony po instalacji wydechu 3 cale, bo inaczej to tylko problemy...

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

mam przelot 2,5 cala od kolektora wydechowego ( do tego większy IC, kolanko zamiast tłumika szmerów, usunięte klapki tgv ) + remap. Turbo dmucha 1,2. Auto zbiera się o niebo lepiej...

I rzecz, która mnie zaskoczyła najbardziej ( raczej skala ) - mam m.in. wskaźnik EGT STRI ( czujnik w down pipe zaraz za turbo, przed też w tym samym miejscu ) i wcześniej temp. dochodziła do 700 stopni, teraz max to 400. Wcześniej "gasiłem" auto czekając aż temp. spadnie do 400, w tej chwili poniżej 300 i to praktycznie od razu...

 

Reasumując wywalenie katów jest jak najbardziej OK...

Link to comment
Share on other sites

3 calowy wydech do seryjnego samochodu to jakaś pomyłka.

Polecam wydech 2,5cala od turbo z koncowym przelotowym.

Kaya, po wymianie wydechu na 100% zapali się 2 sonda.

Będziesz musiał albo ją oszukać metodą "tulejki/obsadzenie sondy" bądz będziesz musiał podjechać do Jetronika i wykasować 2 sąde z mapy.

 

no właśnie jestem jeszcze przed wymianą pierwszej, która nie działa...zamówiłam, czekam....w między czasie chciałam zrobić wydech, zamontować sondę i znów na diagnostykę...........dopiero jak auto będzie bez błędów to remap. Więc jakby nie będzie to seryjny samochód tak?? :):):):):):):)

 

-- 30 gru 2010, o 10:59 --

 

Odnosze wrazenie, ze bedzie musial-a :)

Ale to tam pikus.

 

 

Mam nadzieję, że więcej z Was odniesie podobne wrażenia.....:D

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Droga koleżanko :mrgreen: w przypadku Imprezy WRX wymień uppipe i downpipe (reszta wydechu to już wedle upodobań - będzie głośniej), na koniec pompa paliwa i remapik. Efekt będzie naprawdę bardzo fajny, a jeśli zrobione fachowo to i bezpiecznie 8)

Link to comment
Share on other sites

Kaya, po wymianie wydechu na 100% zapali się 2 sonda. Będziesz musiał albo ją oszukać metodą "tulejki/obsadzenie sondy" bądz będziesz musiał podjechać do Jetronika i wykasować 2 sąde z mapy.

Fajnie ze juz o tym wiesz, hrhrhr.

 

Kaya, potwierdze slowa kolegi: wymien up-pipe (czyli rure od kolektora do sprezarki) oraz down-pipe (rure od sprezarki do... dalszej czesci wydechu). Down-pipe poszukaj takiego, zeby zaczynal sie szeroka japa (3" a nawet ciut wiecej) a pozniej przechodzil w 2.5". Reszta wydechu tez 2.5", i na koncu jakis znosny tlumik przelotowy.

 

Jesli chcesz cichsze auto, to za down-pipe dodaj jeden 2.5" tlumik przelotowy. Auto z pelnym przelotem (bez katalizatorow) i tylko jednym tlumikiem na koncu jest za glosne. Na torze to nie przeszkadza, ale w trasie... hell.

 

Calego wydechu 3" nie rob. Do osiagow nic to nie wniesie, a bedzie masakrycznie glosno. W sumie to moze nawet je pogorszyc, bedzie gorszy moment z dolu.

Wyrzucenie katalizatora/ow oraz zmiana down-pipe wymusi niestety strojenie samochodu. Jesli bedziesz to wszystko robic, to zadbaj o zalozenie dobrej izolacji terminczej. Ja zrobilem ceramike plus bandaze, ale sa glosy ze ceramika oblazi, wiec na nia nie namawiam. Ale na bandaze wydasz z 400 stowy, za to latem mniej sie bedzie powietrze w dolocie grzalo, spaliny beda przeplywac szybciej (w sumie ciut wieksza moc) i mniejsze ryzyko ze sie od wydechu cos stopi...

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

mam przelot 2,5 cala od kolektora wydechowego ( do tego większy IC, kolanko zamiast tłumika szmerów, usunięte klapki tgv ) + remap. Turbo dmucha 1,2. Auto zbiera się o niebo lepiej...

I rzecz, która mnie zaskoczyła najbardziej ( raczej skala ) - mam m.in. wskaźnik EGT STRI ( czujnik w down pipe zaraz za turbo, przed też w tym samym miejscu ) i wcześniej temp. dochodziła do 700 stopni, teraz max to 400. Wcześniej "gasiłem" auto czekając aż temp. spadnie do 400, w tej chwili poniżej 300 i to praktycznie od razu...

 

Reasumując wywalenie katów jest jak najbardziej OK...

 

Widze ze jestes bardzo zadowolony z fury,pozdro

Link to comment
Share on other sites

I to wszystko na seryjnym td04? Wow.

 

Przejechalem 28k km z takim zestawem bez problemu, oprogramowanie bylo konserwatywne maksymalne cisnienie 1.1 bar. Przyznam ze auto nie bylo katowane, i gdy sie z autem pozegnalem to mialo nadal fabryczne sprzeglo (wciaz dzialajace dobrze).

Link to comment
Share on other sites

Grzywaczewski - zerknij sobie w watek Elberotha.

To byla moc szacowana z road dyno - metoda dosc niedoskonala.

Zreszta nawet klasyczna hamownia moze pokazac bzdury.

 

Zreszta nie ma co drzec kotow. Zalozmy, ze Elberoth jest wyjatkowym szczesciarzem i ma te 300KM faktycznie.

I ok - niech ma.

 

3calowy wydech do WRX'a to i tak raczej przesada. Jakis fajny, przelotowy wydech, z przelotowym uppipe - remapik i jazda.

Ile wyjdzie, tyle wyjdzie - i tak bedzie uzytkownik szczesliwy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...