Jump to content

IMPREZA GT 99 jaka przerwa na świecach


akrapovic

Recommended Posts

Witam przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie dlatego założyłem nowy wątek. Otóż posiadam IMPREZĘ GT rok prod. 1999, auto 100% seria bez żadnych modyfikacji, postanowiłem wymienić świece na takie jakie były założone - NGK PFR6B i teraz moje pytanie - jaka powinna być przerwa? Gdzieś wyczytałem, że ma być 0,7mm, czy to prawda? Z góry dziękuje za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie respect, ogólnie to GT'ek cos mi przerywa w zakresie obrotów 3,5-5 tys :( i postanowiłem najpierw zacząć od świec, te które były w aucie to NGK PFR6B ale były mocno wypalone, wsadziłem BOSCHA (tak mi w sklepie polecili) ale to nic nie dało a nawet się pogorszyło (w sensie że jeszcze bardziej szarpie), dlatego wracam do NGK, tym bardziej że gdzieś na forum wyczytałem że na BOSCH'owskich świecach tak właśnie GT'ek się zachowuje. Przeglądałem wężyki na podciśnienie które idą do turbo i wszystkie są szczelne. Z tego co widzę niektórzy mieli podobny problem, mam nadzieję, że na świecach się skończy :)

Link to comment
Share on other sites

Jutro zakładam nowe świece i przy okazji zmienię filtr paliwa, zobaczymy czy to coś pomoże. Silnik na wolnych obrotach pracuje równo, podczas gazowania na postoju wkręca się bez najmniejszego problemu, dopiero podczas jazdy pojawia się to szarpanie, nie mam żadnych wskaźników doładowania itp, ale auto na 3 biegu osiąga ok 170km/h, tyle że to szarpanie znacznie wydłuża czas przyśpieszania i jest denerwujące

Link to comment
Share on other sites

To nie świece IMO. Miałem podobne szarpanie. ASO wymieniło przepływkę (oszukiwała trochę więcej niż dopuszczalna norma), ale powodem były przewody zapłonowe - złapały wilgoć i było przebicie na masę - właśnie przy 3,5-4k obrotów.

Świece były też sprawdzane, ale są nowe, więc po teście innych wróciły na miejsce.

 

Temat szarpania jest/był poruszany całkiem niedawno w kilku wątkach -> kable.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie zmiana świec i filtra paliwa nic nie pomogła bo dalej jest tak samo. Kable rzeczywiście mogą nadawać się do wymiany bo na oko widać że są stare i prawdopodobnie oryginalne, a auto ma prawie 180tyś km najechane. Na jednym jest przecięcie także to może być to, chociaż z drugiej strony domowym sposobem sprawdzałem je po ciemku i nie było widać przeskoku iskry. A czy nieszczelność w układzie dolotowym może powodować takie szarpanie?

Link to comment
Share on other sites

pod maską w GTku jest napisane że taka przerwa to do N/A

natomiast do turbo 0.7-0.8

 

NIe ma jak w wigilę o świeczkach pogadać.

Mam instrukcję -oryginał książkowy na rynek francuski/luksemburski(copyright 1999 FHI) posługują się tam jakimiś odnośnikami - bo jest o różnych silnikach

stoi tak :1.0 do 1.1 - modele z turbo

i równocześnie dla tych samych danych:

(tzn 1.0 do 1.1) -pojazdy z silnkim 2.0 z katalizatorem.

Poszedłem do auta i widzę to co Oskar. Z instrukcji wynika to dwuznacznie gdy mamy kat.Ale na aucie nie ma niejasności więc Oskar słusznie gada(thx) i tak przyjmijmy to -czyli wierzmy chyba nalepce :?: akrapovic, sory za zamieć.

pozdr.wszystkich i miłych Świąt przy świeczkach :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Świece wymienione + nowe kable ale dalej jest efekt czkawki/szarpania w zakresie obrotów 3,5- 5 tys :( Zgodnie z metodą przedstawioną na stronie http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=949 sprawdziłem ecu pod kątem błędów i wyszedł błąd numer 23 czyli przepływomierz.

 

Teraz moje pytanie, czy ten na aukcji http://moto.allegro.pl/22680-aa280-przeplywomierz-nissan-subaru-i1350428478.html , będzie odpowiedni do gt'ka z 99 roku?

Link to comment
Share on other sites

akrapovic - wez sobie numerek swojego nadwozia, podjedz do ASO i kup przeplywomierz nowy, z ASO, ktory bedzie na pewno pasowal.

Oszczedzisz sobie kombinowania i byc moze sporo drozszego kuku.

 

Zwlaszcza biorac pod uwage, ze przeplywomierz do tego rocznika nie kosztuje fortuny.

Link to comment
Share on other sites

No nie sa one niestety najtrwalsze - fakt.

Ale co poradzic. Lepiej wymienic zepsuty przeplywomierz, niz zepsuty przeplywomierz i silnik.

 

Opcja kolejna - ale kosztowna - zrobic sobie remap na komputerze korzystajacym jedynie z MAP sensora i czujnika temperatury (z najtanszych opcji - Simtek)

 

Ew. mozna jeszcze chyba w Apexi, jesli ktos chcialby taka droga isc - skalibrowac innej produkcji (np. Nissanowski Z32 czy jakos tak) przeplywomierz.

 

No chyba, ze da sie zrobic taki zabieg takze w oryginalnym ecu.

Link to comment
Share on other sites

Teraz moje pytanie, czy ten na aukcji http://moto.allegro.pl/22680-aa280-przeplywomierz-nissan-subaru-i1350428478.html , będzie odpowiedni do gt'ka z 99 roku?

 

...ta puszka to wygląda podobnie jak te z roczników 98, i z tego co pamiętam przepływki w naszych GT'kach to przechodzą centralnie przez puszki a nie są gdzieś tam z boku wsadzane (jeśli ma to jakieś znaczenie) :? Cena jakaś podejrzanie niska, ostatnio widziałem na alledrogo coś takiego:

http://allegro.pl/subaru-impreza-gt-turbo-1999-2000-przeplywomierz-i1356745957.html

..taniej to tylko na forumie można dostać (ja kupiłem używke za 200 PLN :D), objawy które miałem bardzo podobne po wymianie przepływomierza ustąpiły błyskawicznie i póki co mogę korzystać z naszej wspaniałej zimy na drogach :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...