Adam12 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Tak się zastanawiałem kiedy Wojtek dopadniesz tego posta sorry, że kazałem tyle czekać - serce mi krwawi kiedy to czytam więc nie potrafię się powstrzymać od zabrania głosu Aż trudno uwierzyć, że leją mineralny. Nawet na dotarciu...... nie ma w tym nic złego - to jest metoda aby umożliwić mechanicznym elementom silnika wykonanie wszędzie pełnych ruchów - bez ograniczeń modyfikatorami tarcia i poślizgiem olejów syntetycznych. Kłopot w tym, że w olejach do diesela z DPF nie da się upakować odpowiedniej ilości dodatków ochronnych bo one generują popioły z czasem a tego nie lubią DPFy... dawniej, bez DPFów silniki diesela dostawały olej o podwyższonej ilości np. ZDDP oraz detergentów/dyspersantów oraz środków zapobiegających korozji (bo w ON bywa więcej siarki) w porównaniu do benzyniaków - teraz się nie da - ze względu na emisję / DPFy :| Kiedyś świetnym olejem do t-diesela był M1 0W-40 TD ale poziom jego popiołów jest ~50% wyższy od dopuszczalnego normą C3 więc pewnie DPF wypalałby się znacznie częściej... Między innymi to miałem na myśli. Plus dość długi jak na minerał przebieg 15k km :?: Odnośnie uwag typu "w Fiacie nigdy nie dolewałem" to normalny objaw. Jak się nie sprawdza to się i nie dolewa. A tak zakupione Subaru, zajrzało się na forum i problem gotowy. Trzeba trzymać olej pod "Full" czyli dolewać i dolewać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
futszak Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 owszem , sprawdzałem , ale po co miałbym dolewać 200ml przed przeglądem ?? jeśli różnice są w granicach błędu pomiaru to dolewać nie ma raczej sensu diesel Subaru nie daje się właścicielowi ponudzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 ... Trzeba trzymać olej pod "Full" czyli dolewać i dolewać. Może trzeba trzymać poziom w połowie i mniej dolewać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 ... Trzeba trzymać olej pod "Full" czyli dolewać i dolewać. Może trzeba trzymać poziom w połowie i mniej dolewać ? to był żart -- 1 mar 2011, o 09:38 -- owszem , sprawdzałem , ale po co miałbym dolewać 200ml przed przeglądem ?? jeśli różnice są w granicach błędu pomiaru to dolewać nie ma raczej sensu diesel Subaru nie daje się właścicielowi ponudzić pogratulować dobrego egzemplarza diesla, który brał 200ml oleju na 15k km. Prawie ideał. Pochwalisz się kto robi takie dobre silniki ? pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Fiat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Fiat. jasne sprawa. Mój kolega ma Bravia 1.9JTD czy jakoś tak. Minimum 1L między przeglądami. Auto jeździ tylko w mieście i ma ok. pół roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Minimum 1L między przeglądami. 20kkm czy 40kkm :?: pewnie jeszcze Selenię leje 10W-40 półsyntetyka.. :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 w Subaru Diesel oleju poza napedowym (a tego tez niewiele miedzy przegladami ) jeszcze NIE DOLEWALEM czy mam to ciagle krzyczec auto ma przejechanych 18 tkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 w Subaru Diesel oleju poza napedowym (a tego tez niewiele miedzy przegladami ) jeszcze NIE DOLEWALEM czy mam to ciagle krzyczec auto ma przejechanych 18 tkm Ja tak samo (36k km) 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Minimum 1L między przeglądami. 20kkm czy 40kkm :?: pewnie jeszcze Selenię leje 10W-40 półsyntetyka.. :?: nie wiem co pije i jak często ale to firmówka więc pewnie wszystko robione w ASO według książki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Wprawdzie nie Diesel, ale też 2.0 turbo i też nie dolewam między przeglądami, a silnik ma już 48 tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 48 tkm legacy II turbo 8) fiu fiu po co masz dolewac jak Ty nim tylko w niedziele do kosciola lub na plejady raz w roku smigasz:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Ale to w 1,5 roku zrobiłem Przebieg jest od wstawienia nowego serducha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 zwracam honor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 48 tkm legacy II turbo 8) fiu fiu po co masz dolewac jak Ty nim tylko w niedziele do kosciola lub na plejady raz w roku smigasz:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reza Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 w Subaru Diesel oleju poza napedowym (a tego tez niewiele miedzy przegladami ) jeszcze NIE DOLEWALEM czy mam to ciagle krzyczec auto ma przejechanych 18 tkm Ja mam 40 tys km i dolałem do tej pory 1 litr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tata Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 do Legacy a to te same silniki wchodzi 5,7 L. Sam sie zdziwilem bo myslalem ze 6,2. Pomiar po 5 min i poziom jest na max. Nic nie pojmuje 6,6 to o 1 L za duzo :?: w instrukcji sie nie doczytalem ale jeszcze raz zobacze. nie jestem pewien czy 6.6 ale na 100% powyżej 6l. W instrukcji obsługi na stronie 447 napisane jest, że do silnika Diesla wchodzi 5,5 litra oleju silnikowego. pozdrawiam tata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 dziekuje tatusiu ... cos mi tu nie gralo ... teraz wala mi sie butelka oleju bo do wymiany kupilem 7 L a BD na nieszczescie nie bierze oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 A ja dzisiaj dolałem profilaktycznie pozostałe w bańce 0,5 L. Pierwsze 0,5 L wlałem po ok. 8 kkm kiedy się zapaliła kontrolka. Dzisiaj (12 kkm) z ciekawości sprawdziłem poziom, zgodnie z zasadami sztuki, było idealnie pomiędzy MIN a MAX, ale że mi się walała butelka z 0,5l oleju to mu dolałem. A niech mu na zdrówko idzie Niby nic się nie świeciło, wszystko było niby OK, ale mi się butelka po bagażniku walała aż mnie "z nerw" wyprowadziła i ją "wykończyłem" Do przeglądu "dolata" już bez ingerencji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 do Legacy a to te same silniki wchodzi 5,7 L. Sam sie zdziwilem bo myslalem ze 6,2. Pomiar po 5 min i poziom jest na max. Nic nie pojmuje 6,6 to o 1 L za duzo :?: w instrukcji sie nie doczytalem ale jeszcze raz zobacze. nie jestem pewien czy 6.6 ale na 100% powyżej 6l. W instrukcji obsługi na stronie 447 napisane jest, że do silnika Diesla wchodzi 5,5 litra oleju silnikowego. pozdrawiam tata Niestety instrukcja kłamie. Wymieniałem olej dwa razy i za każdym wchodziło ponad 6l. Byłem przy dolewaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urbikulek Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Mi ostatnio (wedlug faktury) wlali 6.2 litra. Mierzenie ze stoperem :wink: po 5 minutach wykazuje stan 3mm powyzej 'dziurki' F. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tata Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 do Legacy a to te same silniki wchodzi 5,7 L. Sam sie zdziwilem bo myslalem ze 6,2. Pomiar po 5 min i poziom jest na max. Nic nie pojmuje 6,6 to o 1 L za duzo :?: w instrukcji sie nie doczytalem ale jeszcze raz zobacze. nie jestem pewien czy 6.6 ale na 100% powyżej 6l. W instrukcji obsługi na stronie 447 napisane jest, że do silnika Diesla wchodzi 5,5 litra oleju silnikowego. pozdrawiam tata Niestety instrukcja kłamie. Wymieniałem olej dwa razy i za każdym wchodziło ponad 6l. Byłem przy dolewaniu. Być może te 5,5 l liczone jest do połowy bagnetu. Jeżeli lejesz pod górną kreskę to dochodzi ok. 0,5l; coś też pewnie zatrzymuje się w filtrze więc bilans by się zgadzał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 5,7 L i jest dokladnie do gornej dziurki .... alles klar ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nx7400 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Może 5,7 do górnej dziurki jest - ale na zimno! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakaven Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 A jaki był olej fabryczny? Fabryczny podobno był mineralny :!: Ponoć wielu producentow tak zalewa na poczatek; niestety nie potrafię w tej chwili wskazać źródła tego info; sory za ew. zamieszanie. myślisz, że jakiś współczesny diesel wytrzymałby docieranie i 15k km na kujawiaku ? nie mówiąc o DPF'e..... Jak widać powyżej - niektóre muszą wytrzymać bo na dotarcie jest zalewany minerał i to jest zupełnie normalne i prawidłowe. DPF się nie buntuje bo ten olej zbyt wiele dodatków nie zawiera, które mogłyby nadmiernie do zapychać/wypełniać/brudzić (chyba, że na skutek podwyższonej konsumpcji oleju ). Na Quazarze jest głośniej bo nie zawiera on modyfikatorów tarcia jak OEM dotarciowy. Każdy silnik na dotarciu ma prawo łyknąć sobie trochę więcej niż normalnie a norma obecnie podawana np. w US to max. 1L na 2kkm (po dotarciu ) a dodatkowo, dotarciowy minerał po tych 10-12kkm ciężkiej pracy ma prawo gorzej trzymać parametry - stąd pod koniec okresu wymiany może znikać go więcej - jeśli ktoś "upiera się" aby dokręcić go do książkowych 15kkm :wink: ale ma do tego prawo bo gwarant płaci - przynajmniej za ewentualne tego skutki w okresie gwarancji :wink: Jeśli jednak (odpukać) docieranie zużytym olejem zakończy się stanem regularnego konsumowania oleju w ilościach "w normie" dopuszczanej przez gwaranta - czyli np. ten 1L na 2kkm = ~7L pomiędzy wymianami zgodnie z książką to wątpię, że ktokolwiek to zaakceptuje - w szczególności DPF, który będzie wymagał znacznie częstszego wypalania co będzie skutkowało przedostawaniem się większej ilości ON do oleju silnikowego = regularnym obniżaniem jego smarności = podwyższonym zużyciem silnika + samego DPFa. Może to czarna wizja, której ziszczenia oczywiście nikomu nie życzę ale może to jednak trochę "jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz" Kilka dni temu odbierałem nowe auto z salonu. Na moje pytanie jaki olej jest zalany padła odpowiedź Lotos Quazar :shock: Zdziwiony pytam czy producent w JP leje Quazar :shock: Odpowiedź - nie ale importer, ze względów marketingowych, zlewa fabryczny olej i zalewa Lotosem :shock: :shock: :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się