Jump to content

Blokada wiskotyczna tylnego mechanizmu róznicowego


hedet

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie. Jak najłatwiej sprawdzić czy mój forek ma blokadę wiskotyczną tylnego mostu? Dodam jeszcze że jest to 1999 rok, 2 l. 125 KM, wolny ssak. Z tego opisu (link na końcu ) wynika że wszystkie modele z silnikiem wolnossącym i reduktorem do 2000 r. miały blokadę wiskotyczną. Zauważyłem że przy zakopaniu się w kopnym śniegu jedno koło tylne się kręciło a drugie nie. Więc albo nie posiada blokady albo jest ona niesprawna. Jeśli ją posiada to czy koszt naprawy jest duży?

Oto link: http://www.4forester.pl/historia-modelu.php

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie. Jak najłatwiej sprawdzić czy mój forek ma blokadę wiskotyczną tylnego mostu? Dodam jeszcze że jest to 1999 rok, 2 l. 125 KM, wolny ssak. Z tego opisu (link na końcu ) wynika że wszystkie modele z silnikiem wolnossącym i reduktorem do 2000 r. miały blokadę wiskotyczną. Zauważyłem że przy zakopaniu się w kopnym śniegu jedno koło tylne się kręciło a drugie nie. Więc albo nie posiada blokady albo jest ona niesprawna. Jeśli ją posiada to czy koszt naprawy jest duży?

Oto link: http://www.4forester.pl/historia-modelu.php

 

Pozdrawiam

 

Dźwignij cały samochód do góry, silnik wyłaczony, zapnij na przykład jedynkę i spróbuj pokręcić jednym tylnym kołem oraz jednym przednim kołem.

 

Przednie będzie latało luźno, jeżeli tylne ciężej to masz blokadę, jeżeli tak samo to nie masz lub blokada już padła.

 

U mnie jest blokada i chyba sprawna, bo tył ciężej chodzi.

 

Ale nawet jak masz to cudów od niej nie wymagaj. Ona nie blokuje na 100 czy 90%, to jest tylko lekkie sklejenie półosi.

 

Jeżeli masz i jest zepsuta to koszt tylnego dyfra w wiskozą około 4000zł

 

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Dźwignij cały samochód do góry, silnik wyłaczony, zapnij na przykład jedynkę i spróbuj pokręcić jednym tylnym kołem oraz jednym przednim kołem.

To wymaga podnośnika warsztatowego.

Prościej podnosisz tył za dyfer byle żabką ,auto na biegu (zabezpiecz przed przetaczaniem przednie koła) i kręcisz jednym kołem.Bardzo wyraźny opór ,jakby lekko Ci hamulec trzymał-masz (sprawne) LSD z tyłu.pozdr.

(poprawiłem posta)

Link to comment
Share on other sites

Podam jeszcze numer VIN i inne, może ktoś będzie potrafił na tej podstawie stwierdzić jednoznacznie czy jest wyposażony fabrycznie w wiskozę tylnego dyfrra czy nie , bo tym sposobem jak koledzy podpowiadają nic nie będę wiedział e sytuacji gdy np. sprzęgło padło.

I jeszcze nie wiem czy to jest model:

MT MY97

AT MY97

MTMY00

 

VIN JF1SF5LJ4XG040002

Model SF5BL4J option WZ

TRIM Code 810 type EJ202NWZVB

e1*98/14*0098* (naklejka na karoserii w kom. silnika)

EJ 20 (na obudowie sil. pod alternatorem)

Link to comment
Share on other sites

Podam jeszcze numer VIN i inne, może ktoś będzie potrafił na tej podstawie stwierdzić jednoznacznie czy jest wyposażony fabrycznie w wiskozę tylnego dyfrra czy nie , bo tym sposobem jak koledzy podpowiadają nic nie będę wiedział e sytuacji gdy np. sprzęgło padło.

I jeszcze nie wiem czy to jest model:

MT MY97

AT MY97

MTMY00

 

VIN JF1SF5LJ4XG040002

Model SF5BL4J option WZ

TRIM Code 810 type EJ202NWZVB

e1*98/14*0098* (naklejka na karoserii w kom. silnika)

EJ 20 (na obudowie sil. pod alternatorem)

 

Zadzwoń do pierwszego lepszego serwisu Subaru, podaj numer VIN i zapytaj o koszt tylnego dyfra.

Jak podadzą Ci cenę to bedziesz wiedzieć co masz.

Link to comment
Share on other sites

te wszystkie sposoby wyżej przedstawione, są mocno orientacyjne i nie oddają w pełni sprawności Twojego dyfra. Najprostrza a zarazem w miarę dokładną metodą jest:

zablokowanie jednego koła, drugie koło w powietrzu, trzeba odkręcić połoś , wał, wyjąć ją, wsadzić odp. krócieć w dyfer z przejściówką na klucz dynamometryczny i sprawdzać przy ilu Nm puszcza , koniec kropka.

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie. Jak najłatwiej sprawdzić czy mój forek ma blokadę wiskotyczną tylnego mostu? Dodam jeszcze że jest to 1999 rok, 2 l. 125 KM, wolny ssak. Z tego opisu (link na końcu ) wynika że wszystkie modele z silnikiem wolnossącym i reduktorem do 2000 r. miały blokadę wiskotyczną. Zauważyłem że przy zakopaniu się w kopnym śniegu jedno koło tylne się kręciło a drugie nie. Więc albo nie posiada blokady albo jest ona niesprawna. Jeśli ją posiada to czy koszt naprawy jest duży?

Oto link: http://www.4forester.pl/historia-modelu.php

 

Pozdrawiam

Przysiągłbym, że wolnessaki 2.0 z pierwszej edycji nie miały szpery z tyłu... :?

Link to comment
Share on other sites

Prościej podnosisz tył za dyfer byle żabką ,auto na biegu (zabezpiecz przed przetaczaniem przednie koła) i kręcisz jednym kołem.Bardzo wyraźny opór ,jakby lekko Ci hamulec trzymał-masz (sprawne) LSD z tyłu.pozdr.

 

Najprostrza a zarazem w miarę dokładną metodą jest:

zablokowanie jednego koła, drugie koło w powietrzu, trzeba odkręcić połoś , wał, wyjąć ją, wsadzić odp. krócieć w dyfer z przejściówką na klucz dynamometryczny i sprawdzać przy ilu Nm puszcza

 

carfit,-gdyby zastosować klucz dynamometryczny na nakrętke centralną w kole(nawet bez zdejmowania koła ) to moja metoda bez rozkręcania wychodzi na Twoją.-też wisko puści.

Moja metoda jest dobra porównawczo-można szybko porównać z kimś na forum -da sie nawet bez klucza dynamometr. (którego nie mam :) )Zauważ ,że będziie mieć znaczenie temperatura oleju w dyfrze=opory dodatkowe.No i moment na kluczu ,przy którym puszcza jest momentem przy minimalnej prędkości,a moment spięcia jest od prędkości zależny nieliniowo .przy takim krańcowym warunku(malutka prędkość) błędy porównawcze mogą być duże.

No,ale Ty może będzesz miał okazje sprawdzić obie metody namacalnie i to byłoby fajnie.Ja mam warunki do swojej.Gdyby Ci się kiedyś chciało to daj wyniki.

(ja swoje kiedyś zrobię)

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...