Jump to content

Co oznacza bład P0508 i czym może być spowodowany?


Helmut

Recommended Posts

Witam

Co oznacza błąd P0508 i czym może być spowodowany?

W ASO powowiedziano mi, że jest to błąd czujnika jałowego biegu. Czujnik ten podobno znajduje się w przepustnicy i nie jest wymienny. Check engine zaczął zapalać się przy temperaturach około zera stopni celsjusza. W lecie wszystko było ok. Samochód po zapaleniu chceck engine potrafi nierówno pracować ( skaczące obroty na jałowym biegu ), przerywać w trakcie jazdy na pierwszych 3 biegach i szarpać po zmianie biegów głównie z 2 na 3. Myślałem, że objaw duszenia jest spowodowany padającym przepływomierzem. Dziś jak stałem na światłach to samochód miał objaw jakby chodził na 3 garach - przerywał i przygasało podświetlenie zegarów. Dodam, że podczas jazdy w trasie na 5 - 6 biegu przy prędkościach powyżej 90 km/h objawy znikają. Pojawiają się dopiero po zatrzymaniu, przy ruszaniu itd. Dodam tylko, że jest to strasznie denerwujące bo jak trzeba gdzieś przycisnąć to wtedy najbardziej przerywa. Co to może oznaczać? Mam nadzieję, że nie wymianę przepustnicy, która w ASO kosztuje około 5300 zł. Proszę o pomoc i z góry DZIĘKI.

P.S. W spisie kodów błędów do którego link znajduje się w Forum Przeczytaj zanim zadzasz pytanie informacji o tym błędzie nie znalazłem.

Link to comment
Share on other sites

Witam

Co oznacza błąd P0508 i czym może być spowodowany?

W ASO powowiedziano mi, że jest to błąd czujnika jałowego biegu. Czujnik ten podobno znajduje się w przepustnicy i nie jest wymienny. Check engine zaczął zapalać się przy temperaturach około zera stopni celsjusza. W lecie wszystko było ok. Samochód po zapaleniu chceck engine potrafi nierówno pracować ( skaczące obroty na jałowym biegu ), przerywać w trakcie jazdy na pierwszych 3 biegach i szarpać po zmianie biegów głównie z 2 na 3. Myślałem, że objaw duszenia jest spowodowany padającym przepływomierzem. Dziś jak stałem na światłach to samochód miał objaw jakby chodził na 3 garach - przerywał i przygasało podświetlenie zegarów. Dodam, że podczas jazdy w trasie na 5 - 6 biegu przy prędkościach powyżej 90 km/h objawy znikają. Pojawiają się dopiero po zatrzymaniu, przy ruszaniu itd. Dodam tylko, że jest to strasznie denerwujące bo jak trzeba gdzieś przycisnąć to wtedy najbardziej przerywa. Co to może oznaczać? Mam nadzieję, że nie wymianę przepustnicy, która w ASO kosztuje około 5300 zł. Proszę o pomoc i z góry DZIĘKI.

P.S. W spisie kodów błędów do którego link znajduje się w Forum Przeczytaj zanim zadzasz pytanie informacji o tym błędzie nie znalazłem.

 

Auto jest powypadkowe?.

Link to comment
Share on other sites

Auto od czasu jak je kupiłem nie miało przygód. Wiem, że na pewno dostało z tyłu z prawej strony, ale na geometrii ( koło dworca zachodniego w Warszawie - wiadomo o kogo chodzi) powiedział mi, że można śmiało jeździć jest proste, ale co do naprężeń to nigdy nie wiadomo.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Odkopuję "trupa"...

Silnik STi 03... podczas jazdy Check i kod p0508.

Pytanie: Czy czujnik jest wymienny? Czy też jak wyżej faktycznie jest to element nie wymienny (mimo iżwygląd przepustnicy, położenie i wygląd ICV i TPS wskazują, żę da się je zdemontować).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...