Jump to content

Outback MY10 - problem z rejestracją


Kubski_77

Recommended Posts

Witam wszystkich,

 

Właśnie staram się zostać posiadaczem Outbacka MY10, niestety pojawił się problem z zarejestrowaniem samochodu. W urzędzie komunikacji warszawa-ursynów dopatrzyli się niezgodności, miedzy kartą pojazdu, fakturą, a świadectwem zgodności (homologacją). Problem w tym, że w karcie pojazdu i na fakturze jest wpisane Subaru Legacy Outback, a w świadectwie homologacji tylko subaru legacy, mimo że wszystkie dane techniczne (wymiary,masa itd...) są zgodne ze specyfikacją subaru legacy outback. Jednocześnie w bazie ITS pod nr homologacji z karty pojazdu, samochód widnieje również jako subaru legacy. Urzędnik stwierdził, że jest to niezgodność w dokumentach i wstrzymał rejestrację informując mnie jednocześnie, że był już taki przypadek i należy wymienić kartę pojazdu na zawierająca subaru legacy, wtedy będzie OK. Skontaktowałem się z dealerem oraz z SIP, i ci musze przyznać zareagowali natychmiast, nowe dokumenty już jadą. Cały czas nurtuje mnie jednak pytanie

 

Czy jeśli w dowodzie rejestracyjnym i kracie pojazdu będę miał wpiasen subaru legacy, a posiadany samochód to faktycznie subaru legacy outback (dwa różne samochody) nie będę miał kłopotów np. z ubezpieczeniem lub w przyszłości ze sprzedażą samochodu?

 

Czy ktoś miał może podobne przejścia?

 

Czy możecie sprawdzić jak jest w waszych dowodach rejestracyjnych i karatach pojazdu, czy samochód macie zarejetrowany jako subaru legacy czy subaru legacy outback, czy może jeszcze inaczej? Dodam tylko że jest to wersja bez kraty

 

Będę wdzięczny za wszystkie informacje

Link to comment
Share on other sites

Zaraz, zaraz... ale MY10 w ogóle nie nazywa się Legacy Outback (jak to drzewniej bywało) tylko po prostu Outback. I tak też mam wpisane w dowodzie rejestracyjnym.

 

Niestety nie sprawdzę co jest napisane w karcie pojazdu i homologacji, bo auto jest w leasingu i te papiery ma leasingodawca. Może homologacja jest na "Legacy/Outback"?

Link to comment
Share on other sites

Mi auto rejestrowal salon wiec nie wiem jak to bylo, ale tez sie zdziwilem, jak dostalem polise PZU i tam mam wpisane Legacy. Zaraz za telefon i pytam o co kaman, a salon mi tlumaczy, ze auto to Legacy i tylko wersja to OBK.... W cenniku Eurotaxu (czy co tam PZU uzywa) nie bylo nawet czegos takiego jak OBK. Do tej pory sie tym nie przejmowalem, ale skoro miales takie jaja, to w przyszlosci moga byc rozne problemy.......

 

-- Cz gru 23, 2010 12:24 pm --

 

Ja wczesniej myslalem, ze te auta (mimo ze wlasciwie takie same) to sa traktowane jako dwa osobne modele.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak wspominałem na początku, SIP przysłał nową kartę pojazdu, z wpisanym jedynie Legacy, faktura została zmieniona na również na Legacy (z tym że w uwagach wpisaliśmy wersja Outback) i w ten sposób mój nowy Outback został zarejestrowany jako Legacy :shock: . Wszystko gra i na razie cieszę się nowym samochodem, co będzie potem zobaczymy, a że niema to najmniejszego sensu, to już chyba taka nasza polska rzeczywistość :cry: . Przechodzę do wątku pierwsze wrażenia :D

 

Życzę wszystkim wesołych świąt

Link to comment
Share on other sites

Ja w swoim mam wpisane LEGACY a to jest rzeczywiście OBK

 

:)

 

 

U mnie i w dowodzie, i w polisie (PZU) jest wołami napisane SUBARU OUTBACK :!:

 

Może powinniście uważnie obejrzeć swoje auta :?: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Tak jak wspominałem na początku, SIP przysłał nową kartę pojazdu, z wpisanym jedynie Legacy, faktura została zmieniona na również na Legacy (z tym że w uwagach wpisaliśmy wersja Outback) i w ten sposób mój nowy Outback został zarejestrowany jako Legacy :shock: . Wszystko gra i na razie cieszę się nowym samochodem, co będzie potem zobaczymy, a że niema to najmniejszego sensu, to już chyba taka nasza polska rzeczywistość :cry: . Przechodzę do wątku pierwsze wrażenia :D

 

Życzę wszystkim wesołych świąt

 

 

Pamiętaj, że zapis w dowodzie ma wpływ na wysokość ubezpieczenia. Outback jest o ponad 20.000 pln droższy.

Link to comment
Share on other sites

Mi kiedys zabrali dowod rej. bo jakis urzednik przepisujac numery silnika z 'L' zrobil 'l' (male L), a ze bylo to w czasach maszyn do pisania, to kolejny przerobil to na '1' i przy ktorejs tam kontroli sie przyczepili, ze numery silnika sie nie zgadzaja z dowodem. Ile bylo odkrecania......

Niby drobiazg ale z tych nazw Legacy / Outback moze wyjsc niezle zamieszanie.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak wspominałem na początku, SIP przysłał nową kartę pojazdu, z wpisanym jedynie Legacy, faktura została zmieniona na również na Legacy (z tym że w uwagach wpisaliśmy wersja Outback) i w ten sposób mój nowy Outback został zarejestrowany jako Legacy :shock: . Wszystko gra i na razie cieszę się nowym samochodem, co będzie potem zobaczymy, a że niema to najmniejszego sensu, to już chyba taka nasza polska rzeczywistość :cry: . Przechodzę do wątku pierwsze wrażenia :D

 

Życzę wszystkim wesołych świąt

 

 

Pamiętaj, że zapis w dowodzie ma wpływ na wysokość ubezpieczenia. Outback jest o ponad 20.000 pln droższy.

 

Zdaję sobie sprawę z tej różnicy w wartości, dlatego ubezpieczony mam jako legacy outback. W SIP zapewniali mnie, że nie powinno być z tym problemu, pod numerem nadwozia jest Outback tak więc wszytko powinno grać.

Link to comment
Share on other sites

Zdaję sobie sprawę z tej różnicy w wartości, dlatego ubezpieczony mam jako legacy outback. W SIP zapewniali mnie, że nie powinno być z tym problemu, pod numerem nadwozia jest Outback tak więc wszytko powinno grać.

 

Jak znam ubezpieczycieli to znajdą każdy możliwy problem i poddadzą w wątpliwość zasadność ubezpieczenia/roszczenia.

Jeśli ubezpieczasz jako Outback a w papierach masz Legacy to w razie, tfu tfu odpukać, wypłaty odszkodowania na bank wyciągną tabelę Eurotaxu dla Legacy. Oczywiście sąd po 1,5 - 2 latach przyzna Ci rację :roll:

Link to comment
Share on other sites

Kiedy ja ubezpieczałem auto w PZU to podałem tak jak jest w dowodzie czyli Legacy a Pani sama zapytała czy jest to wersja OBK więc chyba wiedzą co i jak.

(albo wyskakuje informacja w okienku bo Pani aż takim znawcą Subaru nie była, przynajmniej nie wyglądała.. . :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Kiedy ja ubezpieczałem auto w PZU to podałem tak jak jest w dowodzie czyli Legacy a Pani sama zapytała czy jest to wersja OBK więc chyba wiedzą co i jak.

(albo wyskakuje informacja w okienku bo Pani aż takim znawcą Subaru nie była, przynajmniej nie wyglądała.. . :lol: )

 

A masz zarejestrowany jako ciężarowy czy normalny bez kraty?

Link to comment
Share on other sites

Jako normalny bez kraty ale na firmę, tylko Vatu nie mogłem odliczyć :( i sprawdzałem w polisie AC\OC mam wpisane Subaru Legacy Outback 2,5i.

 

 

Masz wpisane tak jak było w przeszłości więc nie powinno być problemów.

Link to comment
Share on other sites

W moich papierach sprawa przedstawia się następująco:

karta pojazdu: Subaru Legacy Outback

hom. ciężarowa: Subaru Outback

hom. osobowa: Subaru Legacy

dowód rej: Subaru Outback

 

 

Jaki rozmiar opon macie wpisany w homologacjach?

Ja w ciężarowej mam 225/70/R17, zaś w osobowej 225/45/R18.

 

SIP na forum pisze, że R18 nie wchodzą w grę a w homologacji wpisane jako jedyne słuszne. Choć w naszym kraju wiele niezrozumiałych rzeczy jest możliwych to nie sądzę by kratka mogła wpływać na rozmiar opon.

Link to comment
Share on other sites

Solo - zwróć uwagę, że homologacja dla Legacy jest do samochodów "kompletnych" a do OBK "skompletowanych". Cokolwiek to znaczy. Pewnie jakieś kruczki prawne w kwestii homologacji ciężarowej i doposażania aut w PL.

Odnośnie kół to z kratką jest 225/65/17 a i tam są nieścisłości bo felgi mamy 7.5"J17 a nie 7J17.

225/45/18 jest najbliższym zamiennikiem 225/65/17.

 

Temat opon był/jest /będzie często i stanowisko SIP było jednoznaczne. Użytkownik ma obowiązek trzymać się indeksu nośności i ogólnych przepisów dopuszczających pojazd do ruchu. Była szeroka dyskusja na ten temat przy oponach zimowych do OBK MY10 a raczej ich braku chwilowego na rynku w rozmiarze fabrycznym.

Link to comment
Share on other sites

Adam12 zgadzam się a Tobą.

Z jednej strony SIP twierdzi, że jest błąd :twisted: a z drugiej strony jest to obowiązujący dokument prawny. :!:

Mój "ulubiony" ASO twierdzi, że powinno się trzymać tego co jest w homologacji, ale .... nie twórzmy klonu innych wątków

 

Przy okazji tego postu chciałem się zorientować czy SIP stara się robić porządek w papierach czy nad bałaganem przechodzą do porządku dziennego.

Link to comment
Share on other sites

No to ja mam legacy auto zarejestrowane wczoraj to jest 13/01/11 jak dla mnie to trochę obciach, że mam homologację na legacy a jeżdżę outbackiem :-) Cóż zrobić z panią za biurkiem kłócił się nie będę : -)

 

Swoją drogą przykleiłem do góry nogami naklejkę z rejestracją nie wiem czy tak może być :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...