emil123 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 witam zmieniłem opony na zimowe rozmiar 245/45/17 a wcześniej były 225/55/17 i zaczęło mi rozłączać tylni napęd ''raz jest raz nie ma'' czy może być przyczyną zmiana rozmiaru :?: z góry dzięki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krajanek Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Może wiskoza sie kończy Jest odpowiedzialna za rozdzielanie napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 przed zmiana opon było dobrze. Auto to obk 2006 automat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krajanek Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 przed zmiana opon było dobrze. Auto to obk 2006 automat. Może wiskoza po zmnianie na szerszą oponę nie wyrabia :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 ktoś mi mówił ze po zmianie rozmiaru trzeba kalibrować kompa ale nie wiem czy to prawda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Krajanek, tam nie ma wiskozy. -- 23 gru 2010, o 15:41 -- emil123, jak objawia się to rozłączanie napędu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 no właśnie nie jest wyczuwalne wracałem do domu z zakupów i wjeżdżałem do siebie na podwórko to tylko przód ciągnął trochę postał i już cztery. a rano znowu trochę go było trochę nie. nie ma żadnych odgłosów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 emil123, a skąd wiesz, że tylko przód? Czy ktoś patrzył na obroty kół na osiach z obu stron? Jak mocno miałeś wtedy skręconą kierownicę? Gdyby coś działo się z napędem, to prawdopodobnie zobaczył byś też CEL lub lampkę od A/T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 no właśnie nie jest wyczuwalne wracałem do domu z zakupów i wjeżdżałem do siebie na podwórko to tylko przód ciągnął trochę postał i już cztery. a rano znowu trochę go było trochę nie. nie ma żadnych odgłosów. Jak nie jest wyczuwalne, to jak poznałeś, że tylko przód ciągnie? Nie wiem jak jest dokładnie, ja miałem poprzedni model też a automacie i tam z założenia jest zdecydowanie więcej momentu na przodzie. Był taki post na forum o tym jaki jest rozdział mocy. Warto poszukać. Poza tym powinna się zapalać kontrolka (chyba), że tył nie działa - tak jak przy jego odpięciu bezpiecznikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 nic się nie działo na wyświetlaczu a ze tył nie ciągnie to wyczułem na wjeździe tył był na asfalcie a przód na garbie ulepionym ze śniegu przez plug i nie moglem wjechać. jak już wjechałem to brat wysiadł i ruszałem do przodu i do tylu to tylko przód mielił a tył nawet nie drgnął potem samochód postał z 2 godziny odpaliłem go i sprawdzałem to już było ok -- Cz gru 23, 2010 5:12 pm -- no właśnie nie jest wyczuwalne wracałem do domu z zakupów i wjeżdżałem do siebie na podwórko to tylko przód ciągnął trochę postał i już cztery. a rano znowu trochę go było trochę nie. nie ma żadnych odgłosów. Jak nie jest wyczuwalne, to jak poznałeś, że tylko przód ciągnie? Nie wiem jak jest dokładnie, ja miałem poprzedni model też a automacie i tam z założenia jest zdecydowanie więcej momentu na przodzie. Był taki post na forum o tym jaki jest rozdział mocy. Warto poszukać. Poza tym powinna się zapalać kontrolka (chyba), że tył nie działa - tak jak przy jego odpięciu bezpiecznikiem. chyba jak się gwałtownie rusza na śniegu to się czuje ze tylko sam przód ciągnie. i w dodatku ktoś stal i się przyglądał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 i w dodatku ktoś stal i się przyglądał emil123, czy ktoś widział kręcące się koła z przodu (zakładam, że jedna strona) i nie kręcące się koła po obu stronach na tylnej osi? chyba jak się gwałtownie rusza na śniegu to się czuje ze tylko sam przód ciągnie Na oblodzonej nawierzchni pod czterema kołami nie ma po czym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 kręciło się na przemian przednie te które miało lżej a tył w ogóle. no i jeszcze widać było które kolo śnieg wyrzuca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekJ Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Oglądałem w TV program, w którym facet miał identyczny problem jak Ty. Facet bujał się z problemem z pół roku, nikt włącznie z ASO nie wiedział o co chodzi (nie było to Subaru ). Okazało się, że facet miał opony na jednej osi z innym bieżnikiem, niż na drugiej. Ten sam producent, prawie ten sam model opony, ale to "prawie" wygenerowało mu problem. Sprawdź czy masz taki sam bieżnik. Jeśli tak, to ewentualnie możesz zamienić opony z przodu na tył. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Oglądałem w TV program, w którym facet miał identyczny problem jak Ty.Facet bujał się z problemem z pół roku, nikt włącznie z ASO nie wiedział o co chodzi (nie było to Subaru ). Okazało się, że facet miał opony na jednej osi z innym bieżnikiem, niż na drugiej. Ten sam producent, prawie ten sam model opony, ale to "prawie" wygenerowało mu problem. Sprawdź czy masz taki sam bieżnik. Jeśli tak, to ewentualnie możesz zamienić opony z przodu na tył. Pozdrawiam. to może być to właśnie z tylu jest inny bieżnik jak z przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal1984 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Jak nie jest wyczuwalne, to jak poznałeś, że tylko przód ciągnie? Nie wiem jak jest dokładnie, ja miałem poprzedni model też a automacie i tam z założenia jest zdecydowanie więcej momentu na przodzie. Witam podzial momentu w A\T jest (chyba) 45 % przód a tyl 55% a kiedy jest slisko i kola traca przyczepnosc to jest 50\50 prosze mnie poprawic jesli sie myle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekJ Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Oglądałem w TV program, w którym facet miał identyczny problem jak Ty.Facet bujał się z problemem z pół roku, nikt włącznie z ASO nie wiedział o co chodzi (nie było to Subaru ). Okazało się, że facet miał opony na jednej osi z innym bieżnikiem, niż na drugiej. Ten sam producent, prawie ten sam model opony, ale to "prawie" wygenerowało mu problem. Sprawdź czy masz taki sam bieżnik. Jeśli tak, to ewentualnie możesz zamienić opony z przodu na tył. Pozdrawiam. to może być to właśnie z tylu jest inny bieżnik jak z przodu Z tego programu dowiedziałem się, że auta 4x4 (jak Subaru ), MUSZĄ!!! mieć wszystkie opony identyczne. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal1984 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Nawet ostatnio w TVN turbo poruszali ten temat chyba . . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urbikulek Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 No to tak jak w 'osce' kola napedowe musza byc takie same, tak w 4x4 wszystkie musza byc takie same. Tu chyba glownie chodzi o obwod i zwiazana z tym predkosc obrotowa poszczegolnych kol, a co za tym idzie rownomierna prace elementow ukladu napedowego. Ale zeby z tego powodu naped sie rozlaczyl.... no chyba ze dlugo jezdziles na roznych rozmiarach i cos szlak trafil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 ktoś mi mówił ze po zmianie rozmiaru trzeba kalibrować kompa ale nie wiem czy to prawda. bzdura :roll: mogę jedynie podejżewac, że po zmianie na taki rozmiar :shock: na śniegu jest taka mała przyczepność/opór że tylni naped w A/T jest prawie nieodczuwalny/głupiej, bo w A/T ten naped to prawie AWD :roll: P.S. A po co zmieniałeś na taki rozmiar :shock: , przecież to totalny bezsens Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 No to tak jak w 'osce' kola napedowe musza byc takie same, tak w 4x4 wszystkie musza byc takie same. Tu chyba glownie chodzi o obwod i zwiazana z tym predkosc obrotowa poszczegolnych kol, a co za tym idzie rownomierna prace elementow ukladu napedowego. Ale zeby z tego powodu naped sie rozlaczyl.... no chyba ze dlugo jezdziles na roznych rozmiarach i cos szlak trafil. jeżdżę od wczoraj zrobiłem do objawu jakieś 200 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urbikulek Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 To co pisze carfit wydaje sie najbardziej sensowne. Tylko czy Ty wymieniles wszystkie 4 czy tylko 2? No i czemu masz rozny bieznik? To tylko roznica w biezniku, czy tez w rozmiarze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 bzdura :roll: mogę jedynie podejżewac, że po zmianie na taki rozmiar :shock: na śniegu jest taka mała przyczepność/opór że tylni naped w A/T jest prawie nieodczuwalny/głupiej, bo w A/T ten naped to prawie AWD :roll: P.S. A po co zmieniałeś na taki rozmiar :shock: , przecież to totalny bezsens zmieniłem na taki rozmiar bo takie opony miałem. jak jest zapięty tył to się czuje szczególnie na śniegu :wink: i wcale nie jest tak jak mówisz ze w A/T tył jest nie wyczuwalny -- Cz gru 23, 2010 9:13 pm -- To co pisze carfit wydaje sie najbardziej sensowne. Tylko czy Ty wymieniles wszystkie 4 czy tylko 2? No i czemu masz rozny bieznik? To tylko roznica w biezniku, czy tez w rozmiarze? zmieniłem 4 kola taki sam rozmiar tylko że dwa inne bieżniki i nie jest to tak ze go cały czas nie ma. jak wyjeżdżam gdzieś to jest a jak wracam to nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 i wcale nie jest tak jak mówisz ze w A/T tył jest nie wyczuwalny ja nie mówie że jest niewyczuwalny, czytaj ze zrozumieniem, ja pisze że moze być niewyczuwalny przy takich oponach , to rozmiar totalnie bezsensowny na zime , i lepiej by było jeździć na wielosezonowych jak geolandar, jak na tych wydumkach, ale ja sie moge nie znać. Pozdrawiam i wesołych świat :roll: -- 23 gru 2010, o 21:16 -- zmieniłem 4 kola taki sam rozmiar tylko że dwa inne bieżniki gratuluje jeszcze masz jakieś doskonałe pomysły :?: mam slicki , moze spasują :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 i wcale nie jest tak jak mówisz ze w A/T tył jest nie wyczuwalny ja nie mówie że jest niewyczuwalny, czytaj ze zrozumieniem, ja pisze że moze być niewyczuwalny przy takich oponach , to rozmiar totalnie bezsensowny na zime , i lepiej by było jeździć na wielosezonowych jak geolandar, jak na tych wydumkach, ale ja sie moge nie znać. Pozdrawiam i wesołych świat :roll: no to właśnie napisałem ze na tych oponach jest wyczuwalny. i pisze jeszcze raz ze takie miałem i takie założyłem. miałem wielosezonowe wcześniej i na tych oponach jeździ mi się sto razy lepiej. -- Cz gru 23, 2010 9:20 pm -- gratuluje jeszcze masz jakieś doskonałe pomysły :?: mam slicki , moze spasują :roll: w ośce to nie przeszkadza a skąd moglem wiedzieć ze w subaru to może przeszkadzać :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 emil123, mogłeś na początku napisać, że masz różne opony, wtedy sporo by się wyjaśniło. , bo w A/T ten naped to prawie AWD A to ciekawe, dobrze, że do tej pory nie wiedziałem. :wink: Nie będę tego przy swoim auciemówił głośno, bo jeszcze przestanie być nadsterowny na 1. biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się