Jump to content

Nowe 2.5 T / STI - problemy z zacieraniem sie silnikow


lozimski

Recommended Posts

Witam !

od 12.2008 jestem wlascicielem SUBARU IMPREZA STI, KUPIONYM nowym w salonie w UK.

od 09.2010 pojawily sie problemy z przerywaniem silnika ktory opisalem tutaj http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=21&t=136486&view=unread#unread

Dzis juz moge powiedziec wiecej gdyz wczoraj (po 3 miesiacach oczekiwania) odebralem informacje z Subaru Warranty Europe ze moja reklamacja zostala przyjeta.

Po telefonie do dealera okazalo sie ze silnik po 20tysiacach mil sie po prostu zatarl.

Auto bylo eksploatowane w 99% na trasach, glownie po europie , autostrady bez przeciazen, stale 3-4 tys obrotow.

Okazalo sie ze beda wymieniac blok, tloki , glowice i pare innych czesci...

 

Zdziwil mnie fakt ze plac serwisu do ktorego jezdze na ogol stal pusty, teraz byl pelny od nowych (roczniki 2008, 2009, 2010) STI, wszystkie staly bez silnikow,a po zapytaniu mechanika czy te tez na to choruja powiedzial - podobnie;).

Chcialem sie zapytac czy Wy tez doswiadczacie problemy z nowymi jednostakami 2.5 T?

slyszalem ze w USA wycofali je z rynku :

http://www.autoblog.com/2008/04/07/subaru-issues-stop-sale-on-all-models-equipped-with-turbod-2/

A w internecie az sie roi od problemow z tymi silnikami.

Link to comment
Share on other sites

Brzmi to bardzo smutno... :( Jak tak dalej pójdzie to faktycznie wszyscy przesiądą się do Evo bo zacznie brakować argumentów po stronie Subaru :? Subaru powinno chyba głęboko zakopać silniki 2,5T i wrócić do korzeni i wypróbowanych jednostek.

Link to comment
Share on other sites

Dodaję temat do obserwowanych :idea:

Na alle jest kilka krajowych lanosów, którym się przyglądałem, w tym jeden już po wymianie shortbloka i turbo na gwarancji.

Pytanie czy taki remont pozwala nowemu właścicielowu spać spokojnie ??

Link to comment
Share on other sites

Pytanie czy taki remont pozwala nowemu właścicielowu spać spokojnie ??

Tak do nastepnego :mrgreen: . Jedyne sensowne rozwiązanie to ARP i kucizna (choć kucizna to z założenia mega przebiegu nie zrobi :? )

Link to comment
Share on other sites

Pytanie czy taki remont pozwala nowemu właścicielowu spać spokojnie ??

Tak do nastepnego :mrgreen: . Jedyne sensowne rozwiązanie to ARP i kucizna (choć kucizna to z założenia mega przebiegu nie zrobi :? )

to przy okazji remontu nie mozna tego zrobić ?

 

to dlatego upychają te auta przed końcem gwarancji :roll:

Link to comment
Share on other sites

Pytanie czy taki remont pozwala nowemu właścicielowu spać spokojnie ??

 

Odpowiem ... TAK. Juz przejechalem ponad 2700 km i wszystko dziala jak powinno, po miescie czy w trasie, jemu to bez roznicy, wszystko działa i zadnego poboru oleju naprawa była przeprowadzona w 100% wg sztuki, i mysle ze jezeli mialo sie cos wysypac to juz bym pewnie pisal ze Pustak wyladowal znowu w serwisie. Moja naprawa polegała na wymienieniu zapieczonych pierscionków, przy seryjnej mapie, bez zadnych modyfikacji przy 90k km, wiec tak czy siak motor trzeba bylo wyciagnac rozlozyc i zlozyc z powrotem.

 

Wazne kto i jakie ma doswiadczenie w robieniu takiego typu rzeczy ja byłem spokojny, bo niekiedy widzialem z 5 samochodow naraz pod Emilem z "uszczelkowym tematem", takze moj samochod jest w dobrych rekach jezeli chodzi o serwis. 8)

 

-- 23 gru 2010, o 13:57 --

 

Kruk, byc moze na 2011 cos porpawili bo w japoni zaczeli stosowac te silniki, do skrzyn automatycznych

Link to comment
Share on other sites

Kruk, byc moze na 2011 cos porpawili bo w japoni zaczeli stosowac te silniki, do skrzyn automatycznych

to zadna nowosc w JP, bo Forki STi juz wczesniej mialy 2.5T :P

 

2.5T mial juz byc poprawiony w MY'06 (bo pierwsze egzemplarze WRX STi 2.5T w USA daly wiele do myslenia :mrgreen: ), nastepnie w MY'08... teraz slyszymy o poprawkach z okazji MY'11 :lol:

 

p.s. tak na marginesie - jakis czas temu gadalem z chlopakami z kaliningardskiego ASO Subaru (tak dla jasnosci - Rosja to bodajze najwiekszy trzeci rynek dla FHI po US i JP), ktorzy dosc czesto jezdza na rozne szkolenia do centrali w Rosji, wiec wiedza duzo tego, co nie trafia do "publicznej wiadomosci"... i powiem tak - o 2.5T nawet ludzie z ASO (w prywatnych rozmowach) maja kiepskie zdanie, niestety :(

Link to comment
Share on other sites

Re lukciosti

Dzieki za linka http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=21&t=135198&p=1092817&hilit=uszczelka+2%2C5l#p1092817

Ktos tam napisal ze silniki czesto padaja po dlugich trasach, u mnie bylo to dokladnie na dlugie trasie po europie najpierw padla swieca...

To je wymienili na grawarancji po dlugich negocjacjach, ale juz auto juz nigdy nie jezdzilo jak wczesniej...

Odezwe sie po tym remoncie i opowiem.

Link to comment
Share on other sites

Mojego 2009 STI kupowalem od dilera Subaru jako auto uzywane z 1500 milami na liczniku, poprzedni uzytkownik to Subaru of America, dziennie przejezdzam 100 mil (99% autostrada, bez wiekszych korkow stala predkosc okolo 70mph) i obecnie na liczniku jest 14,000 mil, czytalem juz wiele informacji na temat awari silnika w STI 2008-2010, i definitywnie jest to troche denerwujace, licze na to ze w egzemplarzach z 2009 wiele problemow usunieto. Na chwile obecna olej zmieniam co 3700 mil u dilera, zeby pozniej nie bylo wykretow z gwarancja. Zastanawialem sie nad kutymi tlokami w przyszlosci ale z tego co czytalem to tez nie jest idealne rozwiazanie. Z tego co czytalem na forach w US to niektore silniki sa naprawiane na gwarancji po kilka razy - zdecydowanie jest to dla mnie bardzo niepokojace.

 

Na razie auto jezdzi, jak bedzie dalej to sie okaze, w razie czego to dam znac na forum co sie dzieje i jak (odpukac).

Link to comment
Share on other sites

ostry kat z Ciebie :mrgreen:

 

Musze uwazac bo to auto pod remizy, i do slubow glownie :P

 

Co ile zmieniasz kolego ten olej co 3700m ?\

 

Co okolo 3700mil - jak jest zalecane przez SOA.

Link to comment
Share on other sites

NAGMINNE Problemy STI w USA zaczely sie wlasciwie w 2007, kiedy to hawk dostal secondary air pump i nowy zle zestrojony program. Pomijamy tu wczesniejsze problemy poczawszy od 04, gdzie w 2.5 czesto pekaly rurki w miskach olejowych, najprawdopodobniej od wstrzasow. Moj jeden 04 STI zrobil 118 tys mil (wow) zanim opadl. Natomiast moj 2007 STI padl przy 18 tys mil :)). Wowczas serwsiy roily sie od rocznikow 2007 i 2008 STI, a Subaru generalniu odnotowalo sporo problemow jakosciowych.

05 Forester XT wytrzymal 130 tys mil, a 05 Subaru GT automat wytrzymal 66 tys mil, a potem drugie 65 tys mil.

 

Najmniejszy przebieg widzialem 4100 w 07 STI z silnikiem do wymiany.

Od 2008 nawt nie patrze w kierunku STI i wszystkiego co ma 2.5T.

Jezeli mialbym kupic STI, to bylby to 2005 z 8 bitowym kompem i dalbym zakuc sinik.

 

Tell me more about 2.5 :)).

Link to comment
Share on other sites

NAGMINNE Problemy STI w USA zaczely sie wlasciwie w 2007, kiedy to hawk dostal secondary air pump i nowy zle zestrojony program. Pomijamy tu wczesniejsze problemy poczawszy od 04, gdzie w 2.5 czesto pekaly rurki w miskach olejowych, najprawdopodobniej od wstrzasow. Moj jeden 04 STI zrobil 118 tys mil (wow) zanim opadl. Natomiast moj 2007 STI padl przy 18 tys mil :)). Wowczas serwsiy roily sie od rocznikow 2007 i 2008 STI, a Subaru generalniu odnotowalo sporo problemow jakosciowych.

05 Forester XT wytrzymal 130 tys mil, a 05 Subaru GT automat wytrzymal 66 tys mil, a potem drugie 65 tys mil.

 

Najmniejszy przebieg widzialem 4100 w 07 STI z silnikiem do wymiany.

Od 2008 nawt nie patrze w kierunku STI i wszystkiego co ma 2.5T.

Jezeli mialbym kupic STI, to bylby to 2005 z 8 bitowym kompem i dalbym zakuc sinik.

 

Tell me more about 2.5 :)).

 

a po co zakuwal byhs silnik w sti8 ,przeciez to sa bardzodobre silniki w szczegulnosci jap wersje?

 

-- Pt sty 07, 2011 11:49 pm --

 

te silniki chodza na standardzie ponad 400 bez problemow

Link to comment
Share on other sites

Tell me more about 2.5 :)).

 

No to chyba mamy experta :-)

 

i experta komentatora 8)

 

 

a po co zakuwal byhs silnik w sti8 ,przeciez to sa bardzodobre silniki w szczegulnosci jap wersje?

 

-- Pt sty 07, 2011 11:49 pm --

 

te silniki chodza na standardzie ponad 400 bez problemow

 

Panie, przeczytaj pan moj post jeszcze raz a jak nie pomoze to jeszcze raz i jeszcze. Watek jest o 2.5 i tylko taki tez wystepuje w kazdym us spec STI, m.in. 2005. Oryginalne version 8 jest EJ207.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...