Jump to content

Impreza 1.8 a swap


Recommended Posts

Witam. Posiadam leciwą ale za to jaką piekną Impreze z silnikiem 1.8 i to w automacie. Oczywistym problemem jest brak mocy i bardzo duze spalanie. Mysłałem nad jakimś swapem. Tylko teraz na jaką jednostke ???? 2.0 wolnossącą ???? 2.0 turbo ????? słyszałem równiez o mozliwości włożenia silnika z legacy 2.2. Na wstepie pytanie czy to opłacalne ???? chodzi o wzrost mocy a koszta. Dodam ze koszta robocizny maleja ponieważ mam warsztat. Proszę o jakąś porade

Link to post
Share on other sites

przerabiany byl na forum ten temat jakis czas temu, generalnie swap jest nie oplacalny bo zeby wsadzic silnik 2.0 trzeba cala wiazke zmienic, wypadalo by tez skrzynie i inne na 2,2 to samo

jak juz lubisz grzebac w aucie i masz dobra bude to kup jakiegos anglika WRX czy STI po sluczce ale w dobrym stanie i przerzuc graty we wlasnym zakresie

Link to post
Share on other sites
Mam mozliwosc kupienia starego legacy z 2.2 w manulu za smieszne pieniądze. Czy z tego silnik skrzynai i resztę gratów bedą Pasować do Imprezy ???

 

Tak. Silnik, ECU, skrzynia, ew. wiązka el. Jedynie z wałem może być mały problem.

Link to post
Share on other sites
Witam. Posiadam leciwą ale za to jaką piekną Impreze z silnikiem 1.8 i to w automacie. Oczywistym problemem jest brak mocy i bardzo duze spalanie. Mysłałem nad jakimś swapem. Tylko teraz na jaką jednostke ???? 2.0 wolnossącą ???? 2.0 turbo ????? słyszałem równiez o mozliwości włożenia silnika z legacy 2.2. Na wstepie pytanie czy to opłacalne ???? chodzi o wzrost mocy a koszta. Dodam ze koszta robocizny maleja ponieważ mam warsztat. Proszę o jakąś porade

Najłatwiej jest zrobić swapa z 2.0 na 2.2. Wszystkie graty łącznie z kompem pasuja :)

Link to post
Share on other sites
Najłatwiej jest zrobić swapa z 2.0 na 2.2. Wszystkie graty łącznie z kompem pasuja

Mógłbyś rozszerzyć temat nieco. Tak sądziłem, że skrzynia siądzie bo to samo, ale komp...

Link to post
Share on other sites

Wszystko siada jak należy. Nie potrzeba zmieniać kompa . Przezucasz silnik z 2.0 na 2.2 i jazda na gratach 2.0:)Jeżźeli sie mylę to prosze sprostowac.Pisze co wiem. Była na forum taka Impreza z silnikiem 2.2. Należała do forumowicza Roman Urban .

Link to post
Share on other sites

z 2.0 na 2.2 da sie, ale z 1.8 na 2.2 juz nie tak prosto

jezdzilem impreza 2.2 ogolnie fajnie ale chyba nie warto zmieniac silnika bo dalej przepasc w stosunku nawet do seryjnego 2.0 tubro

Link to post
Share on other sites

Myślałem , że silnik 2,2 to bliżej ma do 2,5 ? Coś mi się zdaje ,że 2,0 od ,2,2 różni się znacznie osprzętem- chyba? Ale niech się wypowie ktoś co to robił.

Link to post
Share on other sites

Słuchaj :) Nie kombinuj ze swapami. To nie ma sensu :idea: Wez sprzedaj to swoje 1.8 i kup Impreze 2.0 albo Legacy 2.2 :) Pojezdzisz chwilę jak ci znowu zacznie brakować mocy i będzie cię stać przesiądziesz sie na np Legaca 2.5 Pózniej to już od ciebie zależy :) Moze turbo :?: 8) "Apetyt rośnie w miarę jeżdżenia" :P :wink: Ktoś z forum ma taki podpis chyba :roll: :)

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Mam Subaru impreze 1.8 z 1993r. i mam okazje kupic anglika z silnikiem 2.0 125 km 1997r. Dało by rade zrobić swapa pomiędzy tymi modelami bez jakiś większych problemów ?

Link to post
Share on other sites
Mam Subaru impreze 1.8 z 1993r. i mam okazje kupic anglika z silnikiem 2.0 125 km 1997r. Dało by rade zrobić swapa pomiędzy tymi modelami bez jakiś większych problemów ?

 

już napisałem w technicznym - zero sensu i kalkulacji

kup od razu auto, jakie CI pasuje, a swoje sprzedaj

Link to post
Share on other sites
Dało by rade zrobić swapa pomiędzy tymi modelami bez jakiś większych problemów

 

wszystko się da ale lepiej 2.2 z legacy i najlepiej miec całego legacy ci by jakies czesci nie zabrakło

Link to post
Share on other sites

tylko że jak podliczysz wartość swojego auta, plus wartość dawcy gratów na swapa, plus koszt robocizny....do ceny auta o jakim marzysz :lol: , to rachunek ekonomiczny pokaże prawie zawsze minus...chyba że chcesz spłodzić auto w wersji nie występującej w przyrodzie... :lol:

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Dobra podbiję ten temat jeszcze raz choć wiem, że już był wałkowany. Więc mam do kupienia Subaru Legacy z 91r. z silnikiem 2.2 136km. Sporo czytałem, że są to bardzo dobre silniki i zrywne. W zaprzyjaźnionym warsztacie powiedzieli mi że swap silnika kosztowałby u nich z 350zł jeśli nie było by większych komplikacji. Moje pytanie więc takie. Jak wygląda wpasowanie tego silnika do tej budy, czy pasuje jak ulał czy coś trzeba przerabiać? Jak wygląda sprawa ze skrzynią, wystarczy ta od 1.8 czy tę od legasia też trzeba wstawiać. Wcześniej pisaliście, że coś z wałem by trzeba było poprzerabiać. Jak konkretnie z tym sytuacja wygląda? Prosiłbym o nie pisanie mi postów typu "Sprzedaj 1.8 kup sobie cały mocniejszy" ( Sprzedawałem już jakiś czas, teraz trzeba pomyśleć o alternatywach :) ), "To się nie opłaca" (To się zobaczy ). Proszę o pomoc w tej sprawię lub o jakieś namiary do kogoś, kto już coś takiego robił i wie co i jak. Z góry dzięki :)

Link to post
Share on other sites
już napisałem w technicznym - zero sensu i kalkulacji

kup od razu auto, jakie CI pasuje, a swoje sprzedaj

 

szkoda czasu pisać więcej.

Chcesz się bawić, have fun.

Link to post
Share on other sites

chyba że masz kąbi to wtedy trzeba dłubać - ale tylko turbo... Dobrze Ci radzą... Po co wyważać otwarte drzwi?

Szkoda pieniędzy i czasu...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...