ComeToDaddy Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Azrael, Kuba, czteroetylek olowiu :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Azrael, Kuba, czteroetylek olowiu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Azrael, a czego sie dodawalo za komuny zeby zeby zwiekszyc ilosc oktanow :?: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Azrael, a czego sie dodawalo za komuny zeby zeby zwiekszyc ilosc oktanow Ja wiem czego się dodawało, ale po co nam ołowiowa benzyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Sie mnie zdawalo ze gdzies w tym temacie bylo o zwiekszaniu stopnia sprezenia i unikaniu spalania stukowego, ale mozliwe ze mi sie popierniczylo bo dzisiaj widze tylko dla tego ze jedno oko mam zapalka podparte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Olow nie zapobiega spalaniu stukowemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maruda Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Olow nie zapobiega spalaniu stukowemu. ?? Za "Małym słownikiem chemii praktycznej": środki przeciwstukowe (antydetonatory), substancje zmniejszające właściwości stukowe paliw silnikowych. (..........) Właściwości stukowe zależą od chemicznego charakteru paliwa (por. liczba oktanowa i liczba cetanowa). "Stuku" można uniknąć przez modyfikację konstrukcji silnika, dobór odpowiedniego paliwa, lub dodawanie do paliw środków przeciwstukowych zwiększających ich liczbę oktanową, czyli odporność na stukanie. Skutecznym ś.p. jest czteroetylek ołowiu (C2H5)4Pb, tzw CEO (0,8 cm3 na 1 dm3 paliwa); 0,27 części CEO daje ten sam efekt co 0,9 cz. karbonylku żelaza, 2,2 cz. karbonylku niklu, 3,6 cz karbonylku kobaltu, 15. cz. monometyloaniliny, 25 cz. aniliny, 40 cz. ksylidyny, 125 cz. etanolu, 250 cz. ksylenu, 270 cz. toluenu, 410 cz. izooktanu i 420 cz. benzenu. 0,1 cm3 CEO na 1 dm3 paliwa zwięsza liczbę oktanową o 5-10 jednostek. CEO jest silnie trujący, ma jednak tą wyższość nad karbonylkami metali że po dodaniu dwubromku etylu (dwubromoetanu) tworzy w czasie spalania całkowicie lotny bromek ołowiu, a zatem nie zanieczyszcza cylindra i komory pozostałością obcej substancji. CTD: jeśli uda ci się zdobyć CEO (jeśli!! ) to pamiętaj o dodaniu dwubromoetanu (C2H4Br2). Etanol - denaturat. Dodatkowo denaturat zawiera (najczęściej) zasady pirydynowe (celem zniechęcenia do degustacji), więc działanie przeciwstukowe może być nieznacznie zwiększone w stosunku do czystego etanolu. Toluen i ksylen - dostępne jako rozpuszczalniki do farb, w szczególności ksylen jako rozcieńczalnik do nowej generacji farb chlorokauczukowych (kiedyś był Birol, ale to inna bajka) oraz farb spod znaku Hector czy Hammerite (tzw. "2 w 1" , do stali i żelaza). Taniej wyjdzie zakupić w hurtowniach chemicznych (opakowania po 5, 10, 20, 50 i 200 litrów). Dodatkowo ksylen (para-ksylen, najczęściej spotykany) ma przyjemniejszy zapach od toluenu, i, jak sądzę na podstawie różnic budowy cząsteczek k. i t. (dodatkowa grupa CH3 w cząsteczce ksylenu), ksylen ma większą tzw. gęstość energetyczną (więcej pałeru z działki "wzbogaconego" paliwa). A co do denaturatu: jak to Aflinta zauważył, zasadniczym celem dodawania denaturatu jest związanie wody, która mogła dostać się do paliwa. Rolę tą może spełnić równie dobrze (a nawet lepiej) alkohol izopropylowy (izopropanol, Wikipedia: C3H7OH), do kupienia w hurtowniach chemicznych i hurtowniach z materiałami dla drukarzy. Dodatkowo posiada dużo lepsze od etanolu właściwości myjące (czyszczenie układu wtrysku paliwa). Smacznego. M. PS: Pamiętajcie o tym, że dodawanie do paliwa czegokolwiek, co zakupiono w handlu, a od czego nie zapłacono akcyzy, jest w Polsce nielegalne... ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 jeśli uda ci się zdobyć CEO (jeśli!! ) Spoko, na wikipedii napisali jak zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzolkowski Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 Wolnossący silnik w Subaru praktycznie, każdą pojemność ,najprościej ożywić przez uwolnienie wydechu/wyrzucić katy/ i praktycznie zostawić końcowy tłumik .Różnica wyczuwalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 w glosnosci na pewno :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maruda Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 jeśli uda ci się zdobyć CEO (jeśli!! ) Spoko, na wikipedii napisali jak zrobic Noo... Życzę powodzenia... Napisali jaką metodą się to otrzymuje, ale nie jak zrobić. Różnica jest taka jak między stwierdzeniem że "chleb robi się z ciasta (zrobionego z mąki), i wypieka się go w piecu" a podaniem konkretnego przepisu, z proporcjami składników, temperaturami i czasami. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzolkowski Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 Witam.Wracam do uwolnienia wydechu.Sam to sprawdzałem w swoim poprzednim 2,2 W miejsce dwóch katalizatorów poszła rura z sondą.Został jeden przelotowy tłumik i końcowy.Wcale nie było dużo głośniej a silnik wyraźnie się ożywił.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maruda Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 Witam.Wracam do uwolnienia wydechu.Sam to sprawdzałem w swoim poprzednim 2,2 W miejsce dwóch katalizatorów poszła rura z sondą.Został jeden przelotowy tłumik i końcowy.Wcale nie było dużo głośniej a silnik wyraźnie się ożywił.Pozdrawiam. No... trochę jakby nie do końca w zgodzie z obowiązującymi przepisami... (Katalizator musi -chyba?- być. ?) M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzolkowski Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Tu jest ból .Bo powinien być.W poprzednim Legacy miałem ponad 200 tys najechane w zwiąsku z czym działanie katalizatorów było mocno wątpliwe .Pozostało mi albo ich wymiana /koszty/ lub ich wyrzucenie co też uczyniłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maruda Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Toluen jest cholernie niebezpieczną substancją i proporcje w paliwie muszą być ściśle zachowane. A na czym polega to "cholerne" niebezpieczeństwo? M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 na czym polega to "cholerne" niebezpieczeństwo? Bum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Ale dlaczego bum i jakie proporcje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maruda Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 na czym polega to "cholerne" niebezpieczeństwo? Bum A! A... tak coś więcej? M. PS: "Bum" to raczej eter etylowy, nitrometan i inne takie. Toluen nie jest ani szczególnie lotny, ani wyjątkowo łatwopalny. Ze względu na znaczną zawartość (%) węgla potrzebuje raczej sporo powietrza do spalania, więc to "bum" za bardzo mi tu nie pasuje - benzyna też jest w końcu niebezpieczna (i LPG też), jeśli już tak na to patrzeć (tzn. że może być "bum"). Jest tu coś, czego nie wiem, a wiedzieć powinienem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Szczerze mówiąc nie wiem. Moja widza chemiczna tak daleko nie sięga, wiem że sam procs mieszania uchodzi za cholernei niebezpeiczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Jeszcze nie slyszalem o jakichs przykrych wypadkach z ta substancja. Sprzedawane to jest w kazdym sklepie z farbami i obchodza sie z tym w standardowy sposob. Ja zalewam zbiornik okolo 4 litrami jak mam juz malo co benzyny, jade na stacje i dolewam do pelna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maruda Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Szczerze mówiąc nie wiem. Moja widza chemiczna tak daleko nie sięga, wiem że sam procs mieszania uchodzi za cholernei niebezpeiczny. Mówimy o niebezpieczeństwie związanym z mieszaniem - może chodzi tu raczej o toksyczność węglowodorów aromatycznych? (Nie jest znowu taka wielka, z tego co pamiętam to raczej szkodliwa jest stała -powtarzalna- ekspozycja na opary węglowodorów aromatycznych). Znasz jakieś źródło gdzie pisano o tym "niebezpieczeństwie"? Ja nie kojarzę niczego takiego (szczególnego niebezpieczeństwa), ale wolałbym się upewnić. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Znasz jakieś źródło gdzie pisano o tym "niebezpieczeństwie"? Ja nie kojarzę niczego takiego (szczególnego niebezpieczeństwa), ale wolałbym się upewnić. Niestety nie potafię podać źrodła, zetknąłem się z tym w kontekście motoryzacyjnym, jak miałem nieprawdziwe informacje to się wycofuje z tego :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadRSTI Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 czemu sie nie oplaca tuningowac sybaru 2.5L n/a: hell... barring unrealistically extreme(expensive) circumstances, no matter what a N/A RS will be slow. Spending money on a EJ251 is seemingly useless. For all the money I spent on go fast mods, the car is still really slow. Even with equal length headers... IMO the car will be slightly quick, but not really. But will sound like crap. haha. vid: Dyno vid. modyfikacje: Modifications: Power: Borla Headers RandomTech High Flow Cat Apexi N1 Cat-Back Injen Cold Air Intake Grounding Mod Agency Power Lightened Pulley ProECM Piggyback STi Group-N Exhaust Hangars Brakes: Brembo Slotted rotors Porterfield Brake Pads Goodridge Stainless Lines Tranny: Exedy Stage 1 Street Clutch Kartboy Shortshifter Kartboy Shifter Bushings Suspension: Tein SuperStreet Coilovers Whiteline Adjustable (20-24) Swaybar Whiteline Version 1 Rear Endlinks Noltec Front Endlinks Wheels/Tires: 17" Prodrive P7 Anthracite w/ 225/45/17 Bridgestone Potenza RE070 17" Rota SubZero Royal Silver w/ 215/45/17 Continental ContiExtreme Contacts Stock 6-spokes painted bronze w/ 205/50/16 Yoko A55V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maruda Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Niestety nie potafię podać źrodła, zetknąłem się z tym w kontekście motoryzacyjnym, jak miałem nieprawdziwe informacje to się wycofuje z tego :-) Nie no, spoko - ja tylko tak drążyłem temat bo byłem ciekaw czy jest coś czego nie wiem (w tej kwestii). Ale widzę że nie czai się tu żadna niespodziewajka czy inne niebezpieczeństwo. Good... M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 A ja nie jestem wszechwiedzący..może to i dobrze.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi