Jump to content

Pomoc w zakupie imprezy 03-07


milek1

Recommended Posts

Witam wszystkich,

jestesm świeżakiem u Was i to nie bez powodu. Od pewnego czasu chodzi mi po głowie zakup imprezy. Niestety mam kilka dylematów w tym zakresie. Zacznijmy jednak od początku. Zawsze miałem samochody sportowe lub o zacięciu sportowym. Jesli nawet takie nie były w zamyśle producenta, to do takiego stanu je doprowadzałem (np. Avensis kombi D-cat). Obecnie w domu jest Ave, którą jeździ moja żona i Mercedes CLK, którą użytkuje ja. Niestety Mercedes jest wyposażona w strasznie leniwą skrzynie automatyczną. W konsekwencji samochód ze względu na nią nie ma sportowego charakteru, a ze względu na zawieszenie nie jest komfortowy. Dlatego też chce sie go pozbyć. Przez kilka chwil myślałem o s6, bmw 535d lub innej limuzynie. Pomysł upadł, ponieważ samochody marki z monachium dominowały u mnie już na podwórku i ogólnie seria 5 lub audi a6 są za duże jak na moje potrzeby. Stąd też narodził się pomysł zakupu Imprezy i teraz pytanie co wybrać WRX czy STI? Istotą rozwiązania dylematu może być fakt, że rocznie robię 30-40 kkm. Jak wygląda trwałość jednostek napędowych? Czy podawane często w ogłoszeniach przebiegi w okolicach 100 kkm dla samochodów z lat 03-07 są realne? Czy na prawobrzeżnej części warszawy są zakłady specjalizujące się w tych samochodach?

 

Dzięki z góry za wszystkie sugestie i uwagi.

Link to comment
Share on other sites

Tu się witamy

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=1&t=101962&view=unread#unread

ze względu na zawieszenie nie jest komfortowy.

no to chyba sti odpada. A może Leagacy?

Jak wygląda trwałość jednostek napędowych?

to akurat jest mocna strona subaru ;)

Czy podawane często w ogłoszeniach przebiegi w okolicach 100 kkm dla samochodów z lat 03-07 są realne?

Kto to może wiedzieć?

Czy na prawobrzeżnej części warszawy są zakłady specjalizujące się w tych samochodach?

a jeśli nie, to na lewą stronę nie pojedziesz?

Link to comment
Share on other sites

no to chyba sti odpada. A może Leagacy?

Nie przeszkadza mi twarde zawieszenie. Tylko jest ono bez sensu w samochodzie, w którym nie można wyłączyć kontroli trakcji i posiada skrzynie istotnie ograniczającą jego możliwości.

O Legacy kiedyś myślałem, ale nie jest mi potrzebny duży samochód. Przez wiele lat kochałem się w hatchbackach i dobrze wspominam czasy z różnymi dłubanymi vw golf 2. Dlatego właśnie Impreza.

 

a jeśli nie, to na lewą stronę nie pojedziesz?

Pojadę i na lewą stronę, ale lubię mieć wsparcie techniczne na miejscu.

 

Dziś byłem oglądać ten egzemplarz http://moto.allegro.pl/subaru-impreza-wrx-pakiet-sti-i1385630482.html

 

Układ hamulcowy taroxa, wydech podobno prodrive. Samochód był podobnież delikatnie dotknięty przodem (zderzak, maska, lampa, błotnik), z tyłu po prawej stronie też była jakaś mała przygoda. Ostatni przegląd w kraju milki przy przebiegu 66 kkm w 2007r. Obecnie ma 75 kkm na szafce. Cena chyba mało zjadliwa?

Link to comment
Share on other sites

O Legacy kiedyś myślałem, ale nie jest mi potrzebny duży samochód.

duży? a impreza mniejsza?

Przez wiele lat kochałem się w hatchbackach i dobrze wspominam czasy z różnymi dłubanymi vw golf 2. Dlatego właśnie Impreza.

Również kiedyś jeździłem vwI gti, ale nie ma to żadnego odniesienia do imprezy.

Dziś byłem oglądać ten egzemplarz http://moto.allegro.pl/subaru-impreza-w ... 30482.html

Zamiast tego kup bugeye sti

Link to comment
Share on other sites

duży? a impreza mniejsza?

mniejsza, poza tym to impreza ;)

 

Również kiedyś jeździłem vwI gti, ale nie ma to żadnego odniesienia do imprezy.

chodzi mi o zawieszenie i osiągi. Miałem wydmuszkę dwójkę, z zawieszeniem KW i silnikiem 16v na wtrysku elektronicznym. Lekki, twardy, szybki... Stąd sentyment do Imprezy, Zresztą 7 lat temu miałem GT.

 

Zamiast tego kup bugeye sti

Zaprzyjaźniony miłośnik SI tłumaczył mi, że za te pieniądze kupię nawet blob'a. Pytanie tylko czy go wykorzystam.

Link to comment
Share on other sites

Ok. To co zyskuję, a co tracę kupując STI zamiast WRX? Czyli:

1. Czy jest różnica w interwałach serwisowych? Ile wynoszą?

2. Czy różnią się używane materiały do eksploatacji?

3. Czy STI ma wyeliminowane jakieś mankamenty WRX?

4. Czy blob się różni w zakresie mechaniki od bug?

5. Jaka jest różnica w spalaniu między WRX a STI?

Link to comment
Share on other sites

1. zależy od stylu jazdy, niektórzy serwisują co 300km OS-owych , inni co 15 tys. km cywilnych.

2. jakością, wytrzymałością, ceną.

3. tak, przede wszystkim skrzynia biegów, do tego silnik, zawieszenie i przekładnia kierownicza i hamulce.

4. powyższe, co najmniej tyle na początek.

5. zakładam, że +20%, przy takim samym stylu jazdy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...