Jump to content

Podkarpackie Spoty Subaru


Recommended Posts

PANOWIE TEMAT NAKLEJEK.

 

Jest jednak duży problem z kropeczką nad i w słowie "podkarpacie"

Jest Ona tak mała, że drukarnia Twierdzi, że będzie odpadać , już przy wybieraniu nie chce się na folie transportową dobrze przykleić :/ 

Czy będzie to problem, jeżeli tej kropeczki tam nie będzie ? Dla mnie absolutnie NIE będzie to problem.

Jak dla mnie może też być bez :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 6.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Spot na wesoło           Dymki mają charakter humorystyczny i proszę je traktować z przymrużeniem oka  

Parę fotek z sobotniego spota wrzucam tutaj dla tych co nie widzieli na FB ( tam jest więcej ).   Dzięki wszystkim za udane spotkanie    

Posted Images

uwaga SZKOLENIE !!!

zostały 2 miejsca :)

 

Kilka słów w imieniu aPGR :

 

amatorska Podkarpacka Grupa Rajdowa zaprasza wszystkich chętnych na Trening/Szkolenie na Torze Autodrom Biłgoraj w niedzielę, 17 stycznia - tym razem zajęcia poprowadzi z nami pan Andrzej Lenczowski.

Na treningu chcielibyśmy zaproponować ćwiczenia w zakresie pilotażu. Chętnym przedstawimy, na czym polega poprawny opis trasy oraz sposoby dyktowania opisu trasy.

Oprócz tego, przygotowaliśmy z panem Andrzejem kilka nowych ćwiczeń, które będziemy chcieli sukcesywnie wrażać. Jakie? Wszystko zależy od pogody...

A tak było ostatnio:
https://youtu.be/aVxsmn3_qzE

Wraz z AcceLeration Sport Driving School serdecznie zapraszamy!
Zapisy i więcej info

Karol Zardzewiały - facebook lub tel. 602-51-30-23
Monika Ryndak - facebook lub tel. 883-35-00-87

Edited by karloszka
Link to post
Share on other sites

Machoń zmieniony tylko wydech i ic a mapę właściwie robię tylko przez te wymiany bardziej zależy mi na właściwym zestrojeniu i ,,dobrej bezawaryjności,, niż na mega stadninie pod maską , jeszcze bym przerobił twojego stiaja i co by było :P .  ketivv wspomniałem tylko dlatego o braku hamowni w carsporcie bo NewSuberator chciał mapowanie na hamowni nie znaczy to, że carfit robi to gorzej pomimo braku hamowni. 

Biorę udział w szkoleniach promowanych przez karloszke i powiem tyle kto nie był niech żałuje ale zawsze można naprawić swój błąd  :rolleyes: skoro są jeszcze wolne miejsca 

Link to post
Share on other sites

Hej.

Moje zdanie jest takie uzyskanie jak najmniejszej awaryjności liczy się z jak najmniejszym grzebaniem przy aucie. Szczególnie przy silniku. Remap w tak awaryjnym diesla tym bardziej mija się z celem szczególnie ze data produkcji za tym nie przemawia. Znam ludzi którzy na Sącz też narzekają.

A w RS-ie doszli do błędów Sącza.

Monika kiedyś muszę się wybrać do Was szczególnie ze Karol to przyjaciel mojego przyjaciela, dawne, fajne czasy. Mam w planie uruchomienie wrx-a i zameldujemy się z Kamarynem.

Link to post
Share on other sites

Karloszka, ostatnio jak tam byłem to Łukasz nadal pracował w 4T W Katowicach. 4m pod Warszawą to osobna firma, kiedyś pracowali jako franszyza 4T, teraz pod własną marką. Nadal współpracują i obie godne polecenia. Tak szczerze to naszej części Polski rozważałbym tylko te dwie firm. Jeśli chodzi o diesla to mam dobre doświadczenia z Marcinem z Cinsoft z Gliwic, chociaż on głownie fiaty/alfy robi. Ma m. in. 240 konne doblo :)

A tak szczerze, po tych wszystkich wałach, blokach i innych atrakcjach z SBD, kto by to chciał mapować. Jeździć i cieszyć się że sie jeszcze nie w...... Jeszcze ;)

Link to post
Share on other sites

Jest jednak duży problem z kropeczką nad i w słowie "podkarpacie"

Jest Ona tak mała, że drukarnia Twierdzi, że będzie odpadać , już przy wybieraniu nie chce się na folie transportową dobrze przykleić :/ 

Czy będzie to problem, jeżeli tej kropeczki tam nie będzie ? Dla mnie absolutnie NIE będzie to problem.

 

Jak to nie będzie kropeczki ???  :blink: No way ! 

 

To aż taka mała jest ?

 

 

Nie no luz..... nie sądzę, żeby miało to zaważyć na finalizowaniu naklejek  ;)

 

 

Machoń zmieniony tylko wydech i ic a mapę właściwie robię tylko przez te wymiany bardziej zależy mi na właściwym zestrojeniu i ,,dobrej bezawaryjności,, niż na mega stadninie pod maską , jeszcze bym przerobił twojego stiaja i co by było :P

 

Ja Ci dam się porywać na mojego...... :angry:  Mirek ! Nie zrobisz mi tego  :cry: ....... 

 

A tak poważnie to masz właściwe podejście, trzeba uregulować sobie mapę i mieć spokój.... taki zestaw ma jeździć i nie być zbytnio wysilony, szczególnie na seryjnych gratach. Nie jest aż tak ważne czy masz pierdylion koni tylko czy umiesz z nich korzystać. Takiej znowu różnicy nie ma między 280ps czy np. 300ps.... Im wyższe moce tym różnica może być większa. Inaczej ma się sprawa z mniejszymi mocami.... wtedy pewnie zauważysz że tu jest powiedzmy 100ps a tam np.130 ps.  ;)

 

W Kielcach miałem okazję się przekonać np. jak równie ważna albo może nawet ważniejsza jest masa pojazdu..... pomodzone GT-ki ale o słabszej mocy niż STI objeżdzały te ciężkie krowy na torze..... pomijam umiejętności kierowcy  ;)

 

Miro a nie myślałeś jeszcze żeby do pełni szczęścia zrobić jakiś dolot..... jak już mapujesz to może jeszcze ten mod jest wart przemyślenia ? 

 

jak tam byłem to Łukasz nadal pracował w 4T W Katowicach. 4m pod Warszawą to osobna firma, kiedyś pracowali jako franszyza 4T, teraz pod własną marką. Nadal współpracują i obie godne polecenia. Tak szczerze to naszej części Polski rozważałbym tylko te dwie firmy

 

To gdzie on w końcu pracuje  ?? 

 

No dokładnie.... obie firmy są godne polecenia..... + jeszcze Poznań. 

 

Co do mapowania SBD to myślę, że nie ma co go skreślać tak do końca..... ketivv wydaje się już być w miarę zadowolony po takim remapie  ;)

Link to post
Share on other sites

Jutro rano przed pracą jadę po czarne i białe naklejki SKP bo już gotowe  :D Jupiii :D

Zobacze też jak te kolorowe wyszły i na poniedziałek będą gotowe - niestety musicie zdać się z nimi na mój gust w odcieniach niebieskiego i żółtego bo nawet jak zdjęcie wstawie to i tak nie odda rzeczywistego koloru. 

Edited by mRoZiOo
Link to post
Share on other sites

 

 

Co do mapowania SBD to myślę, że nie ma co go skreślać tak do końca..... ketivv wydaje się już być w miarę zadowolony po takim remapie 
 

 

nie umiem nic powiedzieć na temat trwałości SBD to całkiem osobna melodia, natomiast skupiając się tylko na pracy - nie osiągach - silnika przed i po to jest przepaść,

której głównym motywem obecnie jest w całkowicie przewidywalne zachowanie silnika w reakcji na pedał gazu co wbrew pozorom nie było takie oczywiste na "ustawieniach fabrycznych" które objawiały się całkowita chimerycznością działania

 

naprawdę to nie jest przyjemne jak po paru wyprzedzeniach TIR-a nagle "auto" decyduje zaraz po rozpoczęciu kolejnego manewru wyprzedzania, że jednak tym razem nie pojedzie tak jak jechało jeszcze przed chwilą lub po zjeździe z autostrady ma problem z ruszeniem z jedynki 

nikt mi nie "wbije do łba", że to jest normalne jak diesel nie może się spokojnie rozpędzić z drugiego biegu mając 1800 obr/min bo toczenie się w powolnym ruchu na jedynce z obrotami przekraczającymi 3000 to jakaś farsa  

 

kolejnym niezaprzeczalnym atutem obecnego stanu jest - jakby to nazwać - "jedwabista" praca w całym zakresie dostępnych obrotów 

 

przy czym nadmienię nigdy nie miałem w tym aucie problemów z wtryskami, turbiną, odpalaniem na zimno itp. powiedziałbym, że wręcz przeciwnie wszytko pod tym względem było i jest książkowo, obecnie małym utrapieniem jest niespecjalnie precyzyjna skrzynia pomiędzy pierwszym a drugim biegiem reszta bez większego zarzutu (to było i jest od samego początku i jak się dowiedziałem nie ma co z tym walczyć) 

 

"nowosądecki" setup jest na ta chwilę optymalny do tego nie sprawia żadnych błędów w funkcjonowaniu innych systemów auta 

 

 

SBD to nie auta na sterownikach Boscha lub Siemensa i naprawdę dobrze, żeby robił je ktoś kto ma w tym duże doświadczenie jak i niezbędne wsparcie

 

 

nigdy moje auto nie było "dłubane" przez ludzi przypadkowych w tej branży a niestety polegli w wyniku nieznajomości tej jednostki przyjmując jak mi się wydaje założenie, że robi się go tak jak inne diesle 

Link to post
Share on other sites

Machoń miałem już założony dolot tzw. cold air ze stożkiem w zderzaku ale jak hamowałem auto w rs-service to wyśmiali mnie , że wiejski tunning a później objaśnili mi jakie są wady takiego rozwiązania . Wróciłem do seryjnego dolotu bo rs'y stwierdzili , że to najlepsze rozwiązanie do 400 źróbków a wystarczy założyć wkładkę K&Na i będzie ok :)  . Z racji, że nie celuje w wyśrubowane moce i poczytałem trochę na forum o nasączanych filtrach powietrza, postanowiłem zostać przy seryjnym dolocie a akcesoryjny już dawno pogoniłem  :D . Mapy pewnie bym nie robił ale kupiłem auto na seryjnym wydechu a jak wiadomo seria to zbrodnia bo zero bulgotu wiec po wymianach muszę iść za ciosem i kosztami  :(

Edited by miro D88
Link to post
Share on other sites

Ketivv podoba mi się Twoje podejście do sprawy. Widzę że forumowicze muszą jeszcze dużo zrozumieć niekoniecznie się uczyć lub przeżyć to na własnej skórze.

Dzieki za uczciwe podejscue cobdo wykonania xv to jestbto co chcualem uswiadomic kolegom na spocie. Niestety zostałem źle zrozumiany bylem zbyt ordynarny.

 

Mrozioo gdzie można wpaść po naklejki. Może potrzebujesz pomocy mam trochę wolnego czasu?

Myślę że kropka nie ma się co przejmować,tak jak Ci pisalem obawiałem się w ogóle o napis.

Miro nie wiem czy musisz czy po prostu trochę bladzisz.

Był for już masz a czy te 30 KM wiecej jest tak bardzo potrzebne?

Szczegolnie dla seryjnego silnika 2.5 jedno jest pewne jak robić już ten remat tronu kogosnktonwie co robi na pewno jest nim Łukasz.

Link to post
Share on other sites

Jutro rano przed pracą jadę po czarne i białe naklejki SKP bo już gotowe  :D Jupiii :D

Zobacze też jak te kolorowe wyszły i na poniedziałek będą gotowe - niestety musicie zdać się z nimi na mój gust w odcieniach niebieskiego i żółtego bo nawet jak zdjęcie wstawie to i tak nie odda rzeczywistego koloru.

 

No pewnie ..... ja się zdaję na to co wybierzesz..... takie wyraziste bierz  :D  ....... wiesz, dobra naklejka dodaje +10 HP  :D

 

skupiając się tylko na pracy - nie osiągach - silnika przed i po to jest przepaść,

której głównym motywem obecnie jest w całkowicie przewidywalne zachowanie silnika w reakcji na pedał gazu co wbrew pozorom nie było takie oczywiste na "ustawieniach fabrycznych" które objawiały się całkowita chimerycznością działania

  

 

kolejnym niezaprzeczalnym atutem obecnego stanu jest - jakby to nazwać - "jedwabista" praca w całym zakresie dostępnych obrotów 

 

 

"nowosądecki" setup jest na ta chwilę optymalny do tego nie sprawia żadnych błędów w funkcjonowaniu innych systemów auta 

 

 

SBD to nie auta na sterownikach Boscha lub Siemensa i naprawdę dobrze, żeby robił je ktoś kto ma w tym duże doświadczenie jak i niezbędne wsparcie

 

 

nigdy moje auto nie było "dłubane" przez ludzi przypadkowych w tej branży a niestety polegli w wyniku nieznajomości tej jednostki przyjmując jak mi się wydaje założenie, że robi się go tak jak inne diesle

 

No dokładnie..... trzeba się z tym zgodzić......

 

Moim zdaniem jednak remap SBD ma jak najbardziej sens + " ingerencja w układ wydechowy" (   ;)  ) ....tym bardziej, ze jednak pierwsze softy to nie były jakieś wyżyny i błędy się zdarzały.... jednak lata doświadczenia na naszym rynku robią swoje i tunnerzy potrafią już przygotować mapę pod ten silnik..... Jednak zdania nie zmienię, że subaru trochę nie pocelowało z tym motorem...

 

 

 

Machoń miałem już założony dolot tzw. cold air ze stożkiem w zderzaku ale jak hamowałem auto w rs-service to wyśmiali mnie , że wiejski tunning a później objaśnili mi jakie są wady takiego rozwiązania . Wróciłem do seryjnego dolotu bo rs'y stwierdzili , że to najlepsze rozwiązanie do 400 źróbków a wystarczy założyć wkładkę K&Na i będzie ok :)  . Z racji, że nie celuje w wyśrubowane moce i poczytałem trochę na forum o nasączanych filtrach powietrza, postanowiłem zostać przy seryjnym dolocie

 

Tak jest Mirku..... ja raczej myślałem też o wkładce..... u  mnie Carfit sprawdził przepływ i jak założyliśmy wkładkę Coswortha to na kompie zmieniła się wartość MAF - mass air flow..... była po prostu wyższa... i takie rozwiązanie myślę, że jest dobre i nie trzeba z niczym kombinować.... a przecież nie budujemy jakiś potworów  :D

Link to post
Share on other sites

Panowie to może spota...... teraz !!!  :biglol:

 

Jakbyście mieli jaja to byśmy pojeździli co  ;)

 

TKACZU..... gratki  :thumbup:  nie bój nic...... pamiętaj:  Ma być ogień na każdym biegu bo inaczej będziesz jeździł dieslem  :biglol:

Link to post
Share on other sites

Wróciłem z mysiadła ... Boję się tego auta bo jest dzikie!! ... Idę spać (jak tu zasnąć jak chce się jeździć ?) hehe ... Pozdrawiam

To teraz musisz go oswoić :)

Link to post
Share on other sites

 

 

nikt mi nie "wbije do łba", że to jest normalne jak diesel nie może się spokojnie rozpędzić z drugiego biegu mając 1800 obr/min bo toczenie się w powolnym ruchu na jedynce z obrotami przekraczającymi 3000 to jakaś farsa  

 

no dla mnie jest to jakas abstrakcja do której sie niemoge przyzwyczaic zeby bieg w dieslu zmieniac dopiero przy 3000 rpm i tak jade i go oram zeby zmienic bieg na nastepny. Własnie mam nadzieje ze moze po remapie bedzie nieco inaczej ze silnik chetniej bedzie pracował np 2500rpm. Choć moje subaru od 1800 rpm dośc chętnie wkreca sie na obroty i w sumie jest dosc przewidywalny , nie zauwazyłem zeby reagował w dziwny sposób na pedał gazu. Jezdze na starym sofcie . Remap w moim przypadku to niejest chętcia wykrzesania za wszelka cena kilku KM chce tylko ze tak powiem ukulturalnic prace silnika własnie w całym zakresie obrotów. Niemam aspiracji sportowych, a wiem ze po takim zabiegu spalanie moze spac nawet o 1l , w hdi i mi spadło (zachowujac styl jazdy)

 

w środe jade do RS i mam nadzieje że będe mogł sie pochwalic ładnym wykresem w przyszła srode. Jeśli nie to będe szukał pomocy w nowym sączu. 

Link to post
Share on other sites

 

nikt mi nie "wbije do łba", że to jest normalne jak diesel nie może się spokojnie rozpędzić z drugiego biegu mając 1800 obr/min bo toczenie się w powolnym ruchu na jedynce z obrotami przekraczającymi 3000 to jakaś farsa  

 

no dla mnie jest to jakas abstrakcja do której sie niemoge przyzwyczaic zeby bieg w dieslu zmieniac dopiero przy 3000 rpm i tak jade i go oram zeby zmienic bieg na nastepny. Własnie mam nadzieje ze moze po remapie bedzie nieco inaczej ze silnik chetniej bedzie pracował np 2500rpm. Choć moje subaru od 1800 rpm dośc chętnie wkreca sie na obroty i w sumie jest dosc przewidywalny , nie zauwazyłem zeby reagował w dziwny sposób na pedał gazu. Jezdze na starym sofcie . Remap w moim przypadku to niejest chętcia wykrzesania za wszelka cena kilku KM chce tylko ze tak powiem ukulturalnic prace silnika własnie w całym zakresie obrotów. Niemam aspiracji sportowych, a wiem ze po takim zabiegu spalanie moze spac nawet o 1l , w hdi i mi spadło (zachowujac styl jazdy)

 

w środe jade do RS i mam nadzieje że będe mogł sie pochwalic ładnym wykresem w przyszła srode. Jeśli nie to będe szukał pomocy w nowym sączu. 

 

 

Czekam na postępy bo może i ja się przełamię i coś zrobię chociaż nie narzekam i biegów nie muszę tak wysoko zmieniać. 1300-1500obr/min to optymalny zakres, gdzie nie ma już żadnego szarpania ale tak jak Ci pisałem wcześniej to mam wgrany soft z 2013 roku, więc może tu coś jest na rzeczy. Pierwszą rzecz jaką powinieneś zrobić to wgrać soft, pojeździć trochę i wtedy zdecydować się na remap.

Edited by Tomasz Korczyński
Link to post
Share on other sites

Jezdze na starym sofcie . Remap w moim przypadku to niejest chętcia wykrzesania za wszelka cena kilku KM chce tylko ze tak powiem ukulturalnic prace silnika własnie w całym zakresie obrotów.

 

w środe jade do RS i mam nadzieje że będe mogł sie pochwalic ładnym wykresem w przyszła srode. Jeśli nie to będe szukał pomocy w nowym sączu.

 

Myślę, ze słuszna decyzja.... stary soft do kosza a nowa mapa powinna Ci nadać "płynności" w rozwijaniu mocy.... a że parę koni przybędzie to tylko się cieszyć....

Poprosimy wykresik jak zrobisz remap  :D 

 

 

Czekam na postępy bo może i ja się przełamię i coś zrobię chociaż nie narzekam i biegów nie muszę tak wysoko zmieniać.

 

Jak jesteś zadowolony z pracy silnika i jak on rozwija moc.... a tej Ci nie brakuje to trzeba się zastanowić..... no chyba, że cierpisz na niedosyt koników i momentu to wtedy mapuj Panie, mapuj  :D  ale też zmień co nie co w układzie wydechowych  ;)  wydaje mi się, że nie wszystkie elementy są tam potrzebne  ;)

 

Reasumując: albo nie ruszać albo ruszyć już jak należy  :D

 

 

odrobinę ironicznie 

 

najlepsza metodą "strojenia' SBD jest "zmiana auta" na benzynę  ;)

 

O to to .... Ty to masz rację jednak...... przepraszam Was , że tak podchodzę do diesli ale jak widzę co się dzieje z nowoczesnymi ropniakami i ile tam jest drogich elementów w serwisowaniu a ryzyko większe niż w benzynie, że coś klęknie to się jednak odwracam do nich na pięcie.....

 

Link to post
Share on other sites

Ja pierdziu !! Nareszcie !  :yahoo:

 

I jak ? Wyglądają super..... wszystko ok ? 

 

Trzymaj tam moje i pilnuj jak oka w głowie...... a najlepiej je włóż do książki co by się nie pogięły  :biglol:

Link to post
Share on other sites

Wygląda na to, że OK - niektóre mają nawet kropeczkę nad "i" :D

 

Co do kolorowych nalepek - o ile z niebieskim nie miałem problemu - jeden był taki fajny Subarowy, to żółty sprawił kłopot - wziąłem taki stonowany, nie taki jaskrawy :) 

 

NesSuberator - a świnke to ma?  :D

Edited by mRoZiOo
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...